Partyjack Postad 18 December , 2009 Författare Rapport Postad 18 December , 2009 tjena pj! vi har mötts en del på 2/4 och jag måste verkligen berömma dig för din oerhörda stabilitet! snygga resultat du verkar rada upp månad efter månad, det går väl hand i hand det där, lurkat omkring på en kompis konto här ett tag och följt din db speciellt, tror jag ska starta en egen nu för att kunna få lite feedback och snacka av sig, vore kul om du tittade in! Tackar tackar, starta en dagbok du.. Kommer nog hålla koll! Kan hända att det är jag som är värdet ikväll, hemma från jobbet med någon jävla sjukdom i kroppen. Men dyker nog upp ändå! Ja titta in ändå, tvivlar på att du nånsin kan värde mtp hur du har sprungit live på sistone.. Kommer bli en 7-8 stycken iaf.. Tycker absolut du ska komma och tömma lite. För övrigt är jag kass på 20krs "Sill Lotto". Citera
Partyjack Postad 18 December , 2009 Författare Rapport Postad 18 December , 2009 Julskinksmiddag med Hogge nu, rödvin till det. Mkt lyckat koncept. [x] Har griljerat min första egna julskinka (de va fan micropizza-svårighetsnivå) Ett par timmar kvar till live-slasket.. Ska nog hinna "strypa några sillar" (20krs-sittar) innan det är dags. Citera
Partyjack Postad 19 December , 2009 Författare Rapport Postad 19 December , 2009 Sån jävla superlolament på dagens livegame. Börjar med 100krs rebuy-slask och där försvinner jag först med TT mot JJ där jag spelar typ 15BB så inte mkt att orda om just där. Efter en hyfsat snabb gryta drar vi igång vårt hederliga 1/2-DC-game. Börjar kasst och tappar lite marker innan jag för andra gången lyckas med miraklet att vinna två hela brädor med 72o. Återigen är det ett squeezeplay i förmodligen ett av norra jordklotets syngladaste cashgames som ställer till det. Typ straddle, CU höjer till 40, knappen synar, jag såsar för 210 eller något.. Fold till knappen som hittar syn med 22. Jag lyckas prata mig till två brädor, natürlich drar jag en sjua på första brädan och en gammal holk på den andra brädan. Notera att vi är 9 man runt bordet, så att addera 90kr på en typ 210krs-squeeze ger mig jäävligt bra odds även om vi antar att FE är typ minimal. Hur som helst, har nu jobbat upp en hygglig stack kring 500, köpte in för 300. PLO är spelet, synar en höjning med 3377ds och floppar 267 rainbow. I like, typ potbet på 70kr från UTG jag ställer för 260kr och får syn av 62TX. Tro inte att jag blir chockad när turn är 8 och river 9. Den är fan ganska brutal. Hur som helst, lånar 200kr (hade för lite cash då jag hostade några hundra till Hogge). Jobbar upp stacken riktigt bra, däremellan har också Noddan (god bless him) kommit förbi med tre fiskar varav två är så otroligt jävla dåliga så jag nästan skulle kunna ha de som inneboende i min lilla tvåa trots att jag inte alls tål någon av deras personlighet.. De är alltså REJÄLT dåliga. Såå.. Jag har jobbat upp 200ingen till 800 nånstans när vi påbörjar en Crazy Pinapple-giv. Öppnar med KQJ på CU, får syn överallt såklart. Floppen kommer AKT två spader. BB Bettar pot rakt ut, som är typ 80 om jag minns rätt. Till saken hör att både jag, knappen och BB är ganska exakt 800kr djupa (400BB mao). Jag vet att både knapp och BB är VÄLDIGT synglada och förmodligen synar av 400BB rakt av med vilket tvåpar som helst på den brädan.. Så mitt beslut att ställa för jätteöverpott kom ganska enkelt. Döm av min förvåning när både knappen och SB hastar in sina marker i potten och skriker syn nästan i kör med varandra. Vad i helvete hinner jag tänka, har alla floppat nöt eller? Nej, mkt riktigt är jag uppe mot AK och TT. Och hur jävla chockad är jag när river parar brädan och skickar 2000kr åt helt fel håll? Skitsamma.. Busto igen, lånar 200 igen och jobbar till 700 nånting igen (gejmet är alltså pinsamt lätt). Springer in i lite nöt och slutar med att jag precis lyckas betala