Gå till innehåll

Ferna - Vart ska jag spela?

Ferna

Recommended Posts

• Svars 790
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack Heltok, ärligt talat så läste jag inte igenom det du hade skrivit, läste bara dom två första meningarna som jag såg var Sklanskys egna ord, därför antydde jag att allting som stod där var det han hade skrivit.

My bad, ska sluta "antyda" saker hädanefter :lol:

Litet tillägg bara!

Säg att du i mellanposition sitter på 66. Du höjer preflopp 4xbb upp till 80. En väldigt tight spelare 3 betar dig upp till 300 från nästa position. Du vet att denna spelare endast skulle göra detta med AA,KK,QQ,AK. Du tar synen ändå, för du vet att du har implicita odds för att han inte viker sina överpar.

På floppen kommer J94 (regnbåge). Fi betar ut pott och du lägger dig. Då visar Fi upp att han satt på AK. Gjorde vi ett dåligt beslut? Nej, vi gjorde ett korrekt beslut p.g.a vi är slagna om vi utgår från hans handsrange.

Det som skedde var att vi spelade annorlunda än om att vi visste vad fi exakt satt på. Om vi utgår från att vi skulle spela efter vad vi satt på så skulle fi ha checkat och du bettat och han därefter ha lagt sig. Fast genom att han spelade annorlunda p.g.a sin range så får han dig också att spela annorlunda och därigenom lägga bästa handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Litet tillägg bara!

Säg att du i position sitter på 66. Du höjer preflopp 4xbb upp till 80. Durrrr 3 betar dig upp till 300 från nästa position. Du vet att durrrr endast skulle göra detta med AA,KK,QQ,AK. Du tar synen ändå, för du vet att du har implicita odds för att han inte viker sina överpar.

På floppen kommer J94 (regnbåge). Durrrr betar ut pott och du lägger dig. Då visar durrrr upp att han satt på AK. Gjorde vi ett dåligt beslut? Nej, vi gjorde ett korrekt beslut p.g.a vi är slagna om vi utgår från durrrr´s handsrange.

Det som skedde var att vi spelade annorlunda än om att vi visste vad durrrr exakt satt på. Om vi utgår från att vi skulle spela efter vad vi satt på så skulle durr ha checkat och du bettat och han därefter ha lagt sig. Fast genom att durrrr spelade annorlunda p.g.a sin range så får han dig också att spela annorlunda och därigenom lägga bästa handen.

fyp

Länk till kommentar

funkar ju svinbra HU! gogogogo ferna

yeees :-D

Skulle dock vara skönt att få lite "gratis" pengar så man kunde gå upp en eller två nivåer till nl25 eller nl50, för det känns så jobbigt att sitta på nl10 när man vet att man knullar dom som sitter på nl25 och nl50, jag vill ju gärna ha 150-200 inköp när jag spelar HU också, så det känns som en jävla evighet innan jag spelat ihop dom pengarna :evil: Eftersom alla vinster går åt till hyra och mat :evil:

Länk till kommentar

har haft sjukt jobbigt problem dom senaste dagarna, mitt lillfinger har domnat bort aka somnat KONSTANT, det vägrar att vakna till liv, det blir värre så fort jag har handleden "ovanför" armbågen, stickningarna är där hela tiden, men då blir dom värre, vad fan är detta? Någon som vet? Och vad fan ska man göra?

Länk till kommentar

• Skapa nytt...