Gå till innehåll

Chocolates Nattbok


swahnroger

Recommended Posts

Men så less jag blir på folk som tror att "närproducerat" skulle ha högre kvalitet än importerad mat. Vilket jävla svammel. Om du bor i Skåne är en tomat från Malmö alltså högsta kvalitet. Men bor du i Sundsvall så är mat därifrån det absolut bästa. Hör ni hur korkat det låter?

 

Fatta att om jag vill äta mat från Grekland som har körts hit med lastbil eller helikopter eller vad fan som helst så är det precis lika jävla nyttigt som någonting som kommer från Sverige. Ignoranta människor borde avlivas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 738
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tror att det är nyttigare att nästan bara äta sånt som växer (det som lever också) i närheten där man lever själv, jämfört med att nästan bara äta saker som kommer långt ifrån. Anledningarna är många men den största är att människan aldrig har kunnat vandra mellan olika kontinenter var och varannan dag.

 

Ignorant?

Vi får se vem som lever längst. Låter du bara bli att avliva mig så. :)

 

Ang. toalettrummets renhet, så tror jag att man slipper göra rent där så ofta om man inte äter så många döda djur. Bara ett tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. toalettrummets renhet, så tror jag att man slipper göra rent där så ofta om man inte äter så många döda djur. Bara ett tips.

 

Varför det?

 

Själv fattar jag inte grejen, jag känner skitmånga (haha!) som blir risiga i kistan för minsta lilla. Jag har aldrig problem med det. Skulle väl vara om man är magsjuk då vilket man blir max en gång var 3:e-4:e år..

Ok, jag äter inte lika mycket skit som du chocolate men då och då stoppar man ju i sig onyttigheter, men aldrig att magen muppar upp sig.

 

Veklingar! Ni har inte gjort lumpen va? Kan vara där problemet ligger. Rännskitan är vekhet som lämnar kroppen och eftersom ni har mycket av det så... tja, fyll i resten själva... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde ha borstat tänderna direkt efter frukosten. Nu har det gått ett par timmar och det verkar onödigt att borsta och äta igen strax efteråt. Så nu tidigarelägger jag nästa måltid och borstar tänderna efter den i stället. Små problem i en stor värld :-)

 

Testat att borsta tänderna 2ggr? Bara ett tips :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mindre än 1h kvar till nedsläpp i OS finalen. Kom igen USA! Men vad ska jag trycka för snacks?

 

Förrätt: Sourcream n' onion chips, tortilla dip, läsk

 

Huvudrätt: Kebabpizza extra allt, röd sås, vit sås och bearnaisesås, läsk (skippa salladen)

 

Efterrätt: Kladdkaka med grädde, kaffe

 

Snacks: Crackers och färskost, snickers, twix och annat chokladgodis

 

 

Blir du mer hungrig upprepa proceduren, alternativt leta efter närmsta McDonkan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off/topic i guess. Sry chokoladen. Tror att jag har tourettes.

 

Varför det?

 

Själv fattar jag inte grejen, jag känner skitmånga (haha!) som blir risiga i kistan för minsta lilla. Jag har aldrig problem med det. Skulle väl vara om man är magsjuk då vilket man blir max en gång var 3:e-4:e år..

Ok, jag äter inte lika mycket skit som du chocolate men då och då stoppar man ju i sig onyttigheter, men aldrig att magen muppar upp sig.

Jo, kaffe är väl den "utlösande" faktorn oftast, men det är bara när jag äter lik som jag skiter så förbannat mycket.

Veklingar! Ni har inte gjort lumpen va? Kan vara där problemet ligger. Rännskitan är vekhet som lämnar kroppen och eftersom ni har mycket av det så... tja, fyll i resten själva... ;)

Verkligen inte. Förstår inte hur man kan göra något så idiotiskt som att förbereda sig för ett icke-existerande krig när det är så gott som frivilligt. Har inte krävts många hjärnceller för att slippa lumpen de senaste decennierna. Idiotsnack som att offra sig för sitt land el. dyl (eller friheten!?) när man ska ut i krig är inget jag går på. De flesta offren har alltid varit civila.

 

Finns säkert en hel del man kan lära sig i lumpen dock. Särskilt om man har tänkt vara en stadsbo så länge som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad gör man när man ska tralla ut i natten men inga strumpor har? Det var jävligt -EV att pissa ner mitt enda rena par, men är det lockdown så är det.

