Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Sluta klaga på moderaterna, dom får väl inte betalt för att sitta här?

Om svaret är nej, håll käft och var tacksam istället, eller alt. starta ett eget forum!

Förstår vad du menar på nått vis, men blir ju knasigt om inte användarna får säga sin åsikt? Skulle vara rätt få tjänster som levt kvar utan att ha lyssnat på användarna.

Tror inte direkt moderatorerna har den inställnigen.

• Svars 127
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Faran med att ha alla moderatorer från en specifik användargrupp är att risken för att vi får uppleva ett nytt personligt korståg ala Klyka ökar...

En mörk tid i PFs historia där oliktänkande levde farligt!

Om moderatorgruppen reflekterar användarna på ett bättre sätt minskar även risken för att moderatorerna villkorslöst håller varandra om ryggen i alla lägen.

Postad

MIN åsikt i detta.

Om man tycker moderatorerna är så dåliga, Varför lägger man inte fram konkreta bevis på modereringar som strider mot de uppsatta reglerna för forumet. När man tryckte på join knappen för detta forum accepterade man att moddsen har rätt att moderera efter de regler som fanns. Om man nu är så missnöjd med det ska man söka sig till "bättre" forum. Helt onödigt att bara klaga och klaga, Jag själv, och skulle tro den största dela användare har inga problem med de modereringar som gjorts här. Men vi kanske inte trampar i gränslandet hela tiden. Vi kanske bara är trevliga och inte hoppar på folk.

Tycker vi skall vara tacksamma för det dom gör för oss!

Dom ger oss sin fritid. Dom upprätthåller ett fungerande forum för oss poker intresserad.

Det jag vill säga är att JAG tycker moderatorerna gör ett BRA jobb, och är guld värda för detta forum.

Postad
MIN åsikt i detta.

Om man tycker moderatorerna är så dåliga, Varför lägger man inte fram konkreta bevis på modereringar som strider mot de uppsatta reglerna för forumet. När man tryckte på join knappen för detta forum accepterade man att moddsen har rätt att moderera efter de regler som fanns. Om man nu är så missnöjd med det ska man söka sig till "bättre" forum. Helt onödigt att bara klaga och klaga, Jag själv, och skulle tro den största dela användare har inga problem med de modereringar som gjorts här. Men vi kanske inte trampar i gränslandet hela tiden. Vi kanske bara är trevliga och inte hoppar på folk.

Dom ger oss sin fritid. Dom upprätthåller ett fungerande forum för oss poker intresserad.

Det jag vill säga är att JAG tycker moderatorerna gör ett BRA jobb, och är guld värda för detta forum.

+1. Instämmer till fullo. Även om jag saknar Othello.

Postad
MIN åsikt i detta.

Jag har ingen åsikt om modsen här eftersom jag inte har varit här tillräckligt länge för att bedömma dom. Fast av erfarenhet från sportbettingforum så tenderade oftast motstridigheter mot moderator till avstängningar. Dock var detta mer om hur modsen skötte sitt spelande. Anledningen till att jag skriver detta var att den lilla klick som opponerade sig hade rätt. Hur kan jag vara så säker på detta då? Jo, är man av den lilla kliché som livnär sig på spel. Då går man emot massan, och går man emot massan så tror massan att man har fel utan att ha ha någon aning om varför.

Postad
Jag själv, och skulle tro den största dela användare har inga problem med de modereringar som gjorts här. Men vi kanske inte trampar i gränslandet hela tiden. Vi kanske bara är trevliga och inte hoppar på folk.

Stämmer alldeles säkert. Men ovanstående är din definition av en bra/önskvärd användare på detta forum. Och såvitt jag kan bedöma överensstämmer den med moderatorernas definition, åtminstone är det den typen av användare som prioriteras av deras moderering.

Min definition är snarare att en bra pokerspelare är en önskvärd användare på ett pokerforum. Hur artiga och väluppfostrade inlägg denna person skriver är för mig sekundärt. Pratar vi en riktigt bra pokerspelare kan jag stå ut med ganska mycket. Jag skulle exempelvis gärna se att nebbis började skriva här igen, även om han skulle välja att enbart rita hakkors i 95% av sina inlägg.

Men jag har för länge sedan förlikat mig med att jag är i minoritet när jag prioriterar pokerkunskaper över mysfaktor. Kände bara för att presentera en alternativ synvinkel på saken.

Postad

Detta forums viftande med varningar,infractions, banningar i alla möjliga former och allmänt låga tak är rätt dåligt.

vad har detta forum för överkänsliga ägare egentligen? Då de flestas försvarsargument för det låga taket hänvisar till att det inte är användarna som är det viktiga, utan ägarna,byt ägare!!:mrgreen: :mrgreen:

Verka utan att synas är inget för modsen här?

