Gå till innehåll

Teh_MoUsE -


Teh_MoUsE

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gillar inte pushen i 3e handen alls. Visst man kan väl 4betta normalt o få in det men att pusha rakt av får du bara syn av sämre o ger inte honom chansen att 5bets-bluffa. Även om han 3betta a,9 innan i mitposs så tycker jag inte du behöver dra för stora slutsatser av det. Vill ha mkt mer info på FI innan jag 4bettar o lägger in med a,q från tidigare poss. Mina erfarenheter av b2b grinders är att du aldrig får in det bra med a,q där, får väl någon flip. Jag hade synat.

 

I handen du floppar FD hade jag valt en mindre betsize och användt den med hela min range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI spelar 22/17/2 foldar 52% emot 3bet.

Höjer 25%(28) i 3betade potter

 

Här reppar han ju inte mkt med sin höjning, normalt så slowspelar man sina set här och låter mig fortsätta skjuta vidare. Om han höjer får han ju endast betalt av AK/AA i den vanliga gto-världen (där vår gode vän Starfitter inte ens har en raiserange på denna flopp). KQ/KJ synar man ju också floppen var att låta mig skjuta vidare. Samt mellanpockets.

 

fejkedit: Brukar ju syna själv med något emot en sådan raise och låta honom skjuta vidare om han är tom. Så reppar inte mkt jag heller men ville inte syna i float och låta honom hitta en par+drag som han sedan dör i handen med. Samtidigt om han är tom kan han ju inte syna heller för den delen.

 

Bra eller Anus?

 

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 681348

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: $254.84

Hero (BTN): $108.15

SB: $79.96

BB: $105.05

UTG: $104.50

MP: $126.69

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with A :spade: Q :heart:

2 folds, CO raises to $3.50, Hero raises to $12, 2 folds, CO calls $8.50

 

Flop: ($25.50) K :diamond: 5 :club: 2 :spade:(2 players)

CO checks, Hero bets $12.00, CO raises to $26, Hero raises to $96.15,

Varför 3bet pre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 681348

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: $254.84

Hero (BTN): $108.15

SB: $79.96

BB: $105.05

UTG: $104.50

MP: $126.69

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with A :spade: Q :heart:

2 folds, CO raises to $3.50, Hero raises to $12, 2 folds, CO calls $8.50

 

Flop: ($25.50) K :diamond: 5 :club: 2 :spade:(2 players)

CO checks, Hero bets $12.00, CO raises to $26, Hero raises to $96.15,

 

Bra spel imo är ju inte många bra kungar i hans range vilket är det enda han borde göra det här spelet med som sedan synar din shove!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför 3bet pre?

 

Vill vi någonsin kunna bluffa i btn mot co så blir vår värderange för snäv om vi inte tar med mer än typ JJ+,AK, detta självklart om co inte är total nit och aldrig skulle 4betbluffa men så är ju nästan aldrig fallet (såvida inte jag sitter i btn mot musen i co, för då är hans öppningsrange typ tightare än min 3betvärderang :cry: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför 3bet pre?

 

Vill vi någonsin kunna bluffa i btn mot co så blir vår värderange för snäv om vi inte tar med mer än typ JJ+,AK, detta självklart om co inte är total nit och aldrig skulle 4betbluffa men så är ju nästan aldrig fallet (såvida inte jag sitter i btn mot musen i co, för då är hans öppningsrange typ tightare än min 3betvärderang :cry: )

 

rätta mig om ja har fel, men är inte 3bet med AQ std på btn där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...