popquee Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Är det skatt på buddytransfers? Citera
popquee Postad 26 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2010 Har jag svårt att tro. Jag också, men skulle vara fint med en källa om någon har det, hittar ingenting liknande på skatteverket. Gåvoskatt kanske, finns ju dock inte längre.. Citera
Drunken_Penguin Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Det borde vara fullkomligt beroende på varför buddytransfern görs. Citera
MrShark Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Det skatteverket ser är bara att pengarna kommer från pokerstars och är därmed skattepliktiga, sen är det nog upp till dig att bevisa motsatsen, dvs att det är en buddytransfer Citera
affe2000 Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Det borde vara fullkomligt beroende på varför buddytransfern görs. Helt rätt. Skulle inte rekommendera någon att ta emot buddy transfer som betalning för något om man planerar att ta ut de pengarna sen (om det är hyfsat stora summor). Kan bli jäkligt surt efteråt. Citera
popquee Postad 26 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2010 syftet är stake, så jagk an inte åka på en skattesmäll för att skicka över pengar? Citera
@ntonius Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 syftet är stake, så jagk an inte åka på en skattesmäll för att skicka över pengar? Är det bara jag som tycker man ska skriva stejk, tycker inte engelska varianten passar in i svenskan. =) Till topic så själva överföringen skattas nog inte men när han vunnit miljonen sen så blir det ju skatt på det. Citera
popquee Postad 26 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2010 Är det bara jag som tycker man ska skriva stejk, tycker inte engelska varianten passar in i svenskan. =) Till topic så själva överföringen skattas nog inte men när han vunnit miljonen sen så blir det ju skatt på det. obv skatt på uttagen sen men är själva buddy transfern jag är intresserad av. Citera
renad Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 svårt att se att dom skulle få reda på det.. Citera
MrShark Postad 27 Januari , 2010 Rapport Postad 27 Januari , 2010 Hör med din bank vilka uppgifter dom ger ut. Har för mig att bankerna endast är skyldiga att meddela skatteverket endast om summan överstiger 100K. Men jag kan ha fel. Men som sagt, kolla med banken Citera
popquee Postad 27 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 27 Januari , 2010 Hör med din bank vilka uppgifter dom ger ut. Har för mig att bankerna endast är skyldiga att meddela skatteverket endast om summan överstiger 100K. Men jag kan ha fel. Men som sagt, kolla med banken buddytransfers passerar väl aldrig banken utan sköts via stars. Citera
Recommended Posts