Gå till innehåll

High stakes poker säsong 6


RobertL

Recommended Posts

Hade så sjukt höga förväntningar på galfond som inte möttes. Visst så fick han rätt tråkiga spots, men detta var oftast pga hans nästan till synes löjligt dåliga preflopspel. Kändes bara som att han var där för att göra massa fancy plays, wannabe durrrr i tidigare säsonger av hsp. Klart intressant när man tar udda linjer, men känns bara som han spelade fel i de flesta händerna och jag hoppas han får yttligare en chans nästa säsong för att visa vad han går för på riktigt.

 

Allmänt, helt ok säsong men hoppas på lite mer action och ffa att 500/1k skulle vara std blinds. Märks att de flesta blivit bättre, eli har lärt sig folda preflop och även durrrr kan vika J2s mot 3bet ibland(!). Hoppas alla småklipp som "pokerstars did u know" och kyra scotts 30 sekunder försvinner tills nästa säsong, mera poker åt folket. Vore intressant om de tog in en vettig kommentator, typ isaac haxton som skött sig gallant i andra pokerprogram.

 

+1, kändes som Gandalf var där och "betalade" pengar för att visa att han inte var nit på ngt sjukt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 627
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaha vem vill vi se nästa säsong, ska vi starta ny tråd eller fortsätta spamma denna?

 

 

Lex vill jag se mer av, intressant att se hans spel mot världseliten.

 

Peter Eastgate hade jag gärna sett igen.

 

Hellmuth, Tony G och Mouth i samma show e guld. (btw Hellmuth o Tony G skulle vara med i Pokerstars The big game va?)

 

Random onlinevinnare, alltid kul att se färskt folk ta upp kampen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade så sjukt höga förväntningar på galfond som inte möttes. Visst så fick han rätt tråkiga spots, men detta var oftast pga hans nästan till synes löjligt dåliga preflopspel. Kändes bara som att han var där för att göra massa fancy plays, wannabe durrrr i tidigare säsonger av hsp. Klart intressant när man tar udda linjer, men känns bara som han spelade fel i de flesta händerna och jag hoppas han får yttligare en chans nästa säsong för att visa vad han går för på riktigt.

 

I säsong 4a så var Galfond med och han var rätt kortkall och spelade inte många potter, och pga det så fick han inte komma tillbaks i s05 för dom tyckte att han var för tråkig så det är därför han har börjat slaska preflop nu när han fick chansen i s06.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I säsong 4a så var Galfond med och han var rätt kortkall och spelade inte många potter, och pga det så fick han inte komma tillbaks i s05 för dom tyckte att han var för tråkig så det är därför han har börjat slaska preflop nu när han fick chansen i s06.

 

På tal om det, tror ni Matusow är välkommen tillbaka nästa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om det, tror ni Matusow är välkommen tillbaka nästa?

 

Han är ju värde, så klart spelarna vill ha tillbaks honom.

 

Med Mattusow är det så att han alltid spelar tight i en början tills han blir uttråkad eller tiltad pga utdragning eller mobbning.

 

Den här gången råkade han plussa så han hamnade inte riktigt i maskin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lex vill jag se mer av, intressant att se hans spel mot världseliten.

Jag tycker alltid att det är lite roligt då de här spelarna beskrivs som de bästa i världen. :smile: Några av dem är det, men de flesta spelar oftast inte bättre än regulars på 1/2. Jag tycker att det skulle vara intressant att ha fler nätspelare vid bordet. Jag skulle t.ex. vilja se Cole South. Självklart är Isildur allra högst upp på önskelistan, men det skulle förvåna mig om han ställer upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker alltid att det är lite roligt då de här spelarna beskrivs som de bästa i världen. :smile: Några av dem är det, men de flesta spelar oftast inte bättre än regulars på 1/2. Jag tycker att det skulle vara intressant att ha fler nätspelare vid bordet. Jag skulle t.ex. vilja se Cole South. Självklart är Isildur allra högst upp på önskelistan, men det skulle förvåna mig om han ställer upp.

 

durrrrrrrr, Doyle och DN syftade jag nog i hufvudsak på.

