Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jobbar du på Konsum? så kan det gå om man snöar in sig i för mycket poker :lol:

 

Pls , blir rätt lack på sådana här kommentarer. Jag vet att folk gärna ser ner på dom som jobbar inom handel men som själva tycker dom är 100 gånger mer lyckade om dom jobbar på Scania som montörer.

 

Alla kanske inte tycker att ett bra liv är att plugga 3-4 år och tar då andra vägar där dom trivs med sitt jobb och kan försörja sig själva eller sin familj.

 

Behöver liksom inte betyda att man är totalt efterbliven om man knegar på Konsum så som många människor tror..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

konsum sucks.. Ica rules!!!! :lol:

 

Hehe, i mångt och mycket är jag beredd att hålla med tyvärr.

ICA som företag är helvetes mkt bättre och starkare, och butiken på orten är rejält mkt bättre skött och säljer förmodligen nära på det dubbla/kvadratmeter.

 

Pls , blir rätt lack på sådana här kommentarer. Jag vet att folk gärna ser ner på dom som jobbar inom handel men som själva tycker dom är 100 gånger mer lyckade om dom jobbar på Scania som montörer.

 

Alla kanske inte tycker att ett bra liv är att plugga 3-4 år och tar då andra vägar där dom trivs med sitt jobb och kan försörja sig själva eller sin familj.

 

Behöver liksom inte betyda att man är totalt efterbliven om man knegar på Konsum så som många människor tror..

 

Mkt bra post imo.

 

Tror ändå att det är en ganska liten skara som ser ner på "kassörskor", och att den minskar i takt med alla andra fördomar. (oftast är just dessa människor själva ganska misslyckade)

 

Just här är det typ 10 anställda just nu och jag kan säga att alla (utom jag och extraknegarna) har hus, familj och en, vad jag vet, hyfsat välmående ekonomi.

90% av dem hör dessutom till de klart trevligaste och socialt mest utvecklade människor jag träffat i mitt liv.

 

Alla är på det klara med att det inte är något man kommer att kunna räkna in miljonerna genom, men det är heller inte allas mål här i livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick nog upp lite väl tidigt, familjen, föräldrar och brorsan kommer och hämtar upp mig om 55 min för avfärd till Grisslehamn varpå vi ska åka en snabbsväng fram och tillbaka över ålands hav.

 

Grundtanken var att vi skulle äta julbord ombord, ett julbord som ofta är riktigt riktigt bra med mycket fisk av olika slag.

Nåja, när vi väl hade bestämt detta i Tisdags så visade det sig vara fullbokat på julbordet.. Så vi kom överens om att dra en sväng ändå, både jag och brorsan behöver väl fylla upp förråden av alkohol inför helgerna som kommer.

 

Kommer väl hem vid 16-17 nån gång, då blir det en middag av något slag.. Återstår att se om jag själv drar ihop något till brorsan och hans "kompis" (granntjejen) som kommer förbi här direkt efteråt.

 

Förmodligen springer vi ner och tar en pizza innan vi drar igång festen.

 

Tabben med att jag gick upp för tidigt var att jag hann läsa några SvS-dagböcker och på typ 10 min hann bygga upp ett sjujävla stort spelsug alltså.. Verkar som att det varit ett riktigt bra värde under natten också.

 

Nåja, pokern är långt ifrån allt här i livet.

Nu ska jag ha en jäävligt grym dag, och sen får vi se imorgon hur stor chans det finns till någon seriös grind då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt osympatiskt och drygt skrivet för att använda lindriga ordalag. Tycker partyjack dag efter dag visar prov på en skön personlighet som definitivt inte förtjänar denna typ av poster.

 

Tyvärr återkommer sällan (läs aldrig) dessa osympatiska, obildade och otrevliga personer för att försvara sina åsikter.. Eftersom det aldrig finns några bra argument.

Man får leva med att alla har olika åsikter, även om de mest udda/banbrytande åsikterna sällan har några argument för sig öht..

 

Gårdagen var iaf otroligt lyckad, klev upp i tid som sagt och tog ålandsresan med ro.. Drack några öl med familjen, slank även ner ett par jäger.

Shoppade loss rätt ordentligt, notan landade väl på 1600 pix tror jag.

