Gå till innehåll

NL hjälp, förlorar.


Drekari

Recommended Posts

blir kortfattat men se det inte som otrevligheter =)

 

Lär dig lite om bankrullekrav BRM typ att du minst ska ha 30 inköp för nivån=3000BB

 

Läs mycket här på forumet

 

Läs gärna trådar om statestik, det verkar som du har spelat väldigt få händer med väldigt stor del av din rulle. går inte riktigt att avgöra om du är vinnande än =)

 

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blir kortfattat men se det inte som otrevligheter =)

 

Lär dig lite om bankrullekrav BRM typ att du minst ska ha 30 inköp för nivån=3000BB

 

Läs mycket här på forumet

 

Läs gärna trådar om statestik, det verkar som du har spelat väldigt få händer med väldigt stor del av din rulle. går inte riktigt att avgöra om du är vinnande än =)

 

 

gl

 

Hehe, har läst en del här under dagen om beroende osv, känner iaf inte att jag är beroende. Utan jag lägger in pengar för jag tycker det är kul och spela, "play money" blir aldrig lika seriöst som cash games etc.

 

Jo, får väl läsa lite om statestiken (-: tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs på mer om bankrullekrav och hur varians fungerar. Om du alltid spelar med så stor del av din bankrulle spelar det ingen roll hur bra du är. Nån gång kommer variansen att vara emot dig och äta upp 4-5 inköp i rad och du är gulad.

 

Så jag spelar alltså för högt när jag nästan lirar så lite? eller menar du att jag har sån lite bankrulle?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bankroll management har ingenting med saken att göra så länge man är en förlorande hobbyspelare.

 

Ang spelet: sluta helt enkelt att bluffa, tills du blivit bättre på spelet. Det borde stoppa det värsta blödandet.

 

Jo, men oftast när jag sitter på 4 bord så har det blivit som en vana ifall någon checkar flopp + turn att jag oftast höjer han typ 3-4BB. Jag vet inte jag kanske är helt ute och snurrar men.. Och det med hobbyspelare, jag ser ju det som en hobby just nu, men jag vill fortfarande tjäna lite cash på det också. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle rekommendera att sluta spela helt, är man inte vinnande på nl10 från första början kommer det ta sån extremt lång tid innan man kommer upp på nivåer där pengarna börjar betyda något för övriga livet

 

sen får man inte glömma att det kan gå åt helvete också, mycket bra argument för att bara sluta direkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle rekommendera att sluta spela helt, är man inte vinnande på nl10 från första början kommer det ta sån extremt lång tid innan man kommer upp på nivåer där pengarna börjar betyda något för övriga livet

 

sen får man inte glömma att det kan gå åt helvete också, mycket bra argument för att bara sluta direkt

idiotiskt inlägg enligt mig. om han tycker att poker är kul ska han väl fortsätta med det. kan dock tilläggas att det är väldigt svårt att vara vinnande i början, även på de lägsta nivåerna. men som de andra säger, man måste spela ganska många händer innan man vet om man är vinnande. bluffa inte så mycket i början och träna mycket så ska du se att du blir bättre och bättre. när du känner att du börjar lära dig spelet kan du börja lägga in lite bluffar mer och mer.

lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idiotiskt inlägg enligt mig. om han tycker att poker är kul ska han väl fortsätta med det. kan dock tilläggas att det är väldigt svårt att vara vinnande i början, även på de lägsta nivåerna. men som de andra säger, man måste spela ganska många händer innan man vet om man är vinnande. bluffa inte så mycket i början och träna mycket så ska du se att du blir bättre och bättre. när du känner att du börjar lära dig spelet kan du börja lägga in lite bluffar mer och mer.

lycka till!

 

Måste hålla med faktiskt, ser ingen anledning att lägga av när jag tycker det är en kul grejj, sen om jag blir duktig o tjänar jätte mycket pengar på det, det är en annan femma. Men det är ju inga stora summor jag spelar för direkt.

 

Jag spelar så mycket jag kan atm, tack för tippset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte vad jag gör för fel, jag slängde nyss in 100r kronor på kvällen nu och gulade det efter bara 4 timmar..

 

Nu börjar jag faktiskt bli lite frustrerad också.

Det här är så typiskt hobbyspelare. Risken är stor att du inte är vinnande och spelar fel men det är inte där det avgörs.

 

Har du bara 1-2 inköp så kan du teoretiskt vara bäst i världen och ändå torska detta rätt fort om du hela tiden skulle fortsätta att köpa in på nivåer som motsvarar 1-2 inköp av din rulle. Även de bästa kan iom variansen från 50-50, 60-40 till och med 95-5 lägen förlora emellanåt och då är 1-2 inköp för liten marginal.

 

Du är säkert inte den bästa spelaren på denna jord så då lär förluster av denna magnitud ske betydligt oftare. Kanske förlorar du 1-2 inköp varannan / var tredje session (och mer om du har fler i rullen). Inse att du måste ha råd att förlora ett visst antal gånger du sätter dig för att spela. Ingen kan undvika det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fölora lite mer pengar.. Inse att du inte borde spela poker på ett tag.

 

Undertiden kan du ta och läsa någon sjysst bok om poker, läsa dagböcker här, titta inte på ept eller wpt. Köp då hellre någon video på cardrunners.com eller dc.com.

 

Sen kommer du tillbaka, sätter in en större summa och spelar enligt de br-kraven som rekommenderas. Sen blir du miljonär, det är sant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är så typiskt hobbyspelare. Risken är stor att du inte är vinnande och spelar fel men det är inte där det avgörs.

 

Har du bara 1-2 inköp så kan du teoretiskt vara bäst i världen och ändå torska detta rätt fort om du hela tiden skulle fortsätta att köpa in på nivåer som motsvarar 1-2 inköp av din rulle. Även de bästa kan iom variansen från 50-50, 60-40 till och med 95-5 lägen förlora emellanåt och då är 1-2 inköp för liten marginal.

 

Du är säkert inte den bästa spelaren på denna jord så då lär förluster av denna magnitud ske betydligt oftare. Kanske förlorar du 1-2 inköp varannan / var tredje session (och mer om du har fler i rullen). Inse att du måste ha råd att förlora ett visst antal gånger du sätter dig för att spela. Ingen kan undvika det.

 

Fast mycket mer sannolikt än att han bara variansar bort pengarna är ju att han helt enkelt är förlorande - liksom de allra flesta andra pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast mycket mer sannolikt än att han bara variansar bort pengarna är ju att han helt enkelt är förlorande - liksom de allra flesta andra pokerspelare.

 

Så du tycker att jag ska lägga av med pokern helt och hållet? Jag ser ju det som en hobby just nu, men att bara förlora kommer ju inte vara någon rolig hobby i längden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...