Gå till innehåll

El Helado get backs on top (FL SH)


El Helado Patata

Recommended Posts

Moahahaha!! Vann 1,4k$ idag igen. Bra start på november, helt klart. Ligger i tempo för övrigt för mitt resemål efter 8 dagar (av 20). Kollade in lite STA-resor med aktiviteter och skit och kollade in en som var typ san diego - los angeles - grand canyon - seattle eller nåt sånt där och det kändes nice, hoppas den finns tillgänglig.

 

Fick för övrigt massa RB idag och shoppade loss med en kompis tidigare idag. Alltid gött med lite "lön". Rullen börjar götta sig nu och blir nog lite grind på 10/20 nu också men bara om det finns massvis med värde, jag känner mig lite inspirerad av nanonoko och vill stanna kvar på varje nivå mycket längre än tidigare. Fan, nu börjar ju pokeråret bli rätt bra, det var fan på tiden :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 323
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ey bitches! Spelade faktiskt ingen poker alls igår utan sov länge, försökte plugga lite och sen drog ut på mina kompisars spelning. Kom hem typ 1 och kollade på boardwalk empire och ett avsnitt spartacus innan jag somnade. Jag är inte direkt mysipys-killen men fan va gött det är att lägga en filt över benen och sätta sig i fåtöljen! Riktigt hög mysfaktor var det.

 

Idag lär jag förresten spela hyfsat lite poker också. Har ju lärt mig att det sällan blir så mycket plugg på helgerna pga bakfylla och liknande och tänkte gå upp astidigt på lördag för att gå på lite loppmarknader och förhoppningsvis hitta lite sjyssta möbler med lite mer karaktär än de ikea-möbler jag för nuvarande har ståendes. Detta gör iaf att jag inte kan skjuta på pluggandet till helgen och dessutom har jag en del böcker att plöja igenom.

 

Men oavsett så ligger jag strax över tempo i mitt egna "propbet" med resan men hade varit gött att vinna lite till ikväll så jag kan plugga med 100% fokus från och med nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yoyo los people. Igår var lite fail, skulle på maskerad och hade fixat värsta tröjan och skit och visste ungefär vart jag skulle men min kompis drack för mycket och bestämde sig för att inte svara i telefon vilket gjorde kvällen till en grindnatt och drog in några lapp.

 

Ska byta sajt på mitt favvonätverk och cashade in mina vippoints emot lite skit och nu väntar jag på att en stor del av rullen kommer in på neteller. Nu har jag bara över $200 på en enda sajt tyvärr och lär bli rätt sparsamt med bord nu och det lär nog ta 1-3 dagar innan pengarna når neteller om jag känner sajten rätt.

 

Nåväl, kan vara en bra tid att köra ännu färre bord, kanske kolla lite vidz och framförallt ska jag nog börja läsa lite mer (alltså vanliga böcker). Har hittat en jäkligt skön spot i nya lägenheten nu med sidobord, skön filt och en skön nyomgjord fåtölj. Problemet är bara att det ju är vid TVn och det är lätt att kolla serier istället, något som är jävligt nice men inte lika givande som böcker IMO. Går igenom spartacus nu och stör ihjäl mig på hans jävla fru, vill varna för en liten spoiler alert nu men fan va gött att hon dog!

 

Noterade för övrigt att full tilt nu har 10 game och jag ska nog försöka spela det som fan. Kollade lite CR-vidz för badugi och tripple draw och det är nice men kollade sen cashgame-action där och det är ju aldrig några bord igång på 4/8 eller högre. Aslame. Tror jag kan lista ut de flesta spelen där hyfsat bra, förutom 2-7 single draw NL som jag antagligen är den största fisken på. Fick 75432 INNAN drawn igår dock och vann en skön pot med le nutzzz och då är det ju inte så svårt men vad fan gör jag med en 96532 ur position 6handed? Jag har verkligen ingen aning.

 

Funderar förresten på vilken approach man ska ta på att lära sig mixed games. Tror egentligen det är bäst att satsa på ett spel i taget men samtidigt vill man ju iaf ha ett grundläggande hum om alla spel hyfsat tidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siiigh

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB)

SB ($623)

Hero ($378)

UTG ($1,659)

CO ($1,683)

BTN ($322)

 

Dealt to Hero T:diamond: T:spade:

 

fold, CO raises to $20, fold, fold, Hero raises to $30, CO calls $10

 

FLOP ($65) Q:spade: T:club: K:club:

 

Hero bets $10, CO calls $10

 

TURN ($85) Q:spade: T:club: K:club: 2:club:

 

Hero bets $20, CO raises to $40, Hero raises to $60, CO raises to $80, Hero calls $20

 

RIVER ($245) Q:spade: T:club: K:club: 2:club: 6:club:

 

Hero checks, CO bets $20, Hero calls $20

 

Hero shows T:diamond: T:spade:

(Pre 72%, Flop 83.9%, Turn 75.0%)

 

CO shows A:club: 8:heart:

(Pre 28%, Flop 16.1%, Turn 25.0%)

 

CO wins $282

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMG!! Kan jag inte bara få min jävla EV så är jag nöjd? Ärligt talat...

 

(PS: Detta var sista badbeaten för idag :P)

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB)

SB ($707)

Hero ($778)

UTG ($1,010)

UTG+1 ($1,018)

CO ($108)

BTN ($410)

 

Dealt to Hero Q:spade: K:spade:

 

UTG raises to $20, UTG+1 calls $20, CO raises to $30, fold, fold, Hero raises to $40, UTG calls $20, UTG+1 calls $20, CO calls $10

 

FLOP ($165) 2:diamond: T:club: J:spade:

 

Hero checks, UTG checks, UTG+1 checks, CO bets $10, Hero raises to $20, UTG calls $20, UTG+1 calls $20, CO raises to $30, Hero raises to $40, UTG calls $20, UTG+1 calls $20, CO calls $10

 

TURN ($325) 2:diamond: T:club: J:spade: 5:diamond:

 

Hero checks, UTG checks, UTG+1 bets $20, CO raises to $28 (AI), Hero calls $28, UTG calls $28, UTG+1 calls $8

 

RIVER ($437) 2:diamond: T:club: J:spade: 5:diamond: Q:heart:

 

Hero checks, UTG bets $20, UTG+1 folds, Hero calls $20

 

Hero shows Q:spade: K:spade:

(Pre 37%, Flop 24.3%, Turn 16.7%)

 

UTG shows 9:heart: K:heart:

(Pre 13%, Flop 11.5%, Turn 7.1%)

 

CO shows T:heart: T:spade:

(Pre 50%, Flop 64.2%, Turn 76.2%)

 

UTG wins $474

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMG!! Kan jag inte bara få min jävla EV så är jag nöjd? Ärligt talat...

 

(PS: Detta var sista badbeaten för idag :P)

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB)

SB ($707)

Hero ($778)

UTG ($1,010)

UTG+1 ($1,018)

CO ($108)

BTN ($410)

 

Dealt to Hero Q:spade: K:spade:

 

UTG raises to $20, UTG+1 calls $20, CO raises to $30, fold, fold, Hero raises to $40, UTG calls $20, UTG+1 calls $20, CO calls $10

 

FLOP ($165) 2:diamond: T:club: J:spade:

 

Hero checks, UTG checks, UTG+1 checks, CO bets $10, Hero raises to $20, UTG calls $20, UTG+1 calls $20, CO raises to $30, Hero raises to $40, UTG calls $20, UTG+1 calls $20, CO calls $10

 

TURN ($325) 2:diamond: T:club: J:spade: 5:diamond:

 

Hero checks, UTG checks, UTG+1 bets $20, CO raises to $28 (AI), Hero calls $28, UTG calls $28, UTG+1 calls $8

 

RIVER ($437) 2:diamond: T:club: J:spade: 5:diamond: Q:heart:

 

Hero checks, UTG bets $20, UTG+1 folds, Hero calls $20

 

Hero shows Q:spade: K:spade:

(Pre 37%, Flop 24.3%, Turn 16.7%)

 

UTG shows 9:heart: K:heart:

(Pre 13%, Flop 11.5%, Turn 7.1%)

 

CO shows T:heart: T:spade:

(Pre 50%, Flop 64.2%, Turn 76.2%)

 

UTG wins $474

 

Knappast bad beat på denna hand va? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HU-kungen + cashout

Fan va nice! Fick ut tpy halva rullen på neteller och har fördelat om mina cash lite gött nu så nu jävlar ska här grindas. Började segt att tappa typ $400 på 5 minuter men har plockat igen dom + typ kanske $600 till och allt känns rätt bra. Ska för övrigt ställa in rätt tider på alla nätverk på hemmadatorn så HM importerar rätt antal nerlagda timmar och sånt där.

