Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

Hehe ja de e väl lite roligt att jag skriver så.. Men det känns verkligen som att man slappnar av och slarvar när man backar, men biter ihop och jobbar eller typ "gör det man ska göra" när man plussar.. Även om det borde vara samma mode på hela tiden liksom. :)

 

Lägg gärna upp handen, kan tänka mig två händer mot två olika spelare men vill inte lägga upp utifall du inte vill outa ditt nick.

Antingen var det en A87-flop med färgdrag, eller så var det en A-hög jättetorr bräda utan färgdrag.

De är väl de två händer jag direkt kommer att tänka på där jag fick känslan av att fi tyckte sig göra en vek fold.. Hur jag nu kan få den känslan.. :P

 

Rätta mig gärna om jag har fel.

 

Har ändå outat mitt nick tidigare. Ingen speciellt intressant hand, bara nyfiken egentligen. Köper alltid in för 100 BB och är inte helt bekväm med att spela djupt, även om detta inte ens är 200 BB. Ingen större koll på ditt spel, ifall du har många händer du kan tänkas CR på turn, och hur ofta du går på checksyn där med händer som slår mig. Blev lite irriterad på mig själv att jag checkade bakom turn när esset kom på river, men samtidigt är jag inte helt säker på om bet turn är korrekt.

 

http://www.holdemmanager.net

NL Holdem $10(BB) Replayer Game#1198446954

 

Partyjack ($2,108)

nettan70 ($1,201)

maria106 ($640)

KlonkBerra ($1,758)

 

Partyjack posts (SB) $5

nettan70 posts (BB) $10

 

Dealt to KlonkBerra Js Ts

fold,

KlonkBerra raises to $35

Partyjack raises to $130

fold,

KlonkBerra calls $95

FLOP ($270) 4c 7s Jd

Partyjack bets $202

KlonkBerra calls $202

TURN ($675) 4c 7s Jd 8c

Partyjack checks

KlonkBerra checks

RIVER ($675) 4c 7s Jd 8c Ac

Partyjack bets $337

KlonkBerra folds

Partyjack wins $660

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ahaa.. Va inte nån av händerna jag tänkte på mao.

I just detta fall spelade du den perfekt då jag hade ett överpar, tror jag hade QQ.. Inte optimalt spelad från min sida, men orkade inte checksyna potbet så de fick bli en stopbet där.

 

Men det är klart, många ggr jag knackar turn har jag ju AQ/AK också och då är väl check bakom mindre bra.

Men på det stora hela tror jag det är smart att potkontrollera mot mig eftersom jag väldigt sällan trebettar skräp oop, och CR turn är jag ofta ett fan av på så här torra brädor.. Det var obv planen också. :)

 

Ska käka lite nu, kolla några criminal minds-avsnitt på nätet under tiden och sen blir det väl spel framåt 20-21 tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ryktas om turre hos bua i mellandagarna, nåt du har koll på?

 

Jovisst.. Han har blivit dålig på att sprida ordet den där jäkeln.

 

30e december kl 16 (av någon anledning) börjar den.

Det kommer väl ta en bit in på natten innan det är klart, för han tänker köra samma struktur vad jag förstått.

 

Kan väl iofs va en liten småmysig uppvärmning inför nyår då man ändå lär ställa fram dygnet lite. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flöt på jävligt bra hela kvällspasset som påbörjades kvart över sju.

 

Sprang på en del minor såklart, men till stordelen va det rena donationer det handlade om, typ som denna:

 

***** Hand History for Game 1198762761 *****

$400 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 22, 19:42:48 ET 2009

Table Cleopatra 26 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: joche89 ( $1158.17 )

Seat 2: FROLEX ( $958.83 )

Seat 3: lsson ( $431.72 )

Seat 4: JonnyZ ( $402 )

Seat 5: Partyjack ( $881.21 )

JonnyZ posts small blind [$2].

Partyjack posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ As Ad ]

joche89 folds.

