Gå till innehåll

Kariyou77 - Hobbyspelare eller proffs?

Recommended Posts

• Svars 264
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Okej fint! Hoppas det går bra.

Jag satt och funderade på om jag skulle byta site eftersom det ganska ofta är dålig trafik på Cake.

Så ser jag nyheten om rakerace och blir såklart intresserad då jag tycker sådana är ganska kul. Där ser jag Eur****** och tänker att det finns ju inte en chans att det är ens hyfsat med spelare i mina turbo SH SnG men ack så jag verkar ha bedragit mig själv.

Har nu satt in 290$ att spela 20+2$ Turbo SnG 5-manna med 3min blindsökning.

Detta ser inte ut som en bra BRM men jag ville inte ta ut de pengarna jag har på Cake bara för att testa en ny sida så jag kommer spela med "gemensam" BR för de båda sidorna.

Ikväll vet jag inte om jag kommer att spela på Cake eller Eur******.

Jag satt vi ICM förut idag och det ser ganska bra ut i alla fall, de jag har fel på är likadana så det är något litet jag har missat där men överlag ser det bra ut, hoppas bara att jag kan få in det i spelet på ett smidigt sätt. Jag tror jag låter mina ICM kunskaper växa in i spelet allt eftersom.

Postad

Usch vad jag spelar dåligt idag. Jag vet inte vad det beror på men jag lägger ner allt vad som heter poker för dagen och skriver lite skolarbete istället.

Någonstans runt 200$ back idag men det får jag ta när jag spelar dåligt. Mycket tråkigt dock men jag harvar vidare en annan dag.

Postad

Spelar otroligt dåligt denna handen men jag såg möjligheter att snabbt få en bra stack mot händer som AJ-AK.

No Limit Holdem Tournament

9 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

$25+$2

Stacks:

UTG El LocoGordo (3,250)

UTG+1 GurraG_76 (2,415)

MP1 jocklon (1,575)

MP2 JJCriminal (2,860)

MP3 dass (4,675)

CO wiKKBang (3,105)

BTN bearnaisesås (3,770)

SB Hero (3,015)

BB touma14 (2,335)

Blinds: 15/30

Pre-Flop: (45, 9 players) Hero is SB 10:spade: A:diamond:

El LocoGordo calls 30, El LocoGordo says "vnh", GurraG_76 calls 30, 5 folds, Hero calls 15, touma14 checks

Flop: 7:club: 10:club: 7:diamond: (120, 4 players)

Hero bets 90, 1 fold, El LocoGordo calls 90, GurraG_76 calls 90

Turn: A:heart: (390, 3 players)

Hero bets 240, El LocoGordo calls 240, GurraG_76 raises to 480, Hero calls 240, El LocoGordo goes all-in 3,130, GurraG_76 goes all-in 1,815, Hero goes all-in 2,415

River: K:club: (8,710, 3 players, 3 all-in)

Final Pot: 8,710

El LocoGordo shows three of a kind, Sevens

5:heart: 7:heart:

GurraG_76 shows a flush, Ace high

9:club: A:club:

Hero shows two pair, Aces and Tens

10:spade: A:diamond:

GurraG_76 wins 7,275 (net +4,860)

El LocoGordo collects 1,435 (net -1,815)

touma14 lost 30

Hero lost 3,015

Postad
Jasså vad spelar du då?

Tackar tackar, lycka till själv :)

Spelar 1/2 5max på svs ibland skott på högre nivåer,

trevligt med skövdebor, va där för några veckor sedan på evolver railjam på torget,

Postad
Spelar 1/2 5max på svs ibland skott på högre nivåer,

trevligt med skövdebor, va där för några veckor sedan på evolver railjam på torget,

Yes trevligt! Spelare samma nivå, vad nickar du :D?

Postad

Jasså där ser man :)

NV folk kan vi ju inte ha drällande omrking här ;P

Jag valde att spela på Euro poker idag eftersom jag inte orkar vänta på att turneringarna ska fyllas upp på Cake.

Jag känner att jag spelar så nära mitt bästa spel jag kan fast jag spelar 39st med bara en kort paus. Jag kände mig inte helt okej men tänkte ge mig fan på att koncentrera mig till max för jag känner att jag måste få volym på mina SnG.

Alltså 39st spelade på 20+2$ 5-manna Turbo (3min) SnG. Detta resulterade i en profit på 174$ vilket känns väldigt bra. Möjligt att mina händer håller lite för bra men blir ändå utdragen i en hel del tillfällen.

Detta var startskottet inför mars månads spel då jag strävar efter att spela en hel del SnG för att kunna ta mig upp till högre nivåer.

Postad

Även idag spelade jag på Eur****** och det är nog här jag kommer att spela ett tag framöver. Det blev en hel del SnG, runt 45st skulle jag gissa på.

Jag spelar inte på topp i alla och för att toppa det så kommer ett litet (hoppas jag) downsving.

Jag lyckas ändå sluta dagen på ca 65$ minus. Tydligen hade jag insättningsbonus, jag fick nämligen 72,5$ av den nu. Tyvärr så visste jag inte om att jag hade det och inte heller att den var så lätt att cleara, jag har nästan clearat halva på två dagar. Då jag har två månader på mig kunde jag tryckt in 1200$ som är max för bonusen och tjänat ytterliggare 910$. Tråkigt att missa detta men jag är ingen bonus hora så...

Nu är jag så trött så jag knappt kan hålla ögonen uppe, så jag tänkte kolla en film och sen sova.

Imorgon i skolan tänkte jag kika lite i HEM för att kolla lite av de händer jag spelade idag. Någon som vet om man kan vara inne på HEM utan att vara uppkopplad?

• Skapa nytt...