Gå till innehåll

Teh_MoUsE -


Teh_MoUsE

Recommended Posts

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hittade 1k grindet idag med, sprang lite sämre denna gången och spelade hyffsat. INte jättefokuserat men ändå okej. Spelade mest för att vara tvungen att spela :-P nåja, blir väl lite grind inatt med. Backa lite idag.

 

ska nog köpa lite nya spel till mitt xbox 360, vilka är nötiga? :-)

 

red dead redemption, skate 3 är nya och grymma. annars går FIFA10 på högvarv men det är gammalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan rekommendera Red Dead Redemption, har skaffat det till ps3an och är väldigt nöjd med det!

 

+54645654543546575676786786353543654654765

Har också skaffat det till ps3an och det är epic! Stört skön känsla att rida runt i alla vackra landskap :-) Betydligt bättre känsla än i gta4 imo. Jag har svårt att se att något spel kommer att slå RDR 2010. Så köp!

 

http://www.gamereactor.se/recensioner/22384/Red+Dead+Redemption/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pushar du set och nuts här också?

 

 

Den väl marginell och de flesta nitsen kan nog vika stora överpar, men jag tycker ändå det är lite väl tillkrånglat och risky.

 

Själv försöker jag alltid bedöma tilt/idiotfaktorn på Fi när jag pushar tom (vilket jag inte gör så ofta iofs), typ om han faktiskt kan vara tillräckligt "dålig" för att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ty för alla förslag!

 

--------------

 

grindade lite till nu, var många regs idag så orkade inte spela allt för länge då jag egentligen inte var sugen. gick segt och fick lite setups emot mig. Folka 3barrela lite ovanligt mkt idag tyckte jag också, kanske bara lyckades få mycket nötter. vad vet jag :) slutade 2-3bi back iaf.

 

MP är grinder som oftast kör vanliga standardlinjer.

SB är fisk

 

Betar ganska standard ut när det checkas runt då jag kommer plocka hem potten väldigt ofta.

MP c/r sedan här, känns inte som han har något alls här då han borde Cbeta sin värderange eftersom fisken sitter med i potten. Tar syn för att floata och han betar sedan ut turn hyffsat starkt trots jag synar.

 

Syn/fold/Push ?

 

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 713133

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $95.68

BB: $100.00

UTG: $147.76

MP: $113.02

Hero (CO): $160.38

BTN: $98.50

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with A :heart: Q :spade:

1 fold, MP raises to $3.50, Hero calls $3.50, 1 fold, SB calls $3, 1 fold

 

Flop: ($11.50) 5 :diamond: 2 :heart: 6 :spade:(3 players)

SB checks, MP checks, Hero bets $7.00, SB folds, MP raises to $21, Hero calls $14

 

Turn: ($53.50) 7 :club:(2 players)

MP bets $35.00, Hero??

 

Ser inte ut som att han planerar att släppa den där handen va vad du än tar dig för? Drygt halva stacken inne iom turnbetet. Känns som en rätt given fold IMHO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 714894

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

UTG: $138.98

Hero (CO): $211.21

BTN: $98.50

SB: $215.66

BB: $155.58

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with A 9

1 fold, Hero raises to $2.87, 2 folds, BB calls $1.87

 

Flop: ($6.24) A 8 7 (2 players)

BB checks, Hero bets $4.00, BB raises to $13, Hero calls $9

 

Turn: ($32.24) Q (2 players)

BB bets $18.00, Hero calls $18

 

River: ($68.24) 2 (2 players)

BB bets $50.00, Hero raises to $177.34

 

 

 

Den här bluffen gillar jag faktiskt. Ogillar att göra om händer till bluff, men tycker nog att detta är ett av de bättre lägena.

 

Sen är det väl tvek om han viker K hög flush mot dig :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din range är förstås extremt polariserad i det här läget - vet inte om möjligen ett set i ess skulle kunna ingå, men annars är det väl i princip bara färghänder eller bluffar. Bortsett från om den här handen i sig är en bra bluffspot eller inte så borde man nog också tänka på att balansera spelet så att vi i vart fall inte har en bluff oftare än vi har ett monster. Vet/tror fi att du bluffar så ofta som 2 ggr av 3 exempelvis så kommer du ju få mycket svårare att uppnå den önskade effekten att folda ut tvåpar och kanske t.o.m. ett set i sjuor eller åttor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tkr du ska ha en read på fi att han kan vika hyfsade händer om detta ska vara en bra bluff. Visst spoten är trevlig men fi betar ett halvt inköp rakt ut på river, klarar han att vika med mer än halva stacken inne här om han har tvåpar, set?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...