Gå till innehåll

Notes raderas


Displeased

Recommended Posts

När jag skriver in notes på folk så har dessa börjat få problem att stanna kvar. Tror det är efter att jag stängt ner och öppnat klienten igen som vissa notes försvinner. Vissa gubbars notes har jag fått fylla i 3-4 ggr bara idag. Har varit så i ungefär 2 veckor men problemet verkar öka.

 

 

A. Varför blir det så?

B. Hur åtgärdar jag det?

 

 

Är det så att det går att "skydda sig" från att få notes på sig på något vis? Verkar bara vara några få pers där notes raderas hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde ett experiment nyss och skrev lite notes på random folk. Stängde ner och öppna klienten igen, alla notes borta. Klienten har börjat uppföra sig märkligt senaste tiden... Varje gång jag ska stänga ner den så tar det 1-2 minuter och klienten är under tiden "svarar inte", kan det finnas ett samband? Känns som att mina notes börjat strula ungefär i samma veva som klienten hänger sig vid uppstart och avslut.

 

 

 

 

Det tar nog längre tid att få svar här än om du flaskar iväg ett mail till deras support..

 

Jag har inte bråttom, det är mer intressant att veta om andra har samma problem.

 

 

 

 

Det är inget speciellt med tecken för de nick som det inte går? Typ:

åäö__HAHA_im_allin_*!"#¤!%%¤

 

Har du kollat i notes filen om anteckningarna finns kvar?

 

 

A. Nej

B. Antar att det är "notes.xml" (164 MB), komiskt nog "svarar inte" när jag försöker öppna den. Finns en notes.txt oxå på 840kb men det verkar vara väldigt gamla notes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Om dina 'notes' inte sparas, så måste du ändra namn på en XML-fil för dina anteckningar som antagligen är korrupt. För att hitta denna fil, öppna PokerStars huvudlobby och klicka på 'Hjälp' -> Öppna mappen Inställningar' och stäng sedan PokerStars-mjukvaran. I foldern kommer du hitta en fil vid namn Notes.XML. Ändra namnet på denna fil till Notes1.XML och starta sedan om PokerStars. Detta kommer att skapa en ny Notes.XML-fil från din Notes.txt.

 

När du har bytt namn på filen, så kommer dina 'notes' att sparas som vanligt.

 

Tveka inte att fråga oss igen om ni har fler frågor, vi står gärna till tjänst.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Vanja T

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Om dina 'notes' inte sparas, så måste du ändra namn på en XML-fil för dina anteckningar som antagligen är korrupt. För att hitta denna fil, öppna PokerStars huvudlobby och klicka på 'Hjälp' -> Öppna mappen Inställningar' och stäng sedan PokerStars-mjukvaran. I foldern kommer du hitta en fil vid namn Notes.XML. Ändra namnet på denna fil till Notes1.XML och starta sedan om PokerStars. Detta kommer att skapa en ny Notes.XML-fil från din Notes.txt.

 

När du har bytt namn på filen, så kommer dina 'notes' att sparas som vanligt.

 

Tveka inte att fråga oss igen om ni har fler frågor, vi står gärna till tjänst.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Vanja T

PokerStars Support

 

 

 

Ok, tack för hjälpen. Vågar man göra detta utan att mina gamla notes försvinner?

 

 

Gjorde det nu för jag kände att det inte fanns något alternativ. Funkade utmärkt! Nu hänger sig dessutom inte klienten vid uppstart och avslut längre så det blev ju 2 flugor i en smäll där.

 

Tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gjorde jag nog något som inte var så bra... Har ju numera en notes.xml och en notes1.xml. Jag testade först att ändra notes1.xml till notes2.xml inget hände där, då ändrade jag notes till notes1. Nu är klienten snabb igen men tyvärr verkar merparten av mina notes vara borta!! Vi talar om stats på ca 80 000 spelare så detta måste lösas snarast!

