Gå till innehåll

Klyka cyklar för Barncancerfonden


Klyka

Recommended Posts

  • Svars 484
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Full Tilt Poker $4 + $0.40 Rush On Demand No Limit Hold'em Tournament - t20/t40 Blinds - 9 players

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BTN): t2098 52.45 BBs

SB: t2200 55 BBs

BB: t2000 50 BBs

UTG: t2650 66.25 BBs

UTG+1: t3290 82.25 BBs

UTG+2: t2075 51.88 BBs

MP1: t2700 67.50 BBs

MP2: t4146 103.65 BBs

CO: t2000 50 BBs

 

Pre Flop: (t60) Hero is BTN with Qspade.gif Aheart.gif

3 folds, MP1 calls t40, 2 folds, Hero raises to t144, 2 folds, MP1 calls t104

 

OK, skumt liten raise, jag vet.

 

Flop: (t348) Adiamond.gif Tclub.gif 7club.gif(2 players)

MP1 checks, Hero bets t320, MP1 raises to t720, Hero WHAT?

 

En sån här liten raise får mig alltid att fundera en smula. Sitter han på nåt annat än värde så känns det ju rätt B av honom. Samtidigt är vi på låg nivå och en liten raise kan ofta vara BS detection eller en "tunn" (läs: dålig) VB. En sådan torde inte syna en push men kan klanta sig vidare på turn om vi synar. Men gillar vi läget på många turns?

 

Kan vi se färgdraget (vilket han isf slaktat)? Finns det något som fi kan visa upp utan att skämmas efter ett sånt här move? Vad har fi? Och framför allt, vad gör vi?

 

 

Antar att han kan ha 77, A7 eller AT om du är slagen, eller så leder du. Jag skulle dock aldrig bet-folda i det läget så när du väl har betat, och framförallt så mycket, så skulle jag bara skeppa in det på floppen. Han kan absolut ha flushdrag, han kan va helt tom, han kan ha ett sämre A. Jag har spelat en del såna där turrar och det är gott om spelare som är totalt värdelösa och gör riktigt sjuka spel så jag skulle nog bara stacka av, eller alternativt checkat bakom floppen om du inte vill bli check-raisad.

 

Du tror inte att han synar en push om han höjde för tunt värde, men det tror jag absolut att dessa spelare gör. Har han exempelvis AJ, A9, A8 eller egentligen vilket A som helst och har check-raisat till 720 så foldar han inte om du pushar för 1950, inte ofta iaf. De gillar inte att folda händer de här spelarna. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har ju trots allt inte spelat poker länge alls, så det är väldigt imponerande hur långt du har kommit

 

Ställ dig i kö, den där är gammal. :-P Jag tror att jag var först med att använda den mot mig, faktiskt. :mrgreen:

 

Kom med nåt nytt (men sanningsenligt), som att du inte tycker om mig för att jag en gång i min roll som moderator sa åt dig att du var en stygg pojke som sa att nån var ett rikspucko eller nåt sånt, och att du sedan dess leder ett anti-klyka-korståg bestående av små tjuvnyp här och små gliringar där.

 

Så: Säg en gång för alla vad du har för problem med mig och låt mig i övrigt vara fisk bäst jag vill. OK? ;)

 

Pusss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ dig i kö, den där är gammal. :-P Jag tror att jag var först med att använda den mot mig, faktiskt. :mrgreen:

 

Kom med nåt nytt (men sanningsenligt), som att du inte tycker om mig för att jag en gång i min roll som moderator sa åt dig att du var en stygg pojke som sa att nån var ett rikspucko eller nåt sånt, och att du sedan dess leder ett anti-klyka-korståg bestående av små tjuvnyp här och små gliringar där.

 

Så: Säg en gång för alla vad du har för problem med mig och låt mig i övrigt vara fisk bäst jag vill. OK? ;)

 

Pusss

 

Vad nickar du?

 

 

 

 

 

mvh

 

oklar level

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant det du säger monteramita. For the record så funderar jag inte i banor om bet-fold, och inte att checka bakom heller. Funderingen var snarare vad som är bäst av att bara dega av eller att syna och sen ta - ja vilken linje, då - på turn.

 

Då är det en ickefråga, har du inte tänkt folda kommer pengarna in 99% av gångerna här. Pushar du kommer det syn och om du synar kommer han pusha antingen turn eller river.

 

Men vi pushar och ger honom en chans att misscklickfolda nötterna.

