monkii Postad 15 November , 2009 Rapport Share Postad 15 November , 2009 Hur mycket pengar har ni fått in och hur mycket behöver ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
monkii Postad 31 December , 2009 Rapport Share Postad 31 December , 2009 Är det någon action i den privata tråden? Jag kan bidara med en slant om jag får tillträde (men bara om det händer ngt). Skicka ett PM - monkii Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
struve Postad 31 December , 2009 Rapport Share Postad 31 December , 2009 Är det någon action i den privata tråden? Jag kan bidara med en slant om jag får tillträde (men bara om det händer ngt). Skicka ett PM - monkii Har väl nästan pengarna men det är ingen som orkar skriva ihop frågan/ansökan till skatterättsnämnden typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
monkii Postad 31 December , 2009 Rapport Share Postad 31 December , 2009 Har väl nästan pengarna men det är ingen som orkar skriva ihop frågan/ansökan till skatterättsnämnden typ. Skulle inte Cyntax fixa det? Trodde insamligen skulle täcka hans kostnader också? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 1 Januari , 2010 Rapport Share Postad 1 Januari , 2010 Skulle inte Cyntax fixa det? Trodde insamligen skulle täcka hans kostnader också?Fråga Flesh2Flesh (eller någon annan jurstjävel), just nu känner jag mig inte det minsta motiverad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PrinceBusto Postad 20 Januari , 2010 Rapport Share Postad 20 Januari , 2010 Märkte just den här tråden. Om ni behöver mer så kan jag skänka ett par hundra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pudde65 Postad 24 Januari , 2010 Rapport Share Postad 24 Januari , 2010 Jag har också missat detta men är mer än gärna med för att få en klarhet i detta. Vad är dagsstatusen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 26 Januari , 2010 Rapport Share Postad 26 Januari , 2010 bump igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ffredd Postad 1 Februari , 2010 Rapport Share Postad 1 Februari , 2010 Statusen är att ansökningen är typ 95% färdigskriven. (Det har inte gått undan då det har varit en stor brist på initiativ i gruppen). Pengarna som vi samlade ihop ligger på Olas konto. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 1 Februari , 2010 Rapport Share Postad 1 Februari , 2010 Vem skriver ansökan? Om lekman så kan jag ta en titt på det färdiga resultatet och juridikifiera det vid behov. Free of charge. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 1 Februari , 2010 Författare Rapport Share Postad 1 Februari , 2010 Tre spänn fick vi i ränta också De tänker jag omsorgsfullt försnilla om det blir återbetalning till "andelsägarna". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ffredd Postad 1 Februari , 2010 Rapport Share Postad 1 Februari , 2010 Vem skriver ansökan? Om lekman så kan jag ta en titt på det färdiga resultatet och juridikifiera det vid behov. Free of charge. Det är i stort sett bara jag som har jobbat med det här. Jag kan PMa dig två av mina inlägg från studiecirkeln. Den första är ett utkast som innehåller några felaktigheter. Den andra är de fakta (från lagboken) som innebär att en del av texten måste skrivas om. Om du kan ta på dig att "slå ihop" de här två texterna, så skulle det uppskattas. Eller förresten, jag PMar dig lösenordet till studiecirkeln istället och hoppas att ingen hugger huvudet av mig för det. Det blir enklast så. De inlägg du ska kolla på är #174 och #179. I utkastet så hänvisar jag till Lindmandomen eftersom jag trodde att lagen bara säger att det är skattefritt i Sverige, och att domen innebär att lagen inte kan tillämpas som den är skriven. (Ja, jag är grymt okunnig om juridik). Jag blev rätt förvånad då jag senare såg att lagen faktiskt säger att det är skattefritt inom EES. Har den skrivits om efter Lindmandomen? Om lagen säger så, så kanske det är onödigt att tjata om Lindmandomen och artikel 49. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
errorleet Postad 28 Februari , 2010 Rapport Share Postad 28 Februari , 2010 finns det någon update på det här? villig att donera några hundra om d behövs.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sista_BosseN Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 Vilka trådar är aktiva om detta ämne på forumet? Försöker hänga med i detta men vet inte om det är endast denna tråd det skrivs i? /Mvh S Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 skulle någon kunna pma lösen till gruppen till mig? lyckades radera pmet 500 sek Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 8 Mars , 2010 Rapport Share Postad 8 Mars , 2010 fått pm. tackar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ffredd Postad 16 April , 2010 Rapport Share Postad 16 April , 2010 Vilka trådar är aktiva om detta ämne på forumet? Försöker hänga med i detta men vet inte om det är endast denna tråd det skrivs i? /Mvh S Det är lite snack i den här tråden också. Dessutom så finns det en lösenordsskyddad "studiecirkel" för de som har bidragit med pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