 

Nu har det skapats en ytterigare notes fil så nu ser det ut såhär:

 

notes.xml (nyskapad)

notes1.xml (den som skapades förra gången det var problem)

notes2.xml (originalfilen som var den första som var korrupt)

 

Hoppas att detta går att lösa på något smidigt sett...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gjorde jag nog något som inte var så bra... Har ju numera en notes.xml och en notes1.xml. Jag testade först att ändra notes1.xml till notes2.xml inget hände där, då ändrade jag notes till notes1. Nu är klienten snabb igen men tyvärr verkar merparten av mina notes vara borta!! Vi talar om stats på ca 80 000 spelare så detta måste lösas snarast!

 

Nu har det skapats en ytterigare notes fil så nu ser det ut såhär:

 

notes.xml (nyskapad)

notes1.xml (den som skapades förra gången det var problem)

notes2.xml (originalfilen som var den första som var korrupt)

 

Hoppas att detta går att lösa på något smidigt sett...

klipp och klistra från de gamla filerna till den nya? Kolla först i notes.xml hur en note är formaterad och klistra enbart in exakt likadana notes (dvs om det har uppkommit andra konstiga tecken i notes1.xml/notes2.xml så klipp inte ut dessa).

 

disclaimer: jag spelar inte på pokerstars så jag har ingen erfarenhet av detta... men det borde funka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klipp och klistra från de gamla filerna till den nya? Kolla först i notes.xml hur en note är formaterad och klistra enbart in exakt likadana notes (dvs om det har uppkommit andra konstiga tecken i notes1.xml/notes2.xml så klipp inte ut dessa).

 

disclaimer: jag spelar inte på pokerstars så jag har ingen erfarenhet av detta... men det borde funka...

 

 

Mmm de är fulla av en jävla massa konstiga tecken och symboler. Datorn hänger sig när man öppnar filen :-(

 

Får avvakta och se vad supporten säger sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Jag skulle rekommendera att du skriver ett mail till oss på support@pokerstars.com, så att vi kan skicka ärendet vidare till våra tekniska specialister.

 

Vänligen bifoga alla dina notes-filer i emailet, så att de kan kika i dessa också.

 

Som vanligt så ber jag alla spelare som mailar oss att använda den e-postadress som är registrerad till ert PokerStars-konto.

 

Tack för ditt samarbete, vi ser fram emot att kunna hjälpa dig med detta problem.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Vanja T

PokerStars kundtjänst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Jag skulle rekommendera att du skriver ett mail till oss på support@pokerstars.com, så att vi kan skicka ärendet vidare till våra tekniska specialister.

 

Vänligen bifoga alla dina notes-filer i emailet, så att de kan kika i dessa också.

 

Som vanligt så ber jag alla spelare som mailar oss att använda den e-postadress som är registrerad till ert PokerStars-konto.

 

Tack för ditt samarbete, vi ser fram emot att kunna hjälpa dig med detta problem.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Vanja T

PokerStars kundtjänst

 

 

Ok tack. Slänger över ett mail imorrn, får nog dock hoppa över att maila över filerna eftersom de är på över 500 MB :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm de är fulla av en jävla massa konstiga tecken och symboler. Datorn hänger sig när man öppnar filen :-(

 

Vilket program använder du för att öppna filen? Om du öppnar den med notepad/anteckningar så gissar jag att datorn inte hänger sig? Så öppna filerna (notes1.xml/notes2.xml) med notepad, redigera bort alla skräptecken så att det bara är notes kvar i exakt rätt format, klipp ut och klistra in dessa i notes.xml. Voila!

(alternativt kan du såklart redigera tex notes2.xml och sen döpa om den till notes.xml, men det ökar nog risken att några synliga eller osynliga skräptecken finns kvar...)

 

edit: det här löser såklart inte anledningen till att notes.xml blir korrupt, så det kan ju hända igen. Men du borde ha tillbaka dina notes åtminstone tillfälligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har det hänt igen... Mina notes sparas inte och klienten hänger sig vid uppstart och avslut. Varför blir det såhär? Vad ska jag göra åt det supporten?

 

alltså min client hänger också vid start o slut.Dessutom tar det skitlång tid att öppna fösta turneringslobby jag vill in i... vart så här i flera veckor nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...