av alla lån kors och tvärs innan jag bustar mina sista 54kr blint i sista handen. Nåja, back 500 varav 200 på grytan och 300 på cashen.. Verkligen inga penga att prata om.. Men ärligt talat, hade man haft någorlunda klonk hade jag iaf varit upp 2K.. Hade jag duckat allt så hade jag väl legat på 3-4K upp (nu är ju det utopi men ändå). Jaha, raggar mig mot sängen nu. Morgondagen kommer inledas med en ordentlig städning.. Homegame brukar resultera i svinstia. När det är någorlunda fräscht här igen ska jag träffa tjejen, ska förmodligen åka in till Uppsala och bara vara tror jag. Gå och ta en fika, kolla om man kan hitta nån additional julklapp till mitt redan komletta verk eller kanske rent av gå på bio framåt kvällen. Ska bara fullt och totalt koppla bort pokern hela dagen. Är faktiskt riktigt livstiltad nu, dels efter typ 10 dagars iskyla på nätet och sen den här jävla klonkfesten på min bekostnad. Kanske, kanske hittar lite grind på Söndag förmiddag. Sen är planen att Hoggevischa och jag ska sammanstråla och boka GranCanaria-vistelsen och flyg innan jag byter partner till Kapten 40-tagg Wigert och åker till Uppsala återigen.. Denna gång för att se Almtuna-Malmö. Har bara sett AIS en gång live, typ 10talet gånger på teve.. Men måste säga att sedan tränarbytet inför förra säsongen spelar de tamejfan en av de mest underhållande ishockeyn i hela Sverige. Det är full fart, extremt mkt skridskoåkning på alla spelare. Alltid två spelare i forechecken och forecheck över HELA banan och inte bara 2/3-delar som i typ övriga hockeysverige. Riktigt imponerande att se att man kan lyckas så pass hyfsat med ett så mediokert spelarmaterial att spela en så framåt och frejdig hockey. Stor eloge till Rönnqvist-Robertsson, de är välkomna till Brynäs vilken jävla dag som helst kan jag säga. Har även hört Wikegård upprepade gånger påtala detta, så inte bara massa horseshit från någon wannabe-hockeyvetare som mig. Nattinatti. Citera
cobb89 Postad 19 December , 2009 Rapport Postad 19 December , 2009 Cobb är facit där, fritt fram att kladda! cobb är facit till de mesta Citera
Anderssson Postad 19 December , 2009 Rapport Postad 19 December , 2009 cobb är facit till de mesta Har du en dagbok? Jag kan vänstra lite Citera
Partyjack Postad 19 December , 2009 Författare Rapport Postad 19 December , 2009 cobb är facit till de mesta Cobb almighty ffs! Efter en ganska kort och barmhärtig dag i Uppsala kom jag hem, städade av det sista i lyan. Förfest och pokerkväll en gång i veckan har börjat göra att jag städar lägenheten bra mycket grundligare än jag brukar normalt.. Mkt bra där. Sen var vi ner och kollade när Östhammars hockey mötte lokalkonkurrenten Gimos B-lag och tappade 5-2 i sista perioden till 5-7.. Jävla tokfiask, polarn som var här och var riktigt packad igår natt var dock bland de bättre på isen som vanligt. Alltid nåt. Hur som helst, hem och drog en liten restmiddag som bestod av kokt ägg och julskinka från igår. Tjejen va sliten och skulle sova tidigt, så nu hällde jag just upp en jack daniels on the rocks och ska göra svenska spel osäkert ett litet tag.. Får se hur det går, whiskeyn är i princip bara för att värma mig.. Helt genomfrusen efter några timmar på månskens-rinken. Ship ship! Citera
cobb89 Postad 19 December , 2009 Rapport Postad 19 December , 2009 Har du en dagbok? Jag kan vänstra lite har ju tyvärr inte de.. ;P Citera
Partyjack Postad 19 December , 2009 Författare Rapport Postad 19 December , 2009 Lolaments på 30min-hit&run värd 600kr. Märker att mina två senaste hyfsat sömnlösa nätter gör att jag är snett ute i princip allt jag gör. Värdet var heller inte sådär jättebrutalt som man kan hoppas på en Lördag. Blir nog till att gå igenom dvd-samlingen och försöka hitta nån favorit-rulle som de va längesen senast jag såg. "The Kingdom" vann ett målfoto med "V för Vendetta" och "Con Air". +14912:- för den här skitmånaden. Citera
