MikeTime Postad 8 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2010 "Tallingänget" får sova i kåken? Vilka exakt inkluderar det? Om det inte inkluderar mig, TF och/eller Lisa - skulle du då kunna länka till närmaste hotell? Inkluderar Lisa (hon får eget gästrum och egen säng ), Jens (var fan la jag den extra breda gästmadrassen?), TF, Omalley, ValterErik (kan ta ryggstödet på hörnsoffan) & Crappy. Statt i Kumla som gäller om man inte hittar sin plats bland hönsen. Hemsida? Lol. Gäststugan givetvis. Citera
valterego Postad 8 Januari , 2010 Rapport Postad 8 Januari , 2010 Inkluderar Lisa (hon får eget gästrum och egen säng ), Jens (var fan la jag den extra breda gästmadrassen?), TF, Omalley, ValterErik (kan ta ryggstödet på hörnsoffan) & Crappy. Gäststugan givetvis. Man tackar! Men jag åker hem på natten. Citera
eurythmech Postad 8 Januari , 2010 Rapport Postad 8 Januari , 2010 Oj, här har jag visst missat nåt! Citera
MikeTime Postad 8 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2010 Oj, här har jag visst missat nåt! Ja, du har ju inte behagat dyka upp trots personlig inbjudan de senaste TVÅ gångerna! Hmmpf! Citera
eurythmech Postad 8 Januari , 2010 Rapport Postad 8 Januari , 2010 Jag vet, jag har känt mig lite oförtjänt fint behandlad bägge gånger. Ska försöka ha dig i åtanke nästa gång jag bildar familj Citera
TotalFarsa Postad 8 Januari , 2010 Rapport Postad 8 Januari , 2010 Eury, en av få forumiter man vill träffa. Kom igen mike, arra plats! Citera
MikeTime Postad 8 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2010 Jag vet, jag har känt mig lite oförtjänt fint behandlad bägge gånger. Ska försöka ha dig i åtanke nästa gång jag bildar familj Nu fick jag en otäck bild framför mig. Erase, erase, erase.... Eury, en av få forumiter man vill träffa. Kom igen mike, arra plats! Jaha, så vi andra duger inte längre? Eller formulerade du dig sedvanligt klantigt? Citera
eurythmech Postad 8 Januari , 2010 Rapport Postad 8 Januari , 2010 Jag är ju inte världsbäst på att planera in saker, men om ni har något mer på gång framåt våren så blir jag asaglad ifall jag hör något. Förstår att det är prio A att bjuda in folk som behagar dyka upp, men jag kan bättra mig! Citera
MikeTime Postad 9 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2010 . , Druuuuunk Titta, Omalley har redan börjat öva inför den 30:e! Citera
schoolbook Postad 9 Januari , 2010 Rapport Postad 9 Januari , 2010 Det finns TVÅ platser i gäststugan. Tallinngänget är välkomna att slagga i kåken. Resten av packet får gärna ta med liggunderlag & sovsäck och slagga i pokerrummet. Sova i garaget har aldrig varit ett alternativ. Och nej, jag säljer INTE öl den här gången heller... Om det är ledigt ännu så bokar jag för allas trevnad gärna plats i gästugan. (endas pga snarkningar enligt ont förtal) dvs har inga problem om någon annan har samma syndrom. Det blir nog ändå en del snarkande i pokerrummet eftersom jag sover där... Känsliga personer ombeds medta öronproppar. Hoppas verkligen värmesituationen löser sig, vore synd om inte alla kan komma. Citera
MikeTime Postad 9 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2010 Hoppas verkligen värmesituationen löser sig, vore synd om inte alla kan komma. Med hjälp av lite värmefläktar har nu termometern gått från +2 till +8. Vattnet är fortfarande fruset men nu har jag, efter diverse isärtagna kopplingar, konstaterat var det har frusit. En 2Kw-fläkt står just nu 45 cm ifrån det frusna stället. Om nu bara vädret slår om så vi kan få lite mildare temperaturer ska det nog lösa sig. Kanske. Citera
