Fordie Postad 16 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2010 Antingen får du sluta stoppa i dig en massa droger eller så får hon börja.Möjligtvis så kan du spruta henne direkt ner i halsen, smakar mindre då. Har jag hört. Inte bra att vara knarkande tjej om man försöker skaffa barn. Har försökt spruta ner i halsen, men då drog hon bort och fick det i håret. Håret blev helt sjukt mjukt efter det, inte bara som ansiktskräm sperma är bra för alltså. /Fordie Citera
Fordie Postad 16 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2010 Sådär, nu har alla fått svar så har ni lite att replya till. Nu blir det svs skott och försöka göra repris 22kr >7k på en vecka. Need lé moneh. Fordie om ni vill rajla /Fordie Citera
swahnroger Postad 16 Februari , 2010 Rapport Postad 16 Februari , 2010 Obs: Inget buhu-inlägg, utan bara svar på tal. Jag tror jag började när jag var 18. Jag flyttade hemifrån typ dagen jag flyttade 19 och då hade jag rökt på ett bra tag. Psykiskt störd och må dåligt är två helt olika grejer för mig men.. Jag har varit misshandlad av farsan (lustigt att han var min bästa vän ändå och det tog mig hårt när han tog sitt liv) hela mitt liv, mobbad 1an och 2an, 7an och delar av 8an, tills jag började umgås med "dom tuffa grabbarna" och började mobba själv (fattar inte hur man funkar som barn..). Det var nog dock inte förns början på 2002 jag fattade att jag mådde dåligt, när farsan tog sitt liv så kom liksom allting på en gång, misshandeln, bråket och drickandet hemma osv.. Allt sånt brydde jag mig inte om innan och jag mådde bra ändå liksom. Sen är ju frågan, om farsan levt idag så kanske jag skitit i det helt och hållet, fast jag bryr mig inte så mycket om det idag ändå, är mest det som hänt dom senaste åren jag mår dåligt över nu skulle jag tro. Det övergick från en skön grej till att vara psykiskt störd 2007 när jag var 20 (decemberbarn) och körde tjack 1,5v utan mat och sömn och fick psykos, efter det har ingenting varit sig lik och jag är paranoid och massa shit hela tiden. Innan det hade jag aldrig haft en panikångestattack eller ens upplevt ångest, trodde inte på folk som sa att dom hör/ser saker som inte finns osv. Trodde folk som snacka om sånt bara sökte uppmärksamhet. Varför undrar du btw? Trodde du var i denna tråd enbart för att trycka ner mig. Fast din plan kanske var/är att trycka ner mig ännu mer efter jag svarat. /Fordie Poängen var väl att jag undrade om du mådde dåligt som ung och därför började med droger, eller om du tog för mycket droger och därefter ballade ur. Får man spö hemma och blir mobbad direkt i skolan så är det väl lätt att man börjar kurera sig själv. Nej, är inte här för att trycka ner dig. Jag tror inte någon annan vill det heller. Nog bara en del lustiga formuleringar och avvikande logik som vi hugger på ibland. Tack för att du svarar ändå. Det är intressant at höra från nån med annorlunda upplevelser, så att säga. Citera
Fordie Postad 16 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2010 Poängen var väl att jag undrade om du mådde dåligt som ung och därför började med droger, eller om du tog för mycket droger och därefter ballade ur. Får man spö hemma och blir mobbad direkt i skolan så är det väl lätt att man börjar kurera sig själv. Nej, är inte här för att trycka ner dig. Jag tror inte någon annan vill det heller. Nog bara en del lustiga formuleringar och avvikande logik som vi hugger på ibland. Tack för att du svarar ändå. Det är intressant at höra från nån med annorlunda upplevelser, så att säga. Ah ok.. Jag rökte på första gången på fyllan. Låg och asgarva i ett baksäte i 4h, sen hem och somna direkt. Så jag hade efter flera års letande hittat något som fick mig att somna och sova bra. Sen på loppet av en vecka hade hela Sala börjat punda så man hakade liksom bara på. Sen fick min lillesyster ut nitrazepam (benso) efter en traumatisk upplevelse (mitt fel ) och så fråga jag morsan om jag kunde få några.. Vips var jag bensotorsk. Morsan ångrar rätt hårt idag att hon gav mig dom. Sen har det bara fortsattit. Röka och benzo höll jag på med aslänge och sa att jag aldrig tänker prova något annat. Hatat