Luap Postad 14 December , 2009 Rapport Postad 14 December , 2009 Dieten funkar jävligt bra hittills. Har legat på <1500 kcal/dag strikt i åtta dagar nu och tappade 3,3 kg förra veckan! Den här veckan så ska jag börja köra långpromenad varje dag. Utöver det så kör jag två gympass/vecka. Siktar in mig på att hålla uppe samma tempo sedan börja lägga in konditionspass nästa vecka, till att börja med motionscykel hemma, 30 min två gånger i veckan. Vägde in mig på 104,2 kg idag, <100 kg ska klaras innan nyår! Spelade lite poker i helgen även ifall jag skulle ha paus. Håller på och lägger om mitt spel från grunden så behövde spela lite samtidigt för att lättare kunna putsa på lite detaljer. I går var det bara en bisarr session med djupt spel mot riktiga ärkedonks, men det var på låga stakes så whatever. Nya tag i dag! Jag skulle inte gymma under tiden du ligger på ett sådär sjukt underskott. Du kommer ändå inte att kunna bygga minsta lilla muskelfiber, så varför inte lägga över allt till powerwalks? Förstår om det handlar om att du tycker att allt annat är trist eller så, men att bygga något på extremunderskott är ju praktomöjligt. Bara my 5 cents iaf. Bra jobbat och fortsätt kämpa! Citera
Starfitter Postad 14 December , 2009 Rapport Postad 14 December , 2009 Jag skulle inte gymma under tiden du ligger på ett sådär sjukt underskott. Du kommer ändå inte att kunna bygga minsta lilla muskelfiber, så varför inte lägga över allt till powerwalks? Förstår om det handlar om att du tycker att allt annat är trist eller så, men att bygga något på extremunderskott är ju praktomöjligt. Bara my 5 cents iaf. Bra jobbat och fortsätt kämpa! hård styrketräning minskar muskelförlusten vid viktnedgång så pallar man båda är det inget problem =) Citera
Sorkoas Postad 14 December , 2009 Författare Rapport Postad 14 December , 2009 hård styrketräning minskar muskelförlusten vid viktnedgång så pallar man båda är det inget problem =) Främsta anledningen till varför jag fortsätter gymma (bortsett från att det är kul). Samt så bränner man mycket på gymmet och får även ökad förbränning utanför gymmet. Jag ser inga nackdelar så länge man inte blir så hungrig att man inte orkar med det. Citera
Rebonius Postad 14 December , 2009 Rapport Postad 14 December , 2009 Starkt och stort kaloriunderskott! Tycker självklart du ska fortsätta gymma om du orkar det. Hur långa promenader kör du? imo så är långa joggingturer lätt sätt att förbränna mycket. får in 1400-1500 kcal per gång. Citera
Sorkoas Postad 14 December , 2009 Författare Rapport Postad 14 December , 2009 Promenaderna är ~8 KM. Kommer att börja köra joggingturer om någon månad. Har alldeles för taskig kondition nu så att bara gå ut och gå är tufft att motivera sig till. Citera
Rebonius Postad 14 December , 2009 Rapport Postad 14 December , 2009 Okej, bara att köra på och öka successivt! Citera
emilio_15 Postad 14 December , 2009 Rapport Postad 14 December , 2009 Jag skulle inte gymma under tiden du ligger på ett sådär sjukt underskott. Du kommer ändå inte att kunna bygga minsta lilla muskelfiber, så varför inte lägga över allt till powerwalks? Förstår om det handlar om att du tycker att allt annat är trist eller så, men att bygga något på extremunderskott är ju praktomöjligt. Bara my 5 cents iaf. Bra jobbat och fortsätt kämpa! O andra sidan lär det inte finnas en endaste muskelfiber kvar om han ligger på sånt underskott och inte styrketränar under tiden Citera
Zumsar Postad 14 December , 2009 Rapport Postad 14 December , 2009 Härligt Robin, värmande läsning och kudos, keep it up! =) Citera