jm_j Postad 9 Januari , 2010 Rapport Postad 9 Januari , 2010 Med risk för diverse attacker (och gud vet vad jm_j kan hitta på) så skulle jag kunna ställa min plats till förfogande. Om det behövs vill säga, om det går att köra fyra bord så kommer jag givetvis. Bäst att du visar upp dig, annars skulle jag hålla mig från svartvita polare om jag var du: Sen bör du inte gå och handla heller på ett tag, annars får du HIV: Jo, helt riktigt. OM kylan håller i sig blir det problem. Vi får väl dock hoppas att det snart blir liiiite mildare väder. Kort förklaring för er som inte varit med förut: Pokerdelen av garaget är en tillbyggnad som rymmer tre bord, alltså 30 pers. Hade tänkt att ställa ut ett bord till i garagedelen så vi kan köra fyra niomannabord men i den delen är det just nu 4 grader trots att pumpen körs på full effekt. Dessutom har vattnet i garaget frusit. Jag har ställt ut dubbla värmefläktar på 2kW styck för att se om man kan få upp värmen till acceptabla nivåer och funkar det så är det ju inga problem. Defintivit besked lämnas på här i tråden torsdagen innan turren. Alternativ tre: Lisa fixar personalrabatt på såna här: http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/sovsackar/107698/everest-base-camp-0 Vore bra om de som kommer med tåg kan skriva tider här så man kan samordna upphämtning. Jag och Omalley har ju bilar och kan hämta er vid tåget. Lämpligtvis kombinerat med en lunch på nåt lokalt hak om tid finns. Crappy och undertecknad anländer Kumla 1234 på lördagen. Vill du hellre hämta oss i Hallsberg så får du väl raka en 6-7 minuter på den tiden? Eloket och das ich kommer med samma tåg. Fungerar även för oss att kliva av i Hallsberg istället för att vänta i 25 min på tåget till Kumla. 2. Den första som åker ur turren ska givetvis flippa handbörjare (säkerhetsåtgärd, exkludera jm_j i detta) och får därmed chansen att få ihop cashgamedeg på drixen. Bra skillz där. Det mesta som innebär lite finmotoriska aktiviteter för mig innebär en stor risk för alla andra att få ett kort eller en chip i ögat... Och nej, jag säljer INTE öl den här gången heller... Påminn om detta igen ett par dagar innan. Då hinner folk handla på gröna skylten. Det blir nog ändå en del snarkande i pokerrummet eftersom jag sover där... Känsliga personer ombeds medta öronproppar. Fungerar med en vintersovsäck ute på gården men är det flera som låter som traktorer när de sover tycker jag att ickesnarkarna ska antingen gilla läget eller sova på gården... Citera
jm_j Postad 9 Januari , 2010 Rapport Postad 9 Januari , 2010 Kanske plats för en liten varning för de som inte träffat Mike tidigare. Han är i vanliga fall jättetrevlig och snäll kille men råkar man göra honom tillräckligt irriterad och han börjar spela den här låten är det bäst att springa för då hamnar någon i vedklyvaren och blir hundfoder. Citera
MikeTime Postad 10 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2010 Äsch, lyssna inte på jm_j. Jag är alltid snäll och beskedlig. Kan meddela att efter lite isärskruvade kopplingar, detektivarbete och uppställande av byggfläktar så finns det nu vatten i garaget igen! Dessutom är det hela 10 grader varmt där nu. Enl http://www.yr.no kommer temperaturen dessutom att stiga till minus 5-10 grader i slutet av veckan och då får jag igång värmepumpen igen. Ser alltså ut att lösa sig det här! Citera
