Gå till innehåll

Så sjuka represetanter det finns, usch


pedroo

Recommended Posts

Hej för att göra det här så kort och enkelt som möjligt tänkte jag först fråga er som är lite mer vana att skapa trådar. Har fått en livechathistorik på min mail, samt så har jag kopierat dvs prt scr, på min diskussion. Hur får jag lättast in dem här?

 

Åter till ämnet. Jo det är så att jag har spelat runt lite på olika sajter, en del på bet365 för nåt år sen. När jag nu loggade in för att kolla om jag glömt nåra dollars (hoppas kan man ju alltid :) ), så var det enda kvar på bet365 en turneringstoken på 22+2 dollar. till en 200k guarantee turre nånting.

 

Iallafall det hela är det att biljetten har "utgångsdatum" den sista mars iår, och den biljetten vann jag för länge sedan, MEN turneringen finns inte mer. Ok det kan man ju hajja, bara att prata med chatten för att bli kompenserad, byta mot annan biljett eller dylikt tänkte jag.

 

När jag sitter och pratar med en represetant från bet365, som för övrigt var duktig och trevlig, så får jag höra att min biljett gäller till den sista mars i år, men turneringen inte finns mer, och jag kan inte byta?! alltså 22+2 dollar gick inte ens att byta mot en 15 dollars biljett. Det var helt omöjligt att få nåt värde för den, så nu äger jag en biljett som går ut i mars, men jag kan inte på någe sätt använda den.

 

Kan man göra så? Ska jag bara acceptera och gilla läget? Någon annan som råkat ut för liknande scenario? Vad ska man göra/ vart ska man vända sig. Har ju bevis fram till den sista mars på att jag har en giltig biljett som är obrukbar, samt chathistoriken. Ni kan få se exakt vad som sades/skrevs, bara nån tipsar om hur jag kan få in den här på sidan?!!

 

Tack på förhand

 

En ovan trådskapare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hänvisningen, här e en adress för att se en bild, mera bevis på att konversationen faktiskt ägt rum bara, postar 1 till inlägg efter detta med utdrag från konversationen, klipper lite av början på historiken, då det ovan är säkerhetsfrågor om mig osv.

 

http://img17.imageshack.us/img17/5227/chathistorikbet365.jpg

 

klipp och klistra så kommer en bild upp på en del av konversationen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan L: Jag kan se att du har en oanvänd token som går ut 2010-03-14 00:00:00. Den kommer tyvärr inte att kunna bytas mot något

 

niclas: spelas nån sån turre nånstans då?

 

niclas: låter som att jag fått en token som inte kan användas

 

niclas: verkar ju ganska värdelöst

 

Johan L: Det var ganska lång tid sedan du fick den, så du har kunnat använda den. Dessvärre verkar inga sådana turneringar spelas nu så jag kan inte göra så mycket

 

niclas: så jag har en token som jag absolut inte har nån som helst användning för?!

 

niclas: verkar ju bra...

 

Johan L: Dessvärre inte. Du har kunnat använda den tidigare men turneringarna spelas inte längre

 

Johan L: Är det något mer jag kan hjälpa dig med just nu?

 

niclas: hur fan kan en token gå ut i mars iår... och jag inte kan använda den... ja klart de är nåt mer... prata me nån med större befogenhet å ändra den till en 15 dollar sat lr nåt istället då...

 

niclas: detta var ju helt sjukt i annat fall

 

Johan L: Det handlar om en token som utfärdades för länge sedan. Förmodligen sattes bara ett slutdatum långt fram i tiden. Du har haft möjlighet att använda den tidigare och vi kommer inte att byta ut den mot något annat

 

niclas: hmm ok, ni borde ju se äver era system, eller varna kunderna om att de är last chance eller liknande då... Detta låter ju inte som en normal grej direkt. Ok att den turren kanske gått ut så att säga, men då måste de ju gå att byta mot liknande "pris" te annan turre??!

 

Johan L: Tyvärr inte

 

niclas: hmmm , ok... låter ju verkligen sjukt, men ändrar du dig/din chef sig så hör av er tack...

 

niclas: tack för allt, god fortsättning

 

Johan L: Tack för att du kontaktar bet365 Live-Chat. Vänligen klicka på knappen 'Stäng' för att betygsätta den service du har erhållit och för att om så önskas efterfråga ett utdrag av denna chat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju inte reppen som är sjuk, snarare regelverket i så fall.