 

För övrigt så är det ju main event final nu i dagarna och jag är så fruktansvärt ointresserad att det inte finns men känns som man har nån sorts skyuldighet att bevaka det där. Eller jag vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår vann jag asgött november har börjat riktigt starkt. Idag låg jag och pendlade och slutade tyvärr på back 350$ för dagen men det är inga större konstigheter alls, its all goood!

 

Diggar verkligen att sova mindre. Känns som att om man nu inte har ett jobb som man blir helt slut på (typ som när jag jobbade 3 månader med fysiskt arbete och dog när jag kom hem) så är mer än 7 timmars sömn helt överflödigt. Det jag battlar nu är att inte försova mig eftersom de flesta dagarna i veckan så behöver jag inte gå upp alltför tidigt. Förutom imorgon när jag har föresläning vid 10. Borde redan gått hem och lagt mig. Nåväl.

 

Rullen växer och fått ut lite cash och jag ska fundera lite på vad jag ska göra. Det lutar åt att jag köper en kyl+frys med ismaskin, finns en snygg sådan för ca 10 000 kr. Kom på att diskmaskinen jag köpte är vit (och denna är kromad) men nu kom jag på att jag har en silverspray-burk som faktiskt blev rätt nice på platta ytor. Problemet är ju såklart att jag antar att det inte går att ta bort om det blir fult.

Vill också byta ut bänkskivorna i köket med en snygg grafitskiva och sen funderar jag också på en awesome våg som mäter massa muskelmassa och sån skit och sänder det trådlöst :). Vi får se.

 

Btw, är över tempo för mitt mål nu för att resa iväg men nu känner jag inte riktigt för att resa och slappa utan är fan på grindhumör. Men snart lär jag dock tröttna på sverige igen och åker jag inte i november blir det säkert nåt i december-feb skulle jag tro. Awesome-o!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rullen växer och fått ut lite cash och jag ska fundera lite på vad jag ska göra. Det lutar åt att jag köper en kyl+frys med ismaskin, finns en snygg sådan för ca 10 000 kr. Kom på att diskmaskinen jag köpte är vit (och denna är kromad) men nu kom jag på att jag har en silverspray-burk som faktiskt blev rätt nice på platta ytor. Problemet är ju såklart att jag antar att det inte går att ta bort om det blir fult.

Vill också byta ut bänkskivorna i köket med en snygg grafitskiva och sen funderar jag också på en awesome våg som mäter massa muskelmassa och sån skit och sänder det trådlöst :). Vi får se.

 

Haha du kan ju inte spraya diskmaskinen förstår du väl :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol på asdålig bluff

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB)

Hero ($292)

BB ($156)

UTG ($633)

CO ($518)

BTN ($286)

 

Dealt to Hero Q:spade: 9:club:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $20, BB calls $10

 

FLOP ($40) T:heart: 6:spade: A:heart:

 

Hero bets $10, BB calls $10

 

TURN ($60) T:heart: 6:spade: A:heart: A:club:

 

Hero bets $20, BB raises to $40, Hero raises to $60, BB folds

 

Hero shows Q:spade: 9:club:

 

Hero wins $137

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte många händer på killen alls, vad tror ni? Hur ofta är detta en 9a?

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $8(BB)

BB ($223)

($122)

Hero ($471)

UTG+1 ($292)

CO ($454)

 

BB posts (SB) $4

 

Dealt to Hero A:heart: A:club:

 

Hero raises to $16, fold, fold, fold, calls $8

 

FLOP ($36) 9:diamond: 4:spade: 8:club:

 

checks, Hero bets $8, raises to $16, Hero raises to $24, calls $8

 

TURN ($84) 9:diamond: 4:spade: 8:club: 9:club:

 

checks, Hero bets $16, raises to $32, Hero calls $16

 

RIVER ($148) 9:diamond: 4:spade: 8:club: 9:club: T:club:

 

 

??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JT, T7 och 76 i klöver känns som kandidater även om jag tror de är väldigt sällsynta. Riverkortet känns lite segt, monsterdragen som skulle kunnat höja turn sitter ju eller går bort pga T. Tror dock att du måste syna ifall torsken skulle fått för sig att spela ett överpar som ett grottmongo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo bres! Ägde upp cosmopol på PLOn i lördags, floppade rätt nice men spelade helt perfekt (om man går efter facit dvs). Gjorde några tuffa folds vilket inte är min starka sida, gjorde några starka syner och gjorde 3-4 riktigt goa bluffar. Blev en bra dag och drog bara ut en enda gång med 45% EQ. Var riktigt nice att casha ut.

