Gå till innehåll

Team3000 - Sky Limit is The Only Limit


Luap

Recommended Posts

Är du 100%?

 

Det du beskriver är väl lagarna IN i Sverige?

 

Ja, jag är helt säker. Ut ur Macao gäller HKD motsvarande €10K till land baserat inom EU, och överstigande belopp skall deklareras.

 

HKD85000 = odeklarerat i handbagage

HKD140000 = deklarerat i handbagage

 

Vad har kina med € o göra?

 

Det kan jag inte svara på, men min information kommer från europeiska spelare som grindat Macao ett flertal gånger. Det finns även postat & bekräftat av respekterade postare i Macaotråden på 2+2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag var i Macau för lite mindre än ett år sedan och kan dela med mig lite av mina erfarenheter.

 

Det som gäller är att man får ta med sig ut motsvarigheten till 10k€ i kontanter (ca 100k HKD). Vid överstigande belopp behöver du deklarera hur mkt du har.

 

Ett smidigt sätt att få in pengarna i systemet är att använda Moneygram. Med moneygram kan du/ni skicka upp till 75k HKD åt gången/person till ert lokala forexkontor. Vet inte hur ofta det går att skicka, men det bör underlätta lite för er. Väl på forex kan ni välja att skapa ett bankkonto och sätta in pengarna där och sedan skicka in dem på era respektive bankkonton utan några frågor om var pengarna kommer ifrån. Nackdelen med moneygram är dock avgifterna. Jag har för mig att avgiften för att skicka var 3,33% (2,5k HKD / 75k hemskick) och sedan tog de växlingskurser utöver detta.

 

Hoppas det jag skrivt varit till hjälp. Skicka gärna PM om du undrar över något mer :)

 

GL med att krossa miljardärerna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otippat att man utvinner guld ur KungKroon...

 

Crown King, Arizona

 

Crown King is an unincorporated community in Yavapai County, Arizona, United States, located at an elevation of 5,771 feet (1,759 m).[2] Crown King has a ZIP Code of 86343; in 2000, the population of the 86343 ZCTA was 133[3]. The site of a former gold mining town, Crown King is 28 miles west of Interstate 17 on Senator Highway high in the Bradshaw Mountains. The community is named after the Crowned King mine, but the name was shortened to Crown King in 1888. Horsethief Basin Lake resides 6.5 miles South-East of Crown King on Crown King Rd/Forest 259 Rd.

 

While over US$2,000,000 in gold was taken from the Crowned King Mine alone, the mines have been closed since the 1950's and for the past half-century tourism has been the only reliable source of income in the area.

 

The first recorded gold claim in Crown King was "Buckeye" and was filed by Rod McKinnon on July 1, 1875. Over the next 40 years, more than 15 mines or claims were made in the area.

 

At its height, the town had 500 buildings, including several company stores and boarding houses, two Chinese restaurants and a post office. The town was electrified by 1897 and had one telephone at that time.

 

While an active mining town, Crown King was served by the Bradshaw Mountain Railroad. Rail service to the area began in 1904 upon completion of "Murphy's Impossible Railroad" — a series of switchbacks and trestles that ascended the mountain terrain between Cleator and Crown King.

 

Crown King was the terminus (1904 - 1926) of the railroad, built by Frank M. Murphy to serve the mines of the southern Bradshaw Mountains. However, these mines were never very productive, and the BMRR was a financial failure. The line was abandoned in 1926. Much of the road to Crown King uses the old railbed. [4]

 

Of the buildings still standing and in use in Crown King, the Crown King Restaurant and Saloon has become the center of activity in the town. The building itself has an interesting history. It was originally constructed in the nearby mining town of Oro Belle (now also a ghost town) and having been brought to Crown King in 1910 in pieces, on the backs of mules, when Oro Belle closed. The building was home to a brothel and bar in both towns.

 

The red one-room schoolhouse was built in 1917 and still serves seven K-8 students today.

 

The post office was established on July 29, 1888, and was discontinued on May 15, 1954.[5] It has since reopened inside the Crown King General Store.

 

Mvh,

Wikipedia89

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag lyckats göra en tredje helt sjuk grej på samma dygn. Jag och emop spontan bestämde oss för att dra och hoppa bungy jump ut från macau tower, som är världens högsta bungy jump. Jag är BRUTALT höjdrädd och vågade inte åka fritt fall på gröna lund för två år sedan och har aldrig hoppat från tian i badhuset för de var alldeles för högt :S. Sen fick jag för mig att hoppa fritt ner 233m :S. Jag var så löjligt löjligt rädd innan när vi stod där uppe, men själva hoppat var riktigt grymt och de blir nog ett till i morrn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...