 

Mitt tips är att skicka ett mail. En live-chatkille tror jag inte har möjlighet att prata med någon högre uppsatt under chatten, men mail-support kan eventuellt göra det.

 

Det hade varit intressant att höra under vilka former du vann biljetten och varför du inte har använt den. Det låter som att den har legat ett himla bra tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjoo asså det var ju inte igår jag fick tag i biljetten. Om jag inte minns fel så var det en subsat jag vann så att säga. Och det här var en satbiljett på 22+2 dollar som slutligen skulle gälla en 200k guarantee. Skulle sj gissa på att biljetten vanns för 12-15 månader sen...

 

Men oavsett tid så har den ett slutdatum som inte är passerat, men ändå är biljetten obrukbar. Fail enligt mig, inte så mkt om pengarna i detta fall mest principen. Men rätt ska ju vara rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte representanten verkar "sjuk" alls, uppträder korrekt och trevligt imo. Känns inte som sajten gjort något fel heller. Ok, visst borde deras system ta bort tokens när de inte längre går att använda, men känns inte som något att hetsa upp sig över direkt. Vinner man en satellit lr får en token som bonus lr vad det nu var, så kan man ju fan inte bara ta för givet att den fortfarande ska fungera 12-15 månader senare^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte representanten verkar "sjuk" alls, uppträder korrekt och trevligt imo. Känns inte som sajten gjort något fel heller. Ok, visst borde deras system ta bort tokens när de inte längre går att använda, men känns inte som något att hetsa upp sig över direkt. Vinner man en satellit lr får en token som bonus lr vad det nu var, så kan man ju fan inte bara ta för givet att den fortfarande ska fungera 12-15 månader senare^^

 

Nja håller la inte riktigt med står det ett slutdatum på den så ska den ju gälla tills dess varför annars ha et överhuvudtaget? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt beteende av siten. Man har uppgett 2 saker:

1. Man får inte byta ett token mot ett annat motsvarande eller pengar.

2. Biljetten går ut i Mars.

 

Vad ger dem rätt att välja vilken av dessa två "regler" som behöver följas.

Sen tycker jag att du skulle gått på lite hårdare mot slutet. All-in på turn typ. Be om att få prata med hans chef eller liknande, att säga till dem att de får höra av sig OM de ångrar sig lär leda till någon kontakt från dem.

 

Skriv som det är, du är sur som fan och kräver att få tala med deras chef och påtala även att du tycker detta är fördjävligt och kommer varna dina bekanta och forumvänner om hur du blivit behandlad. Du får nog din 15$ Sng isf.:twisted:

 

EDIT:

tack för allt, god fortsättning

Va fan tackar du för? Att de snodd din token? Att de vägrar ersätta dig det minsta? Eller gillade du bara pratstunden!?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe fyfan va snäll du är i chatten.

 

Säg idiot, min deg ska gälla till mars, antingen fixar du en 20+2 turre eller så ger du mig 25 för att erat åsnesystem tagit bort min turre som jag såg fram emot att spela. Varför ska du ha mindre för, dom som är åsnorna inte du.

 

Fast uttrycker han sig så blir han faktiskt en han också.

 

Undrar om pokerspelare är mest osympatiska kategorin människor i världen. Ingen skulle väl kalla en busschaufför idiot för att bussen är sen, eller kalla bilförsäljaren idiot för att de har blivit något fel på bilen man köpt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast uttrycker han sig så blir han faktiskt en han också.

 

Undrar om pokerspelare är mest osympatiska kategorin människor i världen. Ingen skulle väl kalla en busschaufför idiot för att bussen är sen, eller kalla bilförsäljaren idiot för att de har blivit något fel på bilen man köpt?

 

Nä det kan vara sant, men i detta fall känns det som om busschauffören kört förbi honom och han ringer upp och önskar god fortsättning och tack för hjälpen... :)

"Om ni ångrar er står jag kvar här i snödrivan..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aså man har ju pratat med många idioter i sitt liv, så jag gav han ett godkänt för hans kunskap och att han var trevlig, men skrev sedan som kommentar att det sög hårt att sytemet var/är som det är....

