bigdwarf Postad 8 December , 2009 Rapport Postad 8 December , 2009 Ringde och kollade upp med SEB vilken gräns dom har innan dom måste "underrätta" skatteverket och han sa att inom Sverige var det ingen gräns men kommer pengar in från utlandet var det 150K´s. Tänkte dubbelkolla med er här så inte gubben snackat i nattmössan!? går det att ta ut över 150K´s utan att pesten får reda på det!? whalla.. Citera
Jennez Postad 8 December , 2009 Rapport Postad 8 December , 2009 Det är skattefritt på SvS. Ta ut en miljard om du vill. Citera
bigdwarf Postad 8 December , 2009 Författare Rapport Postad 8 December , 2009 Det är skattefritt på SvS. Ta ut en miljard om du vill. tänkte mer att dom får nys om att man sitter hemma å lökar å börjar granska en, nolltaxering år efter år efter år efter år efter år. Citera
Myssion Postad 8 December , 2009 Rapport Postad 8 December , 2009 Men det är ju skattefritt? Vad är det de ska få nys om? Citera
Juggler Postad 8 December , 2009 Rapport Postad 8 December , 2009 Du kan ju visa otvivelaktigt varför du nolltaxerar. Citera
SunTzu Postad 8 December , 2009 Rapport Postad 8 December , 2009 Möjligt att OP har andra saker på gång som han inte vill att SKV ska få reda på ? Citera
DrRoland Postad 8 December , 2009 Rapport Postad 8 December , 2009 Möjligt att OP har andra saker på gång som han inte vill att SKV ska få reda på ? Ja, han har ju spelat på andra sidor som inte är skattefria... Citera
mpee Postad 8 December , 2009 Rapport Postad 8 December , 2009 Möjligt att OP har andra saker på gång som han inte vill att SKV ska få reda på ? +1 Så djävla "pf" att posta bara för att vara dryg. Tyvärr verkar det vara en ny summa varje gång någon kontaktar banken i denna fråga. Rätta mig givetvis om jag har fel. Citera
vuns187 Postad 8 December , 2009 Rapport Postad 8 December , 2009 ta ut mindre summor så är problemet löst. Citera
jacobmal Postad 8 December , 2009 Rapport Postad 8 December , 2009 Mitt SEB-kontor sa att det var >150k OCH om överföringen avvek från ditt normala beteende. Så om du vanligtvis får 20k i månaden i lön eller vad nu folk har och det trillar in 80k eller ngt så kommer nog nån klocka börja ringa. Citera
Myssion Postad 8 December , 2009 Rapport Postad 8 December , 2009 +1Så djävla "pf" att posta bara för att vara dryg. postade inte för att vara dryg. postade för att jag inte fattade frågan/problemet. Citera
affe2000 Postad 8 December , 2009 Rapport Postad 8 December , 2009 enligt lag 150k plus alla misstänksamma transaktioner. Har för mig att den lagen mer är till för att luska upp tvätt av pengar från mer kriminell verksamhet än eventuella skattebrott. Citera
jacobmal Postad 8 December , 2009 Rapport Postad 8 December , 2009 enligt lag 150k plus alla misstänksamma transaktioner. Har för mig att den lagen mer är till för att luska upp tvätt av pengar från mer kriminell verksamhet än eventuella skattebrott. vad jag förstår så vill myndigheterna ha reda på hur mycket pengar som kommer ut/in i landet. Lappen man fyller i skickas inte heller till SKV utan till någon annan myndighet men jag kan inte minnas vilken Citera
swahnroger Postad 8 December , 2009 Rapport Postad 8 December , 2009 Mitt SEB-kontor sa att det var >150k OCH om överföringen avvek från ditt normala beteende. Storebror ser dig, härligt härligt... Citera
bigdwarf Postad 8 December , 2009 Författare Rapport Postad 8 December , 2009 Du kan ju visa otvivelaktigt varför du nolltaxerar. kan man inte få en sköntaxering!? Citera
jnxjnxy Postad 8 December , 2009 Rapport Postad 8 December , 2009 kan man inte få en sköntaxering!? Sköntaxering för uttag på en skattefri site? Varför skulle du få det? Det är inte olagligt att nolltaxera. Du får nolltaxera tills du dör, om du så vill, och vinna hur mkt stålar på SvS som helst utan att skatta, om du vill. Eller menar du att du cashar ut massa pengar från andra sidor också och förvarar på ditt bankkonto? Citera
bigdwarf Postad 8 December , 2009 Författare Rapport Postad 8 December , 2009 Sköntaxering för uttag på en skattefri site? Varför skulle du få det? Det är inte olagligt att nolltaxera. Du får nolltaxera tills du dör, om du så vill, och vinna hur mkt stålar på SvS som helst utan att skatta, om du vill. Eller menar du att du cashar ut massa pengar från andra sidor också och förvarar på ditt bankkonto? Nee cashar bara från svenska spel. Har nog fått det där om sköntaxering lite om bakfoten, trodde inte man fick nolltaxera utan konsekvenser...så stort tack för infon! Citera
Colderose Postad 8 December , 2009 Rapport Postad 8 December , 2009 Nee cashar bara från svenska spel. Har nog fått det där om sköntaxering lite om bakfoten, trodde inte man fick nolltaxera utan konsekvenser...så stort tack för infon! Pokervinster på Svenska Spel är lotterivinster och inte inkomster i skatterättslig mening så någon skönstaxering kan det aldrig bli tal om. Citera
OsantVassSpelare Postad 9 December , 2009 Rapport Postad 9 December , 2009 Har själv forskat lite i detta för en tid sen och kan dela med mig av vad jag fått reda på. Tar man ut över 150K SEK så är banken skyldig att rapportera detta uttag till skatteverket, skatteverket kommer då göra en förundersökning för att besluta om de vill granska dig eller inte. Har du gjort många stora uttag (och insättningar) så är chansen stor att de bestämmer i förundersökningen att inte granska dig. Du kan ta ut 145K (t ex) och sedan ta ut 145K en minut senare utan att banken blir anmälningskyldiga, MEN ibland kommer banken se detta som misstänkt och eventuellt göra en anmälan till skatteverket i alla fall, detta kan man lösa till viss mån på vissa banker genom att öppet säga att man spelar poker och säga till dem att de inte ska kontakta skatteverket utan helst kontakta dig innan om de har frågor. Även om man spelar på en skattefri sida, vilket jag tror majoriteten gör, så kan jag lova att det blir ett helvete om du blir granskad p g a att du tar ut över 150K. Du måste redovisa alla dina uttag, ta kontakt med support till alla de sidor du spelat på och begära ut information osv osv. Tyvärr är det du som måste bevisa din oskuld och inte dem som ska bevisa din skuld. Citera
Recommended Posts