Limmet Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 a Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 Uppskattade Isulder1's skatteskuld till 2,7 Miljarder SEK. hur räkna du ut det? fisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lemiux Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 lirar 50/100 just nu, någon som vet vrf han inte grindar Djadi? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erikejw Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 Lite pengar va lite ironiskt, men kanske inga miljon$ belopp att spela för just nu? Förövrigt så busta han Schulman nyss som fick nog. Edit: Någon som förstår sig på Isildurs turn spel här? Normalt superaggro med de flesta händer, så varför passiv här? http://www.highstakesdb.com/view-hand-history.aspx?GameID=376501 1. den texturen träffar motståndaren väldigt bra på floppen och alltid bra att ha en del check-call händer i sin range 2. alla händer han blir höjd med på floppen har han långt under 50% equity, runt 30 i snitt förmodligen även mot en rejält tilltagen bluffrange 3. bra bräda för motståndaren att floata och attackera då Isildurs 3b range innehåller många överkort eller överpar och t.ex AA står sig dåligt mot en höjning på den brädan även om han givetvis kan fortsätta någon gata så ett bra val att checka sina medium equity händer och betta med rena bluffar och bra värde 4. på rivern ser hans hand väldigt svag ut så motståndaren fortsätter nog beta med hela sin bluffrange samt sin värderange så han förlorar inget men tyvärr checkade ju motståndaren underligt nog och förmodligen felaktigt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 schulmans flop spel är väl jävligt dåligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohahH Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 Nu var det ju iof bara turn spelet jag undra över. Men då Isildur väldigt ofta över ställer med alla möjliga händer, så skulle han ju anatligen fått syn av väldigt många händer här om han ställt på turn. Visst låta Nick bluffa eller betta river för värde är ju en tanke, men tror han väldigt ofta kommer checka stor del av sina händer här. Inte fel att checka Q här tycker jag, inte roligt att få en check-raise all-in mot sig. Han lär inte få syn av någon hand sämre än Q hög stege!? Vad hade Isildur gjort om 4e spader dykt upp på river? Nu är jag säker på att han hade bra motiveringar till sitt spel, bara det att jag tyckte det var väldigt olikt Isildur... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erikejw Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 Nu var det ju iof bara turn spelet jag undra över. Men då Isildur väldigt ofta över ställer med alla möjliga händer, så skulle han ju anatligen fått syn av väldigt många händer här om han ställt på turn. Visst låta Nick bluffa eller betta river för värde är ju en tanke, men tror han väldigt ofta kommer checka stor del av sina händer här. Inte fel att checka Q här tycker jag, inte roligt att få en check-raise all-in mot sig. Han lär inte få syn av någon hand sämre än Q hög stege!? Vad hade Isildur gjort om 4e spader dykt upp på river? Nu är jag säker på att han hade bra motiveringar till sitt spel, bara det att jag tyckte det var väldigt olikt Isildur... Turnspelet blir ju ganska automatiskt efter flopplinjen. Checkraise eller check call. Mot extremt agressiva spelare är det högre EV i att låta de fortsätta bluffa istället för att höja. Om han aldrig skulle bluffa rivern är det bättre att höja turn men efter check-call på flopp och turn förväntar han sig ju inte en så stark hand så han kommer ofta fortsätta bluffa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
honest99 Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 Asch, nu vill jag se Isildur med max-insatser mot alla samtigit. Kan ingen stejka killen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erikejw Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 Uppskattade Isulder1's skatteskuld till 2,7 Miljarder SEK. hehe Jag gjorde samma beräkning häromdagen men du får dela med 2 eftersom han bara vinner (ca)hälften av händerna. Det var iallafall det resultatet jag fick. 1.4 miljarder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BlueAce Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 På 100/200 Isildur1: noty to much minibets Så lämnar han efter tagit 10k Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eken1 Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 Grym comeback av Isildur nu från minus 70k till +30 på typ 20 min. Spelar mot howsitfeellike på 200-400. Hoppas han håller sig på den nivån nu ett tag så han inte slaskar bort allt på en dag igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eken1 Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 Jobbiga svingar för Isildur ytterligare 20minuter senare verkar spelet vara över och Isildur är back ca 90k:-( Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 Lite chat mellan Alexei Martov och Isildur på 1/2, mest en monolog... MagicNinja: yea i'm used to it flop MagicNinja: man my teeth tho MagicNinja: can't stop[ gnashing MagicNinja: shjit is killing me MagicNinja: this canadian e is really &&%% MagicNinja: australia much better MagicNinja: wow MagicNinja: king jack MagicNinja: yea i've played him a lot MagicNinja: i tried to tell him MagicNinja: we had played a lot MagicNinja: but he was just rude to me MagicNinja: ano normal he is v polite MagicNinja: nice person MagicNinja: maybe today he is just aner? MagicNinja: anger? MagicNinja: ////wrist MagicNinja: i am fiddling with my penis MagicNinja: feels awesome MagicNinja: when high on e MagicNinja: yes MagicNinja: 0only just tho MagicNinja: might not be after this sess MagicNinja: ty rail MagicNinja: MUFFIN MagicNinja: lol Isildur1: im done MagicNinja: why Isildur1: other action MagicNinja: dude this is the biggest edge MagicNinja: uve had against me ever MagicNinja: play 15 mins then quit ok? MagicNinja: gimme 15 min MagicNinja: i am messed