 

Systemet det är fel på? Det brukar vara lätt att skylla på sådant, dessa system borde man göra något åt. Det är inte sällan man får höra hur olika helpdeskar tyvärr inte under några omständigheter kan ändra på tex bokningsinfo. Nästa gång man kommer så är det någon som är lite mer smidig som fixar samma sak på ett nafs. Det är klart de kan sätta in en 20$ på ditt konto. En dag när jag skulle flyga från Arlanda till Östersund och kom till flygplatsen så upptäckde man i disken att jag hade bokat fel dag, mitt plan hade gått ganska precis 22 timmar tidigare. Jag hade tur den gången så jag fick boka om min biljett endå fast flyget gått dagen före. Testa den grejen på SJ... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt beteende av siten. Man har uppgett 2 saker:

1. Man får inte byta ett token mot ett annat motsvarande eller pengar.

2. Biljetten går ut i Mars.

 

Vad ger dem rätt att välja vilken av dessa två "regler" som behöver följas.

Sen tycker jag att du skulle gått på lite hårdare mot slutet. All-in på turn typ. Be om att få prata med hans chef eller liknande, att säga till dem att de får höra av sig OM de ångrar sig lär leda till någon kontakt från dem.

 

Skriv som det är, du är sur som fan och kräver att få tala med deras chef och påtala även att du tycker detta är fördjävligt och kommer varna dina bekanta och forumvänner om hur du blivit behandlad. Du får nog din 15$ Sng isf.:twisted:

 

EDIT:

Va fan tackar du för? Att de snodd din token? Att de vägrar ersätta dig det minsta? Eller gillade du bara pratstunden!?!?

 

Nja, asså jag pratade ju med "johan" och fick fram det jag kunde av honom. Går ju liksom inte bättre sen när det är slut att svära te honom eller liknande, klart jag är frustrerad och ska i detta nu skicka vidare detta ärende till ipoker med mail, med klara besked om vad jag tycker om systemen. Oavsett om jag avslutar "alldeles" för snällt (som jag nu i efterhand håller med om att jag gjorde) så har jag ju pressat supportkillen så långt det går. Nu har han sagt sitt och det är upp till mig att gå vidare (maila till supporten, tidningar eller vad det nu blir) eller bara droppa saken. Därför jag gjorde första inlägget här överhuvudtaget, för att se hur man kan gå vidare, för nånting vill jag försöka göra/få fram iallafall. Skickar mail till supporten nu, och skriver nånting här om hur det hela urartar sig så fort jag vet nånting själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till tidningar är väl lite att ta i. Det handlar bara om en 22 token. Kan förstå att det är en principsak men kanske inte värt o lägga ner så mkt tid på.

 

Håller nog med om att tidningar är att ta i. Har iaf mailat till supporten nu, sagt att jag tycker deras system osv är dåliga. Samt att jag är redo att föra ut det här ärendet i allmänheten, för att sätta press på dem. Får jag ett negativt svar ändå, så får jag se om jag inte droppar saken. Men bara det att vi diskuterar saken här är ju negativ publicitet för deras sida. Skulle det nu komma fram ett bra svar, ja då blire positiv publicitet istället. De vet nu om att jag har skrivit lite om det hela här i forumet iaf. (det nämndes i mitt mail)... Så nu äre deras tur att välja ståndpunkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är på kniven här. Dels har du ju faktiskt vunnit något som borde haft ett reellt värde, även om det bara handlar om en 22-token. Dock så verkar du haft sjukt lång tid på dig att utnyttja den vilket talar emot dig imo.

 

Att man kan vinna tokens till specifika turrar är väl ändå rätt std. Det kan knappast ligga på sitens ansvar att se till att folk utnyttjar vunna tokens. Visst, man skulle kunna tycka att det faktum att token kom med ett slutdatum som ännu ej passerat borde spela roll, men ändå, du hade lååång tid på dig att använda den. Lutar nog åt ett skyll-dig-själv, dock inte utan sympati ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast uttrycker han sig så blir han faktiskt en han också.

 

Undrar om pokerspelare är mest osympatiska kategorin människor i världen. Ingen skulle väl kalla en busschaufför idiot för att bussen är sen, eller kalla bilförsäljaren idiot för att de har blivit något fel på bilen man köpt?

 

Listigt formulerat, nu kan ju nästan ingen kommentera det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...