PokerLeffe Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Jag har ett flertal gånger mött en kille som har: 90/25/33/9.0 2.5/58/51 i stats över 300 händer. I vanliga fall så jublar man ju av lycka när någon fi har dessa stats men jag kan inte rå på han... och ingen annan heller... nu är det ju inte världens största handurval men han är ju oslagbar... ingen rår på han? Hur fan går det ihop? Någon som kan förklara det för mig? Visst han spelar vanligen ganska djupt så han kan spela fler händer men seriöst... 90% VPIP jag får det inte att gå ihop. Jag är extra vaksam med vad jag stoppar in med, man kan ju inte anta att han får nöten var gång man får stål. jag börjar bli uppgiven...Hur fan ska man spela mot en sådan... Det är inte så att flertalet ggr är hitnrun från hans sida heller, 3 ggr a ca 100 ggr styck, och jag backar alltid mot han en minst 200BB. Nu senast rök ett inköp med AJ mot 45, höjd preflop till 4bb eller ngt. Flop kommer J23 med färgdrag klöver. Jag bettar pott han synar. Turn kommer A. Jag bettar pott, han slår om, jag överväger... känner att jag kan inte vika, känns som att han allt för ofta sitter på nötfärgdraget och slår med träffat A plus färgdrag, eller A2 A3 23 J2 J3 eller AK AQ eller Ax KJ för den delen. Pushar får syn han visar upp 45 utan färgdrag för träffad stege på turn... Så rök 185bb totalt eller vad det nu va... Han spelar så alla händer så det är ju omöjligt att veta vad han har, det går ju inte att klämma in han på en vettig range... AAAAAAA Jag blir tokig! Citera
Amutu Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Bra början är att folda mot hans omslag. Citera
PokerLeffe Postad 26 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2010 Bra början är att folda mot hans omslag. Amutu, så du foldar mot omslag i denna situation. En kille som spelar "alla" händer, 3 bettar rätt ofta och du får top2par med färgdrag ute som kompletteras med ett A (som inte kompletterar färgen?) Om du nu är seriös skulle jag vilja ha en lite utförligare förklaring till varför. Att alltid folda mot omslag känns som en rätt kall strategi i min mening, utveckla gärna varför om du nu inte bara ville dryga dig. Citera
JohnH Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Bit ihop, spela fler händer och busta snubben. Hur många tror du skulle neka action mot en sån snubbe, med de statsen, bara för att han "alltid" vinner? Köör bara. Citera
swahnroger Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Ge han rep ge han rep ge han rep ge han rep ge han rep ge han rep. Citera
Amutu Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Amutu, så du foldar mot omslag i denna situation. En kille som spelar "alla" händer, 3 bettar rätt ofta och du får top2par med färgdrag ute som kompletteras med ett A (som inte kompletterar färgen?) Om du nu är seriös skulle jag vilja ha en lite utförligare förklaring till varför. Att alltid folda mot omslag känns som en rätt kall strategi i min mening, utveckla gärna varför om du nu inte bara ville dryga dig. Var ingen mening att vara dryg ska försöka förklara mig lite bättre nu Om vi nu anser/antar denna snubben är en fisk. Då förstår han inte riktigt vad han gör utan spelar ut efter sina egna kort.Dvs vid omslag då har han verkligen jätte monster. Dåliga spelare brukar inte tänka som du/jag eller resten av plussande poker spelare utan ser sina kort och spelar ut efter det. Han bryr sig inte direkt vad han representerar osv osv.. Han ser nöten och det är dags att slå om då. Även fast du kanske har toppen av din range på vissa brädor osv måste du vika för du ligger bakom allt han slår om med. Dåliga spelare kommer inte "tilta" genom att börja 3beta dig om du öppnar löst eller om du spelar tillbaka mot honom ofta utan börja syna in sig mer. Dvs dom kmr ej börja bluffa tillbaka utan börja syna ner dig. Så vid omslag så är det verkligen den kanske "otroliga" handen för dig som dom just har och du måste tyvärr lägga 2ndra nöten även om det är jobbigt svårt för att du kanske i vissa lägen kommer ha bäst hand 1/100 gånger. Hans stats preflop säger inte så mkt när han gör ett omslag postflop. Citera
PokerLeffe Postad 26 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2010 Var ingen mening att vara dryg ska försöka förklara mig lite bättre nu Om vi nu anser/antar denna snubben är en fisk. Då förstår han inte riktigt vad han gör utan spelar ut efter sina egna kort.Dvs vid omslag då har han verkligen jätte monster. Dåliga spelare brukar inte tänka som du/jag eller resten av plussande poker spelare utan ser sina kort och spelar ut efter det. Han bryr sig inte direkt vad han representerar osv osv.. Han ser nöten och det är dags att slå om då. Även fast du kanske har toppen av din range på vissa brädor osv måste du vika för du ligger bakom allt han slår om med. Dåliga spelare kommer inte "tilta" genom att börja 3beta dig om du öppnar löst eller om du spelar tillbaka mot honom ofta utan börja