 

Jag är precis som dig och vill se nätproffsen live :)

 

Bara för att hade jag velat se William Thorsson, han verkar tycka alla andra är så dåliga jämfört med honom själv (baserat på ETT blogginlägg han gjorde från Bahamas)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker alltid att det är lite roligt då de här spelarna beskrivs som de bästa i världen. :smile: Några av dem är det, men de flesta spelar oftast inte bättre än regulars på 1/2. Jag tycker att det skulle vara intressant att ha fler nätspelare vid bordet. Jag skulle t.ex. vilja se Cole South. Självklart är Isildur allra högst upp på önskelistan, men det skulle förvåna mig om han ställer upp.

 

Det är ännu roligare när "experter" som du tror att ni vet så mkt om poker att ni kan ranka exakt hur bra dessa proffs är. Fan, du och dina expert-buddies måste ju vinna multum på poker dagligen. Hoppa ner från de skyhöga hästarna så är ni snälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ännu roligare när "experter" som du tror att ni vet så mkt om poker att ni kan ranka exakt hur bra dessa proffs är. Fan, du och dina expert-buddies måste ju vinna multum på poker dagligen. Hoppa ner från de skyhöga hästarna så är ni snälla.

 

Mm eller sopor som du som inte inser hur kassa spelarna i high stakes poker är

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ännu roligare när "experter" som du tror att ni vet så mkt om poker att ni kan ranka exakt hur bra dessa proffs är. Fan, du och dina expert-buddies måste ju vinna multum på poker dagligen. Hoppa ner från de skyhöga hästarna så är ni snälla.

Det krävs faktiskt inte så mycket expertis för att se att många av de här spelarna har dålig koll på hur man spelar väldigt enkla situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm eller sopor som du som inte inser hur kassa spelarna i high stakes poker är

 

Har jag påstått att de är bra eller att jag inte tycker att vissa av de som spelar är dåliga även i mina ögon? Du skriver att spelarna i HSP är dåliga. Då antar jag att du menar alla, även Antonius och Ivey? Eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag påstått att de är bra eller att jag inte tycker att vissa av de som spelar är dåliga även i mina ögon? Du skriver att spelarna i HSP är dåliga. Då antar jag att du menar alla, även Antonius och Ivey? Eller har jag fel?

 

Du har typ fel, skulle jag gissa på. Iofs har de gjort några grisspel som jag kan tänka mig att herr *** inte har överseende med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ännu roligare när "experter" som du tror att ni vet så mkt om poker att ni kan ranka exakt hur bra dessa proffs är. Fan, du och dina expert-buddies måste ju vinna multum på poker dagligen. Hoppa ner från de skyhöga hästarna så är ni snälla.

Vet inte vem det är som har rankat exakt hur bra spelarna är. Det går givetvis inte att göra.

 

Men du måste också inse att de flesta av dessa spelare (som har tjänat ihop sin förmögenhet på poker) har vunnit större delen av sina pengar för flera år sedan, då folk som inte hade den blekaste aning om vad de höll på med gav bort sina pengar. Det är dessutom så att de flesta av spelarna har tagit extremt stora risker. Vissa av dem som gjorde det förlorade allt de hade om och om igen. Andra hade mycket flyt under en period där det fanns mycket pengar att tjäna, vilket gjorde dem stenrika.

 

Du kan därför inte säga att Negranue, Doyle och Hellmuth är bättre cashgamespelare än alla som postar här, bara för att de har mycket pengar.

 

[...]risk-conscious hard work and discipline can lead someone to achieve a comfortable life with a very high probability. Beyond that, it is all randomness: either by taking enormous (and unconscious) risks, or by being extraordinarily lucky. Mild success can be explainable by skills and labour. Wild success is attributable to variance. /N. Taleb
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla seriösa midstakes-spelare har dessutom spelat betydligt fler händer än de som kritiseras i HSP. Därmed inte sagt att två händer online ger dubbelt så mycket erfarenhet som en hand live. Men med verktyg som PT, HEM m.m. kan man även analysera specifika lägen på ett helt annat sätt än man kan med händer som man har i minnet.

 

Genom dessa verktyg, många spelade händer och forum på Internet, har spelare fått en mycket bättre fundamental förståelse för poker än en grupp isolerade livespelare nånsin kommer få (generellt sett).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...