Gå till innehåll

Känner ni proffs och halvproffs av beroende?


Sargon

Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det enda som gäller är att ha bra kort men eftersom så många går med i potten är risken alltid stor att man blir helt överkörd då ingenting biter på de andra spelarna de går inte på nånting. Du kan raisa hela dan med bra kort och ändå ha med dig en stor klunga som snappar upp ett bra kort på turn eller river.

 

Det är ju bara bra att de synar med vad som helst. Utfallet blir ju att du vinner större potter med dina premiumhänder. Nackdelen är ju som du själv påpekar att du blir utdragen ofta. Detta kompenseras ju mer än väl av de gigantiska (på microlimit...) potter du kommer att vinna.

 

Sedan tror jag att du spelar för tight. Prova att spela lite lösare i position om det är många som limpar in före dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra pokerspelare vinner på bägge de här nivåerna förstås. Vinner man inte på 0.05/0.10 så ska man inte komma och hävda att man skulle vinna på en högre nivå.

 

hmm, jag kanske blir idiotförklarad nu men jag håller inte alls med.

Det är oerhört mycket enklare att vinna på högre nivåer, för där vet folk vad dem gör. På dem där, enligt mig sjukt låga nivåerna, har folk klickat i auto-call any bet...

Jag lirar sällan eller aldrig cash games nu förtiden, men när jag gjorde gick det OK på dem högre nivåerna. Nu lirar jag uteslutande SnG.

 

 

fusion_400, har du testat SnG ?

 

Det beror väl på ens spelstil osv kanske, om man är van vid o bluffa mkt osv, så kanske man gör bort sig på låga nivåer.

 

Men om man är någolunda bra på o anpassa sig till spelarna, så borde man vinna mer ju sämre dom lirar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske vore en ide för nån att lägga upp en ny tråd där ni kan disskutera hurvida det är enklast att vinna pengar på hög eller låg nivå, denna viktiga och eviga fråga...

 

En alldeles utmärkt ide vill gärna se en lista med folk som plussar konstant på microlimits 0.05/0.10 till 0.5/1$ nivå.

 

Det enda man råkar utför är en del vinster ofta små sådana och sen en massa bad beats som har kostat väldigt mycket pengar.

 

Började lira lite grann igen och det gick käpprätt åt skogen tur att det var pengar man har råd att förlora. Man sitter flera timmar i sträck spelar tight med bara bra kort och ja det funkar helt enkelt inte alls.

 

Kanske finns det en möjlighet att gå plus men frågan är orkar jag vänta de veckor, månader eller år som det kanske krävs för att det ska hända skulle inte tro det. Det är för många faktorer i microlimit som gör att det blir otroligt svårt att göra några större vinster.

 

Har försökt med en massa grejer följde först starthänderna på texas-holdem.se det gick inte så bra så jag tajtade upp dem ännu mer det gav fortfarande väldigt magert resultat.

 

Har lärt mig allt om pott odds ja allt som är viktigt på den låga microlimit nivån men det räcker inte till. Spelar alltid alla händer rätt i den position de ska spelas och lägger mig enkelt när jag ser en massa överkort på bordet eller flush eller straight drag om jag själv inte har chans på dessa.

 

Sedan förlorar jag relativt ofta med höga par AA,KK,QQ samt JJ jag raisar har fortfarande en hel hög med callers efter mig som naturligt snappar upp bra grejer direkt på floppen, turn eller river. Det vill helt enkelt inte lossna sen hör man alla här på pokerforum som verkar vara konsekventa vinnare min fråga är hur gör ni ???

 

Folk pratar om att man ska ha reads på spelare men när en massa callers spelar vilka kort som helst och de är flera så får de ju tillsammans ett övertag mot de som spelar bra i alltför många lägen. Här bettar man och raisar med bra kort sen så är det alltför ofta nån som lyckas slå en på turn eller river och då har det kostat många bets.

 

Det verkar som en tight-aggressiv strategi helt enkelt inte funkar bra vilket vad jag förstått är den rekommenderade strategi för att slå ett gäng med tomtar men när tomtarna är typ 5 mot 1 eller fler så blir det svårt.

 

Folk som säger att det är en guldgruva med microlimit och att det bara är positivt att ständigt bli utdragen av tomtar har jag svårt att förstå mig på.

 

Sen alla dessa pokermiljonärer som Ken Lennard och den dära 21:åringen som det stod om i expressen. jag skulle vilja se dem grinda microlimit 0.05/0.10 i dagens läge och se hur pass bra de lyckas.

