Gå till innehåll

PFR + 3-bet


schumme

Recommended Posts

Först och främst ska du aldrig spela på samma sätt hela tiden. Testa att balansera med sannolikhetsfördelningar istället för med händer, t.ex. "Jag trebetar 80% och synar 20% med rangen {AK+, sc, 0.1luft}" osv.

 

förstår inte varför man tvunget ska mixa i ett spel utan reads. mixar man har ju ändå båda spelen exakt samma ev och det spelar då ingen större roll.

 

 

men du får gärna utveckla

 

edit, ja jag vet att man kan bli exploaterad om man fuckar upp sina frekvenser men jag är inte så bra att jag vet vilka frekvenser jag ska (eller ens med vilka händer) så då är det lättare att spela ett rakt spel och försöka maximera ev hela vägen istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ta det en gång till då.

 

generellt om vi snackar Preflop raise % och 3-bet %.

 

OM fi har 18 % i PFR och 5 % i 3-bet, kan man anta vilka händer han då spelar?

 

Om Fi är en fisk som spelar med korten uppåt så är svaret JA.

Om Fi spelar olika händer på samma sätt så är svaret NEJ.

 

Förstår du nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag har en pf raise % på 18, och jag spelar mina AA exakt likadant som mina 72o.

Kan man då anta någonting om vilka händer jag spelar? Svaret är NEJ.

 

Du har fel, en estimering av en 3bets range går att få fram. Inte direkt någon raketforskning eller så att man behöver doktorsexamen i matte för att lösa uppgiften. Började skriva en förklaring till hur men orkar inte...

 

Kliver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har fel, en estimering av en 3bets range går att få fram. Inte direkt någon raketforskning eller så att man behöver doktorsexamen i matte för att lösa uppgiften. Började skriva en förklaring till hur men orkar inte...

Försök förstå att man inte kan det. 100% omöjligt.

Allt annat är önskedrömmande från fiskar utan skills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag 3-bettar många händer från blindsen som är för dåliga för att syna med. Och kanske på knappen med.

Synar väl i stort sett inte en enda hand i blindsen. Det är 3bet eller fold.

 

Kan iofs förstå spelet 100BB deep mot CO och knapp öppning från blindarna i 6max. 200BB blir det lite jobbigare att bygga balja OOP imo.

 

Tråden har kukat ur i vanlig ordning, iofs roligt men nu orkar inte mer men vill ändå ge mitt tycke till trådskaparen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag har en pf raise % på 18, och jag spelar mina AA exakt likadant som mina 72o.

Kan man då anta någonting om vilka händer jag spelar? Svaret är NEJ.

 

för att man inte ska kunna anta något om fi:s hand utifrån det faktum att han 3-betat krävs att har samma 3-betfrekvens inte bara med AA och 72o utan med ALLA händer. verkar rätt osannolikt, och ganska mycket fiskigare än det som du menar är att spela "face up".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök förstå att man inte kan det. 100% omöjligt.

Allt annat är önskedrömmande från fiskar utan skills.

 

Du har fel som vanligt!

 

Han skriver att en estimering går att få fram! En estimering betyder en uppskattning, dvs han hävdar att du kan göra en uppskattning (gissning, bedömning), vilket är helt korrekt.

 

Du kan alltid göra en estimering av vad som helst, sen hur korrekt den överensstämmer med det reella värdet är ju en helt annan fråga!

 

Roligt dessutom att du som "fisk utan skill" sitter i andra trådar och skriver att fi har 0 i fold-ev i specifika situationer och sen sitter du i den här tråden och skriver att alla som gör sådana gissningar är fiskar utan skills. Att göra en bedömning av någons 3-bets range eller någons fold-ev efter en klickraise på flop är exakt samma sak!

 

Har du någon som helst konsistens i ditt tänkande eller använder du en slumpgenerator för att skriva inlägg?

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar inte alls förstå vad som menas med "range" i det här fallet, chokladen. Estimering är ingen exakt vetenskap. Då hade det uppenbarligen hetat något annat. %-talen är bara ett hjälpmedel för att kunna göra en så bra estimering som möjligt. Kan du sen lägga till reads så har du ju givetvis möjlighet att göra en ännu bättre estimering.

 

Du verkar förutsätta att alla spelare antingen mixar konstant eller spelar alla händer likadant vilket givetvis, i princip, aldrig är fallet. Skulle så vara fallet så är hela tanken med range-estimering helt överflödig då vi har att göra med en totalfisk. Man kan inte analysera tankar eller mönster som inte finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan alltid göra en estimering av vad som helst, sen hur korrekt den överensstämmer med det reella värdet är ju en helt annan fråga!

 

Om eventuella estimeringar är värdelösa är det ingen större ide att hålla på att statistikrunka, eller hur? Vi gör killen som startade tråden en tjänst om vi är öppna med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om eventuella estimeringar är värdelösa är det ingen större ide att hålla på att statistikrunka, eller hur? Vi gör killen som startade tråden en tjänst om vi är öppna med detta.

 

Om du inte har förstått att det enda poker går ut på är att göra kvalificerade gissningar och estimeringar angående motståndarnas hålkort, ranger och bettingmönster baserat på information du samlat in på ett eller annat sätt och sedan kombinera detta med mattematiskt korrekt poker så är det väl dags för dig att byta spel?

 

Teoretiskt så kan du endast uppnå optimal poker genom adaption, denna anpassning kan endast göras baserat på gissningar då du aldrig kommer ha tillgång till all den information du skulle behöva för att spela varje enskild hand optimalt (förenklat folda alternativt bluffa hem alla slagna händer, respektive optimalt värdebeta alla bästa händer).

 

Ju mer information du har att basera dina gissningar på desto mer tillfärlitliga kommer de av naturliga skäl att bli.

Du gör ju bedömningar och estimeringar varenda gång du spelar poker vare sig du vill eller inte, sen gäller det ju bara att tolka och använda sig av dem på rätt sätt! Dock kommer ALL information vara intressant om du lär dig att tolka den rätt!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har förstått att det enda poker går ut på är att göra kvalificerade gissningar och estimeringar angående motståndarnas hålkort, ranger och bettingmönster baserat på information du samlat in på ett eller annat sätt och sedan kombinera detta med mattematiskt korrekt poker så är det väl dags för dig att byta spel?

 

Jag drar in alldeles för mycket pengar för att sluta spela poker. Sen tycker jag du går lite OT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...