Drunken_Penguin Postad 5 September , 2009 Rapport Postad 5 September , 2009 Stars ger som sagts inte så mycket rb som andra sidor, men vad de däremot har är en lägre grundrake. De har lite skumma nviåer på rejken, vilket kan göra att man betalar högre % rake ju högre man spelar (inte många sidor som har det så). Spelar man på en nivå som har en låg rake som 6.25% och har 28% rb blir det en total rake på 4,5%, vilket motsvarar 50% rb på en sajt som kör standard rakeschema (10+1, 20+2 osv). Alltså på Stars kan du betala lika låg rake som killen som skryter om sina 50% rb. ...minus att det bara gäller turrar. Cashgame har lika hög rake som tex iPoker. Citera
Blackbird Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Jag gillar att spela på Pokerstars för att det är enkelt att grinda upp sin vip status. Spelschemat och hur dom är upplagt. Nu när man har sett så har Pokerstars ont om frirullar om det inte nu gäller privata turneringar. Jag sitter oftast på Micro table 0.25/0.50 och $6.50 6-max SNG, Upp till 4-6 bord. Citera
fritte_n Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Jag har inte heller förstått varför alla spelar på PS och Fulltilt, det är ju egentligen belagt med skatt och man sponsarar ett amerikanskt storföretag (svenska pengar hamnar i USA) mm. Varför kan inte en europeisk eller allra helst en svensk sida växa till liknande nivåer i spelarantal? Nu är ju inte Pokerstars ett Amerikanskt storbolag. Pokerstars grundades och ägs fortfarande till 75% av Canadens/Israeliern Isai Scheinber. De svenska pengar du pratar om går förmodligen via Island of Man till Israel och inte USA. Citera
Lisa87 Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Jag spelade på stars för jag gillade klienten. Lätt att spela 24-bord o.s.v. Dock insåg jag rätt snabbt hur mkt rake jag går miste om. Förlorar CA: $60/dag i RB på att spela på stars så... Starstiden blev inte så långvarit Citera
jpb123 Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 http://www.marketrake.com/ Känns ju tyvärr inte som om den uppdateras/är aktiv. Någon som har andra tips om siter som jämför rake? Citera
JonixX Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Nu är ju inte Pokerstars ett Amerikanskt storbolag. Pokerstars grundades och ägs fortfarande till 75% av Canadens/Israeliern Isai Scheinber. De svenska pengar du pratar om går förmodligen via Island of Man till Israel och inte USA. Vilken site har du valt istället? Fel qoute, skulle quota Lisa87 Citera
oake12 Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Nu är ju inte Pokerstars ett Amerikanskt storbolag. Pokerstars grundades och ägs fortfarande till 75% av Canadens/Israeliern Isai Scheinber. De svenska pengar du pratar om går förmodligen via Island of Man till Israel och inte USA. Det är väl lite skitsamma, jag hatar inte usa något speciellt. Poängen var att pengarna som företaget får in inte är till nytta för oss i Sverige/Europa. Citera
Ferna Postad 6 September , 2009 Författare Rapport Postad 6 September , 2009 Det är väl lite skitsamma, jag hatar inte usa något speciellt. Poängen var att pengarna som företaget får in inte är till nytta för oss i Sverige/Europa. Vad för nytta gör andra sajter inom Europa som t ex Redbet, Expekt och andra? Citera
rai Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Antar att du bara köper svenska bilar,svensk mat och campar i kalmar på din semester också. Citera
oake12 Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Vad för nytta gör andra sajter inom Europa som t ex Redbet, Expekt och andra? Alltid bättre med ett företag som har hela sin verksammhet inom EU, skapar jobb och de betalar skatt som tillkommer medborgarna på ett eller annat sätt. Citera
oake12 Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Antar att du bara köper svenska bilar,svensk mat och campar i kalmar på din semester också. Nä, men om två saker som jag vill göra eller köpa är lika bra så väljer jag det som gynnar mitt land. Citera
oake12 Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Antar att du bara köper svenska bilar,svensk mat och campar i kalmar på din semester också. Och vem fan skulle vilja semestra söder om Piteå??? Citera
Ferna Postad 6 September , 2009 Författare Rapport Postad 6 September , 2009 Alltid bättre med ett företag som har hela sin verksammhet inom EU, skapar jobb och de betalar skatt som tillkommer medborgarna på ett eller annat sätt. Nä men vad gulligt, hur mycket fick du tillbaks på skatteåterbäringen? Citera
oake12 Postad 6 September , 2009 Rapport Postad 6 September , 2009 Nä men vad gulligt, hur mycket fick du tillbaks på skatteåterbäringen? Öhhh... Har du alla hästar i hagen? Citera
Ferna Postad 6 September , 2009 Författare Rapport Postad 6 September , 2009 Öhhh... Har du alla hästar i hagen? Citera
Blackbird Postad 7 September , 2009 Rapport Postad 7 September , 2009 Vad är det för skit snack som pågor här? oo Citera
fritte_n Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 Det är väl lite skitsamma, jag hatar inte usa något speciellt. Poängen var att pengarna som företaget får in inte är till nytta för oss i Sverige/Europa. Varför tror du de flesta siterna som är registrerade inom EU har sitt säte på Malta? Jo för att komma undan med minimal skatt naturligtvis. Det spelar ingen roll för den svenska välfärden om siten är registrerad inom EU eller utanför, dock untantaget Svenska Spel. Citera
XeroxFin Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 Varför tror du de flesta siterna som är registrerade inom EU har sitt säte på Malta?Jo för att komma undan med minimal skatt naturligtvis. Istället för att köpa en svensk eller finländsk spellicens? Citera
Ola Brandborn Postad 8 September , 2009 Rapport Postad 8 September , 2009 Varför tror du de flesta siterna som är registrerade inom EU har sitt säte på Malta?Jo för att komma undan med minimal skatt naturligtvis. Det spelar ingen roll för den svenska välfärden om siten är registrerad inom EU eller utanför, dock untantaget Svenska Spel. Ja det är ju gratis att anställa personal på Malta och flyga fram och tillbaks, i stället för att ha supporten i exempelvis en avfolkningsby i Norrlands Inland... Visst är det olika för olika sajter, men det är många som skulle föredra att sitta i Sverige, om de bara fick, utan att bryta mot lagen. Citera
Recommended Posts