Sedan stämmer inte påståendet att modsen jobbar gratis om dom blir bjudna på saker av PF.

Detta forum är det hårdast modererade forum jag besökt,innebär det att folk här är generellt sämre på att argumentera sakligt? Eller att modsen tar sin uppgift på för stort allvar?

Eller att jag besökt för få forum?

Eller vad?Har jag fel?

PS jag har aldrig fel DS:twisted:

Postad
Stämmer alldeles säkert. Men ovanstående är din definition av en bra/önskvärd användare på detta forum. Och såvitt jag kan bedöma överensstämmer den med moderatorernas definition, åtminstone är det den typen av användare som prioriteras av deras moderering.

Min definition är snarare att en bra pokerspelare är en önskvärd användare på ett pokerforum. Hur artiga och väluppfostrade inlägg denna person skriver är för mig sekundärt. Pratar vi en riktigt bra pokerspelare kan jag stå ut med ganska mycket. Jag skulle exempelvis gärna se att nebbis började skriva här igen, även om han skulle välja att enbart rita hakkors i 95% av sina inlägg.

Men jag har för länge sedan förlikat mig med att jag är i minoritet när jag prioriterar pokerkunskaper över mysfaktor. Kände bara för att presentera en alternativ synvinkel på saken.

håller med dig, tänk om en bra handanalys skulle varit lika uppskattade som ett återkommande skämt om ålder, dialekt eller undervikt.

• 2 weeks later...
Postad

Det är inte ofta jag håller med Byling, men nu gör jag det.

Jag har fått förmånen att träffa några av moddarna, men jag förstår fortfarande inte moralpaniken som genomsyrar detta forum.

Det blev bättre när Klyka fick foten, men det är faan inte bra idag heller.

OK. Sänk inlägg som bryter mot forumreglerna, men sänk för fan inte inlägg som bryter mot ert eget sätt att se på världen.

Moddarstatusen handlar inte om att styra åsikterna åt samma håll, som vissa av moddarna tror. Cleburne är ett typexempel.

Han har sin världsbild klar och resonerar helt sakligt runt detta.

Vissa moddar går i taket, eftersom det inte tangerar deras egen världsbild.

Nu är väl inte Cleburne bannad, hoppas jag, men jag vill att ni ska se hur åsiktsstyrning kan gå till. Just DET är det ruttnaste man kan ägna sig åt.

Idag sitter folk på ett grannforum och proklamerar stöd för Dawit Isaak, samtidigt som de själva proklamerar för ett stopp av nyregistreringar till samma forum...

Tro fan att man idiotförklarar folk emellanåt...

Postad
Det är inte ofta jag håller med Byling, men nu gör jag det.

Jag har fått förmånen att träffa några av moddarna, men jag förstår fortfarande inte moralpaniken som genomsyrar detta forum.

Det blev bättre när Klyka fick foten, men det är faan inte bra idag heller.

OK. Sänk inlägg som bryter mot forumreglerna, men sänk för fan inte inlägg som bryter mot ert eget sätt att se på världen.

Moddarstatusen handlar inte om att styra åsikterna åt samma håll, som vissa av moddarna tror. Cleburne är ett typexempel.

Han har sin världsbild klar och resonerar helt sakligt runt detta.

Vissa moddar går i taket, eftersom det inte tangerar deras egen världsbild.

Nu är väl inte Cleburne bannad, hoppas jag, men jag vill att ni ska se hur åsiktsstyrning kan gå till. Just DET är det ruttnaste man kan ägna sig åt.

Idag sitter folk på ett grannforum och proklamerar stöd för Dawit Isaak, samtidigt som de själva proklamerar för ett stopp av nyregistreringar till samma forum...

Tro fan att man idiotförklarar folk emellanåt...

Nja, okej för att Klyka gick loss lite på mig (överspelat för min del, mkay?), men i övrigt har exakt noll mods varit på mig, och jag har aldrig blivit varnad eller nåt för diskussionsinlägg. Tror jag har typ tre-fyra varningar sammanlagt, och då har det handlat om "personangrepp" eller "trams".

Sen att vissa användare har fått frispel eftersom de har fått läsa saker som inte stämmer överens med deras indoktrinering är en annan sak...

Postad

Mig veterligen har ingen mod, bortsett från Klyka, ens försökt åsikststyra Cleburne. När jag var mod så diskuterade jag ofta kring honom med Devalanteriel, och vi kan väl lungt säga att ingen av oss håller med honom i något avseende, men Cleburne bryter inte mot forumets regler när han vädrar sina åsikter. Hade han brutit mot forumregler så hade han försvunnit fortare än kvickt (han har ju ögonen, både moddarnas och forumisternas, på sig), men moddarna på det här forumet är ingen moralpolis, utan en forumregelpolis.

