Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Så du tycker att jag ska lägga av med pokern helt och hållet? Jag ser ju det som en hobby just nu, men att bara förlora kommer ju inte vara någon rolig hobby i längden..

Nej, det har jag inte sagt. Jag bara påpekar att det knappast är bankrollkrav som är den kritiska punkten än så länge. Du får helt enkelt vänja dig vid att förlora ett tag tills du lyckats få ordning på spelet.

Postad
Nej, det har jag inte sagt. Jag bara påpekar att det knappast är bankrollkrav som är den kritiska punkten än så länge. Du får helt enkelt vänja dig vid att förlora ett tag tills du lyckats få ordning på spelet.

Okej, kanske tolkade det fel, ber om ursäkt.

Jo jag ser det också på det sättet. Desto mer händer jag spelar - Desto mer erfaren blir jag.

Postad
idiotiskt inlägg enligt mig. om han tycker att poker är kul ska han väl fortsätta med det. kan dock tilläggas att det är väldigt svårt att vara vinnande i början, även på de lägsta nivåerna. men som de andra säger, man måste spela ganska många händer innan man vet om man är vinnande. bluffa inte så mycket i början och träna mycket så ska du se att du blir bättre och bättre. när du känner att du börjar lära dig spelet kan du börja lägga in lite bluffar mer och mer.

lycka till!

helt otroligt att folk måste skriva att man är idiotiskt för att man yttrar sin åsikt, jag var vinnande från första gången jag satt mig på lägsta stejksen när jag började online och har ändå inte klättrat till enorma summor på mina ~2 år spelade, därför tror jag att det blir väldigt svårt att uppnå nån sorts rikedom om man inte från början har en riktigt bra grund, att du sen tycker att den åsikten är idiotisk utan att ens ha ifrågasatt varför jag tycker som jag gör är bara ett skämt i mina ögon

Måste hålla med faktiskt, ser ingen anledning att lägga av när jag tycker det är en kul grejj, sen om jag blir duktig o tjänar jätte mycket pengar på det, det är en annan femma. Men det är ju inga stora summor jag spelar för direkt.

Jag spelar så mycket jag kan atm, tack för tippset!

verkar som att de flesta som går in för att lära sig poker ändå har en baktanke att tjäna stora pengar på det, vilket man inte gör särskilt lätt idag

sen att du frågar om nån tycker att du borde ge upp direkt och sen tycker att kommentarer om det är idiotiska är ju bara ironiskt på nåt sätt

Postad
Så du tycker att jag ska lägga av med pokern helt och hållet? Jag ser ju det som en hobby just nu, men att bara förlora kommer ju inte vara någon rolig hobby i längden..

en hobby kan ju ofta kosta pengar :)

ja, risken är stor att du troligtvis alltid kommer att förlora pengar på poker, nästan alla som spelar gör just detta och du som riktig nybörjare kommer tyvärr inte vara ett undantag. om du sedan tycker detta är värt det för att ha lite skoj är en annan sak.

med det sagt, försök lära dig lite och bli bättre, analysera dina händer och läs lite pokerböcker eller nåt.

Postad
helt otroligt att folk måste skriva att man är idiotiskt för att man yttrar sin åsikt, jag var vinnande från första gången jag satt mig på lägsta stejksen när jag började online och har ändå inte klättrat till enorma summor på mina ~2 år spelade, därför tror jag att det blir väldigt svårt att uppnå nån sorts rikedom om man inte från början har en riktigt bra grund, att du sen tycker att den åsikten är idiotisk utan att ens ha ifrågasatt varför jag tycker som jag gör är bara ett skämt i mina ögon

verkar som att de flesta som går in för att lära sig poker ändå har en baktanke att tjäna stora pengar på det, vilket man inte gör särskilt lätt idag

sen att du frågar om nån tycker att du borde ge upp direkt och sen tycker att kommentarer om det är idiotiska är ju bara ironiskt på nåt sätt

Så du tror alltså att om man inte ser sig som en vinnare inom dom 2 månader man har lirat så borde man sluta med spelet helt? Visst, jag frågade vad ni tycker men som jag har uppfattat alla andra svar så är det att studera mina händer, läsa lite överallt och försöka fortsätta. Visst har jag en baktanke att tjäna pengar på de och det är ju inte fel ifall man vinner lite nu men jag spelar för att det är roligt, inte för att leva på det.

Då var det väl idiotiskt och skriva så ifall jag ska sluta eller inte 8-)

Postad

Man kan ju till att börja med inse att om man inte slår NL10 så slår man inte NL25 eller nån annan högre nivå heller. Man kan också inse att man får anse sig vara förlorande på nivån tills man bevisat motsatsen för sig själv (t.ex grindat ihop en stabil rulle på 20 buyins för nivån över). Sen är det bara att jobba tills man tröttnar eller slår NL10 en längre tid och kan gå upp i nivå.

Några bra personlighetsdrag att ha:

Tålamod.

Impulskontroll.

Analytisk förmåga.

Ödmjukhet.

Saknar man 2 eller fler av dessa blir det oftast en väldigt jobbig resa tror jag. Själv var jag vinnade från första gången jag satte mig vid ett pokerbord. Hade jag inte varit det hade jag nog inte fortsatt spela så länge.

Postad
Man kan ju till att börja med inse att om man inte slår NL10 så slår man inte NL25 eller nån annan högre nivå heller. Man kan också inse att man får anse sig vara förlorande på nivån tills man bevisat motsatsen för sig själv (t.ex grindat ihop en stabil rulle på 20 buyins för nivån över). Sen är det bara att jobba tills man tröttnar eller slår NL10 en längre tid och kan gå upp i nivå.

Några bra personlighetsdrag att ha:

Tålamod.

Impulskontroll.

Analytisk förmåga.

Ödmjukhet.

Saknar man 2 eller fler av dessa blir det oftast en väldigt jobbig resa tror jag. Själv var jag vinnade från första gången jag satte mig vid ett pokerbord. Hade jag inte varit det hade jag nog inte fortsatt spela så länge.

+1!

Postad

Låter som du gör monstersatsning på poker.. Spela för det är skoj om inte annars så spela inte för du tror du kan vinna storkovan direkt.

Inse att du kommer förlora pengar i början men spela med sunt förnuft och inte för mer än vad du har råd att förlora

Postad
Så du tror alltså att om man inte ser sig som en vinnare inom dom 2 månader man har lirat så borde man sluta med spelet helt? Visst, jag frågade vad ni tycker men som jag har uppfattat alla andra svar så är det att studera mina händer, läsa lite överallt och försöka fortsätta. Visst har jag en baktanke att tjäna pengar på de och det är ju inte fel ifall man vinner lite nu men jag spelar för att det är roligt, inte för att leva på det.

Då var det väl idiotiskt och skriva så ifall jag ska sluta eller inte 8-)

Ja det är min åsikt. Sen om de är den allmänna åsikten eller rätt/fel är ju en annan femma, men du frågade ju i ett allmänt forum så jag tänkte att du ville ha svar också, hade tydligen fel där.

Ja visst kan du lära dig spelet, jag säger ingenting om det. Men det finns också folk som hängt på detta forum >2 år som inte verkar ha uppfattat ett skit vad gäller poker, så det är inte direkt bara att lägga ner tid och "läsa lite överallt" som krävs.