 

Sen hem och tröck en pizza på lokala pizzerian, innan förfesten drog igång hemma hos mig.

Det var till en början mestadels brorsans bekanta som hängde, drack och snackade skit.

Efter ett par timmar dök delar av "pokergänget" upp, Hogge, Linkan och Mange.. Mange som vanligt rejält spelsugen visade tydligt sin besvikelse på att jag plockat undan pokerbordet till fördel för ett par sittplatser extra.

 

Var tvungen att utsätta mig för hans klonkskills då vi körde några öppna 100krs-flippar. Stannade väl när jag var 500 back eller så, många i kompisgänget anklagar mig för att vara en turapa.. Men i Mange hade jag faan mött min överman, även Linkan och Hogge gick in för att försöka klonka sönder honom.. Men Manglarn höll upp i alla 30/70 lägen, han är rock solid!

 

Sen en utgång som kanske inte går till historien som den bästa, men för att vara bowlingballen måste jag nog säga att den tillhörde top 10% genom tiderna.. Hade jävligt trevligt sällskap med tjejen och ett bra gäng polare.

 

Idag har jag och en polare som sov över legat och slöat, kollade bla på Dark Knight som jag av nån anledning hade missat helt.. Va en helt perfekt bakisfilm med mycket överdriven action.

 

Blir nog lite pokerspel framåt kvällen, ska slöa färdigt bara och kika på Arsenal-Liverpool också.. Hoppas på ett kryss obv, efter att Utd klantat till det ordentligt igår.. Jävla typiskt när Chelski tappade poäng också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner absolut noll poker-sug, efter att ha halvsovit genom fotbollen är det väl inte heller någon bra idé att sätta sig och spela.

Kanske spelar Sverige-rankingen när det drar ihop sig, men tror jag lägger huvudfokus på någon film varpå jag tar och hittar nyttig sömn och sen drar en grind imorgon istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dragit av tre timmar så här på morgonen.. Väldigt bra action, mkt fisk och som resultat av det en hel del riktigt galna utsugningar.

Hade nog lite nytta av att jag har lite lätt baksmälla kvar, det hjälpte mig förmodligen att hålla känslorna nere då man blir ganska obrydd när man är bakis.

 

Spelade ändå helt okej tycker jag nog, även om jag gjorde ett par semispew-spel mot en jättefisk som jag som vanligt aldrig orkar sätta på en hand.

 

Stannar iaf på +2K, utan några eg riktigt intressanta händer.

 

Ska ta en dusch nu och sen gå och luncha med Wiggan och en till snubbe från fotbollslaget.. Skulle tro att jag spelar i eftermiddag, om jag inte hittar jättemärkliga krafter för att ta en löptur i -2 grader celsius.

 

+10155:- för månaden iaf, nu är jag på g känner jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

e wiggan arbetslös eftersom han alltid verkar vara ledig? =)

 

Mja, han jobbar typ fyrskift (tror jag de heter) på sandvik. Så han har var fjärde vecka helt ledig, eftermiddag var fjärde, förmiddag var fjärde och natt var fjärde. Alltså är det eg bara förmiddagsveckan en gång i månaden som han inte är hemma över lunchtimmarna typ. :P

 

Sen har de ju inte haft överdrivet mkt jobb på Sandvik på sistone, så han har väl fått en hel del extra ledigt pga det.

 

Nu blir det iaf spel ett par timmar till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många ggr har Jack gulat dig på SvS?

 

:lol:

 

 

Nåja, började eftermiddagen med lite blandade nivåer.. Tyckte till och med 2/4 kändes tight och tråkigt.. Va riktigt mkt grinders.

 

Så kände att jag kunde behöva träna på mitt bedrövliga HU-spel, drog igång 4 st 0,5/1-bord och köttade loss.

Är faktiskt rent bedrövlig i HU, men lyckades ändå hitta +500kr där nere över typ 80 minuters spel.

 

Främst får man väl se det som träning på situationer som jag sällan ställs inför när jag spelar 5max.

Backade en hunk på första timmens spel på 5max så totalt +400kr för passet.

 

Ska snart åka och hämta tjejen och sen åka hem till föräldrarna för middag osv.. Tippar på att det blir ett par timmars spel ikväll också, känner mig fortfarande jävligt sliten sedan helgen men borde kunna avvara lite krafter då det lär vara lite bättre action än det var nu under dagen.

