Gå till innehåll

Pokersajt med bästa turneringarna?


Torinho

Recommended Posts

Pacific har 800. Finns det någon mer sida som har 1500? Gärna en länk till sidan också så att jag vet vart jag kan regga mig.

Jag tror ni kommer mycket längre i era jämförelse om ni jämför startstacks i antal bb istället för chips eftersom startmörkarna inte är lika stora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pacific har 800. Finns det någon mer sida som har 1500? Gärna en länk till sidan också så att jag vet vart jag kan regga mig.

Jag tror ni kommer mycket längre i era jämförelse om ni jämför startstacks i antal bb istället för chips eftersom startmörkarna inte är lika stora.

 

 

Jag förstår vad du menar, men håller inte riktigt med om att jag kommer längre i jämförelsen, eftersom jag tycker det känns bättre att börja med en högre stack. Tycker då inte att det spelar någon roll om blindsen är marginellt högre. Men alla tycker jag ju inte lika... Så fortsätt för all del att posta vad man börjar med för stackstorlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår vad du menar, men håller inte riktigt med om att jag kommer längre i jämförelsen, eftersom jag tycker det känns bättre att börja med en högre stack. Tycker då inte att det spelar någon roll om blindsen är marginellt högre. Men alla tycker jag ju inte lika... Så fortsätt för all del att posta vad man börjar med för stackstorlek.

Ok, ett exempel:

 

I ett fall startar du med 800 marker och mörkarna är på 5-10, du har då 80bb till att börja med. I det andra fallet har du 1500 marker och mörkarna börjar på 15-25, du har då 60bb att börja med. Så den nästan dubbelt så stora stacken ger alltså minst spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som hjorten är inne på så är startstacken i $ en dåligt parameter bedömma hur bra turneringen är.

 

Om jag ser till de parametrar som jag tycker är viktiga så...

Som tidigare nämts så är Stars bra.

Den site jag helst lirar MTT på är Ultimatebet. Bra klient, lagom tufft motstånd, bra struktur samt bra deltagarantal i turneringarna (inte för många, inte för få) samt bra bredd på spel och limits

 

/da

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår vad du menar, men håller inte riktigt med om att jag kommer längre i jämförelsen, eftersom jag tycker det känns bättre att börja med en högre stack. Tycker då inte att det spelar någon roll om blindsen är marginellt högre. Men alla tycker jag ju inte lika... Så fortsätt för all del att posta vad man börjar med för stackstorlek.

Ok, ett exempel:

 

I ett fall startar du med 800 marker och mörkarna är på 5-10, du har då 80bb till att börja med. I det andra fallet har du 1500 marker och mörkarna börjar på 15-25, du har då 60bb att börja med.

 

Som jag skrev, jag förstår vad du menar... Vi delar helt enkelt inte samma tycke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja slå ett slag (fånigt uttryck) för våra forumturneringar på 24hpoker.

 

Varannan söndag är det en €10 med 4000 marker (160bb) och 12-minutersperioder och varannan söndag är det antingen runt €50-100 eller €150-300 i inköp, 5000 marker (200 bb) och 15-minutersperioder. De stora turneringarna kan du kvala in till via satelliter, t ex imorgon.

 

"This infomercial has been paid for by POKERFORUM.nu" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, fel av mig. Förstod helt enkelt inte att någon kunde skilja sig så mycket i sina prioriteringar från mig.

 

Tydligt! Tack och lov har vi alla våra egna prioriteringar! ;) Lite väl OT nu.

 

Det får man ha och det ska man ha. Dock förstår jag Hjorts åsikt (oavsett om jag delar den eller ej) men jag förstår inte din "prioritering". Jag skulle uppskatta om du förklarar den/dig.

 

Gäller desto större stack desto bättre? Även om det gäller en stack på 10 000 och BB är 10 000? Jag ser en logik i Hjorts argument (oavsett om jag delar åsikten eller ej), men jag ser inte logiken i din "prioritering" (vilket inte innebär att den är fel).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, fel av mig. Förstod helt enkelt inte att någon kunde skilja sig så mycket i sina prioriteringar från mig.