FROLEX raises [$16].

lsson folds.

JonnyZ folds.

Partyjack raises [$52].

FROLEX calls [$40].

** Dealing Flop ** [ Kd, 3d, 6c ]

Partyjack bets [$85.5].

FROLEX calls [$85.5].

** Dealing Turn ** [ 4d ]

Partyjack checks.

FROLEX is all-In.

Partyjack is all-In.

** Dealing River ** [ Jh ]

FROLEX shows [ Kc, 8h ] a pair of kings.

Partyjack shows [ As, Ad ] a pair of aces.

FROLEX wins $77.62 from side pot#1 with a pair of kings.

Partyjack wins $1749.42 from the main pot with a pair of aces.

 

 

Fick också en strålande idé när jag satt och spelade, har så jääävla kallt i min lägenhet så jag drog ihop några blockljus som ja har haft stått sedan tjejen bodde här och ställde dem på ett fat i mörkret och tände på.. Värmde jävligt bra faktiskt, skönt och mysig doft och allt.

 

Men så när jag tittade över efter typ en halvtimmes eldande ser jag att ljusjävlarna har smällt underifrån (typ nån billig rusta-variant) och helt plötsligt översvämmat HELA mitt nya soffbord med stearin.

 

Blev CP-tiltad och stängde ner klienten omgående.

 

Antar att det bästa sättet att få bort stearinet är att låta det stelna och sen bryta bort det så gott de går?

 

Jabba the hut va livstiltad jag blev.

 

Hur som helst, upp typ 4,3K för dagen, 3,5K för passet eller nåt sånt.

 

+22910:- för månaden.. Är som sagt alldeles för tiltad för att spela just nu, tror jag dödar kvällen med en film efter jag städat bort stearinet.

Imorgon ska jag köpa normala värmeljus!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säger, ta bort stearinen när den stelnat, de fläckar du förmodligen kommer få tar du enkelt bort genom att ta en hårfön eller varmluftpistol. Smält det snabbt sen ta en trasa och torka bort det flytande stearinet.

Var med om exakt desamma med vårt nya bord här hemma för ett tag sedan

:( Fick dock bort allting utan några bestående fläckar.

 

Jävla, jävligast jävlar... Favoritord? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en elektrisk värmekamin på ClasOhlson för knappa tusenlappen. Det är nöten om man fryser! Jag har dragits med kyla i lägenheten tre vintrar och gick och handlade en för en dryg månad sen. Det var skitskönt och jag räknade med att jag skulle kunna elda flera timmar om dan på halv effekt för max ett par hundra i ökad elräkning per månad. Det tyckte jag var peanuts eftersom jag avskyr att frysa.

 

Det ironiska var att efter 2 dagar så skruvade plötsligt min snikna hyresvärd på värmen rejält - mer än vad de nånsin gjort på de 3 år jag bott här - och det blev plötsligt +22 C i lgh utan minsta hjälp från min lilla kamin. Så nu står den mestadels off. Men den är skiteffektiv annars - får upp värmen i mitt drygt 25 kvm stora vardagsrum med 3-4 grader på nolltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bästa sättet att få bort stearin är att lägga en diskhandduk av bomull över stearinet och sen stryka handduken med strykjärnet. Magiskt resultat utlovas.

 

Ah, nästa gång ska jag följa ditt tips.. Låter ju genialiskt.

 

Hade väl tur att bordets yta är av ekfanér som är relativt blank så jag bröt bort den största kakan stearin och sen petade jag bort lite flekar med fingrarna.. Det gick hur bra som helst! :)

 

Jävla, jävligast jävlar... Favoritord? ;)

 

Hehe, vad ska jag säga.. Jag blir en jävulsdyrkare när jag är livstiltad.. Något jag varit lite för mkt i december. :)

Ska försöka hålla nere på det då det ger ett ganska obildat intryck.