 

+10540:- för månaden nu iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick mig ett underbart mål mat hos päronen, och på vägen dit samt hem tog jag mig en funderare och kom fram till att det var längesen jag tyckte onlinepoker var så roligt som när jag multitablade HU idag. Visserligen på ultramicronivå, men kan jag bygga erfarenhet och självförtroende där så kanske jag kan bygga ut och kanske fortsätta spela HU lite seriösare.. Jag har ju hyfsad koll på stor del av spelarbasen på sidan så borde kunna bli en riktigt grym bumhunter. :)

 

Skämt åsido, lär hålla mig till 5max mestadels.. Men mellan varven ledsnar man ju lite lätt och då kan det vara läge att gå ner och köra HU för att få upp spelsuget om inte annat.

Är spelet dessutom så extremt mjukt som det var idag så kommer jag kunna göra helt okej pengar även på detta.

 

Hur som, ska stressa in på SvS och försöka få in 90 min spel då jag prob ska hem till tjejen och titta på CSI med henne vid 21..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gahh fy fan vad steamad jag är just nu.

 

Floppar inte ett skit, och när jag för en gångs skull floppar halvbra har jag två fiskar med mig varav den ena floppar nöten och den andra försöker reppa nöten och suger ut till supernöten typ..

 

Jävla katastrofpass, totalt jättedåligt rakt igenom och tappar hela dagsplusset på 2,5K på 90 minuter.

 

Denna känns ju stört omöjlig att vika då jag dessutom får två str8flushouts:

 

***** Hand History for Game 1192209047 *****

$400 NL Texas Hold'em - Monday, December 14, 19:47:52 ET 2009

Table Cleopatra 13 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: edwine_123 ( $208.36 )

Seat 2: pokerfia ( $612.2 )

Seat 3: Dr.Falcon ( $774.03 )

Seat 4: Partyjack ( $850.79 )

Seat 5: demce ( $824.22 )

pokerfia posts small blind [$2].

Dr.Falcon posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 5d 4d ]

Partyjack raises [$14].

demce folds.

edwine_123 folds.

pokerfia calls [$12].

Dr.Falcon calls [$10].

** Dealing Flop ** [ Jd, Kc, 6d ]

pokerfia checks.

Dr.Falcon checks.

Partyjack bets [$31.5].

pokerfia folds.

Dr.Falcon raises [$84].

Partyjack calls [$52.5].

** Dealing Turn ** [ 3d ]

Dr.Falcon bets [$120].

Partyjack raises [$332].

Dr.Falcon is all-In.

Partyjack calls [$344.03].

** Dealing River ** [ 5c ]

Dr.Falcon shows [ Ad, 8d ] a flush, ace high.

Dr.Falcon wins $1547.06 from the main pot with a flush, ace high.

Resterande marker försvann på såna här snyggingar, känns inte helt ovanligt denna månad:

 

***** Hand History for Game 1192252978 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, December 14, 20:23:50 ET 2009

Table Diana Turbo 15 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: fegis3 ( $395 )

Seat 2: PerLedin ( $336.67 )

Seat 3: urbanowski ( $200 )

Seat 4: Partyjack ( $970 )

Seat 5: KiaOra ( $698.31 )

fegis3 posts small blind [$2.5].

PerLedin posts big blind [$5].

urbanowski posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kd Ks ]

urbanowski checks.

Partyjack raises [$22.5].

KiaOra calls [$22.5].

fegis3 folds.

PerLedin folds.

urbanowski calls [$17.5].

** Dealing Flop ** [ Kc, 3d, 5h ]

urbanowski checks.

Partyjack bets [$50].

KiaOra folds.

urbanowski calls [$50].

** Dealing Turn ** [ Tc ]

urbanowski checks.

Partyjack bets [$131.25].

urbanowski is all-In.

** Dealing River ** [ 9c ]

urbanowski shows [ 6c, 5c ] a flush, king high.

Partyjack shows [ Kd, Ks ] three of a kind, kings.

Partyjack wins $3.75 from side pot#1 with three of a kind, kings.

urbanowski wins $419.26 from the main pot with a flush, king high.

