Gå till innehåll

Kariyou77 - Hobbyspelare eller proffs?


Kariyou77

Recommended Posts

Jag tänkte starta en ny poker blogg för att kunna börja om från början i mitt pokerspel och utveckla detta.

 

Jag har spelat från och till sen jag var 15 men i juli 2009 satte jag in mina första egna pengar i form av 100$. Dessa steg till som mest 400$ och sjönk sedan ned till 112,74$ igen. Då jag nådde 112,74$ bestämde jag mig för att ta ut mina 100$ igen och lämnade då kvar resterande 12,74$.

 

Genom en MTT och sedan SnG fick jag upp dessa till lite över 400$. Jag bestämde mig för att flytta över 330$ av dessa till Cake Poker för att spela Super turbo SnG SH på 6,6$ nivån.

 

Det flöt på bra och jag spelade på nivåerna mellan 6,6-17,35$ och steg till 1500$ i oktober. Det tog alltså tre månader från 12,74$ till 1500$. Jag kvalade även mig själv till Irland i Irish Open Pokerfestival turnering med inköpet 575€ i oktober. Väl där klarade jag mig till dag 2 och sammanlagt spelade jag i 12,5h innan jag fick lämna turneringen. Det var 755 startande och jag slutade på någonstans runt 375:e platsen.

 

Efter det stod jag still och spelade även bort 500$ på Full Tilt i turneringar med inköp mellan 1-10$.

 

I december hade jag 1200$ och kom på att jag behövde paus från pokern ett tag vilket passade bra eftersom jag skulle till Thailand.

 

Nu är det mitten av februari och jag har i princip haft paus från mitten av december. Under den tiden har jag hunnit fundera en hel del över mitt pokerspelande samt mina mål.

 

Jag tänkte delge mina tankar och även hur jag ska börja om nu samt berätta om mina mål. Jag är väldigt öppen för hjälp och tips samt frågor för de som inte förstår vad jag menar eller de som bara vill veta mer.

 

Har du någon gång tänkt på att de pengar du spelat ihop kanske inte var på grund av din skicklighet? Kanske var det bara tillfällighet och tur? Har du någon gång tvivlat på din förmåga vid den gröna duken fast du i vanliga fall tror på att du spelar bra?

 

Har du funderat på något av detta så tycker jag att du ska följa min poker blogg så kan vi tillsammans försöka få rätsida på problemet. Jag har nämligen funderat en hel del på detta de senaste två månaderna.

 

Jag är tillbaka från min paus nu och har tänkt bevisa för världen och framför allt mig själv att jag är en skicklig och vinnande pokerspelare.

 

 

Metod:

 

BR: 986,66$

BRM: 60BI

Site: Cake Poker

Spel: SnG SH Turbo

Nivå: 1

Antal bord: 4st

Sessionens längd: Så länge jag orkar spela mitt a-spel

Rakeback: 33 % varje vecka

 

Nivåer:

 

Nivå 0: 6+0,6$

Nivå 1: 12+1$

Nivå 2: 24+2$

Nivå 3: 48+4$

 

Mål:

 

Ha minst 15 % roi på nivå 1

Ha minst 15 % roi på nivå 2

Ha minst 15 % roi på nivå 3

Flytta upp till nivå 2 vid 1560$

Flytta upp till nivå 3 vid 3120$

 

Nödplan:

 

Gå ner till nivå 0 vid 400$

 

Meriter:

Lärt mig att lösa Rubiks kub (det tog 1,5h att lära sig)

 

 

Mina egentliga mål är att vara helt tiltfri samt att alltid spela mitt a-spel och sluta så fort jag inte spelar på topp. Men för att ni läsare lättare ska kunna se så har jag även konkreta mål i form av olika nivåer.

 

Jag hade nästan exakt 800$ på Cake när jag började fila på den nya bloggen men jag har spelat väldigt bra och helt tiltfritt i 51 SnG på nivå 1 de senaste tre dagarna nu så min BR har ökat en del.