 

Snygga resultat! Får jag fråga varför du inte spelar 5/10-7.5/15 mera. Kan nästan lova att du skulle vinna mycket pengar där också. Utan att behöva få in så mycket volym. Om du tableselectar lite. Antar att du har rätt stor rulle iaf.

 

Ty, känner mig grymt nöjd än då länge med månaden eftersom jag som sagt känt mig iskall typ minst hälften av dagarna hittills.

 

Jo ja borde spela högre mer, både okt-nov fick jag in ca 10K händer på högre nivåer.. Som du säger, med noggrann tableselection. Denna månad har jag bara känt mig så tok-kall så jag har helt enkelt knappt orkat.

Var uppe med tre bord 5/10 igår och kommer så vara om jag hittar värde även idag.

 

Köp en elektrisk värmekamin på ClasOhlson för knappa tusenlappen. Det är nöten om man fryser! Jag har dragits med kyla i lägenheten tre vintrar och gick och handlade en för en dryg månad sen. Det var skitskönt och jag räknade med att jag skulle kunna elda flera timmar om dan på halv effekt för max ett par hundra i ökad elräkning per månad. Det tyckte jag var peanuts eftersom jag avskyr att frysa.

 

Det ironiska var att efter 2 dagar så skruvade plötsligt min snikna hyresvärd på värmen rejält - mer än vad de nånsin gjort på de 3 år jag bott här - och det blev plötsligt +22 C i lgh utan minsta hjälp från min lilla kamin. Så nu står den mestadels off. Men den är skiteffektiv annars - får upp värmen i mitt drygt 25 kvm stora vardagsrum med 3-4 grader på nolltid.

 

Ok, tack för tipset!

Grejen är den att jag mäter temperaturen 22 grader, men det är precis ovanför elementet (termometern står på fönsterbrädan) och jag kan fan lova att det är minst 2-3 grader kallare i övriga rummet.

 

Har dock ett olje-element som står hemma hos föräldrarna.. Även det brutalt effektivt, men drog en jävla massa ström.. Däremot som du säger, det är värt alla pengar att slippa frysa.

 

Tänkte nu starta mitt sista pass innan jul, visserligen kan det finnas lite tid efter lunch idag.. Men har lite saker att styra, ska bland annat med Wiggan och hans nya 35-taggare till systemet och fylla upp inför jul och nyår.

Sen ska jag med tjejen som har missat att handla ett par grejor, och tänkte väl köpa med mig lite olika sorters lax osv som jag tar med mig ut till föräldrarna imorgon..

Kort sagt - det finns saker att göra.

 

Förmodligen kommer jag inte spela något i julhelgen, förvisso kommer jag inte låta bli att spela om jag får dötid.. Är knappast religiös.. Men däremot tror jag de kan bli ganska stressigt. Vi får se.

 

Men först tre timmarspass alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo ja borde spela högre mer, både okt-nov fick jag in ca 10K händer på högre nivåer.. Som du säger, med noggrann tableselection. Denna månad har jag bara känt mig så tok-kall så jag har helt enkelt knappt orkat.

Var uppe med tre bord 5/10 igår och kommer så vara om jag hittar värde även idag.

 

 

Har oxå undrat detsamma, varför du inte kör 5/10+ heltid...jag har själv tyckt att det varit lite jobbigt att kliva upp även om man borde, men försöker tvinga mig själv att spela mer och mer 5/10, med bra tableselection

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har oxå undrat detsamma, varför du inte kör 5/10+ heltid...jag har själv tyckt att det varit lite jobbigt att kliva upp även om man borde, men försöker tvinga mig själv att spela mer och mer 5/10, med bra tableselection

 

Jo så har ju jag också gjort, men oftast innan lunch är det typ 2-3 bord igång och inte jätteofta något värde.

Däremot kvällspassen ska jag börja tableselecta lite noggrannare däruppe, för det finns ju sjukt värde även där.

Men som sagt, denna månad har allt bara känts kallt och har känt mig allmänt tiltad på det mesta.. Även utanför pokern.