tjack hela mitt liv och sa att jag aldrig skulle prova det.. Men sen blev jag bjuden när jag var full och bensad och sen slutade jag inte innan psykosen kom. Samma sak med opioiderna, läst så mycket skräckhistorier på FB om sub och heroin osv så lovade mig själv att aldrig ta det.. Sen när jag låg på torken och mådde dåligt så satt jag med en som gick subprogrammet som bjöd mig lite, sen dess har sub varit min favorit. Ljuger inte när jag säger att det jag ångrar mest här i livet är att jag tog dom där blossen på jointen, men samtidigt så tror jag att nångång i mitt liv hade jag ändå börjat punda eftersom jag hela tiden haft det umgänget osv så det var nog oundvikligt. Men rökat förde lite bra saker med sig också. Jag gick ner 40kg med hjälp av det. Jag fick tjej när jag gått ner och började va snygg osv. Sen lärde man sig en hel del om vad som försigår här i livet. Ok, min uppfattning är att många skriver nedtryckande inlägg för att hävda sig själv. Patetiskt imo. "ooh jag är bättre än någon som pundar. fan vad bra jag är" Edit: Ja, det är nog få som gått igenom och upplevt det jag gjort faktist.. Har mycket att berätta för mina barn och barnbarn när jag får sådana. /Fordie Citera
mr-flow Postad 16 Februari , 2010 Rapport Postad 16 Februari , 2010 Uhm. Det är 2010 nu så make that ett år och en månad sen. Inte en månad sen Sen om du skriver något givande så hjälper du ju. Ok, då förstår jag...? /Fordie Ah ledsen för missen. Har kommit in fel i tråden och lämnar här. Citera
Skumdum Postad 16 Februari , 2010 Rapport Postad 16 Februari , 2010 Du får säga mer specifikt vad du vill ha kommentar på.. Iaf, tråden är skriven 2009-01, 2009-03 flyttade jag från allting och sen fick jag benso på recept efter 5 års tjatande och det var då jag tog mitt uppehåll från subutex som jag skriver om hela tiden. Ska även tillägga det så folk slipper anklaga mig, benson jag har på recept har jag aldrig missbrukat (ptja, tagit 2-3 extra tills kvällsdosen när man ska ut och dricka har man väl gjort, men det är ju bara för att bli full snabbare). Vill jag punda benso så köper jag det. Sen har min läkare MINSKAT dosen nu efter ett år när jag föreslog att vi skulle öka (han vill att jag ska börja trappa ner även fast vi inte löst mina ångestproblem och jag har ätit allt som finns i fass snart), så tråkigt nog måste jag även köpa benso för att självmedicinera också. Tråkigt för ekonomin. 100 xanor på apoteket: gratis. 100 xanor på gatan: 900kr. /Fordie Jag är nöjd med svaret, och tycker även att du gav bra svar till Förre. Även om du inte reflekterar över det nu tycker jag ändå att det verkar som att du har börjat tänka efter lite. Det kanske inte är trådens förtjänst iofs, men positivt ur min synvinkel hur som. Citera
Fordie Postad 16 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2010 Ah ledsen för missen. Har kommit in fel i tråden och lämnar här. Ok, du är välkommen tillbaka med ett nytt försök närhelst du känner för det /Fordie Citera
Fordie Postad 16 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 16 Februari , 2010 Jag är nöjd med svaret, och tycker även att du gav bra svar till Förre. Även om du inte reflekterar över det nu tycker jag ändå att det verkar som att du har börjat tänka efter lite. Det kanske inte är trådens förtjänst iofs, men positivt ur min synvinkel hur som. Nej, det är inte direkt trådens förtjänst, det är mer mina 4-5 dagars ofrivilliga nykterhet som rådde i helgen bl.a., då hann jag tänka efter lite. Sen så fungerar ju subutex så att det är först dag två man börjar må dåligt, dag fyra hade jag fortfarande inte börjat må så dåligt som jag trodde (vanligt är kramper, spyor, diarre) men inget sånt, enda jag saknade var motivationsbrist, orkade inte gå ur sängen.. och det går ju helt klart över. Nåja, att det var så "lätt" att vara utan fick mig att tänka efter lite. /Fordie Citera
Krossk Postad 17 Februari , 2010 Rapport Postad 17 Februari , 2010 Sådär, nu har alla fått svar så har ni lite att replya till. /Fordie Dock har jag inte fått ett svar ännu.. s.18 har du mitt inlägg, eller du kanske inte vill svara.. Citera
