Gå till innehåll

Allt om Ken Lennaárd!


Champion

Recommended Posts

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Äsch, HU är ju rätt mycket flyt tycker jag. :) Handlar enbart om att våga trycka in degen. ;) Hehe.

 

HU där spelarna bägge har 250xBB är knappast särskilt mycket tur. Förutom på überslaskiga bord så är det sällan situationer uppstår där två personer degar in 250BB i en pott - detta då på fullbord. Sannolikheten att det händer HU är minimal. Alltså är det inte så mycket tur som att våga värdebeta marginella händer, ta synerna med a-högt, hitta lägg när man är slagen och läsa sin motståndare.

 

Ken har lagt upp sin HU-utmaning för att MINIMERA turfaktorn i HU-spel (de flesta håller med mig när jag påstår att djupare stackar gynnar den bättre spelaren).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en sajt finns det en spelare med nicket KenRetaard.

Utöver att det är lite omoget kan man konstatera att den spelaren gör sig rolig på andras bekostnad och kritiserar en person utan att denna har möjlighet att försvara sig. Något sådant skulle väl aldrig Ken L. sänka sig till?

 

Jag har spelat mot han på $2/$4 NL och han påstår sig vara Herr Ken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en sajt finns det en spelare med nicket KenRetaard.

Utöver att det är lite omoget kan man konstatera att den spelaren gör sig rolig på andras bekostnad och kritiserar en person utan att denna har möjlighet att försvara sig. Något sådant skulle väl aldrig Ken L. sänka sig till?

 

Jag har spelat mot han på $2/$4 NL och han påstår sig vara Herr Ken :)

 

Tror han finns här på forumet också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är möjligt. Man kanske måste försöka läsa sin motståndare väldigt bra också. Men jag menar, just det där momentet med att man kör 200% fler händer i HU måste ju öka turfaktorn i spelet med, eller hur? Är lite så jag menar. DU sitter ju knappast och foldar tills du får KK i en HU-match. Eller det kanske man gör? Vad vet jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

HU där spelarna bägge har 250xBB är knappast särskilt mycket tur.

 

Jag skulle vilja hävda att turfaktorn är väldigt stor även med 250xBB i enstaka matcher. Det är inga större problem att få en downswing av de måtten trots att man spelar sitt livs poker. Ett lägre set, ett lågre tvåpar och en lägre färg och sen sitter man på pottkanten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är möjligt. Man kanske måste försöka läsa sin motståndare väldigt bra också. Men jag menar, just det där momentet med att man kör 200% fler händer i HU måste ju öka turfaktorn i spelet med, eller hur? Är lite så jag menar. DU sitter ju knappast och foldar tills du får KK i en HU-match. Eller det kanske man gör? Vad vet jag...

Att man spelar fler marginella händer gör väl knappast skicklighetsmomentet mindre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju hända att Sverige är bra på många områden, men dålig på minst lika många... Inställningar hos människor i sverige är ju ingen höjdare... Alla ska tryckas ner och ingen får vara bättre än någon annan.

 

Är det verkligen så svenskt att trycka ner andra och att inte låta någon sticka ut och vara bättre? Traditionellt så har det nog varit så, men numera ställer jag mig skeptisk till att det verkligen stämmer. Nu talar jag inte om sura gamla gubbar och kärringar som tycker att ungdomen skall veta hut och endast svara på tilltal, utan mer om min egen väskapskrets och generation där ser jag sällan några sådana tendenser. Det är snarare beundransvärt att vara duktig på någonting. Sen är det ju en annan sak att köra över och trycka ner andra som inte är lika duktiga. Men det är väl inte en beundransvärd egenskap någonstans så vitt jag vet.. inte ens i det stora landet i väst som vi så ofta jämför oss med.

 

När det gäller Ken så tycker jag inte att han alls verkar vara en person som trycker ner heller förlöjligar andra. Han är bara väldigt självsäker och har starka åsikter som han vädrar, vilket leder till fler fans än folk som inte gillar honom tycker jag det verkar som. Sen att vissa inte gillar Ken och tycker han är skrytsam eller självgod eller whatever, det tror jag har mer att göra med att han är just en sån stark personlighet med många åsikter som han inte är rädd för att uttrycka. Alla starka offentliga personligheter har folk som gillar dom och folk som inte gör det. Det gäller inte bara i Sverige.