 

Ska bita ihop till 2010 helt enkelt.

 

Fick korta ner morgonpasset då Wiggan ringde och ville ta en tidig lunch eftersom han skulle åka och jobba.

 

Började riktigt bra och bara öste in pengar då folk fortsatte kasta dom på mig precis som igår kväll:

Förmodligen det mest misshandlade TP jag någonsin sett, vad är det för fel på syn?

 

***** Hand History for Game 1199245968 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, December 23, 09:16:39 ET 2009

Table Diana 1 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Partyjack ( $1332.61 )

Seat 2: 3242ii ( $940.58 )

Seat 4: _B3_ ( $161.71 )

Seat 5: IIvII ( $826.6 )

_B3_ posts small blind [$2.5].

IIvII posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 8s 8h ]

Partyjack raises [$17.5].

3242ii folds.

_B3_ folds.

IIvII calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ Qh, 2h, 8c ]

IIvII checks.

Partyjack bets [$28.12].

IIvII calls [$28.12].

** Dealing Turn ** [ 6d ]

IIvII bets [$46.87].

Partyjack raises [$158.74].

IIvII calls [$111.87].

** Dealing River ** [ 5d ]

IIvII checks.

Partyjack bets [$275].

IIvII is all-In.

Partyjack calls [$347.24].

Partyjack shows [ 8s, 8h ] three of a kind, eights.

IIvII shows [ Kd, Qc ] a pair of queens.

Partyjack wins $1640.7 from the main pot with three of a kind, eights.

Allt eftersom självförtroendet växte började jag skjuta rakt in i 60/5/1-fiskarna, måste väl tyda på att det är en ganska bra riverbluff när denna superstation använder tidsbanken för att hitta syn.. Eller blir jag slowrollad?

 

Ovanligt förresten att fi floppar nöt/nästnöt/tredjenöt när jag börjar mova...

 

***** Hand History for Game 1199256278 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, December 23, 09:57:05 ET 2009

Table Diana 24 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: zack75 ( $510.67 )

Seat 3: krell ( $1021.44 )

Seat 4: Partyjack ( $1554.49 )

Seat 5: BULLA ( $183.75 )

zack75 posts small blind [$2.5].

krell posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qs As ]

Partyjack raises [$17.5].

BULLA calls [$17.5].

zack75 calls [$15].

krell folds.

** Dealing Flop ** [ Js, 9d, Tc ]

zack75 checks.

Partyjack bets [$43.12].

BULLA calls [$43.12].

zack75 calls [$43.12].

** Dealing Turn ** [ 5s ]

zack75 checks.

Partyjack bets [$150].

BULLA folds.

zack75 calls [$150].

** Dealing River ** [ 2c ]

zack75 checks.

Partyjack is all-In.

zack75 is all-In.

zack75 shows [ 7d, 8d ] a straight, seven to jack.

Partyjack shows [ Qs, As ] high card ace.

Partyjack wins $1043.82 from side pot#1 with high card ace.

zack75 wins $1071.96 from the main pot with a straight, seven to jack.

 

Nåja, lyckades ändå spara några gröna kronor trots en ordentlig dipp på slutet.

 

+600:- för passet, kanske, kanske spelar jag mer i eftermiddag.. Va verkligen helt sjukt fiskigt idag.

 

+23499:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart en sväng till sommarstaden Öregrund, en kort men väldigt intensiv runda på systemet och sen lunch på en av de få restauranger som håller öppet över vintern där nere.

Blev ett stycke panerad torskfilé med stekt potatis som faktiskt var lååångt över snittet av de "dagens" jag ätit i den här kommunen.

 

Fick träffa Wiggans nya "projekt" också.. En trevlig kvinna, med hund, två barn och hela paketet. Wiggan är inte den som odlar nytt, utan går gärna på en färdig produkt så att säga.. :)

 

Inköpen blev mousserande till nyår (orka skumpa), lite påfyllning av ölförrådet som blev totalt rensat under senaste pokerkvällen och en pava rödvin då vi förmodligen ska laga lite mat här på juldagen.

Knappa 500ingen försvann där.

 

Väl hemma tog jag en sväng ner på "stan" och plockade ut mediciner så jag klarar mig över helgerna, där blåste en 500ing till.

Sen blev det också lite olika sorters fisk till julbordet imorgon, åker ju och snyltäter på föräldrarna typ varje vecka så det kan vara hyfsat fair att ta med sig lite godis till julmiddagen imorgon.

 

Hur ser planerna ut då, ikväll blir det förmodligen uppesittarkväll med Noddan, hans fru och ett annat par, bingolotto, lite glögg och en och annan kall bira ska man nog orka med som det känns.. Detta om jag blir bättre i magen, har känt mig öm i trakterna av gallblåsan (där den satt förr, är opererad), och får så typ mån-ons då jag tar dubbeldos av en medicin som är dokumenterat tuff på magen.

Blir det så att jag känner av det ikväll också tar jag det helt enkelt lugnt och kollar nån film med tjejen eller något.. Alkohol och sötsaker är nämligen det absolut sämsta när magen känner sig som den gör. Vet inte om det kan vara gallgångarna eller något annat där i krokarna, anatomin är inte helt hundra inpräntad hos mig.

 

Hur som helst, morgondagen blir jag hos föräldrarna hela dagen, åker väl till tjejen och lämnar av julklappar och önskar hennes familj en god jul.. Sen separeras jag och tjejen för vad som verkar bli hela julhelgen.

 

Juldagen blir det ju som sagt lite middag här med ett par grabbar, vi lär fortsätta vår kulinariska upplevelse med massa gottiga drycker.. Brukar vara en riktig höjdarutgång på juldagen också, så ser fram emot det väldigt ordentligt.

 

Annandagen var det då planerat att jag skulle jobba, men då Noddan frågade mig om jag ville följa med till Uppsala och spela poker med hans gamla polare där var jag bara tvungen att byta bort det.

Tydligen är detta ett homegame med betydligt högre stejks än våra slask på typ 100krs-grytor och 1/2-cash.

Enligt Noddan är det inte ovanligt att folk backar uppåt 10K i de där gejmsen, 300krs rebuy är tydligen startspelet.. Sen lär det bli cash också uppåt 5/10 förhoppningsvis.

Enligt Noddan håller spelet betydligt, betydligt lägre klass än våra homegames.. Så jag känner preliminärt att det var värt att skippa alla andra annandags-historior som hade kunnat vara aktuella mtp på att det verkar vara Valuetown med stort V.

 

Visserligen säger det inte så mkt att det är betydligt sämre än våra homegames, då jag personligen anser att iaf 8 av 10 runt ett genomsnittligt bord hos oss med lite bättre money management och lite bättre speldisciplin skulle slå och tjäna ganska bra pengar på iaf typ 2,5/5.

De flesta är väldigt bra i grunden, vi har trots allt spelat ihop i typ 4-5 år så alla har ju lärt sig av varandra under resans gång.

 

Tydligen ska det dock vara några egna företagare i det där gejmet som är rena rama nybörjarna.

 

Men även utan det galna värdet skulle jag nog åka, Noddan är riktigt jävla rolig att hänga med och kan tänka mig att hans gamla Uppsala-polare är precis likadana.. Så räknar med en rolig kväll där oavsett resultat.

 

Blir iaf inget mer onlinespel förrän typ den 28e tror jag.

Kan vara skönt och nyttigt med en lång helg ledigt.. Kanske blir det lite dötid någon förmiddag, och då kanske man går in och tittar några floppar iaf.

 

Och nu ringer chefen; "Ja va bra att du var hemma, Fredrik kände sig lite krasslig och gick hem.. Kan du jobba 17-21?".

 

EH NEJ, blev mitt svar. Berättade att jag ska på uppesittarkväll, men helt ärligt duckar jag den även utan anledning.. Han kan väl inte på allvar tro att man ska komma och jobba varje gång, två timmar efte han ringer. Tattigt tänkt imo.

 

Slänger nog upp en graf snart, tänkte ta några minuter och analysera siffrorna hittills för månaden osv.. Det har ju obv inte gått riktigt enligt planerna, tror BB/100 kommer ligga ganska långt under snittet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gammal är du? Har fått intrycket av att du är ganska ung men du verkar ha flera vänner som är gifta så nu börjar jag undra :F

 

Skulle vara kul att dra ihop ett Uppsala-cg (och enköping osv) med pfare någon gång. Du, kaffedopp, antisk osv. Bor själv mitt i stan. God jul!

 

Jag är 25, men i pokergänget jag umgås allra mest med är jag typ yngst.. Zorba här på pf och ett par till i gänget är yngre än mig. Men basen är väl 82or och sen några 70-talister, umgås dock bara med ett gift par vad jag vet, men det är oftast hos dem vi spelar så det blir väl mkt snack om dem antar jag.. :)

 

I ett så litet samhälle måste man liksom bredda ålderspannet ganska rejält för att hitta folk man gillar att umgås med. :)

 

Ja ett PF-game i Uppsala med hyfsat vänliga stejks vore riktigt roligt.

Är alldeles för sällan i Uppsala och spelar, vi åker in typ två ggr/år på lite större turneringar (större i antal spelare, inte inköp).

 

Och en god jul till dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt första game utanför våran gemenskap var med Noddans poolare i Uppsala för ngr år sen. Började skit bra i turren sen blev jag ner synad när jag bluffade och vågade inte spela en enda hand till:-) Tror du kan vinna riktigt fina pengar där. God jul på dig och ett riktigt lyckat nytt år önskar jag dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att December blev skaplig ändå. trotts den riktigt sega starten!

 

Ha ett bra poker år 2010 så kanske vi ses på 2/4 något under året!

 

God jul och gott nytt år

 

Tackar, ja kul att det ser ut att bli en hyfsad månad till slut.

 

Vore kul och möta dig lite på 2/4, kommer bara aldrig ihåg vad du nickar.. :)

 

Mitt första game utanför våran gemenskap var med Noddans poolare i Uppsala för ngr år sen. Började skit bra i turren sen blev jag ner synad när jag bluffade och vågade inte spela en enda hand till:-) Tror du kan vinna riktigt fina pengar där. God jul på dig och ett riktigt lyckat nytt år önskar jag dig.

 

Mja.. Nu blir det nog så att jag inte åker med dit ändå.

Har varit så jävla risig i magen, både den 23e och igår, så har inte hunnit träffa tjejen knappt alls.

Ikväll blir det ju utgång, om magen pallar med.. Får iaf göra ett försök då jag redan hostat 150kr för biljetten. :)

 

Men sen måste jag nog toffla morgondagen, känns som att julhelgen är en del av året man faktiskt måste toffla någon dag iaf.. Jävligt tråkigt för jag hade verkligen sett fram emot att åka med Jonas imorgon, det lät sjukt kul.. Men som sagt, man lär prioritera lite tid åt flickvännen ibland också.

Blir ju dessutom poker hos Bua om typ 5 dagar så man dör ju inte av slaskbegäret ändå lär man tro.

 

Du kommer väl på Buas turre?

Läste att din julafton var lite smått kaotisk, skönt att det löste sig till slut.. Läskigt med ambulans och allting.

 

Menmen, trots en jävligt motarbetande mage så hade jag en väldigt lyckad julafton, höjdpunkten på senare år är ju maten snarare än klapparna.. Nu blev väl inte den upplevelsen ultimat eftersom magen inte orkade med lika mkt som normalt, men kanske är lika bra när man summerar julhelgen på vågen. :)

 

Om typ 4 timmar dyker dock grabbarna upp, två barndomskamrater som jag gått i skolan med från lekis typ.. Vi följdes åt hela vägen upp till och med gymnasiet, men sen har alla gått skilda vägar och nu för tiden träffas vi knappt varannan månad.

Det blir till att gå ner och försöka få tag på en fin köttbit på någon av affärerna, sen blir det matlagning, säkerligen lite vin och en hel del annat gott att dricka.

Vi får se som sagt hur mkt magen klarar av, förhoppningsvis ska det inte märkas av.

 

Imorgon blir det sen filmkväll med tjejen.. Har lite dåligt samvete för att jag först idag insåg att jag inte hinner åka med på pokern imorgon, hoppas inte Noddan blir putt för den dåliga framförhållningen.

Han är förvisso inte den långsinta typen, hörde att Joggy va väldigt sugen på att ta min plats i gejmet.. Så det borde lösa sig.

 

Får se om jag spelar någon poker på Söndag, förmodligen blir det mellandagsrea med tjejen då.. Ska fan investera i ett oljeelement, hade ett sånt när jag bodde hemma, då mitt rum hemma likt min "nya" lägenhet är rejält dåligt isolerade och blir otroligt kalla så fort temperaturen utomhus går ner kring -10 grader.

Vet därför att dessa oljeelement är sjukt effektiva.

 

Absolut senast Måndag kliver jag på grinden igen, va lite smått spelsugen nu.. Men bara för att verkligen fira helgen så ska jag låta bli. :)

 

God Jul återigen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Partyjack. Igår floppade jag set fyra ggr och varje gång hade motståndaren floppat set med AA. Sen fick jag in det med topp två och även då hade motståndaren settat sina raketer. Sen fick jag själv in det med AA och då hade fi set i sjuor. Dessutom fick jag in det med toppar 2 ggr och fi träffade tvåoutarn på river.

 

Sjukaste var dock när jag träffade bottenset mot fi:s topset och drog in fyrtalet på turn.

 

Allt detta under en 3h-session. Du som har spelat på SvS 2.5/5kr mer än de flesta och säkerligen råkat för ut otaliga bad-beats under kort tid, har du någonsin råkat ut för något liknande? Har du någonsin ifrågasatt huruvida SvS är riggat eller ej?

 

God Jul & Gott nytt år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Partyjack. Igår floppade jag set fyra ggr och varje gång hade motståndaren floppat set med AA. Sen fick jag in det med topp två och även då hade motståndaren settat sina raketer. Sen fick jag själv in det med AA och då hade fi set i sjuor. Dessutom fick jag in det med toppar 2 ggr och fi träffade tvåoutarn på river.

 

Sjukaste var dock när jag träffade bottenset mot fi:s topset och drog in fyrtalet på turn.

 

Allt detta under en 3h-session. Du som har spelat på SvS 2.5/5kr mer än de flesta och säkerligen råkat för ut otaliga bad-beats under kort tid, har du någonsin råkat ut för något liknande? Har du någonsin ifrågasatt huruvida SvS är riggat eller ej?

 

God Jul & Gott nytt år!

 

Låt mig börja med att påpeka att jag är lite rädd att jag blir levlad av ditt inlägg, men svarar seriöst för att jag försöker vara en snäll kille:

 

Härligt med en sådan session mitt under brinnande julhelg.. Därför jag avstår att spela de dagar jag vill ha ett garanterat gott humör med mig.

 

Men jo, jag tror alla som spelat relativt mycket haft otaligt antal sådana pass.

 

Spelar du tillräckligt många livesessions så kommer du råka ut för exakt samma saker, bara det att du upplever det som mycket intensivare och jobbigare då händerna kommer mycket snabbare på varandra när du spelar online.

 

Mitt svar blir alltså att nej, jag tror inte att SvS är riggat.

 

Däremot ska sägas att när jag var som färskast online spelade både jag och Joggy mycket på dåvarande b2b-nätverket under olika skins.