Fordie Postad 17 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2010 Dock har jag inte fått ett svar ännu..s.18 har du mitt inlägg, eller du kanske inte vill svara.. Jag har ändrat antal inlägg per sida så på sida 18 finns inget inlägg av dig.. Kan du länka? /Fordie Citera
Fordie Postad 17 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2010 Det här var något fruktansvärt intressant.. Jag håller varken på ena eller andra s.k sidan, för att alla har olika definition på saker och ting. Vissa saker som är skrivna här har fått mig att undra vad folk tänker med egentligen och vissa andra saker har jag tyckt vara värdiga resonemang att tas upp. Men till slut(i mitt huvud) var det mer att Fordie försökte kasta skit på Jennez för att han hade inga bra argument eller resonemang att komma med. Skydda sig genom att attackera och sedan titta åt andra hållet. Jennez, som han redan själv har sagt, gjorde också sina misstag. Vad jag mest kunde relatera till och ibland blev upprörd på var, att det spelar ingen roll hur stora kunskaper i saker man har, har man inte tålamodet att sitta/stå/huka och göra saker om och om igen så är det inte lätt att ta tag i dessa saker. Men lite frågor tycker jag vi ska ta också: - Eget företag säger du, vad skulle du jobba med och hur hade du tänkt att lösa problemet med Kronofogden? - Vad exakt anser du som en verklighet i livet? (Indirekt nämnde du förut att ditt barn skulle ha mer verklighetsbaserad liv än någon som fött upp med "silverskeden i munnen") - Eftersom alla individer ser olika på lycka, varför anser du att dom flesta inte är lyckliga fast än dom säger så? Nu så hittade jag inlägget.. Fast har för mig jag svarat på detta inlägg tidigare. Nåja, det om Jennez orkar jag inte kommentera då han förhoppningsvis lämnat tråden nu. Ang. företag så vet jag inte riktigt. Förmodligen något med datorer, men konkuransen är hårdare idag än för 6 år sen då jag skaffade F-skatt och tänkte starta företag men fick jobb istället. Kanske något bilmek, men det vill jag inte starta själv och vet ingen som vill starta något med mig, visserligen inte frågat någon heller då det med företag mest ligger på hyllan i väntan på någon bra idé. Skulderna hos kronofogden får jag börja betala av den dagen jag har mer pengar än jag behöver. Skulderna påverkar mig inte särskilt mycket just nu och då har jag ändå bilar osv som är värda endel, dom har gjort utmätning förut utan resultat så dom har väl helt enkelt gett upp antar jag. Vet inte riktigt hur jag ska förklara vad jag menar med verklighet. Vill bara att mitt barn inte ska bli en instängd svensson med massa fördomar och faktist förstå att sånt som händer på film faktist existerar runt oss hela tiden varje dag.. Nåt sånt, är för väck för att komma med nåt bra svar just nu Kort och gott, lära honom att livet kommer inte vara en dans på rosor hela livet och hur man än lever sitt liv kommer man alltid stöta på motgångar i olika styrkor. Dom flesta är ju inte lyckliga fast dom säger det eller ger ett sken av att vara det... Varför jag anser det? Ehm.. Ptja. Alltså, det är ju så, helt enkelt. Alla människor (utom emos) ger ju ett sken av att vara lyckligare än vad dom är, eller går du runt och stoltserar med att du mår dåligt när du gör det eller låtsas du som ingenting bland arbetskamrater, ytligt bekanta osv? Kommer nog få mothugg på det svaret, men jag vet att det är så. Är ju bara göra som Jennez och kolla på statistik, var och varenda jävel är ju deprimerad idag och livsglädje är såå 90-tal. Ser folk ut att vara deprimerade eller verkar dom du pratar med vara deprimerade? Ursäkta att jag är för väck för mitt eget bästa så jag inte kan ge ett bättre svar. Jag får inte fram orden och formuleringarna jag vill få fram så eh.. Kanske kommer en korrigering sen. Du får nöja dig såhär sålänge /Fordie Citera