killerwolf Postad 14 December , 2009 Rapport Postad 14 December , 2009 vafan, rebonius är i tråden och är snäll och hjälpsam? Trodde du hade gjort det till en niché att säga något surt på 4 ord och lämna det därhän Citera
Emilio Postad 14 December , 2009 Rapport Postad 14 December , 2009 Man får ju inte göra det alldeles för svårt för då kommer man inte palla med det. Du kanske borde äta lite mer (men ändå ett kaloriunderskott) och inte gå ut så hårt med 8 km per dag. Efter att du kommit igång kan du ju börja gå 8km - 10 km varje dag. Du kommer rasa galet mycket i vikt ändå om du verkligen gör det disciplinerat och bättre göra det långsiktigt så man orkar. Tror många går ut stenhårt och sen hinner de aldrig se speciellt mycket effekt innan de lägger av, och dessutom tar det emot för mycket så de ger upp till slut. Citera
Sorkoas Postad 14 December , 2009 Författare Rapport Postad 14 December , 2009 Alltså, jag är givetvis medveten om att jag satsar VÄLDIGT högt. Jag har gjort ett liknande race förra året då jag gick ner 20kg på 3-4 mån med liknande metoder. Märker jag att mina promenader blir för långa/ofta eller att det blir för tufft att börja med konditionsträning redan nästa vecka så trappar jag ner på tempot. Just nu har jag inga problem med att hålla mina <1500 kcal/dag, vilket är väldigt positivt då bara det räcker väldigt långt för att tappa kilon snabbt. Jag är otroligt motiverad nu därav en tidig hårdsatsning. Det är kul att pressa sig. Kan dra ett exempel på vad jag äter en dag för er som tror att 1500 kcal verkar så jävla lite. Frukost (~450 kcal) Två kokta ägg på knäckebrödsmackor med lätta margarin 200g lättblåbärsyoghurt <0,01% fetthalt med 100g frysta blåbär+hallon och 25g icas crunchymüsli. Lunch (~285 kcal) Fruktsallad; 2x clementiner, 1x päron, 1x banan, 100g frysta bär toppat med 50g naturell lättyoghurt 0,5% fett. Mellanmål (~315 kcal) 1x MetaPro måltidsersättare 1x Banan Middag (~310 kcal) Kycklingsallad; 50g gurka, ½ tomat, 100g isbergssallad, en morot, 185g kyckling och dressing av dipmix och 75g lättfil. Kvällsmål ~140 kcal) En hel kycklingfilé (lol) Dricker enbart vatten (inte ens fun light med fejksocker) Testa ät det en dag och kom tillbaka om ni kände er hungriga någon gång under dagen. Citera
ApoteketHjorten Postad 14 December , 2009 Rapport Postad 14 December , 2009 Tjena urmy, hur e leget i thailand. vi håller ställningarna här. ba så du vet Citera
Metaddict Postad 14 December , 2009 Rapport Postad 14 December , 2009 Behövs inte, det är jag som är MetaPro Citera
urmy Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 Vart är proteinet vid lunchen sorken?! TY Adde, det är bra. Citera
Sorkoas Postad 15 December , 2009 Författare Rapport Postad 15 December , 2009 Vart är proteinet vid lunchen sorken?! överskattat? Citera
Gäst Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 seg grind idag, inledde hårt med att toppa på över 50k+ men tappade allt i slutet och slutar ett lax plus! Whinar dock inte, det sparar jag till -100k backet. Godnatt! Citera
Teredo Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 Jag skulle inte gymma under tiden du ligger på ett sådär sjukt underskott. Du kommer ändå inte att kunna bygga minsta lilla muskelfiber, så varför inte lägga över allt till powerwalks? Förstår om det handlar om att du tycker att allt annat är trist eller så, men att bygga något på extremunderskott är ju praktomöjligt. Bara my 5 cents iaf. Bra jobbat och fortsätt kämpa! +1 Jag skulle inte heller köra hård styrketräning vid så lågt energi intag, risken för skador ökar på tok för mkt! Jag skulle hålla mig till motionsträning och gå på styrkan då jag börjar stoppa på mig mer energi. Lycka till, du har kommit igång bra! Citera