Väldigt skön hand, synar väl inte alltid limptrebetten här normalt men båda fi som ser floppen är superfisken varav "narri" verkar rejält jävla tiltad.

 

Handen innan jagade han färg hela vägen för överpott mot min floppade kåk, efter handen skriver jag "lol" i chatten.

Efter att ha tagit denna hand visar han T9o och skriver i chatten; "Vem fan är det som är lol nu då?"

 

Den enda behållningen under ett annars stört jobbigt pass, kanske kan vara årets chatt-citat i min värld iaf..

Otroligt sexig limptrebet med T9o, handen målar en bild över hur detta pass kändes.

 

***** Hand History for Game 1192251968 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, December 14, 20:23:02 ET 2009

Table Diana 32 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $1118.52 )

Seat 2: Hellgaard ( $1243.85 )

Seat 3: brenday ( $396.73 )

Seat 4: coach ( $530.65 )

Seat 5: narri ( $1208.04 )

Hellgaard posts small blind [$2.5].

brenday posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 2d 2h ]

coach calls [$5].

narri calls [$5].

Partyjack raises [$27.5].

Hellgaard calls [$25].

brenday folds.

coach calls [$22.5].

narri raises [$95].

Partyjack calls [$72.5].

Hellgaard folds.

coach calls [$72.5].

** Dealing Flop ** [ Qc, Ks, Jh ]

coach checks.

narri bets [$290].

Partyjack folds.

coach folds.

narri does not show cards.

narri wins $614.19

 

Så breakeven för dagen, över till tjejen nu och glo på tv en timme.. Sen lär det kunna bli en sen kväll på SvS för min del....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No offence Partyjack men om det där var dom värsta potterna du förlorade så vet jag inte om jag ska garva eller gråta åt din mentalitet. Vad jag ser så är det där ganska vanliga setups och det kommer iallafall någon dagligen om man grindar ett par timmar , eller så är jag bara förbannat badrun dessa vintertider. Och så mycket som du spelar så bör du vara allt annat än van...

 

22-handen är ingen höjdare btw , vet inte ens varför du postar den.

 

Tror dock mer på att du var tiltad för stunden och det var därför whinet kom..

 

Inget att göra åt som sagt , bara grind it back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för UTG-range egentligen? Jag höjer normalt inte 45s UTG, jävla skithand som förlorar mkt jättepotter med suckerfärg/stege. Särskilt OOP där man inte kan kontrollera pottstorleken när man blir setupad 200bb djupt.

 

han är ju cut-off och utg har postat och checkat

 

Jerico har rätt, jag bör nog se över lite vad jag öppnar för skräp UTG.. Överskattar nog små SC ganska ordentligt, men just i denna hand var alla utom BB löspassiva fiskar så att hamna oop mot en hyfsad spelare skulle inte hända i just detta fall.

Dock har Jerico förmodligen helt rätt i att det är fel att öppna sådana händer utg.

 

No offence Partyjack men om det där var dom värsta potterna du förlorade så vet jag inte om jag ska garva eller gråta åt din mentalitet. Vad jag ser så är det där ganska vanliga setups och det kommer iallafall någon dagligen om man grindar ett par timmar , eller så är jag bara förbannat badrun dessa vintertider. Och så mycket som du spelar så bör du vara allt annat än van...

 

22-handen är ingen höjdare btw , vet inte ens varför du postar den.

 

Tror dock mer på att du var tiltad för stunden och det var därför whinet kom..

 

Inget att göra åt som sagt , bara grind it back.

 

Absolut, när jag spelar en session sitter jag inte och skriver ner varenda beat jag åker på för att posta det som whine här.

 

Jag plockar ut ett par för att visa upp på ett ungefär hur det är, vet att dessa två absolut bara är vardagsmat eg som man kommer få se flera gånger över typ tusen händer.

 

Ska sluta posta beats öht om det uppfattas på det sättet.

 

22-handen skrev jag en rätt ingående förklaring till (där det också står att jag spelar den dåligt/ostandard) där fis beteende både i potten men framförallt i chatten var enda anledningen till att jag postade handen..

 

Men ja det stämmer att jag var tiltad när jag skrev det..

Blir enklast att inte lägga ut några småbeats öht, uppfattas väl som en gnällig jävel om inte annat.