 

När jag bestämde mig för att börja på nytt låg min roi på nivå 1 endast på 0 % men det var lägligt då jag nu kan få se min utveckling just där.

 

(Det är möjligt att jag flyttar över till Pokerstars innan jag hinner upp till nivå 3 men det kan bara tiden utvisa, jag spelar där jag känner att jag trivs)

 

Alla sorters utmaningar är mer än välkomna så kommer du på något så hör av dig bara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 264
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag spelade 6-7 stycken precis men märker efter en liten stund att jag är för trött och inte fattar 100% beslut så jag registrerar inga mer utan tänker bara spela klart de som jag har uppe.

 

Gör ett par tre dåliga beslut som inte tillhör mitt a-spel. Skärpning på sådant men det är skönt att känna att jag inte tiltar och att jag dessutom inser att jag inte spelar på topp.

 

Slutar ändå den korta sessionen på något plus även om det är att räkna som +\- 0. Skönt att kunna gå och lägga sig och känna att jag gjorde rätt i att sluta spela samt orkade hålla koncentrationen uppe och göra mitt bästa och på så sätt vinna den sista SnG:n.

 

Jag har även hittat lite fina fiskar, väntar tålmodigt på att få min HEM licens som jag jobbar på att köpa. Behöver få hem mitt Neteller mastercard och registrera det bara så att jag kan betala licensen.

 

Med Holdem Manager kan jag hitta lite enkla läckor samt posta någon fin graf då och då. Vad mer man kan göra i HEM när man spelar SnG kanske någon vänlig själ vill upplysa mig om?

 

Till alla er som följer denna bloggen: Det kommer helt klart att växa fram en starkare Kariyou77 ur denna blogg!

 

Lycka till allihop! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev 7st SnG i sessionen jag spelade nyss. Är hos en kompis så spelar lite sporadiskt men väldigt koncentrerat och slutar så fort jag inte vill spela mer eller känner att något inskränker på mitt a-spel.

 

Har nått över 1000$-strecket och ligger nu på ca 14BI plus sen jag började spela dessa 12+1$ SnG SH Turbo 4 bord åt gången.

 

På de 65st jag har spelat hittills har jag 7,5% roi. Det känns mycket bättre att spela nu när jag koncentrerar mig på de 4 borden och inte spelar 8 bord samt kollar runt på internet samtidigt.

 

I de tre första drog jag ganska illa men sådant går ju upp och ner och så länge det inte påverkar mitt humör och då mitt spel så är jag nöjd.

 

I don't believe in luck. I believe in skill.

 

Om en stund ska jag åka hem och tjejen kommer kommer så det blir troligtvis ingen mer poker idag.

 

Lycka till alla pokerspelare! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en del SnG idag, skulle gissa på runt 15st men vet inte exakt.

 

Ska försöka att inte fokusera så mycket på resultatet även om jag kommer att nämna det efter varje gång.

 

Jag spelar inte mitt absoluta a-spel i alla men jag är ändå helt klart nöjd med mitt spel och dagens förlust beror på att jag drog väldigt illa.

 

Nya tag imorgon och dagens fail går till svenskarna i OS!

 

Minus 4,5BI idag, ingen stor förlust men tråkigt när jag spelar oerhört bra i de flesta och känner att jag oftast går in i all in situationer med god marginal både i marker och odds.

 

Jag lägger upp en graf när jag har fått min HEM licens har jag tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev visst 21 stycken spelade igår kväll samtidigt som jag var med tjejen och kollade på os. Helt korrekt är att hon kollade os och jag spelade.

 

Eftersom jag har rakeback kan jag lätt kolla hur mycket jag rakade igår och då raken för varje SnG jag spelar ligger på 1$ är det väldigt lätt att kolla hur många jag spelar.

 

Jag har nu fått och registrerat mitt neteller Mastercard och nu betalat min HEM licens. Finns det någon som vet om jag kan använda samma licens på två olika datorer? Jag har nämligen en laptop och en stationär.