 

Ja det var vad jag ville säga pokerhysterin kommer definitivt att dö ut då fler och fler inser hur svårt det är att gå plus i det långa loppet på microlimit.

 

Känns otroligt tragiskt när man gör allt för att förbättra sitt spel och det är som att det inte gör någon skillnad alls.

 

Sen flippar jag ut totalt när jag hör att en sån som BB Linda är en vinnande spelare jag välkomnar Linda att grinda micro 0.05/0.10. Tror inte hon har mycket att säga till om med ett bord fullt med tomtar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kommit förbi microlimitstadiet (spelar numera $1/2 och £1/2 och funderar på att gå upp på 3/6) men plussade ganska stabilt på mikro när det begav sig.

 

Började lira lite grann igen och det gick käpprätt åt skogen tur att det var pengar man har råd att förlora. Man sitter flera timmar i sträck spelar tight med bara bra kort och ja det funkar helt enkelt inte alls.

 

Att ha "flera timmar i sträck" där det går käpprätt åt skogen är bara att vänja sig vid. Oavsett nivå så kommer man ha perioder på många speltimmar i stöten då allting känns omöjligt och man bara backar och backar och backar. Man måste helt enkelt lära sig att dels ta dessa utan att gå på tilt (och gå extra mycket back) och dessutom bli tillräckligt bra för att utnytja sina good streaks och få bra betalt så det väger upp de dåliga perioderna.

 

 

Har försökt med en massa grejer följde först starthänderna på texas-holdem.se det gick inte så bra så jag tajtade upp dem ännu mer det gav fortfarande väldigt magert resultat.

 

På mikrolimit så behöver man ofta inte spela så extremt thight, däremot är det viktigt att hålla sig ifrån händer som gör sig dåligt multiway, speciellt om man känner sig osäker postflop.

 

Min rekomendation är att man utöver monsterhänderna koncentrerar sig främst på pockets, suitade ess och suitade broadwayhänder (dvs JTs och upp).

 

 

Har lärt mig allt om pott odds ja allt som är viktigt på den låga microlimit nivån men det räcker inte till. Spelar alltid alla händer rätt i den position de ska spelas och lägger mig enkelt när jag ser en massa överkort på bordet eller flush eller straight drag om jag själv inte har chans på dessa.

 

Tycker att det låter som att du spelar åt helvete för weak thight postflop. Ofta kommer potterna vara så stora på sådana här bord att det ofta är ett misstag att lägga sig även om situationen ser tuff ut. Att t.ex. "enkelt" lägga sig för att det finns ett DRAG till färg stege är i princip alldrig rätt om du har en hand med showdown value.

 

 

Sedan förlorar jag relativt ofta med höga par AA,KK,QQ samt JJ jag raisar har fortfarande en hel hög med callers efter mig som naturligt snappar upp bra grejer direkt på floppen, turn eller river. Det vill helt enkelt inte lossna sen hör man alla här på pokerforum som verkar vara konsekventa vinnare min fråga är hur gör ni ???

 

I flervägspotter så SKA ett oförbättrat högt par förlora "relativt ofta", grejen är ju att du får betalt 3-4 gånger pengarna de gånger de står.

 

Lägg därtill att de gånger dina höga par floppar (eller förbättrar till) ett högt set så har du en extremt lönsam hand i en flervägspott.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fusion, det spel du beskriver som finns på microborden stämmer, och det är därför det är så lätt att vinna. När du väl får in nötterna betalar det sig så sjukt bra. jag förstår inte vad du menar med att "tillslut inser alla att poker inte lönar sig i längden". det gör det visst det, i alla fall om man vet man sysslar med. jag tror att det är du som inte har insett att poker kanske inte är något för dig. du verkar ha en märklig inställning till det, ungefär som att du läst allt om poker och spelar efter något slags konsekvent system och därför BORDE vinna. det funkar inte så. det gäller inte bara att kunna allt utantill, du måste förstå varför det är som det är. försök istället att analysera ditt spel, och försök förstå vad du gör fel. eller så har du helt enkelt börjat med en bad beat streak, och är du övertygad om det kan du lugnt fortsätta, vinsterna kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar endast sng, short och MTT pga att cahsgames oftast är ett lotteri. Det är som fusion säger, folk autocallar ALLT! För att bli av med tomtarna måste man upp flertalet nivåer från micro. Vette tusan om ens 3/6 räcker!

 

Och ska man se krasst på det så lönar sig inte alls poker i längden - för de allra flesta! Läste någonstans att det endast är 10 % av spelarna som går plus regelbundet. Jag tycker att det låter lite lågt, skulle uppskatta det till ungefär 20%, men i alla fall så går ju flertalet spelare minus.