kravmärkt Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 Svårt att äta nyttigt imo när lussebullar är så jävla gott Citera
thefman Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 Jag skulle då inte skippa styrketräningen. Finns inget som förbränner bättre än styrketräning och högintensiv intervallträning. Styrketräning under deff gör att du sparar mycket större andel muskler också, vilket du verkligen vill då muskler ökar din metabolism. Resonemanget att inte styrketräna under kalorieunderskott pga du inte kommer göra muskelökningar är bara halvrätt. 1: om du inte är van vid styrketräning så är det möjligt att göra ökningar under typ första året oavsätt mängd kalorier (sägs det). 2: Du vill som sagt spara så mycket muskler som möjligt pga ämnesomsättningen. Högre omsättning=lättare deff. Sen tycker jag att du borde käka mer dagligen, typ 1.8k-2k kcal, alternativt slänga in en ätardag i veckan eller så. Att snåla hårt på kalorierna gör att kroppen går in i svältläge till slut och viktnedgången kommer att avstanna. Bra att veta: ett kilo rent kroppsfett motsvarar 7k kcal. Citera
ulaf Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 Svårt att äta nyttigt imo när lussebullar är så jävla gott Citera
Sorkoas Postad 15 December , 2009 Författare Rapport Postad 15 December , 2009 Sen tycker jag att du borde käka mer dagligen, typ 1.8k-2k kcal, alternativt slänga in en ätardag i veckan eller så. Att snåla hårt på kalorierna gör att kroppen går in i svältläge till slut och viktnedgången kommer att avstanna. Har tänkt i dessa banor om jag kommer att träna så hårt som jag planerat (dagliga promenader, två gympass och tre cykelpass per vecka). Orkar jag inte det så kommer jag antagligen att åtminstone lägga in en "ätardag" där jag ligger på runt 3-4K kcal. Fick in ett fint morgonpass nu. Otroligt grindiga men veka bord där man fick köra över bra och hämta hem fyra inköp. Nu blir det en MetaPro sen promenad till gymmet för ben, bröst, triceps och mage! Börjar få slut på mina MetaPro nu som är väldigt dyra så funderar på att börja med SLOW FX istället. Alternativt DoublePro från EISELT. 50g blandat med 5 dl lättmjölk per dag typ. Tankar? Citera
Metaddict Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 Har tänkt i dessa banor om jag kommer att träna så hårt som jag planerat (dagliga promenader, två gympass och tre cykelpass per vecka). Orkar jag inte det så kommer jag antagligen att åtminstone lägga in en "ätardag" där jag ligger på runt 3-4K kcal. Fick in ett fint morgonpass nu. Otroligt grindiga men veka bord där man fick köra över bra och hämta hem fyra inköp. Nu blir det en MetaPro sen promenad till gymmet för ben, bröst, triceps och mage! Börjar få slut på mina MetaPro nu som är väldigt dyra så funderar på att börja med SLOW FX istället. Alternativt DoublePro från EISELT. 50g blandat med 5 dl lättmjölk per dag typ. Tankar? Inte provat just den, men ser väldigt bra ut till det priset! Kanske blir några såna när mitt nuvarande tar slut Kasein är fint. Min favorit är utan tvekan Double Pro av Eiselt (chokladsmaken då obv). Tror den kostar upp mot 200kr per 750g istället dock. Citera
Haslo Postad 15 December , 2009 Rapport Postad 15 December , 2009 Nils Ferlin - Infall Man dansar däruppe - klarvaket är huset fast klockan är tolv. Då slår det mig plötsligt att taket, mitt tak, är en annans golv. Citera
Recommended Posts