Antisk Postad 20 December , 2009 Rapport Postad 20 December , 2009 V för vendetta är ljusår bättre än både dem imo Citera
Partyjack Postad 20 December , 2009 Författare Rapport Postad 20 December , 2009 Con Air för helvete... V för vendetta är ljusår bättre än både dem imo Con Air > V för Vendetta > The Kingdom imo. Valet föll dock på att jag sett Con Air två tusen ggr, V för Vendetta typ 10 ggr och The Kingdom 2 ggr. När jag väl satt mig i soffan rullade dock Valkyria på Canal Plus, en nazistrulle med Tom Cruise om ett av alla planerade statskupper och attentat mot Hitler. Va faktiskt riktigt jävla underhållande, 120 minuter som bara blåste iväg. Så blev ingen dvd mao, slocknade mkt ovaggat någon gång kring 23.30. Skönt. Morgongrind nu strax. Citera
Partyjack Postad 20 December , 2009 Författare Rapport Postad 20 December , 2009 Tre timmar spelade, va rejält jävla fiskigt i början.. självklart börjar man backa mot jättevärdet. När det sen började tighta till spelmässigt började jag plussa igen.. Otroligt lustigt fenomen. Överlag en jävla massa 2-, 3- och 5-outare.. Speciellt mina stora PP hade problem med fiskarna som inte orkar lägga 44-88 och självklart settar nånstans på vägen. Överlag helt okej pass ändå, känns starkt att jobba ihop ett litet plus trots att fiskarna klonkade så friskt. Ska dock sägas att plusset räddades av ett set över set för ett inköp.. +800:- ger +15686:- för månaden. Nu slår jag nog på teven för lite skidskytte och bäddar ner mig i soffan. Om ett par timmar dyker väl Hoggevischa upp, vi hade tänkt boka flyget till Gran Canaria.. Förmodligen blir det Tisdag-Måndag vi håller till där nere, hade tänkt plussa på några dagar för sol, bad och bärs.. Men tror det får räcka med de där 6 dagarna tyvärr. Citera
Partyjack Postad 21 December , 2009 Författare Rapport Postad 21 December , 2009 Gårdagen blev ett jävla stort softande bara. Spelade några 50krs HU Sit&goes för att döda tid och träna HU typ, 6-4 slutar den lilla serien iaf. Sen dök Hogge upp och vi tänkte boka flyg och hotell för Gran Canaria-vistelsen. Eftersom Hogge hade hotell från den 28e Januari till den 1a Februari så drog vi två nätter på ett annat 4stjärnigt som ligger längre ut mot stranden än det andra. Kommer bli pretty nice och blev heller inte särskilt blodigt, 3,2K för flyget och sen typ 1200-nånting per skalle för de två hotellnätterna. Sen lägger jag €25/natt i det andra hotellet som tillägg. Sen lär det väl gå typ mellan 5 och 10K i fickpengar plus några tusen att spela för, även om jag tror att semestrande och festande kommer att stå i fokus för oss två framför spelandet.. Förrutom de dagar Hogge spelar Main obv. Hittade just det juicigaste 5/10-bordet på bra jävla länge.. Så grinden är igång. Citera
Partyjack Postad 21 December , 2009 Författare Rapport Postad 21 December , 2009 Avslutat tretimmarspasset som började så här på 5/10: Det har varit det kanske fiskigaste 5/10-bordet all time för mig personligen, när så fisken börjar försvinna stackar jag den enda duktiga (verkar det som) fi vid bordet. Kan bara inte vinna mot superfiskarna just nu. ***** Hand History for Game 1197562281 ***** $1000 NL Texas Hold'em - Monday, December 21, 08:46:23 ET 2009 Table Eva 18 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 3 Seat 1: Partyjack ( $2097.65 ) Seat 3: lasse_wid ( $2696.08 ) Seat 4: Rospiggen1 ( $2405.32 ) Partyjack posts small blind [$5]. lasse_wid posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to Partyjack [ Qh Qc ] Rospiggen1 raises [$35]. Partyjack raises [$125]. lasse_wid folds. Rospiggen1 calls [$95]. ** Dealing Flop ** [ 4s, 6s, 6h ] Partyjack bets [$202.5]. Rospiggen1 calls [$202.5]. ** Dealing Turn ** [ 3d ] Partyjack checks. Rospiggen1 bets [$506.25]. Partyjack is all-In. Rospiggen1 calls [$1258.9]. ** Dealing River ** [ 3c ] Partyjack shows [ Qh, Qc ] two pairs, queens and sixes. Partyjack wins $4190.3 from the main pot with two pairs, queens and sixes. Här är iaf den största förlustpotten för morgonen, är väl superstandard då fi är jättefiskig och jag typ aldrig kan sätta såna på en någorlunda korrekt range.. ***** Hand History for Game 1197595541 ***** $500 NL Texas Hold'em - Monday, December 21, 11:04:52 ET 2009 Table Diana 29 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 5 Seat 1: sakuraba5 ( $715.87 ) Seat 2: Partyjack ( $1027.73 ) Seat 3: Tapp ( $247.3 ) Seat 4: sture445 ( $563.38 ) Seat 5: Love2Tilt ( $597.06 ) sakuraba5 posts small blind [$2.5]. Partyjack posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Partyjack [ Kh Th ] Tapp raises [$10]. sture445 calls [$10]. Love2Tilt folds. sakuraba5 folds. Partyjack calls [$5]. ** Dealing Flop ** [ 8d, Tc, Kc ] Partyjack bets [$24.37]. Tapp folds. sture445 calls [$24.37]. ** Dealing Turn ** [ 5h ] Partyjack bets [$65]. sture445 raises [$130]. Partyjack is all-In. sture445 is all-In. ** Dealing River ** [ 3h ] Partyjack shows [ Kh, Th ] two pairs, kings and tens. sture445 shows [ Ks, Kd ] three of a kind, kings. Partyjack wins $464.35 from side pot#1 with two pairs, kings and tens. sture445 wins $1124.26 from the main pot with three of a kind, kings. Game#1197595800 starts. #Game No : 1197595800 Hade sen en halvkall period och tappade mer än halva plusset jag hade kvar sedan 5-10-stackningen när denna kommer. Har varit inblandad i lite pangande fram och tillbaka med riccardo som spelar typ 30/8/3 eller nåt sånt. Förstår inte vad för typ av hand han kan ta den här linjen med, vissa semiregs/semifiskar donkar och flattar flop oop med set, men då brukar det ju bli CR på turn åtminstone. Nåja, fick mig en munfull utskällningar. Än värre blev det då det var typ sista handen vid bordet, satt kvar till blindsen på det andra bordet jag hade riccardo på och han börjar obv gasta om att jag inte vågade sitta kvar osv osv. Orka med alla dumma jävla fiskregs.. Bra river however. ***** Hand History for Game 1197604124 ***** $500 NL Texas Hold'em - Monday, December 21, 11:30:18 ET 2009 Table Diana Turbo 1 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 5 Seat 1: TJQKA ( $997.04 ) Seat 2: DaggeD ( $100.5 ) Seat 3: riccardo ( $1068.79 ) Seat 4: Einstein ( $151.39 ) Seat 5: Partyjack ( $1053.14 ) riccardo posts small blind [$2.5]. Einstein posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Partyjack [ Kd Jd ] Partyjack raises [$17.5]. TJQKA folds. DaggeD folds. riccardo calls [$15]. Einstein calls [$12.5]. ** Dealing Flop ** [ 4d, Qh, 9s ] riccardo bets [$39.37]. Einstein folds. Partyjack raises [$133.74]. riccardo calls [$94.37]. ** Dealing Turn ** [ Ah ] riccardo checks. Partyjack bets [$210]. riccardo calls [$210]. ** Dealing River ** [ Td ] riccardo checks. Partyjack is all-In. riccardo calls [$691.9]. Partyjack shows [ Kd, Jd ] a straight, ten to ace. Partyjack wins $2108.78 from the main pot with a straight, ten to ace. Game#1197604554 starts. #Game No : 1197604554 Tack vare den sista potten landar jag på +2400:- för passet vilket känns mkt bra. Får se om jag spelar lite efter lunch, eller om det blir hemmapyssel. Ska ut till föräldrarna för middag ikväll, sen siktar jag på tvättstugan ikväll. Då brukar det alltid bli ett par dötimmar där det prob kommer bli grind. +18071:- för månaden.. Det börjar så sakteliga arta sig detta. Citera
