Gå till innehåll

Angående försvunna pengar på konton


Danne980

Recommended Posts

Jag tänkte bara fråga om det är många som råkar ut för pengar som försvinner från sina pokerkonton. I går tappade jag ca 75€ från ett konto på (ej namngiven klient då de gör sitt bästa för att lösa det). Pengarna har inte tagits ut eller satsats så klart. Man börjar i såna här fall tvivla på om man missförstått något, så jag synade handhistoriken. Men för min del verkar det som att sista vinsten (all in hand) inte räknats på min stack när jag avslutade bordet.

 

Tråkigt om man ska behöva hålla kolla på kontot, jag har själv aldrig räknat så noga men eftersom jag inte hade så mycket pengar på denna klient (första gången jag testade den, det är dock en av de lite vanligare) så märktes det tydligt.

 

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, och som sagts tidigare det händer ofta och pengarna tycks alltid komma tillbaka.
Jag har en teori, som jag inte vet om den stämmer, men det är att bordet måste "dö" innan pengarna som ramlat bort i cyberrymden betalas ut. Vissa bord hålls ju igång flera dagar, andra några timmar.

 

Knepet är dock att inte avsluta direkt efter en vunnen hand, det är då det verkar försvinna (oftast). Fan, det kanske är Ongame som tänkt till??? Ett sätt att göra alla hit & runnare skitnödiga och förhindra denna spelstil :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en teori, som jag inte vet om den stämmer, men det är att bordet måste "dö" innan pengarna som ramlat bort i cyberrymden betalas ut. Vissa bord hålls ju igång flera dagar, andra några timmar.

 

Knepet är dock att inte avsluta direkt efter en vunnen hand, det är då det verkar försvinna (oftast). Fan, det kanske är Ongame som tänkt till??? Ett sätt att göra alla hit & runnare skitnödiga och förhindra denna spelstil :-)

 

Nej, pengarna försvinner när klienten tvingar ett bord att stängas ner (vad det nu betyder), det gör att pengarna reserveras på bordet och ongames admins måste sätta tillbaka pengarna manuellt. Har hänt mig två gånger, första gången fick jag tillbaka pengarna inom 3 timmar andra gången typ 24 timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en teori, som jag inte vet om den stämmer, men det är att bordet måste "dö" innan pengarna som ramlat bort i cyberrymden betalas ut. Vissa bord hålls ju igång flera dagar, andra några timmar.

 

Knepet är dock att inte avsluta direkt efter en vunnen hand, det är då det verkar försvinna (oftast). Fan, det kanske är Ongame som tänkt till??? Ett sätt att göra alla hit & runnare skitnödiga och förhindra denna spelstil :-)

 

Nej, så kan det inte va då det enbart hänt mig vid SnG-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På sätt och vis är det skönt att man inte är själv om det. Jag litar ganska hårt på de flesta pokerklienter så man började ju tvivla lite på sig själv. Men efter att ha gått igenom handhistoriken så tyckte jag att det inte skulle kunna vara några tvivel.

 

EDIT: Börjar närma sig 48 timmar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte namnge siten då de verkar försöka kolla upp det på den tekniska avdelningen. Lite oroväckande om det händer ofta.

 

Det kan dock vara bra om du nämner nätverket.

Jag har inte råkat ut för det på Ongame, däremot på Boss Media och det har hänt på sessioner man bustar ut reloadar, bustar reloadar etc.

Kan också bero på att man själv och klienten tappat räkningen på hur mycket back man verkligen legat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveksamt i mitt fall då jag laddade med 60€ för att testa siten och spelade upp dem till 300€ via cash game (och hade en 10€ sng igång). Tappade från 300€ ner till 65-70€ ganska snabbt på cashgame bordet efter några dåliga händer från mig. Blev 2 på sng samtidigt som jag dubblade upp på cashgame och insåg då att jag var lite tiltad då synen på cg bordet var tveksam och sng kunde jag ha spelat bättre också. så jag klev ur och av en slump kollade jag saldot innan jag loggade ur klienten.

 

Jag vill helst inte nämna klienten (iaf inte än) då det nog inte tillför något i tråden. Det räcker med att det är ongame tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en teori, som jag inte vet om den stämmer, men det är att bordet måste "dö" innan pengarna som ramlat bort i cyberrymden betalas ut. Vissa bord hålls ju igång flera dagar, andra några timmar.

 

Knepet är dock att inte avsluta direkt efter en vunnen hand, det är då det verkar försvinna (oftast). Fan, det kanske är Ongame som tänkt till??? Ett sätt att göra alla hit & runnare skitnödiga och förhindra denna spelstil :-)

 

Precis så det är enligt betsafe. Det händer ju bara, vad jag vet, när borden kraschar av okänd anledning. Dvs det stängs inte ner korrekt så misstänker antar att pengarna är kvar på bordet fast bordet inte finns. Sen måste ongame manuellt fixa det vilket är lite skrämmnade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev tidigare i tråden att jag testade en ny klient, sen om jag reggade mig på pokerforum för länge sedan betyder ju inte att jag spelar mycket poker, eller har full koll på hur de olika klienterna ser ut.

 

Jag har ju trotts allt 36 inlägg det är inte mycket mer än 1/månad.

 

Sen undrar jag vad det egentligen spelar för roll varför jag inte visste att det var BM. Självklart kan det vara av intresse för någon att veta om det är ongame eller BM (därför skrev jag posten), men alla annat är offtopic.

 

Men jag uppskattar att du på ett vänligt sätt förklarade vad du menade för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick äntligen ett svar från deras support.

Blev redigt förbannad. Efter en vecka så svarar dom att jag förlorade handen och bifogar en hh på helt fel hand...

 

Tydligen har den tekniska avdelningen tagit ungefär 3 sekunder på sig i detta ärende. Konstigt eftersom supporten skickat ärendet vidare till dem. Då borde de ju förstå att det inte var något så löjligt.

 

Ringde upp supporten igen och de sa att de fick skicka ärendet igen. Jag tyckte att de kunde väl ringa upp mig så jag kunde förklara om något var osäkert. Men så klart jobbade de inte så...

 

Jag var tydlig med vad jag tyckte om deras site och undrade hur ofta detta händer med tanke på att jag bara spelat några timmar hos dem och redan haft problem.

 

Det lär väl nu dröja ytterligare en vecka innan de skickar felaktig information igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...