 

Ett annat forum körde en poll med frågan "Vinner du pengar på poker?". Otroligt nog verkade folk vara ganska ärliga för de flesta hade svarat "Nej, men jag säger till alla att jag gör det."(!)

 

Jag tillhör själv den skara som är så pass lyckligt lottad att jag kan ha poker som deltidsjobb och regelbundet gå plus, men att alla på detta forum (och andra forum) går plus (totalt sett) är skitsnack! Nu tror jag ju att de som hänger på sådana här forum lägger ner lite mer tid på att förbättra sitt spel än genomsnittsspelaren men minst hälften av skribenterna här (och på andra forum) är så fulla av dynga att det är tveksamt om de ens tror sig själva.

 

Hur ofta ser ni något inlägg där någon kille är jublande glad över att han plussat si och så många tusen en viss månad? I princip aldrig! Folk berättar alltid om enstaka händer med tillhörande fet pott. En liten lyckostund som alla pokerspelare får uppleva då och då.

 

När jag själv var nybörjare var jag också väldigt inriktad på att dela med mig av bad beats eller snyggt spelade händer till vem som helst som ville höra på. Så går inte mina tankebanor alls längre. Idag är det helheten och månadsinkomsten som spelar roll.

 

Nu kommer väl 1 000 inlägg från lika många forummedlemmar som bedyrar att de visst går plus. Ok, fine, kul för er, men hälften av er snackar skit ändå... Sådeså!

 

:D

 

OBS! Detta inlägg är inte personligt riktad mot någon enskild här inne på forumet men jag vet att en del av er känner igen er...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar endast sng, short och MTT pga att cahsgames oftast är ett lotteri.

LOL!

Det är som fusion säger, folk autocallar ALLT! För att bli av med tomtarna måste man upp flertalet nivåer från micro. Vette tusan om ens 3/6 räcker!

Man vill inte spela mot tomtar?

Och ska man se krasst på det så lönar sig inte alls poker i längden - för de allra flesta! Läste någonstans att det endast är 10 % av spelarna som går plus regelbundet. Jag tycker att det låter lite lågt, skulle uppskatta det till ungefär 20%, men i alla fall så går ju flertalet spelare minus.

 

Mmm, ok.

Ett annat forum körde en poll med frågan "Vinner du pengar på poker?". Otroligt nog verkade folk vara ganska ärliga för de flesta hade svarat "Nej, men jag säger till alla att jag gör det."(!)

Jaha.

Jag tillhör själv den skara som är så pass lyckligt lottad att jag kan ha poker som deltidsjobb och regelbundet gå plus, men att alla på detta forum (och andra forum) går plus (totalt sett) är skitsnack! Nu tror jag ju att de som hänger på sådana här forum lägger ner lite mer tid på att förbättra sitt spel än genomsnittsspelaren men minst hälften av skribenterna här (och på andra forum) är så fulla av dynga att det är tveksamt om de ens tror sig själva.

Menar du att du är lyckligt lottad för att du är så smart, vis och insiktsfull?

Vem har påstått att alla går pluss här???

Hur ofta ser ni något inlägg där någon kille är jublande glad över att han plussat si och så många tusen en viss månad? I princip aldrig! Folk berättar alltid om enstaka händer med tillhörande fet pott. En liten lyckostund som alla pokerspelare får uppleva då och då.

Varför skulle man tala om på ett forum att man plussat si o så mycket, eller ens tala om att man lever på poker????

När jag själv var nybörjare var jag också väldigt inriktad på att dela med mig av bad beats eller snyggt spelade händer till vem som helst som ville höra på. Så går inte mina tankebanor alls längre. Idag är det helheten och månadsinkomsten som spelar roll.

Vi borde bannlysa nybörjare så vi proffs får lite mer utrymme att boosta vårat ego.

Nu kommer väl 1 000 inlägg från lika många forummedlemmar som bedyrar att de visst går plus. Ok, fine, kul för er, men hälften av er snackar skit ändå... Sådeså!

 

Tack för en värdelös och post. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ska man se krasst på det så lönar sig inte alls poker i längden - för de allra flesta! Läste någonstans att det endast är 10 % av spelarna som går plus regelbundet. Jag tycker att det låter lite lågt, skulle uppskatta det till ungefär 20%, men i alla fall så går ju flertalet spelare minus.

 

10% är nog snarare väldigt högt räknat. Nånstans kring 5% skulle jag tippa på.