up Isildur1: sry , another time MagicNinja: jsut want to have closure Isildur1: gg MagicNinja: come on dude Isildur1: i am more messed up than u MagicNinja: i'm fcked up on drugs MagicNinja: no u are not Och på annat bord MagicNinja: weeee MagicNinja: man MagicNinja: my brain MagicNinja: is flipp floppin MagicNinja: all over the place MagicNinja: like my eyebalLS MagicNinja: ARE TRYIN TO EXIT MY SKIULL MagicNinja: WHERE THOSE EYBELALLS GOING MagicNinja: WEHERE THEY& GOING SON MagicNinja: murfrin MagicNinja: murrfin MagicNinja: murrin MagicNinja: mrfufin MagicNinja: muffin MagicNinja: muffin MagicNinja: bqdgoi MagicNinja: bqeoggi MagicNinja: badoggi MagicNinja: 50 MUFFINS MagicNinja: MFUFIN MagicNinja: MUFIN MagicNinja: MUFFIN MagicNinja: blearyly MagicNinja: no isildur is always a nice guy MagicNinja: in chat MagicNinja: cannot be mean MagicNinja: even when on drug MagicNinja: he is very respect MagicNinja: cpos im bluffing with muy mufnisn MagicNinja: yes i know his real nick MagicNinja: but i will not say MagicNinja: since he is a gentleman MagicNinja: to be honest MagicNinja: i don't really know MagicNinja: its like MagicNinja: i dunno MagicNinja: the bets just enter themselves MagicNinja: and they work out ok MagicNinja: its really fun actually MagicNinja: its like hahaha MagicNinja: i'm totally gonna raise to 20k MagicNinja: like i kind of giggle MagicNinja: 'hehe i'm so high' MagicNinja: 'lets raise to 20k' MagicNinja: MUFFIN System: The $9,000 Guarantee (1r+1a) ($10+$1 NL Hold'em) will be starting in 4 minutes. MagicNinja: playing with my penis MagicNinja: MUUUUUFIN MagicNinja: no u aren't MagicNinja: lol MagicNinja: this is not the italien style man MagicNinja: this iss not the fcking italien style MagicNinja: so bad manner MagicNinja: fck MagicNinja: this MagicNinja: i'ma play zimgund Isi nu på väg att lira sex bord mot BT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohahH Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 Turnspelet blir ju ganska automatiskt efter flopplinjen.Checkraise eller check call. Mot extremt agressiva spelare är det högre EV i att låta de fortsätta bluffa istället för att höja. Om han aldrig skulle bluffa rivern är det bättre att höja turn men efter check-call på flopp och turn förväntar han sig ju inte en så stark hand så han kommer ofta fortsätta bluffa. Nu är ju knappast Nick den 2 av dem så är super Aggro, utan just Isildur. Skulle förstå spelet om det var tvärtom. Men just det faktum att Isildur väldigt ofta över pushat med alla möjliga händer, så tycker jag att checkraise all-in borde fungerat bra på turn här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hagan Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 5 bords action 200/400 mot Stinger nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 - drygt 200k, kom igen nu för helvete! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
delaury Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 Brian Hastings: are u happy Brian Hastings: isil what do u want to do? Isildur1: hu i said too Brian Hastings: yeah i know but hes a dbag and not leaving Brian Hastings: jut go back to 2/4? Isildur1: who is he ? Brian Hastings: rafi amit Brian Hastings: im always v courteous to him i dont undrestand Isildur1: ... Brian Hastings: well i dont rly feel like dealin with this we can go back to 2/4 if u want Brian Hastings: otherwise ithink im just gonna quit Isildur1: ok 24 6 tables for a while Brian Hastings: ok gl 3 is a crowd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 enligt chatten fick Isildur just besök, "friends just came, need a little break"... fan vad sjukt, det tittar förbi lite folk en fredagkväll vid nio: "tjena, sry att vi är sena... vad gör du? -ja, nää, inget särskilt..." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
inkassera Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 Isildur mot durrrr, nl3-6, boom. lets go Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 Hittade den här på flashback, lite småkul http://www.grapheine.com/bombaytv/movie-uk-13c056949603bc7dcd6784ff7f5deecf.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
inkassera Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 isi verkar gul. har ca 200k typ drygt på kontot. slut, nej nu klev dom på 2 st 100kbord istället Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Neuen Postad 4 December , 2009 Rapport Share Postad 4 December , 2009 Hittade den här på flashback, lite småkulhttp://www.grapheine.com/bombaytv/movie-uk-13c056949603bc7dcd6784ff7f5deecf.html hahaha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohahH Postad 5 December , 2009 Rapport Share Postad 5 December , 2009 Nästan back 2miljoner$ tot nu på FullTilt på Isildur. Kan inte vara långt från total gulen, tyvärr... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 5 December , 2009 Rapport Share Postad 5 December , 2009 Nu var det ju iof bara turn spelet jag undra över. Men då Isildur väldigt ofta över ställer med alla möjliga händer, så skulle han ju anatligen fått syn av väldigt många händer här om han ställt på turn. Visst låta Nick bluffa eller betta river för värde är ju en tanke, men tror han väldigt ofta kommer checka stor del av sina händer här. Inte fel att checka Q här tycker jag, inte roligt att få en check-raise all-in mot sig. Han lär inte få syn av någon hand sämre än Q hög stege!? Vad hade Isildur gjort om 4e spader dykt upp på river? Nu är jag säker på att han hade bra motiveringar till sitt spel, bara det att jag tyckte det var väldigt olikt Isildur... Vad sägs om att han ville balansera sin check-syn-linje till att inte bara omfatta svaga ettpar-händer? Hint: Nåt att implementera i sitt eget spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gsus Postad 5 December , 2009 Rapport Share Postad 5 December , 2009 Riktigt trist om han gular nu. Men dumpar han PLO och bara fokuserar på NL så lär han ju snart vara tillbaka igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts