Gå till innehåll

Orkar inte med poker längre


Recommended Posts

***** Hand History for Game 1770113035 *****

$10 USD NL Texas Hold'em - Sunday, September 13, 22:39:53 ET 2009

Table Table TH 3707 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: best626262 ( $15.02 USD )

Seat 2: nicobo ( $19.94 USD )

Seat 3: fduck ( $15.31 USD )

Seat 4: dsaver ( $10.73 USD )

Seat 5: currillo1 ( $2.15 USD )

nicobo posts small blind [$0.05 USD].

fduck posts big blind [$0.1 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to fduck [ Td As ]

dsaver folds.

currillo1 calls [$0.1 USD].

best626262 calls [$0.1 USD].

nicobo calls [$0.05 USD].

fduck raises [$0.4 USD].

currillo1 folds.

best626262 calls [$0.4 USD].

nicobo calls [$0.4 USD].

** Dealing Flop ** [ 8s, Ts, 7d ]

nicobo checks.

fduck bets [$1.2 USD].

best626262 folds.

nicobo calls [$1.2 USD].

** Dealing Turn ** [ Ah ]

nicobo checks.

fduck bets [$3 USD].

nicobo calls [$3 USD].

** Dealing River ** [ 9d ]

nicobo checks.

fduck bets [$2 USD].

nicobo raises [$10.3 USD].

fduck calls [$8.3 USD].

nicobo shows [ 4c, Jd ] a straight, seven to jack.

nicobo wins $29.07 USD from the main pot with a straight, seven to jack.

 

 

 

Asså vad gör jag för fel? Råkar ut för sånna här situationer dagarna långa nu pallar inte mer skär fan min egen hals snart..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

3-beta eller folda pre. Du vill inte syna in med en såpass svag hand ur position. Jag gillar en 3-betsqueeze. Då kommer handen spela sig själv på de tidiga gatorna

 

edit: som spelat checkar du givetvis bakom på river. Finns inte mycket du tar värde av där. Whatsup with $2 bet? Det enda draget som missat är ju färgdraget, så givetvis kommer FI att vika det och inte betala av dig (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WP till sista gatan där du somsagt skulle kunna checka då han spelat handen som han hade ett drag och det ligger en jäkligt farlig bräda ute. Att beta 2 dollar där kan vara det sämsta spelet man kan göra då det är så pass vekt att det kan locka fram en bluff och du måste syna ner de sista 8dollarna i en situation där du allt som oftast e slagen.

 

Ett annat tips för att slippa alla haters: Starta en dagbok!!! Slipper du starta 20trådar om dagen och man,,hmmm,,håller dina tankar på ett ställe. Är nog bäst för oss alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla gör inte så denna tråd också spårar ur!

 

Förstår aldrig varför sånna som du aldrig blir anmälda och bannade, medan jag får en jävla massa varningar för jag ställer väsentliga frågor!

 

this is why:

 

http://pokerforum.nu/forum/texas-nl-cashgame-lowstakes-max-2-4-10-20-kr/57431-regler-foer-ha-laes-innan-du-postar.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WP till sista gatan där du somsagt skulle kunna checka då han spelat handen som han hade ett drag och det ligger en jäkligt farlig bräda ute. Att beta 2 dollar där kan vara det sämsta spelet man kan göra då det är så pass vekt att det kan locka fram en bluff och du måste syna ner de sista 8dollarna i en situation där du allt som oftast e slagen.

Ett annat tips för att slippa alla haters: Starta en dagbok!!! Slipper du starta 20trådar om dagen och man,,hmmm,,håller dina tankar på ett ställe. Är nog bäst för oss alla.

 

 

Ska lägga det i åtanke, tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte han kommer syna en valuebet här tillräckligt ofta och då och då checkraisar han stegen som nu. Sen tycker jag du kan höja mer preflop.

 

Du har två limpare i pos och en limpare ur pos så jag tycker du kan slå upp det till 0.6 minst för att minimera ditt positionella undertag i den mån du kan (med mer pengar in pre).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tycker att det är jag som förstör detta forum?

 

Du bär ju inte direkt hela skulden men du drar verkligen ditt strå till stacken, det är skillnad på nybörjarfrågor och totalt meningslös idioti som det tar en normal människa 5sekunder att googla fram. För att kommentera handen så är din värdebett inte speciellt bra på river och din syn är ännu sämre, av det man sett hittils suger du på poker och bör lägga ner tiden på något vettigare, t ex ett lagerjobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bär ju inte direkt hela skulden men du drar verkligen ditt strå till stacken, det är skillnad på nybörjarfrågor och totalt meningslös idioti som det tar en normal människa 5sekunder att googla fram. För att kommentera handen så är din värdebett inte speciellt bra på river och din syn är ännu sämre, av det man sett hittils suger du på poker och bör lägga ner tiden på något vettigare, t ex ett lagerjobb.

 

 

Du är rolig du, trivs du på lagret eller? Kanske du kan fixa jobb åt mig där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...