 

Tydligt! Tack och lov har vi alla våra egna prioriteringar! ;) Lite väl OT nu.

 

Det får man ha och det ska man ha. Dock förstår jag Hjorts åsikt (oavsett om jag delar den eller ej) men jag förstår inte din "prioritering". Jag skulle uppskatta om du förklarar den/dig.

 

Gäller desto större stack desto bättre? Även om det gäller en stack på 10 000 och BB är 10 000? Jag ser en logik i Hjorts argument (oavsett om jag delar åsikten eller ej), men jag ser inte logiken i din "prioritering" (vilket inte innebär att den är fel).

 

 

Ser du det enbart till logiken är det ju klockrent. Ang. prioriteringar menade jag rent genrellt, inte bara pokern alltså. Personligen anser jag att en högre stack med en start på högre blinds passar mig bättre, det handlar om det psykiska. Jag håller helt enkelt bättre fokus då.

 

Självklart menar jag ju inte att jag vill ha en stack på 10.000 när BB är 10.000. Knappast någon logik i det. Jag börjar hellre på 15-25 1500$ än 5-10 800$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa structur på nätet måste nog bugsys stå för ... 10´000 start marker i samtliga turneringar.. blindsen börjar på 25/50 med 20minuters intervaller...

vissa turneringar t.ex. wsop sateliter har till och med 30minuters levlar..

 

om det är sit n goes man är ute efter så startar man här med 1500startmaker men skillnad från t.ex. prima är att man har tids anpassade levlar till 10min och inte efter hur många händer som man spelar ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Är det bara jag som tycker att Pokerstars har de bästa och flesta turneringarna?

 

 

Nej inte bara du, det är en allmän uppfattning att Stars har just bäst turneringar. Dock möter du som sagt duktigt motstånd.

 

Just nu skulle jag vilja tipsa om Multipoker, som precis har guarantee money i de flesta tävligar. Efterssom deltagarantalet är hyfsat lågt så är det sällan dom kommer upp i den garanterade prissumman, dvs det är ett övervärde på kanke 10-25% i tävlingarna.

(Men i och med detta inlägg så hittar väl alla dit och argumentet för MP faller igen...hehe, krångligt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående diskussionen om struktur och startchips.

 

Det de allra flesta vill i slutändan är väl att det ska finnas utrymme för så mycket manövrerande som möjligt? Startstack och blindsen det startar på är ju isåfall bara en liten del av sanningen. Jämfört ex Stars och Paradise, en normal NL turnering startar bägge på 1500 chips och blinds ökningarna är precis likadana. Trots det är Stars bra medan Paradise de gånger jag spelat där gett mig en stark känsla av att vara rena crapshots, åtminstone i slutet. Detta därför att levlarna på stars är fem minuter längre och dessutom är siten snabbare så det spelas fler händer/level. En jämförelse ger att tredje timmen på stars börjar på 300/600 med 50 i ante medan tredje timmen på paradise börjar på 1500/3000 och en ante på 150 och då har man spelat fler händer på stars.

 

Att siten har en bra struktur på sina turneringar tycker jag är en grundläggande förutsättning för att man ska rekomendera den (men en del vill ju spela turboturneringar så det är min åsikt), efter det så finns det ju andra prioriteringar. Stars håller jag med om är bäst pga av sitt utbud och att jag personligen tycker att Stars är helt överlägsna vad gäller kvalitetskänsla och upplevd seriositet.

 

Men vill man mest spela NL holdem är väl UB också bra så vitt jag kan se och vill man ha overlay och jobba av bonus med turneringspel så är Bodog ett förslag som inte var så väntat va? dock med reservation för hur deras struktur är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Den riktigt intressanta frågan är väl hur fort blindsen eskalerar? På en del siter börjar blindsen dubblas i princip direkt vilket gör att det så småningom är väldigt höga blinds gentemot average stack.

 

På andra siter däremot ökas blindsen länge i multipler och därmed mycket långsammare. Bästa turneringsstrukturen hittills tycker jag UltimateBet verkar ha, även om jag bara kört enstaka turneringar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...