Så i fallet Cleburne så har du faktiskt råka tugga på skägget Lapproffe, det är ett typexempel på att moddarna följer forumets regler och inte sitt eget sätt att se världen.

Jag vill dessutom minnas (kan ha fel) att det var ett inlägg någon gång under den mest infekterade Klyka-tiden, som jag och Dev diskuterade grundligt, och där alla andra hade blivit avstängda en tid men Cleburne slapp undan utan ens en varning, just för att det var (olyckligt) framprovocerat av Klyka.

Postad

OK. Jag böjer min nacke ödmjukt. Jag hade fel angående Cleburne, som för övrigt är en av mina idoler i cyberspace.:-D

Gudarna ska veta att jag inte har många idoler.

Medan den här debatten fortgår, får jag en infraction för något "bögrelaterat".

Det kan jag ta. No prob. Bra att man får veta var limbopinnen ligger.

Jag fick tidigare någon annan infraction för rasism.

Det här är helt främmande för mig som person. :-(

Många av mina bästa polare är kolsvarta. Både från Gambia och Kuba.

Jag har delat lägenhet med en fjollbög i ett halvår, och många av mina bekanta är både bögar och flator.

Att stämplas som rasist eller homofob av en "narrowminded" moderator, är fan inte kul. Det är här ni måste börja att tänka efter lite.

Jag själv kommer aldrig att rätta mig efter ett visst sätt att skriva. D.v.s. ett sätt som någon annan har bestämt vara det rätta.

Jag har arbetat med texter i snart trettio år. Visst kan man rätta sig in i ledet och skriva som snorismoderatorn önskar, men det är inte min grej.

Jag har mitt eget sätt att profilera mig på. På nätet.

De som har träffat mig i verkligheten, vet att jag backar upp profilen, samtidigt som jag inte alls är lika skrämmande när man träffar mig på riktigt.

Om ni inte kan ta mitt sätt att uttrycka mig på, så är det okej. Jag drar inga gråtvalser om det. Ni har varit jävligt raka och bra hittills. Till skillnad från andra forum som kört lögnerna om mig själv in absurdum.

Jag rättar mig i ledet till en viss gräns, men ni kommer alltid att ha problem med mig. Å andra sidan skriver jag inte så mycket här längre.

Det är faktiskt bara min kärlek till Brandborn som håller mig kvar.8-)

Nu blev det väl en infraction för bögeri igen...

Postad

Roffe: Vi skiljer på att vara rasist/sexist och att uttrycka saker som klart och tydligt kan tolkas rasistiskt/sexistiskt och nedlåtande. Det senare är förbjudet, det förra är det inte. Det är inte personligt, däremot missar vi säkert rätt mycket mtp hur många inlägg som skrivs dagligen och hur få som faktiskt rapporteras.

Ola/Klyka: Ärligt talat minns jag inte heller den händelsen.

Postad
Roffe: Vi skiljer på att vara rasist/sexist och att uttrycka saker som klart och tydligt kan tolkas rasistiskt/sexistiskt och nedlåtande. Det senare är förbjudet, det förra är det inte. Det är inte personligt, däremot missar vi säkert rätt mycket mtp hur många inlägg som skrivs dagligen och hur få som faktiskt rapporteras.

Ola/Klyka: Ärligt talat minns jag inte heller den händelsen.

Jag köper det rakt av. Ska försöka att rätta mig efter det.

Ville bara förklara läget för folk som kan ha fått uppfattningen om mig som rasist eller homofob. Det är så långt från verkligheten som man kan komma.

Dessutom gillar jag faktiskt Klyka. Så mycket att jag har kramat honom.:roffe:

Postad

Faktum är att jag aldrig försökt göra nåt åt just Cleburne, just för att han inte bröt mot reglerna. Han var en nagel i mitt åsiktsöga, men han följde reglerna och var därför helt OK för mig i min moderatorsroll. Däremot tog jag diskussionen med honom, på mitt eget sätt och jävligt engagerat. Att den uppdelningen mellan moderatorsroll och användarroll fanns och måste finnas var något vi diskuterade i internforumet.

Postad

När jag skrev "åsiktsstyrde" så syftade jag på din (Klykas) metod att starta ett par trådar/inlägg med hopp om att bla Cleburne skulle tilta ur rejält i dem.

Edit: Helt fel ordval, "bevisprovokation" hade varit rätt (om det nu hade varit det, vilket jag fått förklarat inte var, så fel ordval ännu en gång)..