errorleet Postad 3 Maj , 2010 Rapport Share Postad 3 Maj , 2010 updates?? ska jag skicka pengar? hjälper det mina chanser att få spela skattefritt på fulltilt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 3 Maj , 2010 Rapport Share Postad 3 Maj , 2010 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 3 Maj , 2010 Rapport Share Postad 3 Maj , 2010 Själv kom jag av mig, fick andra saker för mig. Sorry. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 3 Maj , 2010 Rapport Share Postad 3 Maj , 2010 Ansökan har redan skickats in, bollen ligger hos dom och vi förväntar oss att dom hör av sig inom 3-6 månader. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 3 Maj , 2010 Rapport Share Postad 3 Maj , 2010 Okej, jag avbryter min postningsstrejk tillfälligt och ska komma med lite information/tips ... jag har fått lite "inside information" och jag tror ni har gjort en lite bristfällig ansökan. 1. En ansökan ska INTE innehålla någon som helst argumentation för hur ni som sökande vill ha utfallet. En ansökan ska vara jävligt kort och inte innehålla ett bombardemang av frågor och/eller argument. 2. Skatterättsnämnden behandlar/avgör inte frågor om huruvida en specifik pokersajt är skattefri eller inte. (Vet inte om det var en av era frågor, men jag tror det?) Skatterättsnämnden kan besvara en fråga typ: -Är vinster från pokerspel från pokerbolag som har sin juridiska hemvist på Irland skattefria? (Svaret är JA, så den frågan är onödig) Skatterättsnämnden svarar inte på om FullTilt finns på Irland eller inte. Det är inte deras uppgift. Det ska inte avgöra specifika bevisvärderingsfrågor. Enda sättet att få reda på det svaret är att driva ett ärende via Förvaltningsrätten/Kammarrätten/Regeringsrätten, inte Skatterättsnämnden/Regeringsrätten. Risken finns att er ansökan blir avvisad (men det tror jag inte den blir, men risken finns). Jag tror ni blir ombedda att omformulera er + frågor kommer att bli avvisade. Gör om, gör rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ffredd Postad 3 Maj , 2010 Rapport Share Postad 3 Maj , 2010 1. En ansökan ska INTE innehålla någon som helst argumentation för hur ni som sökande vill ha utfallet. Det här låter extremt underligt, särskilt med tanke på att Skatterättsnämndens webbsida säger så här: Skatterättsnämnden måste få alla de uppgifter som behövs för att ett besked ska kunna lämnas. Den sökande bör tydligt och fullständigt redovisa de faktiska omständigheterna och vilken rättsfråga som önskas besvarad. Sökanden bör även redovisa en egen uppfattning om rättsläget. En ansökan ska vara jävligt kort och inte innehålla ett bombardemang av frågor och/eller argument. Vi vet att den inte ska innehålla massor av frågor. Den innehåller bara två. Det låter dock helt galet att man inte skulle få argumentera för sin sak, eller informera om var man hittar den relevanta informationen. Att vi gör det måste ju spara massor av tid åt dem. 2. Skatterättsnämnden behandlar/avgör inte frågor om huruvida en specifik pokersajt är skattefri eller inte. (Vet inte om det var en av era frågor, men jag tror det?) Skatterättsnämnden kan besvara en fråga typ: -Är vinster från pokerspel från pokerbolag som har sin juridiska hemvist på Irland skattefria? (Svaret är JA, så den frågan är onödig) Det här låter också mycket underligt, bland annat på grund av att webbsidan säger så här: Möjligheten att få förhandsbesked är tänkt för frågor där svaret inte omedelbart framgår av lagtext eller praxis. Ditt exempel på en fråga som de skulle kunna svara på är alltså så långt det går att komma från den typ av frågor som de själva säger att tjänsten är avsedd för. Skatterättsnämnden svarar inte på om FullTilt finns på Irland eller inte. Det är inte deras uppgift. Det ska inte avgöra specifika bevisvärderingsfrågor. Om bara en bråkdel av det du säger stämmer så har de ingen uppgift alls, ungefär som Liv Tyler i Lord of the Rings, fast utan boobiesar. Enda sättet att få reda på det svaret är att driva ett ärende via Förvaltningsrätten/Kammarrätten/Regeringsrätten, inte Skatterättsnämnden/Regeringsrätten. Det här säger emot saker som du själv har sagt flera gånger. Dessutom går det som du vet inte bara att "driva ett ärende" den vägen utan att deklarera stora vinster som man riskerar att få betala 1500% i skatt på. Man måste dessutom få en handläggare på Skatteverket som inte håller med om att Full Tilt är skattefritt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
darthsidious Postad 13 Maj , 2010 Rapport Share Postad 13 Maj , 2010 200 kr. (Om det fortfarande är aktuellt, var skickar jag?) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plisskin Postad 13 Maj , 2010 Rapport Share Postad 13 Maj , 2010 200kr Edit: ej aktuellt såg jag nvm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts