Gå till innehåll

Vad händer?


Ferna

Recommended Posts

Typ så som jag skrev i mitt förra inlägg låter det i mina öron. Enklast om du har rent mjöl i påsen är annars att göra player to player transfer till rätt konto.

Hade inte provat det där med att använda neteller-kontot på ett annat FT-konto. De är mycket snabba på full tilt med att låsa konton ens med den minsta misstanke om multiaccounting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man ens skaffat 2 konton. Känns sådär lagom smart. Skulle nog ta ut pengarna på annat sätt och sen försöka lösa det så de inte låser pengarna.

 

MEN FÖR HELVETE JAG HAR INTE SKAFFAT 2 KONTON, HADE JAG GJORT DENNA TRÅD DÅ ELLER?? TÄNK EFTER LITE FÖRFAN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj

Nu är jag väldigt ute och cyklar, kan inte mycket om detta, men vad är skillnaden på att ge kompisen pengar i programmet mot att sätta in på hans konto via sin netteller? Pengarna kommer ju in på kompisens konto ialla fall och om det nu misstänks att de fuskar så spelar det väl ingen roll vilken väg pengarna kommer in? Fattar inte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj

Nu är jag väldigt ute och cyklar, kan inte mycket om detta, men vad är skillnaden på att ge kompisen pengar i programmet mot att sätta in på hans konto via sin netteller? Pengarna kommer ju in på kompisens konto ialla fall och om det nu misstänks att de fuskar så spelar det väl ingen roll vilken väg pengarna kommer in? Fattar inte..

 

Min gissning är att det är för att förhindra att FTP används som "mellanhand" när folk får sina Neteller-konton hackade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning är att det är för att förhindra att FTP används som "mellanhand" när folk får sina Neteller-konton hackade.

Ja, så kan det vara men det är lite i oserviceanda, tycker jag. Jag plockade ut pengar efter att ha spelat en turnering på Pokerstars och det blev till att bevisa vem jag var. De ringde upp och jag fick skicka in både det ena och det andra. Att sätta in gick på några sekunder. Jag hade bara ett konto och ingenting att göra med andras konton. Om de är så noga varje gång vid ett uttag kan de väl även ringa upp och låta de som skyfflar pengar mellan varandra, oavsett netteller eller i pokerprogrammet, intyga att de verkligen är dem och inte hackers.

 

Som sagt, jag kan detta för dåligt, så jag borde väl inte lägga mig i men kunde inte låta bli att fråga. Det är en ganska stor kunskapslucka hos mig men den fylls sakta på tack vare sådana här forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag plockade ut pengar efter att ha spelat en turnering på Pokerstars och det blev till att bevisa vem jag var. De ringde upp och jag fick skicka in både det ena och det andra. Att sätta in gick på några sekunder. Jag hade bara ett konto och ingenting att göra med andras konton. Om de är så noga varje gång vid ett uttag kan de väl även ringa upp och låta de som skyfflar pengar mellan varandra, oavsett netteller eller i pokerprogrammet, intyga att de verkligen är dem och inte hackers.

 

Som sagt, jag kan detta för dåligt, så jag borde väl inte lägga mig i men kunde inte låta bli att fråga. Det är en ganska stor kunskapslucka hos mig men den fylls sakta på tack vare sådana här forum.

Nej nej. Ditt fall är det helt annorlunda. Första gången man tar ut från pokersida oavsett vilken måste man oftast skicka in papper/intyga vem man är och klydda etc. Visst det är jobbigt, men å andra sidan är det skönt att de tar säkerheten på allvar.

 

Inget att skämmas för. Det finns ändå rätt mkt såna här underligheter som man blir förbannad på/ställd av första gången man råkar ut för dem. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...