 

Det enda drag hos Ken som jag eventuellt ogillar, är att han verkar göra samma antagande som så många andra (detta baserat på artiklar och krönikor han skrivit, jag känner nämligen inte Ken personligen), att svenskarna i allmänhet skulle missunna honom hans framgångar i pokersverige. Jag tror helt enkelt inte att det är sant. Visst, somliga gör nog det, men om man skulle ha en poll här på forumet om man gillar eller inte gillar Ken så tror nog jag att de som gillar honom skulle överväga. Jag tror nog inte att ens Ken - med sitt (enligt somliga) väl tilltagna mått av självsäkerhet - tror att ALLA skall tycka om honom. Som sagt så får jag dock känslan av att de flesta ändå gillar Ken.

 

Jaha, trodde nog inte att jag nånsin skulle skriva ett inlägg i "allt om Ken" tråden, men där ser man vad man kan ta sig till när man har tråkigt på jobbet :shock:

 

P.S Ken rulez ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev jag väldigt sugen på att svara och utveckla vidare, men jag läste nyss en tråd om att det är för mycket off-topic postande, så jag får nog hålla mig så att tråden kan återgå till ämnet Ken :)

 

Hmm..ok, så Ken, läser du den här tråden? Är det nån underhållning att att läsa okända människors åsikter och spekulerande om en själv? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev jag väldigt sugen på att svara och utveckla vidare, men jag läste nyss en tråd om att det är för mycket off-topic postande, så jag får nog hålla mig så att tråden kan återgå till ämnet Ken :)

 

Hmm..ok, så Ken, läser du den här tråden? Är det nån underhållning att att läsa okända människors åsikter och spekulerande om en själv? ;)

 

Utveckla gärna i off topic så kan vi diskutera vidare där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hittar ingen som vet nåt hur han spelar el hur folk lägger upp sin taktik mot honom???

 

Ken spelar dock nästan aldrig på nätet utan mest live och det vet folk som känner honom.

 

Hade vart kul att diskutera varandras taktik när man möter en spelare som han?

 

Utan att veta något alls om ditt spel så skulle jag gissa på att du får bäst EV mot Ken om du avstår. Kan dock ha fel, det har hänt förr. +-0 mot en så bra spelare är ju för övrigt lysande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste vara riktigt svårt att inte gilla Ken tror jag. Visst är han självsäker, men han visar det på ett skönt och roligt sätt. Själv tror jag det finns stor chans att Ken vann årets pokermiljon, men trots det så hoppas jag Ken lyckas ta hem en större turnering i USA eller ute i Europa snart. Känns som om det skulle vara viktig för sin för honom. Fast givetvis om han nu vann pokermiljon kan han leva länge på det, i alla fall här i Sverige.

 

Forza Ken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker Ken är grym. Han är kaxig utan att vara arrogant eller 'overconfident'.

 

 

Ja, det är möjligt. Man kanske måste försöka läsa sin motståndare väldigt bra också. Men jag menar, just det där momentet med att man kör 200% fler händer i HU måste ju öka turfaktorn i spelet med, eller hur? Är lite så jag menar. DU sitter ju knappast och foldar tills du får KK i en HU-match. Eller det kanske man gör? Vad vet jag...

Att man spelar fler marginella händer gör väl knappast skicklighetsmomentet mindre?

 

HU spel är enligt min mening den HE variant som det är mest skicklighetsfaktor i. Sen att det är hög turfaktor här också kommer man inte undan, det är trots allt poker det handlar om. Men i det långa loppet kommer du ju att lyckas bättre mot en motståndare än mot flera. Det finns ju en anledning till att man höjer för att isolera mot en motståndare i ett ring game, ju fler motståndare desto större är chansen att nästa slumpmässiga kort hjälper någon annan snarare än dig.

 

Checka denna artikeln av John Vorhaus:

http://www.ultimatebet.com/learn-poker/article.html?articleID=46

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...