Gå till innehåll

Mike´s Rock n Roll-Poker 30/1-2010. Rapporter från turren i inläggen #552 och framåt!


MikeTime

Recommended Posts

Med risk för diverse attacker (och gud vet vad jm_j kan hitta på) så skulle jag kunna ställa min plats till förfogande. Om det behövs vill säga, om det går att köra fyra bord så kommer jag givetvis.

tror det kan bli urspårat med mycket personangrepp om inte du kommer så isåfall vågar inte jag heller komma :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 633
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tror det kan bli urspårat med mycket personangrepp om inte du kommer så isåfall vågar inte jag heller komma :(

 

Jag har inga befogenheter att banna folk hos Mike, så ur det perspektivet spelar det ingen roll om jag kommer eller ej. Däremot så hoppas jag att jag får en chans att träffa dig nån annan gång, om det skulle bli så att jag inte dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tillgång till en 2200w värmefläkt men känns lite halvjobbigt att frakta den från Stockholm och tillbaka.

 

 

Jag har bil, och kan köra fläkten fram och tillbaka (om jag får plats, vill gärna spela).

 

Tror inte kylan håller i sig så länge, ser detta mest som en varning från Mike's sida ;-) //Macess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Må flugorna från tusen kameler hemsöka armhålorna till de som avbokar från tallinngänget!

 

[/service announcement]

 

+1

 

tror det kan bli urspårat med mycket personangrepp om inte du kommer så isåfall vågar inte jag heller komma :(

 

Jag har inga befogenheter att banna folk hos Mike, så ur det perspektivet spelar det ingen roll om jag kommer eller ej. Däremot så hoppas jag att jag får en chans att träffa dig nån annan gång, om det skulle bli så att jag inte dyker upp.

 

Har ju redan sagt att Okocha är moderator den 30/1. :-D

 

Jag har bil, och kan köra fläkten fram och tillbaka (om jag får plats, vill gärna spela).

 

Tror inte kylan håller i sig så länge, ser detta mest som en varning från Mike's sida ;-) //Macess

 

Jo, helt riktigt. OM kylan håller i sig blir det problem. Vi får väl dock hoppas att det snart blir liiiite mildare väder.

Kort förklaring för er som inte varit med förut:

Pokerdelen av garaget är en tillbyggnad som rymmer tre bord, alltså 30 pers. Hade tänkt att ställa ut ett bord till i garagedelen så vi kan köra fyra niomannabord men i den delen är det just nu 4 grader trots att pumpen körs på full effekt. Dessutom har vattnet i garaget frusit.

Jag har ställt ut dubbla värmefläktar på 2kW styck för att se om man kan få upp värmen till acceptabla nivåer och funkar det så är det ju inga problem.

 

Defintivit besked lämnas på här i tråden torsdagen innan turren.

 

Vore bra om de som kommer med tåg kan skriva tider här så man kan samordna upphämtning. Jag och Omalley har ju bilar och kan hämta er vid tåget. Lämpligtvis kombinerat med en lunch på nåt lokalt hak om tid finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore bra om de som kommer med tåg kan skriva tider här så man kan samordna upphämtning. Jag och Omalley har ju bilar och kan hämta er vid tåget. Lämpligtvis kombinerat med en lunch på nåt lokalt hak om tid finns.
Crappy och undertecknad anländer Kumla 1234 på lördagen. Vill du hellre hämta oss i Hallsberg så får du väl raka en 6-7 minuter på den tiden?

 

Lycka till med avisningen. Jäkla trist om folk inte får plats... Also, var ska jag förlora på cg om inte i garaget? :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, precis som TF säger. Så ser planen ut, med ett litet tillägg. Jarne kommer förmodligen med samma tåg, om plats finns turneringen.

 

Men hemresan TF? Vilket av avgångarna siktade du på? 13:23? 15:23?

 

Övernattningen i garaget är uteslutet förmodar jag.

Närmaste hotell?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, precis som TF säger. Så ser planen ut, med ett litet tillägg. Jarne kommer förmodligen med samma tåg, om plats finns turneringen.

 

Men hemresan TF? Vilket av avgångarna siktade du på? 13:23? 15:23?

 

Övernattningen i garaget är uteslutet förmodar jag.

Närmaste hotell?

Lennart, Lennart, Lennart... Vad skulle du göra utan mig :ola:

 

Bokat in mig på 1123-tåget på söndan. Hellre bakis hemma än ute på den Hallsbergska landsbygden :mrgreen:

 

99% säker på att Mike skrivit det tidigare men hans sambo är borta över helgen så vi får äran att slagga i huset den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore bra om de som kommer med tåg kan skriva tider här så man kan samordna upphämtning. Jag och Omalley har ju bilar och kan hämta er vid tåget. Lämpligtvis kombinerat med en lunch på nåt lokalt hak om tid finns.

 

99% säker på att Mike skrivit det tidigare men hans sambo är borta över helgen så vi får äran att slagga i huset den här gången.

 

Två frågor!

 

Om jag nu ska hämta folk i Kumla, hur ska jag då dricka öl till lunchen?

 

Och vem ska göra hamburgarna nu?

 

Jag drar från småland på förmiddan nångång, någon på listan som befinner sig i närheten av min rutt som vill haka på?

