Gå till innehåll

1010 för aggro spelad?


Donorb

Recommended Posts

Körde P-stars 40$ Million och kan inte släppa denna hand. Bra eller anus? Om den är dåligt spelad, hur dåligt spelad...motivera gärna...varför!

 

Mörkar 500/1000 plus antar typ 50.

 

Jag har 50k på knappen(medelstackar är ca 25-30k)

UTG tar klocka och ställer med 9k.

Rundfold till cut off som isolerar med minraise till 17k (med 13k kvarbakom)

Jag väljer att ställa med mina 1010. Jag har egentligen ingen info på cutoff, men sätter hans range rätt bred av någon anledning typ: 77+, A10+, kj+. Känns som att jag under hela denna ställning bara tänker på hur dumt det nog är men har någon tanke om att jag vinner en bra pott och får en riktigt slagkraftig stack. Är inte orolig för UTG då han har väldigt bred range där. Vet att jag inte FE mot cutoff. Känns som ett rätt korkat move, men frågan är som sagt, med motivering, hur dumt och varför det är det.

 

Varsegoda att såga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha släppt den! Du ligger ganska bra till i turneringen och du får ingen fold equity med att trycka.. Tycker att du sätter rangen på cut-off alldeles för bred i detta läget, skulle tippa på att han satt med QQ, KK eller möjligtvis AA/AK med tanke på hans miniraise..

 

Vilken annan hand skulle han miniraisa med? Sen vet jag dock inget om hans table image, är det en riktig mupp så kan det vara ok att trycka med 1010, men jag tror du har max 50-50 i den situationen hur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig om att AA bara borde ha vart en syn, men att göra samma sak med KK tycker jag är lite korkat. Kommer ett A på floppen om blinden callar så är det svårt för dig att spela den sen, genom att däremot få in halva stacken så är du committad i vilket fall.

 

Men jag skulle helt klart sett AQ och 88 som mer troligt om han hade pushat för att isolera, en miniraise med 88 känns väldigt sällsynt i det här läget.. Att bara miniraisa med AQ i det här läget känns som en stor risk, eftersom att det just gör folk med mellanpar sugna att dega :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt fold. UTG kan ha any 2, men en okänd spelare som minraisar tillbaka i CO för mer än halva stacken (du kan i praktiken säga att han pushar sina 30 k eftersom han aldrig kommer att folda) har ofta en väldigt stark hand. Du har en kanonstack på 50bb, så varför gambla med en marginell hand i ett kass läge? Jaga aldrig en coinflip i en stor pott utan att ha någon fold eq!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att om det nu är en push så är den ganska marginell.

 

Vet inte om jag skulle ta en chansning där, för om det är en 50/50 situation så tjänar vi inte så extremt mycket om vi vinner eftersom vi redan har 50BB, en förlust däremot vore katastrofal. Med en stack på 20BB så har man inte utrymme för så mycket moves utan committar sig alldeles för lätt.

 

Går det att räkna ut någon ICM för det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rebonius:Jag var osäker först, men det är deg.

Orkar du utveckla?

 

Amutu:dega TT imo, WP

Säger du det är det kanske rätt...

 

Namlleh:(du kan i praktiken säga att han pushar sina 30 k eftersom han aldrig kommer att folda)

Det skrev jag i första inlägget: Vet att jag inte FE mot cutoff.

 

Håller med dig om att AA bara borde ha vart en syn, men att göra samma sak med KK tycker jag är lite korkat. Kommer ett A på floppen om blinden callar så är det svårt för dig att spela den sen, genom att däremot få in halva stacken så är du committad i vilket fall.

Blindarna synar ju inte så jättebrett, synen är ju inte billig direkt (om vi låtsas som att jag folda och cutoff kallsynade och vi därmed spelar en helt annan hand än den vi nu diskuterar :-D ) Men vill man isolera med KK i den situationen för att man är rädd för A-flop? Blindarna lär väl inte syna bredare än AJ+?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blindarna synar ju inte så jättebrett, synen är ju inte billig direkt (om vi låtsas som att jag folda och cutoff kallsynade och vi därmed spelar en helt annan hand än den vi nu diskuterar :-D ) Men vill man isolera med KK i den situationen för att man är rädd för A-flop? Blindarna lär väl inte syna bredare än AJ+?

 

Ja, det är en helt annan hand än den vi diskuterar, men jag ville bara resonera för varför en dubbling av raisen där känns mer som KK än AA =)

 

Vet inte riktigt vilken nivå en 40$ turre än på Pokerstars, men det är inte sällan (tyvärr) man ser någon syna med A5s i såna situationer för att sen trycka när A kommer på flop. Viker man sen KK mot BBs all-in på flop?