 

Dagens första session gick inget vidare, fortsätter att dra dåligt och ligger efter ca 6st spelade ytterliggare nästan 3BI ner. Spelar även lite dåligt i två av dem.

 

Är sugen på att få se HEM nu när jag har betalat det men jag får väl ge mig till tåls lite.

 

Blir nog en eller två sessioner till idag men nu ska jag skriva på min rapport om utlandspraktiken jag gjorde i Gent, Belgien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar inte bli något mer spelande idag, uppdaterar nog imorgon angående hur många det blev.

 

Slutar dagen på 4-5BI ner för dagen och nu har jag snart spelat +\- 0 sen nystarten och det känns lite tråkigt men det faktum att jag dragit dåligt känns bättre.

 

I ett fåtal SnG har jag spelat dåligt men överlag är jag jätte nöjd med mitt spel.

 

Kort uppdatering men det är ju faktiskt OS nu, lycka till Ferry! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack för svar! :)

 

Spelade 5st idag och slutar dagen ca 2BI plus.

 

Gör något dåligt spel men märker det själv och spelar fortsatt bra.

 

Det betalar sig alltid i längden att spela bra och jag hoppas på en liten skjuts uppåt.

 

För de som inte vet om det så är jag med i en utmaning där man har 3BI till sitt förfogande och ska klättra så högt upp i nivåerna som möjligt. Jag började med 39$ på 12+1$ nivån och på mitt andra försök lyckades jag vinna 2/3 SnG och sno åt mig 96$. Detta räckte till att hoppa över nivå 2 och hamna på nivå3 där jag nu har lite mer än 3BI, nivån är 24+2$ och jag kommer troligtvis att ge mig på dessa imorgon.

 

Önska mig lycka till, nivå 10 här kommer jag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev 8st första sessionen för dagen.

 

Börjar med att bli utdragen vad jag än gör och får sen dra ut en annan jag med. Överlycklig över att dra ut fortsätter jag att spela lite och lyckas nästan gå +\- 0. Förlorar nästan 1BI så ingen fara.

 

Anser fortfarande att all in situationerna borde jämna ut sig över en dag eller två så man slipper bli utdragen en massa gånger i rad för att sedan ha en period då allt håller.

 

En graf kommer när jag spelat 100st med mitt nya nick.

 

Det blir mer spel senare idag. Lycka till alla där ute!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens andra och ganska långa session innehöll lite blandat spel.

 

Spelade 3st 24+2$ Turbo (nivå3 i utmaningen) och förlorade lite där så att jag fick gå ner på nivå 2, 16+1,35$, och spela 3st. Vann två av dessa vilket har gett mig en BR på 189,9$ i utmaningen av mina ursprungliga 39$. Tilläggas ska att detta är försök nummer 2 för mig.

 

Förutom dessa har jag även spelat en hel del 12+1$ som är de jag oftast spelar och det är kusligt hur väl jag märker när händer börjar hålla igen. Jag fick även dra ut ett par gånger och det var oförskämt många 50/50 jag vann. Jag är oftast först in i alla all in situationer dock.

 

Sessionen slutar på en hel del plus men det viktigaste är att jag märker hur mycket lättare spelet går när man känner att man vinner ett par stycken och har övertag mot de andra.

 

Jag måste helt klart jobba på att hålla känslor utanför pokern och alltid spela med självförtroendet på topp

 

Min HEM licens har jag nu fått och det dröjer inte länge förrän jag installerar det och kikar läget lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! :)

 

Nej inget CG, har spelat lite men jag har inte tålamod tyvärr. Någon gång kanske det blir en seriösare satsning men just nu trivs jag ganska bra då jag spelar helt utan stats.

 

 

spelade en del idag men har inte koll på hur många.

 

Är nöjd med mitt spel men då och då gör jag något onödigt men det känns som att jag blir bättre och bättre på att inte göra dumma saker vid bordet som att syna när det enda som är relevant är att jag har blivit slagen.

 

Jag måste träna på att ge motståndarna en hand range innan jag ser floppen.