Kan dock bara ta två pga att Mikes monstertruckdäck är inhysta i bilen också. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två frågor!

 

Om jag nu ska hämta folk i Kumla, hur ska jag då dricka öl till lunchen?

 

Och vem ska göra hamburgarna nu?

 

Jag drar från småland på förmiddan nångång, någon på listan som befinner sig i närheten av min rutt som vill haka på?

Kan dock bara ta två pga att Mikes monstertruckdäck är inhysta i bilen också. 8-)

Får det till tre frågor men du kanske har druckit frukost? ;-)

 

Men jag svarar på de två första iaf. Haha & Donken :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två frågor!

 

Om jag nu ska hämta folk i Kumla, hur ska jag då dricka öl till lunchen?

 

Och vem ska göra hamburgarna nu?

 

Jag drar från småland på förmiddan nångång, någon på listan som befinner sig i närheten av min rutt som vill haka på?

Kan dock bara ta två pga att Mikes monstertruckdäck är inhysta i bilen också. 8-)

 

1. Drick ölen när du åkt färdigt. Öl och bilkörning är big NoNo. Whiskey är godare till lunchen.

 

2. Den första som åker ur turren ska givetvis flippa handbörjare (säkerhetsåtgärd, exkludera jm_j i detta) och får därmed chansen att få ihop cashgamedeg på drixen.

 

3. Däcken kan väl surras fast på taket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoj,

 

Jag kan hämta folk i Örebro, Hallsberg eller Kumla på dagen på lördagen. PMa / Maila / MSNa mig om tid och plats så försöker jag styra upp nåt. Jag får in 3-4 till i bilen beroende på storlek (min och Crappys storlek: 5 till).

 

Va? Är jag lika tjock som de andra? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara förtydliga att om det finns plats för alla anmälda kommer jag gärna, men om listan behöver kapas till 30 pers ställer jag min plats till förfogande.

 

Om det blir lunch innan i Kumla hänger jag gärna på, då har jag bil också med plats för 6 passagerare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Övernattningen i garaget är uteslutet förmodar jag.

Närmaste hotell?

 

99% säker på att Mike skrivit det tidigare men hans sambo är borta över helgen så vi får äran att slagga i huset den här gången.

 

Vad det gäller sovplats, trodde jag givetvis att Mike's planer då innefattade ett visst antal fyllebultar sovande i garaget.

Att nu då härbärgera +30st inne i huset? Vad säger du Mike?

 

Det finns TVÅ platser i gäststugan. Tallinngänget är välkomna att slagga i kåken. Resten av packet får gärna ta med liggunderlag & sovsäck och slagga i pokerrummet.

Sova i garaget har aldrig varit ett alternativ.

 

Och nej, jag säljer INTE öl den här gången heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en plats kvar i bilen från Stockholm. Vettefan när vi kör men det kirrar min sprillans GPS! 8-)

 

"Tallingänget" får sova i kåken? Vilka exakt inkluderar det? Om det inte inkluderar mig, TF och/eller Lisa - skulle du då kunna länka till närmaste hotell?

 

"Nordicbet-klanen sover aldrig ostekigt" /Gammalt pokerordspråk

 

En sak till; JohnH, hur tar du dig dit? Vill du åka stekig Ford med oss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns TVÅ platser i gäststugan. Tallinngänget är välkomna att slagga i kåken. Resten av packet får gärna ta med liggunderlag & sovsäck och slagga i pokerrummet.

Sova i garaget har aldrig varit ett alternativ.

 

 

 

Om det är ledigt ännu så bokar jag för allas trevnad gärna plats i gästugan.

(endas pga snarkningar enligt ont förtal) dvs har inga problem om någon annan har samma syndrom. :lol:

 

 

copy tidigare inlägg:

 

Om någon behöver skjuts så åker jag från Huvudstaden i Dalarna, Ludvika färden går söder ut, med möjliga avvikelser om det passar resvägen.

3-4 platser lediga

Om någon behöver kan även åka över Västerås om det kniper för någon.

 

Ang värmare.. om det behövs så kan jag kanske låna en gasol värmare som ger ca 3kW vore tråkigt om man inte får chansen att träffa Er alla.

Gasolvärmare typ:http://www.tretti.se/hem-och-fritid/utomhusprodukter/gasolvarmare?ref=kb&gclid=CI7yroWTlZ8CFUJE3god0nSWLg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en plats kvar i bilen från Stockholm. Vettefan när vi kör men det kirrar min sprillans GPS! 8-)

 

"Tallingänget" får sova i kåken? Vilka exakt inkluderar det? Om det inte inkluderar mig, TF och/eller Lisa - skulle du då kunna länka till närmaste hotell?

 

"Nordicbet-klanen sover aldrig ostekigt" /Gammalt pokerordspråk

 

En sak till; JohnH, hur tar du dig dit? Vill du åka stekig Ford med oss?

 

Tackar för förtroendet att få vara din kartläsare. Ska kolla med frugan om vi drar till bekanta i Örebro redan på fredagen och förkrökar.. annars hakar jag gärna på i din limmo. Bör nog veta det innan helgen är slut.

 

Statt i Kumla som gäller om man inte hittar sin plats bland hönsen. Hemsida? Lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...