 

Online har det mestadels gått rätt bra, spelat bra mycket mindre i november och ska nog ta det hyfsat lugnt denna veckan också och fokusera lite på att fixa hemmet och leta lite sjyssta möbler och sånt där. Blir dock spel varje dag såklart men det blir inte mer än några timmar. Därefter dock blir det storgrind.

 

Känner att jag behöver gå tillbaka till 4tablande igen en stund även om det funkat helt OK. Tror inte jag spelar helt mitt A-game. Igår spelade jag dock jättebra, försöker hitta lite bets att spara in på och igår spelade jag en hand och gjorde en imba-tight fold, iaf med mina mått.

 

Ska lägga upp den sen men hade iaf A9s på A68TA och foldade på hans riverbet 3way. Tror att många snapsynar när de träffar tredje A men även om jag inte fick se hans hand så är jag hyfsat säker på att jag är beat även om min hand verkar som en enkel syn. Nåväl, får lägga upp handen så man minns actionen och skriva mer då.

 

Angående den handen jag la upp precis med AA så vann jag faktiskt. Det var ingen backdoorskit som man kunde ana, jag bara funderade på hur ofta han verkligen sitter på något annat än monster på den brädan och att jag tvivlar på att det är rätt att syna ner där.

 

 

Ohhh! Kör lite 8- och 10game och det gått hyfsat väl men det värsta är ju när 2-7 single draw NL kommer igång. Det värsta är ju att man väldigt ofta blir väldigt deep och igår förlorade jag en 650$ i fallet ovan. Hade 7623(T) och han höjde pre och han bytte ett kort och jag fick en 8a. Han ställde all in och jag kanske gjorde världens fiskigaste syn ever eller nåt. Han satt iaf på 85xxx och hade typ 1pip lägre hand och vann potten och jag kände att jag antagligen inte borde spelat den där rundan för jag vet ärligt talat inte vad jag sysslar med och inte är kapabel att spela stora potte rutan nuts typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow. HU går inge bra idag. Fyfan asså. Backade för övrigt emot en kille efter över 100 händer och han hade statsen VPIP 80%, PFR 0%, WTSD 62% och AF 0.1 i headsup. Det är också lite av en bedrift.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

($344)

Hero ($133)

 

Dealt to Hero K:diamond: K:heart:

 

Hero raises to $10, calls $5

 

FLOP ($20) 4:heart: Q:spade: 5:diamond:

 

checks, Hero bets $5, raises to $10, Hero raises to $15, raises to $20, Hero calls $5

 

TURN ($60) 4:heart: Q:spade: 5:diamond: 6:diamond:

 

bets $10, Hero raises to $20, raises to $30, Hero calls $10

 

RIVER ($120) 4:heart: Q:spade: 5:diamond: 6:diamond: T:heart:

 

bets $10, Hero calls $10

 

Hero shows K:diamond: K:heart:

(Pre 80%, Flop 86.8%, Turn 4.5%)

 

shows 6:club: 6:spade:

(Pre 20%, Flop 13.2%, Turn 95.5%)

 

wins $139

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $5(BB)

($291)

Hero ($208)

 

Dealt to Hero K:heart: Q:diamond:

 

Hero raises to $10, raises to $15, Hero calls $5

 

FLOP ($30) 7:club: T:club: Q:spade:

 

bets $5, Hero raises to $10, raises to $15, Hero raises to $20, calls $5

 

TURN ($70) 7:club: T:club: Q:spade: 7:heart:

 

bets $10, Hero raises to $20, raises to $30, Hero calls $10

 

RIVER ($130) 7:club: T:club: Q:spade: 7:heart: 6:heart:

 

bets $10, Hero calls $10

 