 

Vet inte om det var för att man va så färsk och oerfaren, men jag tyckte varje fall att situationen topptvå mot bottenset var EXTREMT vanlig.. När jag ser tillbaka tycker jag heller inte att det är något jag råkar ut för lika ofta.

 

På b2b fanns även ett stegdrag som jag och Joggy ALLTID satte, antingen JT på KQ-bräda eller tvärtom.. Den gick tamejfan inte att missa om man fick in degen på floppen. Verkligen helt sjukt.

Men som sagt, de va hur jag upplevde det hela då.. Nu är det nog troligare att jag bara skulle slagit bort det som lite dålig varians.

 

Finns ju otaliga rigg-rykten, men det jag hört mest av är ändå b2b.. Även om jag när jag nu säger det inte menar fullt allvar.

Däremot hänger ju ryktet kvar även i det nya namnet entrACTION.

 

Men nej, på det stora hela tror jag verkligen inte på någon rigg.

Har varit med om tillräckligt många sinnesrubbat overkliga livesittningar för att inse att konstiga saker kommer hända om du spelar tillräckligt många händer.

 

Bara ett par timmar kvar innan man "får" korka upp..

Mkt törstig nu ska sägas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då börjar dagen med denna:

Kroatien.gif Karlovacko (nr 1510)

 

Land Kroatien

 

Distrikt Kroatien

 

Alkoholhalt 5,4 %

 

Färg Ljus, gyllengul färg.

 

Doft Maltig doft med inslag av humle, bröd och smörkola.

 

Smak Maltig smak med inslag av humle, bröd och smörkola.

 

Användning Serveras vid 8-10°C till husmanskost eller som sällskapsdryck.

 

Har för första helgen sedan i somras nån gång helt undvikit Breznak, såg att det bara va en låda kvar på systemet så lämnade den till bättre behövande.. Finns alltid en risk att dricka sönder en sådan godbit.

 

Övrigt i sortimentet idag är klassiker som Corona, Newcastle och svarta Tuborg.

En skön blandning, Karlovacko är ett tips från en av kommunens bästa och mesta öldrickare Linkan.. Måste säga att det var en jävligt positiv överraskning.

Förvisso är väl 17,80kr för 50cl lager i det absolut blodigaste laget.. Men de första fem munnarna pekar redan mot att jag funnit en ny favorit.

 

När polarna kommer över blir det matlagning, de hade tydligen tyckt att 70cl Minttu va en bra idé.. Återstår att se hur bra den idén är.. Blir nog inte alltför många shots för min del iaf.

Däremot är varm choklad och minttu en jävla hit, för er som inte prövat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg för övrigt i min ensamhet att IFK värvat Pär Ericsson från GAIS.

 

Mkt bra värvning imo.. Jävligt rörlig forward som i de matcherna jag sett med GAIS alltid varit ett hot på djupet.

Viktigt för IFK ifall man måste sälja Hysén, eller om han går sönder igen.. Då man inte måste gå ifrån spelet som man var tvungen att göra de matcher Hysén inte var med i år.

Allt för att "Killer-Stiller" (älskar nicket) inte alls hade samma kapacitet att springa på djupet.

 

Jag gillart.. Kan inte släppa guldet till gnagarsvinen ett år till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick reda på att den där Pär Ericsson var typ 22bast. När jag var i götet och såg GAIS-AIK, trodde jag att det var nån gammal 35årig GAIS-profil...

 

GZ hursom. IFK yngling fortsätter omss...

 

Mjo ja trodde också de va någon som spelat i GAIS forever and ever innan jag började forska i det..

 

Frågan är väl om han är ett lika stort hot när motståndarförsvaret inte har Wanderson att hålla reda på.

 

Nu lär det dröja max 2 min innan det knackar på dörren, då ska det inhandlas ett gäng riktigt fina köttbitar och sen ökar vi bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...