Fordie Postad 18 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2010 Så, då har jag bestämt mig. På måndag slutar jag knarka. Dels för att jag har inte råd den här månaden för att jag har endel skulder att betala och inte spelat någon poker ALLS så kommer varken få rakeback eller bonusar någonstans ifrån så blir fattigt till max. Dels för att jag vill, orkar inte mer, mår inte bra av subutex längre i samma mån som jag gjorde förut.. Eller jag mår väl bra, men inte så som jag borde. Skulle behöva ett substitut för att hålla igång endorfinflödet men jag kan inte komma på något. Antar att jag kommer gå med konstanta självmordstankar första veckorna.. Måste ringa min läkare och se till så jag får nytt recept på min medicin också, så det inte blir kaos totalt. Blir väl 3-4x vanliga dagsdosen första dagarna utan drogerna. Happ. Några frågor? Eller åtminstonde ett lycka till? /Fordie Citera
MikeTime Postad 18 Februari , 2010 Rapport Postad 18 Februari , 2010 Ett stort lycka till obv! Wp! Citera
Snygglenn Postad 18 Februari , 2010 Rapport Postad 18 Februari , 2010 Så, då har jag bestämt mig. På måndag slutar jag knarka. Hur många gånger har du bestämt dig för att sluta tidigare? Citera
Crappy Postad 18 Februari , 2010 Rapport Postad 18 Februari , 2010 Jag hoppas du fixar det, det vore kanon. Som Mike, ett STORT lycka till! Citera
Fordie Postad 18 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 18 Februari , 2010 Hur många gånger har du bestämt dig för att sluta tidigare? 2 gånger. ena med brasset som jag är ren från sen 2007 och en gång då jag började efter 8 månader. däremot har jag haft några uppehåll på nån månad här och nån månad där, men då har jag aldrig sagt att jag ska sluta heller, utan det har bara varit ett break för hälsan och plånbokens skull. tack för alla lyckönskningar! personligen tror inte jag kommer klara det den här gången, det till trots att jag sagt att jag kan sluta när jag vill. har det rätt tufft just nu med rätt mkt saker, men det är därför jag säger på måndag och inte idag, så har jag helgen på mig att försöka fixa till lite av dom sakerna. /Fordie Citera
mr-flow Postad 18 Februari , 2010 Rapport Postad 18 Februari , 2010 Ta fram din jävlarannama så ska du se. Kan någon annan kan du, eller hur? Citera
Uniktnamn Postad 18 Februari , 2010 Rapport Postad 18 Februari , 2010 Du grejar det om du är tillräckligt motvierad! Lycka till! Förre Citera
bossbaver Postad 18 Februari , 2010 Rapport Postad 18 Februari , 2010 cool! lycka till som fan! Respekt om du klarar det!!! Citera
swahnroger Postad 18 Februari , 2010 Rapport Postad 18 Februari , 2010 Så, då har jag bestämt mig. På måndag slutar jag knarka. Kom ihåg att din motståndskraft är sjukt mycket starkare om du är utvilad och har tillgång till lättlagad, god och nyttig mat. Vaknar du vid 2 tiden på eftermiddagen och är hungrig, sur och allt är skit så blir det svårt att stå emot. Detta är ju obv, men ville bara påminna dig. Lycka till! Citera
Fordie Postad 19 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2010 Kom ihåg att din motståndskraft är sjukt mycket starkare om du är utvilad och har tillgång till lättlagad, god och nyttig mat. Vaknar du vid 2 tiden på eftermiddagen och är hungrig, sur och allt är skit så blir det svårt att stå emot. Detta är ju obv, men ville bara påminna dig. Lycka till! Har sömnproblem som sträcker sig 7 år bak i tiden så sover inte så mycket. Sen lever jag på nudlar och mackor och det lär inte ändras eftersom jag nu har totalt 200kr kvar att leva på denna månad. Tecken från Gud att det är dags att sluta, skulle åka och hämta sista dosen idag och bilen pajade 3 mil hemifrån, satt i en jävla trapp i ett par timmar och bara glodde tills jag fick hjälp.. Bleh. Blev lite mer än vad det skulle bli, så slutar när det tar slut, blir väl under veckan. Har svårt att bestämma mig för om jag ska knarka mig riktigt hög nu när det blev för mkt eller om jag ska använda det för att försöka trappa ner lite. Lutar åt det första, för att trappa ut så kommer jag ju må dåligt men ändå knarka och jag är den som gillar att sluta med saker tvärt så.. Ska sluta snusa i samma veva också, men jag röker också så det blir nog inga problem. /Fordie Citera
swahnroger Postad 19 Februari , 2010 Rapport Postad 19 Februari , 2010 Sen lever jag på nudlar och mackor och det lär inte ändras eftersom jag nu har totalt 200kr kvar att leva på denna månad. /Fordie Mackor ftw! Vilken dag får du mer pengar? Citera
Recommended Posts