 

Men tänk på det här: I sverige sägs det att det finns ca 250.000 personer som spelar poker någorlunda regelbundet. 5% av det är lite drygt så många medlemar vi har i forumet. Det är inte alls särskilt osannolikt att större delen av dem skulle kunna vara vinnande spelare. Nu tror jag kanske inte att så är fallet, men det skulle inte vara osannolikt om det var så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite offtopic, men jag har aldrig förstått det här med vinnande spelare riktigt, vem är en "vinnande spelare". Tja, det beror ju naturligtvis på vilken nivå han spelar och mot vem han spelar. Men det kanske är en del av en vinnande spelare att vet vad han gör. Men det känns som det blivit nån skum stämpel att förlorande spelare förlorar oavsett nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar endast sng, short och MTT pga att cahsgames oftast är ett lotteri. Det är som fusion säger, folk autocallar ALLT! För att bli av med tomtarna måste man upp flertalet nivåer från micro. Vette tusan om ens 3/6 räcker!

 

Med detta uttalande i åtanke har jag grymt svårt att se att att du tillhör de knappa 50% på forumet som är vinnande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite offtopic, men jag har aldrig förstått det här med vinnande spelare riktigt, vem är en "vinnande spelare".

 

En spelare som vinner pengar, motsatsen är att förlora pengar - det gör förlorande spelare.

Tja, det beror ju naturligtvis på vilken nivå han spelar och mot vem han spelar.

Uhhhh.... nej.

Men det kanske är en del av en vinnande spelare att vet vad han gör.

Att vet vad han gör har troligtvis något med saken att göra.

Men det känns som det blivit nån skum stämpel att förlorande spelare förlorar oavsett nivå.

Huh? Man dumpar pengar limit X men är en vinnande spelare på limit Y fast man aldrig spelar där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh, om ni inte kan slå microlimit lär ni knappast slå högre limits heller.

 

Microlimit är ju hur lätt som helst att slå, iaf NL. Limpa massa slaskhänder, lägg om du missar överbeta hårda träffar. Höj monster typ 15xBB preflop och tryck in på floppen. Vips så krossar du microlimit. Skulle tippa på att spelet jag beskriver funkar upp till iaf 0.25-0.50.

 

Sedan gäller det ju att ha lite koll också,t yp vilka som kan spela hyfsat och så vidare... men generellt sett så är ju callingstations de lättaste spelarna att ta pengar av eftersom de synar ner stora överbets med skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att nått liknande gäller FL också men det har jag aldrig spelat så jag vill inte uttala mig.

 

Det här jävla gnället om att jag ALLTID blir UTDRAGEN AV DE DÄR JÄVLA TOMTARNA PÅ MICROLIMIT och att det ALDRIG skulle hända på högre nivåer är sånt jävla bullshit så det är sjukt. Det är en äkta losermentalitet, äkta speltorskstil att skylla sina dåliga resultat på otur. Gör du dåliga resultat på microlimit betyder det att du inte anpassar spelet efter förhållandena vilket gör dig till en mindre bra spelare.

 

Om nån tar illa upp, varsogåd, jag är bara så urbota jävla trött på alla idioter som tror att microlimit är riggad, att de har otur konstant etc. Tilt!

 

Den ENDA anledningen som någorlunda berättigar sådant tänkande är om pengarna är så pass viktiga på högre nivåer att man skärper sig och spelar bättre, men då har man för liten rulle och lär gula ändå.

 

Och jag kan köpa det gällande B2B's PLO. På lägsta PLO är upptaget 100xBB, på 0.5-1 och uppåt 200xBB. Om man är bar på att spela Omaha med djup stack är det nog bättre att lira 0.5-1, även om jag mkt starkt tvivlar på att någon som inte slår lägsta omahan skulle ha sucken till en chans på 0.5-1 och uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er,

 

jag har inte skrivit förut utan bara läst på forumet.

 

Jag har spelat microlimit i kanske 2 månader. Började först med 0.05/0.1 och vann cirka 5$ då gick jag upp till 0.1/0.2 som jag spelar på nu. Hittills har jag gått +5$ där också.

 

Jag använder starthänderna som rekommenderas på texas-holdem.se sen har jag också läst Lee Jones "Winning low limit holdem".

 

Jag brukar använda PokerTracker för att kolla hur jag har spelat i potter där jag förlorat respektive vunnit mycket för att se om jag kunnat spela annorlunda.

 

Jag spelar på Expekt och blev lite förvånad över att spelet trots den låga nivån kan vara rätt så tight. Var spelar du fusion_400? Du kanske ska testa Expekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...