 

Lite OT, sorry för det :-) Har inget med handen i fråga att göra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok! Låtsas som att ni pratar med en underutvecklad apa (jag) som inte fattar ett skit om någonting. Varför skulle det då vara en lätt degning enligt din åsikt??

 

Därför att jag tror att du först och främst spöar utg:s range med hästlängder och att jag dessutom tror att du spöar cut offs range hyfsat bra, lägg därtill in massor av andra detaljer som att jag tror (oasvsett om folk anser det rätt eller inte) att cut off sällan raisar med KK och AA i det läget, väldigt många tenderar att bli giriga och vilja ha värde och hoppas därmed att få in mer pengar från spelare bakom genom att flat-calla. Det vi följdaktligen är mest rädda för i detta läge från cut off är imho alltså JJ och QQ, dock tror jag attväldigt många fler händer ingår i cut offs range så som spelad, skulle tro på 66-QQ plus AJ-AK. Det fina med att dega här är dessutom att fi relativt ofta kommer blocka varandras A vilket vi tycker mycket om!

 

Du skriver själv "Jag har egentligen ingen info på cutoff, men sätter hans range rätt bred av någon anledning typ: 77+, A10+, kj+.

 

Jag tar bort KJ och KQ i den rangen och lägger till 66, kan eventuellt tänka mig att undantagsvis ta med A10.

 

Jag omformulerar mig ifrån att säga "lätt degning" till att jag tror att ställa är det bästa alternativet. Dock tycker jag inte att fold är katastrofalt och det som får bli avgörande är naturligtvis den info vi har om cut off, i brist på sådan degar vi dock!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att jag under hela denna ställning bara tänker på hur dumt det nog är men har någon tanke om att jag vinner en bra pott och får en riktigt slagkraftig stack. Känns som ett rätt korkat move, men frågan är som sagt, med motivering, hur dumt och varför det är det.

 

En bra taktik är att om din instinkt säger en sak, men gamblern i dig *hoppas* att han har en sämre hand, så lyssna på din instinkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uniktnamn

Citat:

Ursprungligen postat av Donorb Visa inlägg

Ok! Låtsas som att ni pratar med en underutvecklad apa (jag) som inte fattar ett skit om någonting. Varför skulle det då vara en lätt degning enligt din åsikt??

Därför att jag tror att du först och främst spöar utg:s range med hästlängder och att jag dessutom tror att du spöar cut offs range hyfsat bra, lägg därtill in massor av andra detaljer som att jag tror (oasvsett om folk anser det rätt eller inte) att cut off sällan raisar med KK och AA i det läget, väldigt många tenderar att bli giriga och vilja ha värde och hoppas därmed att få in mer pengar från spelare bakom genom att flat-calla. Det vi följdaktligen är mest rädda för i detta läge från cut off är imho alltså JJ och QQ, dock tror jag attväldigt många fler händer ingår i cut offs range så som spelad, skulle tro på 66-QQ plus AJ-AK. Det fina med att dega här är dessutom att fi relativt ofta kommer blocka varandras A vilket vi tycker mycket om!

 

Du skriver själv "Jag har egentligen ingen info på cutoff, men sätter hans range rätt bred av någon anledning typ: 77+, A10+, kj+.

 

Jag tar bort KJ och KQ i den rangen och lägger till 66, kan eventuellt tänka mig att undantagsvis ta med A10.

 

Jag omformulerar mig ifrån att säga "lätt degning" till att jag tror att ställa är det bästa alternativet. Dock tycker jag inte att fold är katastrofalt och det som får bli avgörande är naturligtvis den info vi har om cut off, i brist på sådan degar vi dock!

 

Mycket bra sammanfattning och utveckling den tackar jag för!! Är precis så jag tänkte i handen, men vi har lite olika ranger.

 

Rebonius

Citat:

Ursprungligen postat av Donorb Visa inlägg

Orkar du utveckla?

Jag räknade på det och om det är 9-handat och alla förutom UTG har 9bb och anten är 10% (vilket jag tror den var i den turren, inte 5%, men kan ha fel) och man gör förenkligen att COs raise är en shove istället så ska vi få in det med TT.

vad använde du för range på cutoff?

 

En bra taktik är att om din instinkt säger en sak, men gamblern i dig *hoppas* att han har en sämre hand, så lyssna på din instinkt.

Hela jag hoppas ju att han ska ha en sämre hand...men min instinkt gjorde att jag fick in det, visserligen var instinkten baserad på ranger och andra grejer också. Däremot var känslan att det var jobbigt och fel.

 

Tack för bra svar från många!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...