syna in sig mer. Dvs dom kmr ej börja bluffa tillbaka utan börja syna ner dig. Så vid omslag så är det verkligen den kanske "otroliga" handen för dig som dom just har och du måste tyvärr lägga 2ndra nöten även om det är jobbigt svårt för att du kanske i vissa lägen kommer ha bäst hand 1/100 gånger. Hans stats preflop säger inte så mkt när han gör ett omslag postflop. Han har en trebett på 9.0, säger en del om hans spel -> Han slår om rätt ofta. Han synar 50% på flopp -> han synar rätt mycket även här. I ovan läge så gör jag ju en bred analys av vilka typer av händer han kan ha. Mot en tightare spelare skulle jag ju framförallt ha händer som JJ 22 33 AA 45 plus Ax flushdrag med som troliga händer. Men jag finner det omöjligt att lägga i denna situation Citera
honest99 Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Om vi nu anser/antar denna snubben är en fisk. Skulle snarare tro att någon gått ner i nivå för att roa sig. En variant är väl att öka bet-sizen dramatiskt preflop och även på floppen för att minska killens implicita odds, när han fiskar. Citera
Lobo Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Jag har ett flertal gånger mött en kille som har: Flop kommer J23 med färgdrag klöver. Jag bettar pott han synar. Turn kommer A. Jag bettar pott, han slår om, jag överväger... känner att jag kan inte vika, känns som att han allt för ofta sitter på nötfärgdraget och slår med träffat A plus färgdrag, eller A2 A3 23 J2 J3 eller AK AQ eller Ax KJ för den delen. Pushar får syn han visar upp 45 utan färgdrag för träffad stege på turn... När floppen kommer ska du oftast tänka. Vill jag ha en storpott eller ska jag försöka behålla den liten. Det kan vara variera för olika situationer. Om vi går vidare till turn. Tänkte du då "vad händer om jag checkar resp bettar" Om jag bettar hur stor chans är det då att han lägger marginella händer samt händer han bettar med om du checkar? Citera
Amutu Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Han har en trebett på 9.0, säger en del om hans spel -> Han slår om rätt ofta.Han synar 50% på flopp -> han synar rätt mycket även här. I ovan läge så gör jag ju en bred analys av vilka typer av händer han kan ha. Mot en tightare spelare skulle jag ju framförallt ha händer som JJ 22 33 AA 45 plus Ax flushdrag med som troliga händer. Men jag finner det omöjligt att lägga i denna situation 3bet preflop säger inte mycket om hur mkt han slår om postflop det är som två skilda världar. Ahh orkar inte fortsätta denna diskussion. Men fortsätter du pumpa in pengarna sådär så kmr du alltid att läcka mot sånna spelare. Citera
killerwolf Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Hmm.., men spelare som 3bettar så mycket skulle jag 4betta 55+,A7+,KQ typ, och det är med att spela för stacks om det visar sig efter några 4bets att han shovar med större range än en basketspelare. Skulle kunna dö nåt inköp på köpet, men han lär vara en postflop mardröm om han nu alltid ska ha initativet i handen. Detta är med 100bb... Hade jag haft 200bb hade jag nog 4bettat betydligt tightare(contradictive?) och spelat mina AK,AQ, etc som om de vore en standard 3bettad pott med tanken att få in det vid turn/river. Om han saktar ner trots att han ser att du 4bettar han väldigt ofta så vet jag inte riktigt hur jag vill fortskrida(foldar, 5bettar inte.) så är det ju bara att du börjar bomba 4bets, spela postflop mot honom no tnx..jag har väldigt svårt för spelare vars handrange kan vara allt mellan himmel och jord postflop med djupa stacks, lätt att se spöken överallt så skulle nog inte börja syna hans 3bets ändå utan jag skulle nog nöja mig med 4betfold slantarna och undvika postflop oop. Citera
JohanLj Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Ge han rep ge han rep ge han rep ge han rep ge han rep ge han rep. Men spara lite Citera
PokerLeffe Postad 26 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2010 När floppen kommer ska du oftast tänka. Vill jag ha en storpott eller ska jag försöka behålla den liten. Det kan vara variera för olika situationer. Om vi går vidare till turn. Tänkte du då "vad händer om jag checkar resp bettar" Om jag bettar hur stor chans är det då att han lägger marginella händer samt händer han bettar med om du checkar? Anledningen till att jag betta var för att jag trodde han skulle syna med färgdraget. Har sett han dra på färg dyrt innan. Han skulle definitivt syna med Ax med färgdrag, jag tror tom han skulle slå om med den handen. När floppen kom, J23 ligger ca 8-9 bb i potten. Jag har TPTK och det ligger färgdrag ute. Att betta ut pott där känns rimligt? På turn ligger det således 24-27 bb i pott och jag har top 2par, och turn har gett bra kort till flera av hans drag. Såsom alla Ax, alla Ax med färgdraget, A2, A3. Att betta pott här för att försvara min hand gentemot färgdraget torde väl vara standard och ett bra "move"? Visst kan jag check/raisa, men vad gör jag då om han pushar, och vill jag riskera att ge gratis kort på en dragig bräda? Och vid pott bett så ligger det 48-54 bb i flop, när vi tar med hans omslag 96-108 bb. Jag sitter med ca 130 bb kvar i stacken. Visst fold är ju inte omöjligt på turn, men är den bra. Han slår ju om med så många händer känns det som, alla sämre tvåpar, Toppar med färgdrag, eventuellt AK, AQ, och kanske även bara färgdraget för att han vill representera Ax färgdraget från flopp?... Jag undrar hur många som viker turn? är det ett ev+ i längden? Jag bettar 130 för att vinna typ 350 om han synar med drag eller vinna 100 direkt om han viker med bluff eller sämre hand... Citera
