Stoneburg Postad 18 Maj , 2005 Rapport Postad 18 Maj , 2005 Normal Table No Limit 0.20/0.40 Rake: 0.30 Seat: 1 gum Seat: 2 tonipuma Seat: 3 Gary_Player Seat: 4 sirmike Seat: 5 soros6 Seat: 6 -Brozhni- Seat: 7 Bonewhite Seat: 8 Dyylan (Dealer) Seat: 9 the_raf Seat: 10 Stoneburg A:spade: T:spade: ------------------ OpeningBetRound ------------------ the_raf : Posts small blind 0.10 Stoneburg : Posts big blind 0.20 gum : Calls for 0.20 tonipuma : Calls for 0.20 Gary_Player : Folds sirmike : Calls for 0.20 soros6 : Calls for 0.20 -Brozhni- : Calls for 0.20 Bonewhite : Calls for 0.20 Dyylan : Calls for 0.20 the_raf : Calls for 0.10 Stoneburg : Checks ------------------ Skaplig hand i BB. Alla utom en spelare vid bordet vill se floppen. Jag brukar inte raisa med ATs ur BB så jag checkar för att se floppen. Flop 8:spade: T:club: 9:club: ------------------ the_raf : Checks Stoneburg : Checks gum : Bets 0.80 tonipuma : Folds sirmike : Folds soros6 : Calls for 0.80 -Brozhni- : Calls for 0.80 Bonewhite : Folds Dyylan : Calls for 0.80 the_raf : Folds Stoneburg : Folds ------------------ Floppar TPTK, det ligger färgdrag och färdig stege för QJ. Bestämmer mig för att inte försöka försvara TPTK mot nästan ett helt bord limpare utan checkar för att se vad som händer. UTG betar ut och får tre synare. Känns som att min hand är rätt kass och jag lägger mig. Weak/tight eller rätt? Citera
eroz Postad 18 Maj , 2005 Rapport Postad 18 Maj , 2005 På en sådan flop med en sådan hand med så många i handen känner i alla fall inte jag för att försvara min blind. Det kommer att krävas en stor del av din stack för försvara potten och jag är inte bredd att göra det i denna situation. Dock kanske du ska höja bort alla limpare preflop men det känns som det är olika från bord till bord (framförallt på small stakes) om dom synar grymt stora pf höjningar eller inte. Gör dom inte det, höj bort dom och om dom gör det är det ju bara att safta på när du har stål. Citera
Krissan Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 Jag tycker att du spelade handen helt rätt. Med ett helbord limpare så kan du ju visserligen försöka stjäla genom en kraftig höjning, men då ligger du illa till om folk börjar syna, för då har du byggt en jättepott med en medioker hand, ur position. Citera
Magaluf Raider Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 På NL .10/.20 (i alla fall på Expekt) sitter det ofta en eller två som försöker köpa potterna med eller utan kort. Är det ett sånt bord hade riverkortet typiskt kostat runt $2.50 TPTK ur position håller förstås inte i det läget. I position hade jag nog tagit ett kort till. Trots allt måste man ha en icke supertight image för att få med sig pottköparna när man väl har stål Citera
Stoneburg Postad 22 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2005 Det visade sig mycket riktigt att den som betade inte hade något, men att BÅDA synarna fått för sig att slowplaya. Den ena slowplayar sitt set (99) den andra floppad nötstege (QJ). Alla pengarna åker in på river, QJ står. Hur de händerna båda kan få för sig att slowplaya när färgdraget ligger övergår mitt förstånd... Citera
Fido Postad 23 Maj , 2005 Rapport Postad 23 Maj , 2005 Hur de händerna båda kan få för sig att slowplaya när färgdraget ligger övergår mitt förstånd... Sådana är de, majoriteten som spelar på de där borden. Ganska lätt att exploatera misstagen! (Speciellt eftersom du i det här läget hade kunnat haft AT i klöver, fått in färgen och megaöverbettat och ändå fått syn av båda....) Citera
Recommended Posts