Partyjack Postad 21 December , 2009 Författare Rapport Postad 21 December , 2009 Vart utelunch med Kapten Wigert som sin vana trogen rabblade ett tiotal gamla historior som man hört 100ggr tidigare men som fortfarande är lika roliga. På vägen hem fick jag också det traditionsenligt skotta fram min bil. Det är nämligen så att min bil är den enda på parkeringen som står där dagarna i enda, med resultatet att jag får stora plogvallar runt min bil som tack. Det går ju an så länge det är pudersnö som just nu, men något år har jag gjort tabben att låta plogvallarna ligga och det har gått och blivit några grader plus innan jag behövt använda bilen.. Inte så jävla lätt att få ut bilen med typ 40-50cm höga isvallar på alla sidor. Därför köttade jag lite snö där, passar på när blodet pumpar att slå in de klappar jag har kvar.. Alltså de som inte tjejen har slagit in åt mig, alltså de som hon ska få. Inte allt för mkt jobb mao, får se om jag hittar lite värde på SvS efter det.. Kan bli så att jag slöar ett par timmar innan jag åker ut till skogen och kollar till familjen. Ser nästan fram emot att få sladda lite på skogsvägarna.. Lite bonnigt jag vet, men det är faktiskt rätt skoj att plöja fram i mjuksnö. Citera
Partyjack Postad 21 December , 2009 Författare Rapport Postad 21 December , 2009 Fått in två timmars spel sedan jag kom hem efter middagen.. Denna blev den största backpotten, vet att det är en dålig syn egentligen, men hans överpotställ känns så jävla panikartat.. Han gjorde det väl bra antar jag, satte honom inte på nöten direkt.. Varför vet jag inte heller. Dåligt hur som: ***** Hand History for Game 1197903025 ***** $500 NL Texas Hold'em - Monday, December 21, 19:33:50 ET 2009 Table Diana 15 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 4 Seat 1: uberxD ( $1287.5 ) Seat 2: tiltmiffo ( $637.1 ) Seat 3: fido56 ( $564.86 ) Seat 5: Partyjack ( $1021.85 ) fido56 posts small blind [$2.5]. Partyjack posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Partyjack [ 8s 9s ] uberxD folds. tiltmiffo raises [$20]. fido56 calls [$17.5]. Partyjack calls [$15]. ** Dealing Flop ** [ 8d, 3s, 9c ] fido56 checks. Partyjack checks. tiltmiffo checks. ** Dealing Turn ** [ Qd ] fido56 bets [$45]. Partyjack raises [$157.5]. tiltmiffo is all-In. fido56 folds. Partyjack calls [$459.6]. ** Dealing River ** [ 3d ] tiltmiffo shows [ Th, Jh ] a straight, eight to queen. tiltmiffo wins $1324.2 from the main pot with a straight, eight to queen. Game#1197904404 starts. #Game No : 1197904404 Denna är lite halvjobbig också, antar att den spelar sig själv litegrann.. Eller finns det att betfolda turn här? Fi är ju inte mer än 100BB djup när handen startar, alltså bettar han halva stacken på turn. Hade överlag problem mot denna semifisk som satt och skålade friskt i chatten.. ***** Hand History for Game 1197976056 ***** $1000 NL Texas Hold'em - Monday, December 21, 20:39:06 ET 2009 Table Eva Turbo 4 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Partyjack ( $2521.96 ) Seat 2: Imosh ( $1093.86 ) Seat 3: massavel ( $1175.71 ) Seat 4: Lucky75 ( $773.26 ) Seat 5: ante88 ( $2157.54 ) Partyjack posts small blind [$5]. Imosh posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to Partyjack [ 5d 5c ] massavel raises [$40]. Lucky75 folds. ante88 calls [$40]. Partyjack calls [$35]. Imosh calls [$30]. ** Dealing Flop ** [ 4s, 6c, 5s ] Partyjack bets [$120]. Imosh calls [$120]. massavel folds. ante88 calls [$120]. ** Dealing Turn ** [ 3d ] Partyjack checks. Imosh bets [$470]. ante88 folds. Partyjack folds. Imosh does not show cards. Imosh wins $977.01 I övrigt blev mina AA söndersugna i vanlig ordning, som tur är verkar det bara vara shortstackfiskarna som har medriggen med sig mot mig.. Vilket lindrar kostnaderna en hel del: ***** Hand History for Game 1197886864 ***** $500 NL Texas Hold'em - Monday, December 21, 19:18:18 ET 2009 Table Diana Turbo 10 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 5 Seat 1: The_Count ( $228.8 ) Seat 2: best1986 ( $248.53 ) Seat 3: Bobby751 ( $1268.61 ) Seat 4: Anjo1 ( $124.91 ) Seat 5: Partyjack ( $1030.15 ) Bobby751 posts small blind [$2.5]. Anjo1 posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Partyjack [ As