 

Menar också att du inte foldar här på denna nivån mot nån FI, och även om hans bet säger dig att han har något kommer vi aldrig explofolda en så här stark hand i denna spot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty sulla, bra post.

 

Sen min lilla miniklonk har jag spelat på mellan pluggvarven, nästan helt utan framgång (ja, nåt enstaka inköp tillbaks räknas knappast som framgång, antar jag). Det känns tröstlöst när grafen pekar obönhörligt rakt nedåt. Efter att jag sammanställt lite statistik känns det bättre iaf. Jag har klart mer än min fair share åt de bättre placeringarna, inga riktiga jumboplaceringar och 64% average % of field beaten. Rätt OK tror jag men det får framtiden utvisa. Det är bara 50 turrar i samplen = ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag hade ett heltidsjobb med hyffsat god lön, en pokerekonomi som knappast frodades men ändå överlevde trots en strid ström av tomtespel (tur att det fortfarande finns de som är sämre), jag var singel och levde ganska enkelt och sorgeslöst. Utbildningen låg sedan länge i träda, men tanken var att samla ihop lite pengar så jag så småningom skulle ha råd att hoppa av jobbet och göra klart den där sista terminen av mina sedan länge försummade juridikstudier och skaffa ett jobb som jag faktiskt är utbildad för.

 

Under sommaren fick jag ett telefonsamtal från en kompis som undrade om jag hade kommit på något att skriva exjobb om. Trots att jag under några månader försökt hitta någon intressant juridisk knäckfråga att nörda ned mig i, så var svaret nej. "Bra", sa kompisen, "då kan du komma och praktisera hos oss". Kompisen heter Erik, och han jobbar som jurist på en myndighet som bland annat sysslar med kraftledningar. Erik gav mig en hel paketlösning: Ett ämne att skriva om, en praktikplats på myndigheten i Eskilstuna samt husrum. Start inom två månader. Det var en gyllene chans, bara att tacka och ta emot.

 

Så då var det bestämt, om två månader skulle jag flytta till Eskilstuna och nörda ned mig i juridiken kring kraftledningar. På den korta tiden skulle jag inte hinna jobba ihop nästan några pengar, men jag tänkte att det fick lösa sig, det var det värt.

 

En kväll var jag ute med en polare i Uppsala och träffade en tjej i baren. Det visade sig att hon bor i Eskilstuna. Hon trodde först att det var nåt billigt raggningsknep när jag sa att jag skulle flytta till Eskilstuna om ett par månader, men det var det inte. Hon är min flickvän nu. Praktiken gick som på räls, jag gjorde ett bra jobb och blev riktigt intresserad. Därefter skulle jag läsa en kurs i skadeståndsrätt samtidigt som jag skulle skriva klart examensarbetet, men det visade sig att kursen var stentung, och eftersom jag bara måste fixa godkänt på kursen för att få min examen så pluggade jag natt och dag inför tentan. [brag]Jag var en poäng från att spika tentan [/brag], och sen var det till att skriva exjobb för hela slanten. I tisdags lämnade jag in exjobbet och min professor sitter just nu och läser det.

 

I morgon händer två saker: Dels ska jag på intervjuomgång nr 2 för ett jobb som jag sökt på myndigheten där jag praktiserade. Vi är 4 sökande kvar på två tjänster. Tror jag ligger bra till, men formellt är jag den minst kvalificerade. Dels får jag tillbaks exjobbet av professorn imorrn, och då måste jag sätta mig i grottan och arbeta in hans (förhoppningsvis inte alltför graverande) synpunkter. Examensbeviset måste jag ha ut inom två veckor för att vara aktuell för jobbet, som det verkar.

 

Summan av äventyret är att jag levt på lånade pengar, inte har nån mat hemma, har haft nästan noll socialt liv vid sidan om flickvännen, inte spelat nån poker, har gått all in på en tjänst som jag inte är säker på att få, och är så jävla livrädd och helnöjd på en och samma gång. För oavsett hur det går så har jag gjort det, sjukt snart är jag jurist (arbetslös akademiker är väl en fin titel?) och jag har gjort en seriös ansträngning för att ta tag i mitt liv och ta mig ur inkörda spår. Jag har blivit seriös, intresserat mig för nåt vettigt och skapat en fast relation till en tjej som är helt fantastisk.

 

Så, det var mycket sentimentalt dravel på en gång, och jag vet inte riktigt varför jag skrev det där. Men nu är det skrivet. Var är post-knappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...