Gå till innehåll

NLT - Trn, är jag korkad?


Lapdance

Recommended Posts

efter att ha lirat ett jävla tag. det är 200st kvar i laddies freeroll 5k$ pricepool.

 

jag sitter med 13k. runt mig sitter det ett par som kan ta ut mig.

 

blir delad AQd. höjer med 3k mellanposition.

 

alla foldar utom sb som callar.

 

flop kommer låga spader.

 

poten är på ca 7k. jag bettar typ 8k. ren bluff. jag "fick ju färg" eller är jävligt modig med överpar.

 

givetvis sitter han med två spader och jag åker ur.

 

 

vad tror ni? är det ett vinnande spel? jag känner ofta så som jag gjorde. jag bettade. sprang in i en mur. han hade ju aldrig synat om han haft ett drag osv.

 

är det rätt att spela som jag gjorde? känns så iaf. de flesta gångerna vinner man ju poten på 7k... eller?

 

* Pillar lite i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte vad jag ska säga om ditt spel, det är väl aldrig fel att betta men å andra sidan kanske du inte behöver ta i så mycket, halva bettet hade nog räckt om han inte hade något, och om han som nu gjorde omslag (antar jag) så har du ju fortfarande en chans att lägga dig...

 

...kan ju bara säga att jag åkte ut efter att ha satt en killen All In (när jag låg 40 av 1500) med AKs, han svarar med A7os och vinner givetvis, vem hade väntat sig något annat än att den som har sämst kort vinner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte vad jag ska säga om ditt spel, det är väl aldrig fel att betta men å andra sidan kanske du inte behöver ta i så mycket, halva bettet hade nog räckt om han inte hade något, och om han som nu gjorde omslag (antar jag) så har du ju fortfarande en chans att lägga dig...

 

...kan ju bara säga att jag åkte ut efter att ha satt en killen All In (när jag låg 40 av 1500) med AKs, han svarar med A7os och vinner givetvis, vem hade väntat sig något annat än att den som har sämst kort vinner...

 

om jag hade bettat mindre hade jag tagit en risk att han bara re-raisat mig utan någonting för att köpa ut en bluff. :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns onödigt att stoppa in 3k preflop med AQ. Vad ska du göra om en stor stack ställer in resten av dina 13? Syna med AQ? 1700-2200 nånstans åstakommer ungefär samma sak som 3k, men med den lilla bonusen att du kan slinka undan. Betta 7k på floppen är väl ok... men som någon annna påpekat kanske det räcker med lite mindre för att uppnå samma resultat. jag hade nog bettat ca 4k (om jag nu hade spelat 3k preflop.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...