Gå till innehåll

Liveturre krukan turbo freeze 2


Recommended Posts

Hmm, kom på en till hand som jag spelade sådär i tror jag.

 

Mörkar 600/1200 ingen ante

15 spelare kvar.

 

UTG raise till 3000 och ca 15000 bakom

Jag med AJ ruter i mittpos, stack 33k. Funderar på att slå upp till 7k men har några bakom samt att jag nog comittar mig mot nästan alla runt bordet plus att jag inte gärna viker 3-beten pga image.

Således väljer jag "bara" syn, fel eller rätt? Finns 3bet-fold?

 

Flopp

Q 10 9 (två klöver)

 

Han checkar vilket känns lite skummish då jag tror han contbetar nästan hela sin range utom typ checkraise-allin-händer. JAg checkar bakom. Turn kommer blank och han betar 4000. Borde jag beta?

 

Funderar på om jag ska höja men vet att jag måste syna hans push och då ligger jag under. Känns rimligt att han kan ha KQ, AQ, f-drag med nåt tillägg, k 10. Tycker iofs att han borde försvarat alla AQ, KQ redan flop. Väljer att syna. Fel eller rätt?

 

River är en 9. Han betar 4000 i en pott på ca 16k. Han sitter med ca 7k bakom och jag funderar på att ställa honom men vet inte riktigt var jag har honom och viker tillslut, han viker ju inte så mycket där.

 

Han visade Q.

 

Kände mig osäker på alla gator och hade inget riktigt grepp om hans spelstil. Några idéer??? Alla gator kan spelas annorlunda känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har noll koll på turrar då jag annars bara spelar SH CG. Men satt ju vid bordet och tänkte bara flika in hur jag hade spelat. Jag hade 3betat allin pre, flatar nästan aldrig med sådär grunda stackar. Men när du väl synat pre så hade jag faktiskt spelat likadant postflop. Nu låter jag väl som livetomtarna i 20-20 CC tråden men fick precis samma känsla att han inte har nån check-foldrange där, utan hans plan kändes som checkraise. Och på river viker han nog aldrig med så lite bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har noll koll på turrar då jag annars bara spelar SH CG
Då är du välkommen så ofta du vill :lol:

 

Jag hade 3betat allin pre, flatar nästan aldrig med sådär grunda stackar.
Mmm, det är nog detta alternativ som är alternativet :roll: Misstänker att han hade vikt i detta specifika fall, tror han hade QJ eller kanske KQ.

Men generellt föredrar jag nog en 3 bet, men inte all-in för att den nog ofta ser starkare ut (få bordet att vika).

 

Men när du väl synat pre så hade jag faktiskt spelat likadant postflop. Nu låter jag väl som livetomtarna i 20-20 CC tråden men fick precis samma känsla att han inte har nån check-foldrange där, utan hans plan kändes som checkraise. Och på river viker han nog aldrig med så lite bakom.

Kändes som jag spelade rätt när jag skrev ner handen faktiskt (utom pre möjligen då). Sen var det ett misstag att visa handen när jag muckade den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, viker ni AJ (s)...

Foldar ni er ur alla turneringar :-) ?

 

7 handat bord, mörkarna börjar gå upp. Spelaren UTG är inte tajt, förvisso inte särkilt lös heller. Jag har en bra stack.

 

Vad baserar ni folden på? Typ, han kan ha AQ/AK? träffar jag A är det jobbigt, Träffar jag J har han överpockets? Riktigt så tajta är inte folk på krukan att de inte slår upp med suited doublegappers mm mm, eller typ är beredda att syna 30% av stacken med suited connectors.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han inte är en dålig fisk så ligger du efter merparten av hans range och flippar mot resten. Dessutom sitter du i mittpos och måste därmed också väga in risken för omslag från senare positioner.

 

Med AJ måste du vika nästan alla missade floppar han cbetar pga att han antagligen ligger före dig även om floppen ser ut att ha missat honom också. När du träffar har du fortfarande ett svårt läge att utvärdera då du ofta kommer att vara bakom fortfarande både i fallet att det är esset eller knekten som träffar. Jag tycker överhuvudtaget att AJ är en dålig hand att syna med alltsomoftast. I ett läge med motsvarande stackdjup så skulle jag nog vika den om jag inte var först in åtminstone fram till CO. Därifrån eller möjligen BTN/mörkarna skulle jag trebeta mot spelare jag kategoriserade som hyfsat lösa från (vid fullring) kanske position 5 och framåt. Mer tighta spelare skulle jag nog bara 3beta mot om de gick in från CO eller knappen. Vid omslag skulle jag nog vika mot kompetenta spelare, lite beroende på våra effektiva stackdjup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...