 

En helt okej dag som tyvärr följs av en inte helt okej dag imorgon. Det är nämligen dags för normal skolgång imorgon, första gången på 4 veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att jag spelar ganska dåligt i ett par SnG och bestämmer mig för att lägga ned för dagen eftersom jag inte har lust att fortsätta.

 

Spelar dock mycket bättre mot slutet men inga händer får hålla, trots det så slutar jag endast -8$ för sessionen som endast innehöll 8st.

 

Jag är ändå nöjd med att jag klarar av nivån trots att jag inte spelar helt på topp i alla.

 

Det kan bli en till session sen men först har jag tänkt att skriva lite på den redovisning jag och en klasskompis måste göra imorgon samt testa att spela "Nordic Snowfest Expidition Freeroll". Det kan ju inte gå värre än åt skogen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt mig för att tills vidare ändra min BRM till 40BI och jag kommer att gå ner till föregående nivå om jag sjunker ner till mellan 40-50BI på den nivån.

 

I dag har jag spelat tre stycken 48+4$ SH Turbo SnG i och med utmaningen jag är med i.

 

I dessa slutade jag på placeringarna: 1:a, 2:a och 3:a.

 

2:a platsen spelade jag riktigt klantigt i HU spelet mot en annars ganska svag HU spelare.

 

3:e platsen blev jag utdragen av en dålig chipleader som synar på floppen efter min reraise all in med gutshot.

 

Han träffar ett av sina 7 outs i och med att han träffar sitt överkort. På floppen har jag träffat mellan par, har gutshot och backdoor färgdrag och han bettar 1,5ggr pott när vi båda andra checkar till honom och det skriker två överkort (KJ, KQ, eller kanske AJ) eller en värdelös hand om hans spel pre och post flop.

 

Inget att göra något åt och sådant händer men det fick mig att inse att det kanske är lika bra att stanna nu när jag har fått mina 39$ att bli 321,8$ genom att spela med UABRM (Ultra Aggressive Bankroll Management) som innebär att jag alltid går till den nivån där jag endast har 3BI hela tiden.

 

 

I och med att jag ändrat till 40BI är det snart dags att spela 32+2,5$ Super turbo men först håller jag mig till 24+2$ Turbo ett tag innan jag vågar mig på dessa Super Turbo. Jag har erfarenhet av att tappa koncentrationen i dem när det går för bra och det är ganska stor varians i dem.

 

Jag ska försöka att plugga ICM i alla fall på vägen till och från samt i skolan! Eller jag ska inte plugga, jag ska nöta. Bara klicka mig igenom fall efter fall tills det sitter, sen om det tar 10 eller 100 timmar spelar ingen roll. Jag har förstått att det är viktigt att kunna.

 

Långt inlägg men jag får hoppas att någon läste :)

Den som har läst önskar jag lycka till i kvällens spel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså vad spelar du då?

 

Tackar tackar, lycka till själv :)

 

 

 

 

Första dagen med spel på 24+2$ Turbo SnG SH gick inte riktigt som förväntat. Jag gör några dåliga beslut men vet i alla fall om dem och det har att göra med att jag inte är tillräckligt fokuserad eller halvtiltad. Jag har även en del med oflyt än jag borde men lyckas ändå sluta några futtiga dollar plus idag.

 

Jag har snart bankrulle till att spela 32+2,5$ Super Turbo SH SnG men vet inte om jag vill spela dem igen. De går för fort och i så fall måste jag träna en del på ICM innan tror jag.

 

Min flickvän börjar lära sig en del om spelet, hon sitter bredvid och frågar då och då samtidigt som hon kollar på os. Det är kul att hon intresserar sig och kanske blir hon "The next lady with aces in her sleeves"

 

Jag är ändå nöjde med att inte förlora pengar trots att jag gör några klantiga felbeslut, varav ett jag säger att jag borde folda men ändå synar, och har lite för mycket oflyt.

 

Ser fram emot att kika lite på ICM imorgon i skolan och åter bege mig till den gröna duken senare imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...