 

Till slut hittar jag 1 ren strumpa, så bra då, suck. Man vill ju inte svetta ner skorna! Till slut tar jag en 3 liters plastpåse och stoppar in foten. Funkar rätt bra måste jag säga. Men i morgon blir det till att tjacka nya strumpor i stora lass. Svarta. Eller vita. Bara ingen jävla logga på dom det är mitt enda krav. Siktar på 10-15 par så det räcker året ut. 8-)

 

2h6rlls.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är nyttigare att nästan bara äta sånt som växer (det som lever också) i närheten där man lever själv, jämfört med att nästan bara äta saker som kommer långt ifrån. Anledningarna är många men den största är att människan aldrig har kunnat vandra mellan olika kontinenter var och varannan dag.

 

Ang. toalettrummets renhet, så tror jag att man slipper göra rent där så ofta om man inte äter så många döda djur. Bara ett tips.

 

Hur definerar du i närheten? Samma stad? Samma län? Samma land? Låter som svammel i mina öron. Och hur många döda djur finns det i en påse chips och en pepsi? Nej, jag vill äta vad jag vill när jag vill. Det är framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur definerar du i närheten? Samma stad? Samma län? Samma land? Låter som svammel i mina öron.
Nära är dit man kan ta sig med cykel utan problem på en dag. Helst ska man kunna gå på ett timmar. Bor du i Sthlm, så är det långt till Norge, men bor du i Strömstad, så är det ganska nära. Livsmedelsindustrins "närproducerat" har väl inte så mycket med avstånd att göra iofs. Vet inte om jag bryr mig så mycket. Går jag i affären och handlar, så tror jag inte blint på vad som står på förpackningarna ändå. Ska man bry sig om koldioxid och annan skit så får man nog att göra. Är inte ovanligt att produkter körs fram och tillbaka i evigheter innan det kommer hem till en.

 

Och hur många döda djur finns det i en påse chips och en pepsi? Nej, jag vill äta vad jag vill när jag vill. Det är framtiden.
Dricker nästan aldrig cola och äter ej chips. Vet inte hur många djur som finns i paketen, men tillverningsprocessen brukar inte vara speciellt sunda. Tro fan att du vill äta vad du vill. Det vill väl alla? Framtiden blir vad man gör den till. Jag drack ofta Cola förr, någon liter per dag, och det är rena skiten imo. Skönt att vara av med det beroendet nu. Finns kaffe för koffein-behovet. Knappast närproducerat iofs.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, kaffe är väl den "utlösande" faktorn oftast, men det är bara när jag äter lik som jag skiter så förbannat mycket.

 

Kaffe är laxerande, absolut, men att det skulle framkalla diarré verkar ju konstigt.

 

Verkligen inte. Förstår inte hur man kan göra något så idiotiskt som att förbereda sig för ett icke-existerande krig när det är så gott som frivilligt. Har inte krävts många hjärnceller för att slippa lumpen de senaste decennierna. Idiotsnack som att offra sig för sitt land el. dyl (eller friheten!?) när man ska ut i krig är inget jag går på. De flesta offren har alltid varit civila.

 

Finns säkert en hel del man kan lära sig i lumpen dock. Särskilt om man har tänkt vara en stadsbo så länge som möjligt.

 

Offra sig för sitt land eller friheten - lol. Nej, några sådana argument kommer du inte att få höra från mig trots att jag är gammal möp. Däremot tycker jag att det är grymt bra för den personliga utvecklingen. Så var det iaf för mig och många med mig. Inte minst får man lära sig att ta ansvar, något som dagens maxcurlade skitungar inte har en susning om vad det är.

 

Vidare fick man lära sig en hel del som man annars inte hade lärt sig och som kommer till nytta åtminstone i rent allmänbildningssyfte. Nu beror det kanske lite på vad man gör lumpen som men jag fick iaf lära mig en del om motorer och mekanik, ledarskap, föreläsningstekniker, semiavancerad första hjälpen, hjärt- lungräddning, säkerhetspolitik, praktisk övning i hur man tar sig up ur en isvak m.m m.m.

För att inte tala om erfarenheten att bo med ett gäng andra och lära sig att samarbeta med i princip alla typer av människor.

 

Sen kan jag hålla med om att man inte kommer skjuta kulspruta särskilt ofta i livet men det var ju bara en kulig grej. :-D

 

Kommer låta klyschigt men folk som inte har gjort lumpen vet verkligen inte vad det handlar om. Ni som har hört lumparstories från era farsor kan glömma det direkt, så fungerar det inte längre. Man är jävligt delaktig i utformingen för sin egen utbildning och det finns mycket goda möjligheter för kontinuerlig utvärdering precis hela tiden. Den auktoritära stilen dog för längesen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kaffe framkallar inte diarré men man ska heller aldrig dricka kaffe vid diarré, det förebygger inte sas

 

mvh ssk stud

 

Nej, självfallet inte. Men jag hör många som säger att de blir "dåliga i magen" av kaffe - i min värld betyder det diarré eller iaf begynnande sådan. Att man blir skitnödig av kaffe är en annan sak. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...