 

Tiltat av med ett hyfsat CSI-avsnitt, och när jag kommer hem igen ser jag att spelare/flop har ökat med ett tiotal procent.. Bådar gott.

 

Tänkte också på ett inlägg jag fick förra månaden om att jag är alldeles för resultatorienterad.. Och det stämmer jävligt bra, kanske framförallt i perioder där det går långsammare framåt än genomsnittet, som just nu.

Tar det alldeles för hårt när jag tappar "ett helt dagsplus" som egentligen bara är 2,5 inköp.. Något jag ska klara av att tappa på 10 minuter utan att eg behöva bry mig känslomässigt.

Stor läcka i mitt pokerspel utan tvekan.

 

Däremot är det ju onekligen jobbigt i perioder där det inte flyter på som man är van.. Det kommer man väl aldrig ifrån helt antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar det alldeles för hårt när jag tappar "ett helt dagsplus" som egentligen bara är 2,5 inköp.. Något jag ska klara av att tappa på 10 minuter utan att eg behöva bry mig känslomässigt.

Stor läcka i mitt pokerspel utan tvekan.

 

Däremot är det ju onekligen jobbigt i perioder där det inte flyter på som man är van.. Det kommer man väl aldrig ifrån helt antar jag.

 

Lider lite av samma grej men summan spelar inte så stor roll, blir nog lika tiltad av att bli två-outad av nån 20bb-fisk som för hela stacken. Hatar att förlora helt enkelt. Det är väl en styrka ibland men när det blir lite väl mycket blir det en ohygglig tilt av det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lider lite av samma grej men summan spelar inte så stor roll, blir nog lika tiltad av att bli två-outad av nån 20bb-fisk som för hela stacken. Hatar att förlora helt enkelt. Det är väl en styrka ibland men när det blir lite väl mycket blir det en ohygglig tilt av det hela.

 

Mkt bra skrivet, känner igen mig väldigt väl i just detta.. Även om jag oftast har knep för att hålla borta den där riktiga mongolid-tilten så är det precis lika jobbigt när någon suger ut för 100kr som 1000kr, förutsatt att det är samma tillvägagångsätt.

 

Jacken vet du vad som generellt sett genererar flest händer/timme; 4 turbo bord eller 5 stycken vanliga?

 

Har faktiskt ingen aning, brukar blanda friskt med de bord som är bäst värde.. Så har aldrig gjort någon kontroll direkt, däremot måste det ju gå att räkna på ett ungefär efter hur lång betänketid man har på endera bord.

Det har jag visserligen inte heller koll på. :)

 

 

Jaha, hyfsat tungt kvälls/nattpass avslutat nu. Blev nära på tre timmar spelade, va lite halvsteamad redan efter 15 min då jag hade tappat 1500 på lite tvåpar mot set och andra småsaker.

 

Höll ihop det ganska hyfsat ändå och till slut kom ju såklart vändningen, var upp nästan 2K ett tag men tappade tillbaka mot slutet då jag istället för att hitta slaggen lockades att stanna av ett helt jävla enormt värde.

Hade 60/10-fiskar i mängder på alla mina fem bord och i princip grinderfritt var det efter kl 00 också.

 

Dagen slutar då +900:- ungefär, ganska exakt 100kr/timme vilket är långt efter genomsnittstimlönen.

Samtidigt kan jag inte låta bli att känna mig lite nöjd att hitta plusset vid tre av fyra pass när det har hackat i maskineriet som det har gjort idag.

 

Bara att inse att det kommer att bli en fortsatt tung månad detta.

 

+8959:- för månaden och jag harvar vidare.

Imorgon blir det uppgång vid 7-snåret, ska in till reumatologen för en av de avslutande uppföljningarna på läkemedels-forskningen jag var med i.. Imorgon skulle det tydligen fixas med ersättning också så räknar med åtminstone typ +3K redan innan lunch. :)

 

Börjar nästan kännas värt det nu när utslagen har börjat ge med sig ordentligt.. Kan ändå inte låta bli att tycka att det är jävligt tråkigt att medicinen inte fungerade, hade varit jävligt coolt att vara en del av ett genomslag mot en sjukdom som fortsätter vara obotlig.

 

Hög tid att rulla ner i sängen antar jag.. Siktar väl på att dra igång en grind kring lunch imorgon igen.

Disciplin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...