Hero shows K:heart: Q:diamond:

(Pre 74%, Flop 90.0%, Turn 4.5%)

 

shows 7:diamond: K:spade:

(Pre 26%, Flop 10.0%, Turn 95.5%)

 

wins $149

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow 1099 händer spelade här hemma nu, won at sd på 42% på headsup. Det måste vara ett rekord-

 

Back 1600$, ouch :(. Detta var ju faktiskt rätt deppigt. Hmm, nåväl. Får bita i det sura äpplet helt enkelt och ta igen det i veckan. Hoppas på lite rungood snart, känner att det är på tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör normalt sett inte tighta folds men jag tror jag kan hitta en del sparade bets lite överallt. Här funderar jag på att göra en tight fold. Vad tror ni?

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB) IPoker

SB ($325)

BB ($579)

UTG ($924)

UTG+1 ($2,488)

CO ($734)

Hero ($616)

 

Dealt to Hero A:heart: 5:heart:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $20, SB calls $15, fold

 

FLOP ($50) 4:heart: 7:club: 9:club:

 

SB checks, Hero bets $10, SB raises to $20, Hero calls $10

 

TURN ($90) 4:heart: 7:club: 9:club: 5:spade:

 

SB bets $20, Hero calls $20

 

RIVER ($130) 4:heart: 7:club: 9:club: 5:spade: A:club:

 

SB checks, Hero bets $20, SB raises to $40, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland kostar det dock att göra herofolds :( Såhär slänger man bort cash på river genom att göra tighta folds...

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB) Replayer

SB ($619)

BB ($2,475)

UTG ($616)

Hero ($837)

BTN ($228)

 

Dealt to Hero 9:diamond: A:spade:

 

fold, Hero raises to $20, BTN calls $20, fold, BB calls $10

 

FLOP ($65) 2:heart: 4:club: 4:spade:

 

BB checks, Hero bets $10, BTN calls $10, BB raises to $20, Hero calls $10, BTN calls $10

 

TURN ($125) 2:heart: 4:club: 4:spade: 4:diamond:

 

BB bets $20, Hero calls $20, BTN calls $20

 

RIVER ($185) 2:heart: 4:club: 4:spade: 4:diamond: K:heart:

 

BB bets $20, Hero folds, BTN calls $20

 

BTN shows A:diamond: 3:heart:

(Pre 33%, Flop 44.5%, Turn 45.5%)

 

BB shows 8:heart: A:heart:

(Pre 67%, Flop 55.5%, Turn 54.5%)

 

BTN wins $111

BB wins $111

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en hand också där jag tror jag alldeles alldeles för ofta synar hans flopraise och checkfoldar turn, bluffar han så kommer han alltid fortsätta bluffa turn och får isf hoppas att boarden kommre typ 2, 3, 4, 5 på både turn och river.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB) IPoker

SB ($562)

BB ($846)

UTG ($423)

Hero ($701)

CO ($1,159)

BTN ($598)

 

Dealt to Hero 6:club: 6:spade:

 

fold, Hero raises to $20, fold, fold, fold, BB calls $10

 

FLOP ($45) 8:club: J:heart: T:spade:

 

BB checks, Hero bets $10, BB raises to $20, Hero folds

 

BB wins $62

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina tighta folds visar sig vara snuskigt dyra.

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB)

SB ($804)

BB ($634)

Hero ($844)

CO ($569)

BTN ($752)

 

Dealt to Hero A:spade: T:club:

 

Hero raises to $20, CO calls $20, fold, fold, BB calls $10

 

FLOP ($65) T:diamond: Q:heart: 7:spade:

 

BB checks, Hero bets $10, CO calls $10, BB raises to $20, Hero calls $10, CO calls $10

 

TURN ($125) T:diamond: Q:heart: 7:spade: 3:diamond:

 

BB bets $20, Hero calls $20, CO calls $20

 

RIVER ($185) T:diamond: Q:heart: 7:spade: 3:diamond: 6:spade:

 

BB bets $20, Hero folds, CO calls $20

 

CO shows 9:spade: 9:diamond:

(Pre 55%, Flop 56.5%, Turn 72.7%)

 

BB shows J:spade: K:club:

(Pre 45%, Flop 43.5%, Turn 27.3%)

 

CO wins $222

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...