Ad ] Partyjack raises [$17.5]. The_Count folds. best1986 calls [$17.5]. Bobby751 calls [$15]. Anjo1 calls [$12.5]. ** Dealing Flop ** [ 4d, 5c, Jd ] Bobby751 bets [$70]. Anjo1 calls [$70]. Partyjack raises [$280]. best1986 folds. Bobby751 folds. Anjo1 is all-In. ** Dealing Turn ** [ Qc ] ** Dealing River ** [ 8d ] Anjo1 shows [ Kd, 2d ] a flush, king high. Partyjack shows [ As, Ad ] a pair of aces. Partyjack wins $172.59 from side pot#1 with a pair of aces. Anjo1 wins $345.96 from the main pot with a flush, king high. ***** Hand History for Game 1197951061 ***** $500 NL Texas Hold'em - Monday, December 21, 20:17:25 ET 2009 Table Diana Turbo 14 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Partyjack ( $1136.96 ) Seat 2: Torev ( $492.53 ) Seat 3: gianlucca1 ( $761.03 ) Seat 4: Fredda28 ( $240.92 ) Seat 5: meda ( $294.98 ) gianlucca1 posts small blind [$2.5]. Fredda28 posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Partyjack [ As Ac ] meda raises [$10]. Partyjack raises [$50]. Torev folds. gianlucca1 folds. Fredda28 calls [$45]. meda calls [$40]. ** Dealing Flop ** [ Qh, 2d, 2s ] Fredda28 is all-In. meda folds. Partyjack calls [$190.92]. ** Dealing Turn ** [ Qd ] ** Dealing River ** [ Ts ] Fredda28 shows [ 4s, Qs ] a full house, queens full of twos. Fredda28 wins $520.99 from the main pot with a full house, queens full of twos. Game#1197951772 starts. #Game No : 1197951772 Höll ihop det hela rätt bra och backade totalt lite över 200kr bara.. Ska ta en liten paus nu, gå ner och hänga tvätt, ta en liten fika, förmodligen lite te så jag dels värmer upp mig i kylan och kan sova till skillnad från när jag hinkar kaffe efter kl 20. Citera
Partyjack Postad 21 December , 2009 Författare Rapport Postad 21 December , 2009 Jävligt mycket bök och stök under mina sessions denna månad.. Åker ofta ner ett inköp eller två (oftast på grymma sätt) för att dra mig i håret, slå i bordet, skriva svärord i chatten (tyvärr) och bara allmänt koka. Idag formade jag händerna som en papperspåse för att andas lugnt i 60 sekunder för att inte steama. Tappade nämligen 1500 första 15 min på enbart potter under 500kr.. De va total jävla slakt, fick till och med halvjogga ett varv i lägenheten för att inte gå på tilt totalt. Finns verkligen inget brutalare än att bara förlora alla potter rakt ut, oavsett om det är fulla inköp eller om det handlar om bara ett par hundra.. Det pekar väl också på att man har ett beroende av att vinna, så fort man får en liten liten vinstpott så känner man sig mkt lugnare direkt.. Nästan lite läskigt det där. Hur som helst, till slut slappnade jag av efter att ha vunnit ett par potter och fick börja jobba med nästan 2K back. Satt och chattade lite med en ny snubbe på nivån vid nick "alexiou_", han läser tydligen här ibland och drog några riktigt dåliga skämt i chatten som trots allt fick mig på bättre humör. Vände till slut till +1K för passet och +3K för dagen. Hade egentligen planer på att spela till kl 1, men känns inte lönt mödan då värdet inte va nära vad det har varit tidigare nätter jag spelat. +18702:- för månaden iaf, lär bli ett morgonpass direkt efter frukost imorgon och sen får vi se vad mer morgondagen har att erbjuda. Citera
proxi Postad 21 December , 2009 Rapport Postad 21 December , 2009 Stabila resultat månad efter månad partyjack! WP! Citera
Partyjack Postad 22 December , 2009 Författare Rapport Postad 22 December , 2009 Stabila resultat månad efter månad partyjack!WP! TY sir, även om denna månad framkallat huvudvärk mer än en gång.. Så verkar det iaf bli halvhyggligt.. Dock ska man aldrig kommentera något sånt, det kan liksom vänta på ett par timmars spel. Men som sagt, just nu ser det ändå okej ut. Ska käka färdigt min gröt innan jag går igång med grinden. Citera
