PeO Postad 27 Maj , 2005 Rapport Postad 27 Maj , 2005 Hur skall man generellt spela vid de olika "gatorna"? Tänker då speciellt på lowlimitspel där det är mycket folk vid varje gata. Några exempel: Högsta par på floppen med bra kicker är väl en given reraise för att se vad man står eller ska man nöja sig med call om någon bettar? Har man färdig stege, färg eller kåk bör väl dessa "slowplayas" för att inte skrämma bort motståndarna? På turn när satsningen dubblas ska man checka mer sina drag än att betta? På river känns det spontant att man skall checka mer än att betta om man inte har en riktig stark hand? Citera
PPjunior Postad 27 Maj , 2005 Rapport Postad 27 Maj , 2005 Hur generellt spela på Floppen/Turn/River? No offence, men du borde verkligen försöka begränsa din frågeställning! Det är väldigt svårt (eller rättare sagt omöjligt) att säga hur du 'generellt' ska spela poker. Det är så oerhört komplext och situationsbundet att man inte kan sammanfatta det i några klatchiga fraser. Du borde istället posta några händer här på forumet med några typiska situationer som du inte vet hur du ska handla. Genom de kommentarer du sedan får på händerna kommer säkert dina frågetecken att rätas ut. Dessutom rekommenderar jag dig att investera i någon bok om poker. Det kommer också förbättra ditt spel. Det är väl de tips jag kan ge dig. Lycka till! Citera
Hjort Postad 27 Maj , 2005 Rapport Postad 27 Maj , 2005 Du borde istället posta några händer här på forumet Menar du inte 2+2? Citera
PeO Postad 27 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 27 Maj , 2005 Har för mig att jag sett nån pokersida på nätet som just tar upp olika situationer på floppen/turn/river och hur man generellt ska spela. Kanske nån kan tipsa om den istället? Citera
heltok Postad 27 Maj , 2005 Rapport Postad 27 Maj , 2005 försök maximera vinsten alternativt minimera förlusten. försök undvik att tvingas göra något mellanting. Citera
Von oben Postad 28 Maj , 2005 Rapport Postad 28 Maj , 2005 Rätt,enligt min begränsade erfarenhet. Spela fast,slowplaya(vilket j-vla ord!)inget. Spelarna på dessa bord kommer att calla när de kommer att calla alldeles oavsett.Lite mera sublima aspekter av spelet är bortkastat här. Ren och skär ABC poker på dessa bord. Sitter du starkt-betta! Citera
ades_va Postad 28 Maj , 2005 Rapport Postad 28 Maj , 2005 Hur skall man generellt spela vid de olika "gatorna"? Jag kan svara med en egen fråga : Hur gör man för att vinna på poker? Citera
fl0w Postad 28 Maj , 2005 Rapport Postad 28 Maj , 2005 Har för mig att jag sett nån pokersida på nätet som just tar upp olika situationer på floppen/turn/river och hur man generellt ska spela. Kanske nån kan tipsa om den istället? Hahaha, det här forumet skapar nya guldkorn varje dag! Förlåt moderatorer, jag lovar, det här var sista gången! Citera
PeO Postad 28 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 28 Maj , 2005 Har för mig att jag sett nån pokersida på nätet som just tar upp olika situationer på floppen/turn/river och hur man generellt ska spela. Kanske nån kan tipsa om den istället? Hahaha, det här forumet skapar nya guldkorn varje dag! Förlåt moderatorer, jag lovar, det här var sista gången! Hehe....det är därför jag finns till. Eftersom jag sysslar med välgörenhet vill jag veta det optimala strategin för varje situation och så gör jag tvärt om. Vänligen PeO Citera
Recommended Posts