Gå till innehåll

Chocolates Nattbok


swahnroger

Recommended Posts

  • Svars 738
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Veklingar! Ni har inte gjort lumpen va? Kan vara där problemet ligger. Rännskitan är vekhet som lämnar kroppen och eftersom ni har mycket av det så... tja, fyll i resten själva... ;)

 

Nej, jag har inte gjort lumpen. Jag sa bara åt dom att jag är proffs och gav dom fingret...

Nej, kanske inte... Däremot var det nåt fel på mig, eller läkarundersökningen, jag vet inte riktigt. Jag ville inte ha dom, och det var ömsesidigt tydligen. Var gjorde du lumpen Jennez?

Du var säkert nån signaltyp eller nåt. Lär ju inte ha varit som vakt eller kustjägare iaf.

Det är min read på dig :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte minst får man lära sig att ta ansvar, något som dagens maxcurlade skitungar inte har en susning om vad det är.

 

Ansvar ja, vara typ 20 år och ta beslut om man ska skydda civilbefolkningen eller sina egna killar och sedan leva med det beslutet resten av pokerkarriären. PTSD FTW!

 

 

Det enda roliga jag lärde mig var att döda människor!

 

 

-->- Bonus: Chocolate vs Pokerforum -<--

 

fat-vs-thin.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, självfallet inte. Men jag hör många som säger att de blir "dåliga i magen" av kaffe - i min värld betyder det diarré eller iaf begynnande sådan. Att man blir skitnödig av kaffe är en annan sak. Eller?

 

att vara bli lös i magen av att magen reagerar på någonting du äter eller dricker är inte diarré och inte heller begynnelse till sådan. magen blir fucked up för en stund bara, helt enkelt!

 

personligen blir jag kass av att äta frukost och blir ofta dålig(lös i magen) och måste skita ut allt direkt. det är inte diarré. skulle jag skita jättemånga gånger så kan det vara dock vara diarré, kanske pga en förgiftning eller så. grundkriterien för diarré är att man skiter onormalt jättemånga gånger. i förra veckan satt jag på toaletten i fyra timmar och sket vatten oavbrutet. det var diarré.

 

mvh diarrékungen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har inte gjort lumpen. Jag sa bara åt dom att jag är proffs och gav dom fingret...

Nej, kanske inte... Däremot var det nåt fel på mig, eller läkarundersökningen, jag vet inte riktigt. Jag ville inte ha dom, och det var ömsesidigt tydligen. Var gjorde du lumpen Jennez?

Du var säkert nån signaltyp eller nåt. Lär ju inte ha varit som vakt eller kustjägare iaf.

Det är min read på dig :-)

 

Jag var plutonchef på pansarskytte. Uppgift: döda så många ni kan. Edit: på P7, Revingehed

 

mvh diarrékungen

 

Oj vilka hårklyverier. Jag har använt uttrycket diarré för allt utom fast avföring men där ser man. Förstår ändå inte hur vek och förfördelad av evolutionen man måste vara om man blir lös i magen av kaffe eller normal föda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kaffe gör dig lös i magen, thé gör dig fast / Dr Åsa i P3 Krister häromveckan.

 

Nån aning om varför? Koffein i båda och så vidare...

 

För övrigt ytterligare en fördel med att inte jobba, man slipper lyssna på radio dagarna i ända. Dom upprepar ju samma jävla nyheter mest hela dan. Saknar ju iofs Rix MorgonZoo ibland.

 

Jag var plutonchef på pansarskytte. Uppgift: döda så många ni kan. Edit: på P7, Revingehed

Seriös kille. Undrar om intresset för att göra lumpen har gått upp pga alla FPS som folk lirar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju mycket på vilka befäl du får, och vad kulturen på förbandet är. Jag gjorde GSU på samma kompani som en polare, ca 6 månader efter honom, men med andra befäl (Armébefäl ist för flottan), och vi hade helt olika upplevelser. Hans var extremslapp, våran betydligt striktare. Mera skrik, toppstyrning och dylikt. Den auktoritära stilen är definitvt inte borta, men kanske inte lika genomgående.

 

Kuriosa: Hade en fänrik som råkade försäga sig när han skulle förklara vikten av vapenvård, han sa "När ryssen äntligen kommer så vill du att AKan ska funka". Sedan rättat till "om ryssen kommer" (Vilken han inte heller får säga :D)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, självklart kan det vara skillnader. Själv låg jag först på A3 men det lades ner och vi flyttades då till P7. På A3 var det mycket lugnare, befälen var mer som lärare även om normal disciplin såklart upprätthölls. Nere på P7 var det mycket hårdare delvis beroende på att det var helt andra tjänster (stridande befattningar vs eldledning, pjäsbefäl etc), men ändå tyckte jag att det var en hyfsad nivå.

Stor vikt lades alltid vid utvärderingar även om man hade en och annan stridspitt till befäl då och då, men idioter finns det överallt, så är det väl bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån aning om varför? Koffein i båda och så vidare...
Av alla ämnen att skriva om :lol: Nåja, som jag förstod det så handlar det om tarmens förmåga att absorbera vätska från "avskrädet". Av någon anledning så tas mer vätska upp av tarmen i samband med thé-intag ( = fastare och mindre mängd avföring) medan kaffe får din tarm att bete sig som en potatiskanon på stereoider.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens mest fascinerande inlägg på pf...

 

Hur jag spenderade min matbudget denna vecka per inköpsdag.

Onsdag-onsdag. Ja, 8 punkter. :roll:

 

242g20k.png

 

................ons.........tors...........fre.................lör..........sön............mån............tis............ons

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...