Partyjack Postad 22 December , 2009 Författare Rapport Postad 22 December , 2009 Nästan tre timmar avklarade, och återigen ganska ordentligt hissåkande. Landade till slut på lillbacket -200:- Ska käka lite lunch, ta hand om tvätten och sen förmodligen köra lite till på eftermdidagen.. Va riktigt bra värde bitvis, framförallt på 5/10 hittade jag riktigt mkt fisk. Lite dåligt samvete för att jag lämnade en 64/32/1 med 1300kr på bordet, till stor mina pengar också: ***** Hand History for Game 1198457916 ***** $500 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 22, 11:43:42 ET 2009 Table Diana Turbo 7 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 5 Seat 1: teddy_10 ( $605.45 ) Seat 2: petruspevi ( $842.27 ) Seat 3: Guld_Anita ( $955.2 ) Seat 4: Partyjack ( $2236.41 ) Seat 5: Atakakan ( $1000 ) Atakakan posts small blind [$2.5]. teddy_10 posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Partyjack [ Qc 9c ] petruspevi calls [$5]. Guld_Anita folds. Partyjack raises [$22.5]. Atakakan folds. teddy_10 folds. petruspevi calls [$17.5]. ** Dealing Flop ** [ 7c, 6c, 7d ] petruspevi checks. Partyjack bets [$39.37]. petruspevi calls [$39.37]. ** Dealing Turn ** [ 5c ] petruspevi checks. Partyjack bets [$90]. petruspevi calls [$90]. ** Dealing River ** [ 9h ] petruspevi checks. Partyjack bets [$225]. petruspevi calls [$225]. petruspevi shows [ 4c, Kc ] a flush, king high. Partyjack shows [ Qc, 9c ] a flush, queen high. petruspevi wins $746.24 from the main pot with a flush, king high. +18499:- för månaden, blir nog en promenad på lunchen också.. Det ringdes in förstärkning till förfesten på juldagen, så måste ner och köpa en biljett till. Citera
cobb89 Postad 22 December , 2009 Rapport Postad 22 December , 2009 55an känns ganska standard, även om de är tråkigt att släppa set 89an där är ju lite halvtråkig att raisa och få in det med då passiva fiskarna oftast inte har annat än nötter där, men att bara syna där vore väldigt kallt och att raisefolda känns väldigt kallt det med, hade ni suttit 200deep hade du nog kunnat raisefoldat mot en passiv spelare. WP i mina ögon. edit: såg nu att de va 3vägspott.. gör ju saken lite klurigare iofs.. Citera
Knaso Postad 22 December , 2009 Rapport Postad 22 December , 2009 Jag undrar PJ, hur många timmar får du ner i genomsnitt per månad (och so far denna) och vad brukar din bb/100 landa på? Citera
Partyjack Postad 22 December , 2009 Författare Rapport Postad 22 December , 2009 55an känns ganska standard, även om de är tråkigt att släppa set 89an där är ju lite halvtråkig att raisa och få in det med då passiva fiskarna oftast inte har annat än nötter där, men att bara syna där vore väldigt kallt och att raisefolda känns väldigt kallt det med, hade ni suttit 200deep hade du nog kunnat raisefoldat mot en passiv spelare. WP i mina ögon. edit: såg nu att de va 3vägspott.. gör ju saken lite klurigare iofs.. Mmm 55an kände jag mig rätt lugn med, men 89an är fan jobbigare alltså. Han hade så konstiga stats också, typ 29/7/3, så man vet ju liksom aldrig vilka händer han höjer in eller om han kanske rent av har limpat QQ liksom. Det är en kall syn mot hans push oavsett imo. Jag undrar PJ, hur många timmar får du ner i genomsnitt per månad (och so far denna) och vad brukar din bb/100 landa på? Brukar snitta ganska exakt 100timmar, eller strax där under om jag jobbar mycket. Slog upp nu sedan den 1a Juni i år, PT missar visserligen en del, men enligt databasen har jag spelat 335K händer och har en BB/100 på 11.16 spritt över alla nivåer, men ändå överlägset mest 2,5/5 (där BB/100 är som lägst på 9.2 btw). Har börjat komma in i en halvjobbig men ändå hyfsad svit där jag tokbackar första halvtimmen av passet för att sedan jobba tillbaka mot slutet innan jag stänger ner. Tror typ senaste 4-5 passen sett ut så och detta likaså. Början var ganska horribel med en del tvåoutare. Höjer flop som standard här, men kände på