PokerLeffe Postad 26 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2010 Bit ihop, spela fler händer och busta snubben. Hur många tror du skulle neka action mot en sån snubbe, med de statsen, bara för att han "alltid" vinner? Köör bara. Jag är lite fundersam över att spela fler händer? Ska man verkligen lämna sitt eget spel allt för mycket och börja spela hans spel? Dessutom så öppnar man ju upp sig inför de andra på bordet. Kanske tighta till sig än mer? Dock vill man ju inte ge iväg för mycket gratis... jag tycker det är jätte jobbigt att spela mot en mega lös snubbe som ändå har ett ok/bra flop och postflop spel. Citera
--jw-- Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Nick o sidan han lirar på, TY! Citera
JohnH Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 Jag är lite fundersam över att spela fler händer? Ska man verkligen lämna sitt eget spel allt för mycket och börja spela hans spel? Dessutom så öppnar man ju upp sig inför de andra på bordet. Kanske tighta till sig än mer? Dock vill man ju inte ge iväg för mycket gratis... jag tycker det är jätte jobbigt att spela mot en mega lös snubbe som ändå har ett ok/bra flop och postflop spel. Nah, menade att du hade få händer på FI för o avgöra om han menar allvar el inte med det stattsen.. Om du är skraj o få in pengarna light kan du välja 2 alternativ. Gå ner i nivå eller spela tightare. Om fi fortsätter kasta in marker oavsett om du spelar löst el tight så är det väl bara o köra när du har korten. Med 100bb. Med 200 få du backa ur... el börja kopiera hans spelstil. Citera
Amutu Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 lång text i just den handen han visar finns ingen 3bet ens. Så vet inte vrf du tog upp allt detta. sen är 9% 3bet ganska vanligt och ingen "jätte" bred range. Citera
PokerLeffe Postad 26 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2010 i just den handen han visar finns ingen 3bet ens. Så vet inte vrf du tog upp allt detta. sen är 9% 3bet ganska vanligt och ingen "jätte" bred range. Det är ingen "jätte bred" men det är definitift mer än AK JJ+ Citera
killerwolf Postad 26 Januari , 2010 Rapport Postad 26 Januari , 2010 i just den handen han visar finns ingen 3bet ens. Så vet inte vrf du tog upp allt detta. sen är 9% 3bet ganska vanligt och ingen "jätte" bred range. aha, jag feltolkade din statistik helt, nvm då 90/25/33/9.0 2.5/58/51 ...Iom att du undrade hur man kontrar en sån spelare så orkar jag inte bry mig om en random 'jag busta denna hand kunde jag ha kommit ur den' som du kände var nödvändig att ta med för att betona hur otur du har(?) Jag läste antingen slarvigt eller så var du otydlig vad alla siffrorna du hade betyder. Lycka till med pokern Citera
Utour Postad 27 Januari , 2010 Rapport Postad 27 Januari , 2010 Bit ihop, spela fler händer och busta snubben. Hur många tror du skulle neka action mot en sån snubbe, med de statsen, bara för att han "alltid" vinner? Köör bara. +1 Citera
Utour Postad 27 Januari , 2010 Rapport Postad 27 Januari , 2010 Var ingen mening att vara dryg ska försöka förklara mig lite bättre nu Om vi nu anser/antar denna snubben är en fisk. Då förstår han inte riktigt vad han gör utan spelar ut efter sina egna kort.Dvs vid omslag då har han verkligen jätte monster. Dåliga spelare brukar inte tänka som du/jag eller resten av plussande poker spelare utan ser sina kort och spelar ut efter det. Han bryr sig inte direkt vad han representerar osv osv.. Han ser nöten och det är dags att slå om då. Även fast du kanske har toppen av din range på vissa brädor osv måste du vika för du ligger bakom allt han slår om med. Dåliga spelare kommer inte "tilta" genom att börja 3beta dig om du öppnar löst eller om du spelar tillbaka mot honom ofta utan börja syna in sig mer. Dvs dom kmr ej börja bluffa tillbaka utan börja syna ner dig. Så vid omslag så är det verkligen den kanske "otroliga" handen för dig som dom just har och du måste tyvärr lägga 2ndra nöten även om det är jobbigt svårt för att du kanske i vissa lägen kommer ha bäst hand 1/100 gånger. Hans stats preflop säger inte så mkt när han gör ett omslag postflop. +1 Citera
Utour Postad 27 Januari , 2010 Rapport Postad 27 Januari , 2010 Ge han rep ge han rep ge han rep ge han rep ge han rep ge han rep. +1 Citera
Recommended Posts