J-O Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Äsch, lyssna inte på jm_j. Jag är alltid snäll och beskedlig. Kan meddela att efter lite isärskruvade kopplingar, detektivarbete och uppställande av byggfläktar så finns det nu vatten i garaget igen! Dessutom är det hela 10 grader varmt där nu. Enl http://www.yr.no kommer temperaturen dessutom att stiga till minus 5-10 grader i slutet av veckan och då får jag igång värmepumpen igen. Ser alltså ut att lösa sig det här! Skulle du behöva köra med byggfläkt den 30 så höj raken så du får för strömmen för hundan Citera
JohnH Postad 11 Januari , 2010 Rapport Postad 11 Januari , 2010 Skulle du behöva köra med byggfläkt den 30 så höj raken så du får för strömmen för hundan Håller med! Jag vill kunna softa i shorts utan att frysa. Iof bör det bli rätt varmt av 33 fisande degens i 10 kubikmeters pokerlokal. Citera
LappRoffe Postad 11 Januari , 2010 Rapport Postad 11 Januari , 2010 Jag måste tyvärr hoppa av den här gången. Det kom en helt annan resa emellan, tyvärr. Eller så är det bara bra, med tanke på kylan. Trist att inte kunna sitta UTE och jiddra vid det runda bordet... Så, en plats borta/vakant. Välj det som passar. Anmäler mig osett till nästa batalj istället. Citera
Klyka Postad 11 Januari , 2010 Rapport Postad 11 Januari , 2010 Tråkigt, Roffe. There, I said it. Jag råkar veta att KFluffie, den gamla forummoderatorn och -räven, gärna vill vara med. Kanske han kan fylla tomrummet efter Lappsy? Edit: Mike, passa på och bjud in till nå riktigt highstakesspel till nästa gång, nu när Lappen har anmält sig osett. Tex NL CG 1000/2000 utan nå jävla sissy-tablestakes. Citera
J-O Postad 11 Januari , 2010 Rapport Postad 11 Januari , 2010 Jag måste tyvärr hoppa av den här gången. Det kom en helt annan resa emellan, tyvärr.Eller så är det bara bra, med tanke på kylan. Trist att inte kunna sitta UTE och jiddra vid det runda bordet... Så, en plats borta/vakant. Välj det som passar. Anmäler mig osett till nästa batalj istället. men min vän, va fan :cry: Citera
jm_j Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Skulle du behöva köra med byggfläkt den 30 så höj raken så du får för strömmen för hundan +2 Jag måste tyvärr hoppa av den här gången. Det kom en helt annan resa emellan, tyvärr.Eller så är det bara bra, med tanke på kylan. Trist att inte kunna sitta UTE och jiddra vid det runda bordet... NEEEJ! Eller nästan ok om du har samma bounty på dig nästa gång men ändå tråkigt. Tråkigt, Roffe. There, I said it. Jag råkar veta att KFluffie, den gamla forummoderatorn och -räven, gärna vill vara med. Kanske han kan fylla tomrummet efter Lappsy? Fluffis, fluffis, den gamle fyllekoalan. Honom har man inte sett på år und dagar. Är inte för att han ska in bara för att han är skyldig mig en öl sen drygt 3 år tillbaka när vi var "aningen" vilse i pannkakan och försökte få tag på Herr Doktor Branborn på mitt jobb som är 200m fr Sviten och sen upptäcka att SnuskOla gömt sig från oss för att hångla med en söt och trevlig tjej på stället vi åkte ifrån... Tur att VäckOla gick att nås efter ett par försök till ca 40 olika telefonnummer. Citera
JohnH Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Har en plats kvar i bilen från Stockholm. Vettefan när vi kör men det kirrar min sprillans GPS! "Tallingänget" får sova i kåken? Vilka exakt inkluderar det? Om det inte inkluderar mig, TF och/eller Lisa - skulle du då kunna länka till närmaste hotell? "Nordicbet-klanen sover aldrig ostekigt" /Gammalt pokerordspråk En sak till; JohnH, hur tar du dig dit? Vill du åka stekig Ford med oss? Jag bangar forden och åker saab. Förkrökar i Örebro på fredagen. Tack för frågan iaf. Citera
Djens Postad 12 Januari , 2010 Rapport Postad 12 Januari , 2010 Seriöst, ett gäng storsnarkare?! Citera
Recommended Posts