mig att puramuk var på väg att tilta rätt hårt så ville bjuda in honom till att göra något galet bakom: ***** Hand History for Game 1198501787 ***** $400 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 22, 13:26:33 ET 2009 Table Cleopatra 47 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Bllomqvist ( $407.39 ) Seat 2: puramuk ( $511.32 ) Seat 3: H-Sten_AA ( $450.37 ) Seat 4: Mange1001 ( $630.01 ) Seat 5: Partyjack ( $852.26 ) H-Sten_AA posts small blind [$2]. Mange1001 posts big blind [$4]. ** Dealing down cards ** Dealt to Partyjack [ 7d 7c ] Partyjack raises [$14]. Bllomqvist folds. puramuk calls [$14]. H-Sten_AA calls [$12]. Mange1001 raises [$60]. Partyjack calls [$50]. puramuk calls [$50]. H-Sten_AA folds. ** Dealing Flop ** [ 7h, Td, 5d ] Mange1001 bets [$103]. Partyjack calls [$103]. puramuk calls [$103]. ** Dealing Turn ** [ 5h ] Mange1001 checks. Partyjack checks. puramuk is all-In. Mange1001 folds. Partyjack calls [$344.32]. ** Dealing River ** [ Tc ] puramuk shows [ Th, 9s ] a full house, tens full of fives. puramuk wins $1188.64 from the main pot with a full house, tens full of fives. De va väl ganska överlägset största förlustpotten.. Stod på -1500:- ett tag men bet mig i läppen och körde vidare. Tyckte nog de va bättre värde än det varit de senaste dagarna överlag, är väl ganska många som är jullediga redan från måndagen antar jag. Hur som helst gnuggar jag och får lite hjälp av en del helgalna moves från fiskarna som gör att det landar på +900:- detta pass. +600kr för dagen mao, och +19306:- för månaden. Ska gå ner och avsluta sista tvättstugan för i år.. Avskyr skiten. Sen ska jag slacka lite innan middagen, kanske drar ihop en graf och lägger upp över hur månaden sett ut hittills. Kommer förmodligen inte bli mycket mer spel efter imorgon, kanske spelar en del i mellandagarna.. Men överlag kommer jag prioritera att ta det lugnt och vila mig mellan alla lustigheter jag tänkt styra i helgerna som kommer. Citera
el_kryddo Postad 22 December , 2009 Rapport Postad 22 December , 2009 Har börjat komma in i en halvjobbig men ändå hyfsad svit där jag tokbackar första halvtimmen av passet för att sedan jobba tillbaka mot slutet innan jag stänger ner. Motståndarna jobbar bättre i början alltså? Eller jobbar du inte alls då? Inget illa menat PJ, tycker bara det är roligt hur du alltid beskriver det som att du jobbar när du plussar och när du backar är det, ja vadå? Sen tänkte jag posta en hand från idag och undra vad du hade, men det var mest av nyfikenhet och inte intressant så skippar det (läs: inte så sugen på att lägga upp HHs där jag framstår som spewig men vek). Citera
Partyjack Postad 22 December , 2009 Författare Rapport Postad 22 December , 2009 Motståndarna jobbar bättre i början alltså? Eller jobbar du inte alls då? Inget illa menat PJ, tycker bara det är roligt hur du alltid beskriver det som att du jobbar när du plussar och när du backar är det, ja vadå? Sen tänkte jag posta en hand från idag och undra vad du hade, men det var mest av nyfikenhet och inte intressant så skippar det (läs: inte så sugen på att lägga upp HHs där jag framstår som spewig men vek). Hehe ja de e väl lite roligt att jag skriver så.. Men det känns verkligen som att man slappnar av och slarvar när man backar, men biter ihop och jobbar eller typ "gör det man ska göra" när man plussar.. Även om det borde vara samma mode på hela tiden liksom. Lägg gärna upp handen, kan tänka mig två händer mot två olika spelare men vill inte lägga upp utifall du inte vill outa ditt nick. Antingen var det en A87-flop med färgdrag, eller så var det en A-hög jättetorr bräda utan färgdrag. De är väl de två händer jag direkt kommer att tänka på där jag fick känslan av att fi tyckte sig göra en vek fold.. Hur jag nu kan få den känslan.. Rätta mig gärna om jag har fel. Citera
Recommended Posts