Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

Därför känns det som att jag gör smart i att försöka grinda ut den (hittills) lilla svackan och sen börja spela mitt spel ordentligt när jag märker att jag börjar springa normale igen.

:)

 

stör mig lite varje gång du skriver liknande, du kan inte prata om variansen som att du är inne i den, även om det känns så, varje hand spelas ju oberoende hur det gått innan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

stör mig lite varje gång du skriver liknande, du kan inte prata om variansen som att du är inne i den, även om det känns så, varje hand spelas ju oberoende hur det gått innan

 

Fast det är oundvikligt att man har lite carry-over undermedvetet/känslomässigt från sina senaste sessioner när man spelar. Ofta en bra idé att tighta lite när det går dåligt för att man kanske spelar lite sämre postflop och om det är samma session för att folk tycker att man verkar kass och spelar tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är tillbaka igen på svs efter en ganska lång sejour på boss o andra med RB, men fan va jag har saknat det. Blir extra lycklig när du säger att det är segt idag, när alla semi-regs kastar pengar på en. Du är en inspiration hur som helst och lär som vanligt få din 25k+ månad

 

Hehe jo man är väl bara bortskämd med en handfull 60/10-firrar med djupa fickor varje pass.. :P

 

Som det känns nu kan 25K-månaden bli svår att fixa ihop.. Men det svänger ju onekligen väldigt fort.

 

stör mig lite varje gång du skriver liknande, du kan inte prata om variansen som att du är inne i den, även om det känns så, varje hand spelas ju oberoende hur det gått innan

 

Förstod inte riktigt hur du menade, och visste inte vad jag skulle svara innan jag läste Jericos svar.

Varje hand spelas oberoende av varandra, om du har helt nya motståndare varje hand.

Om jag backar tre inköp på 10 minuter (extremfall visserligen), eller förlorar 99% av alla småpotter över ett par timmar, så är det väl självklart att ALLA motståndare, även de värsta fiskarna kommer spela annorlunda mot mig jämfört med om jag skulle mer eller mindre tömma bordet.

 

Tycker inte man ska underskatta gameflow då det påverkar i princip allt som kan påverkas.

 

Sen förstår jag lite hur du menar, jag är ju aldrig fysiskt inne i en badstreak, det är väl bara något psykologiskt egentligen.

Men som Jerico skriver, tror även jag att det oftast (iaf i mitt eget fall) att det är en bra idé att tajta till lite när känslan är att man springer kall.

 

Nu blev det så att jag spelade 25/19 över 1500 händer vilket verkligen inte är att tighta till för mig personligen.. Men det är ju iofs ovidkommande. :)

Hur som, fick besök av Stigsson (Stignich på SvS) en liten stund.. Vi snackade lite skit en stund.. Har klämt i mig lite gröt och ett par hårdmackor (backdags-middag.. :)).

 

Ska höra av mig till tjejen och sen blir det nog grind större delen av kvällen skulle jag tro.

 

+3361:- för månaden just nu iaf.. Bra segt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså rent logiskt är ju påståendet att tajta till sig lite när man springer dåligt som att påstå att slumpen har minne. Tvärtom är väl alla avvikelser från vad man eg. tror är sitt A-game pga att man springer hett/kallt ev-

 

Dock finns det ju flera andra skäl till att det kan vara rätt ändå som PJ är inne på och som rör både psykologiska faktorer och gameflow:

 

- Om jag har svårt att hålla uppe mitt spel i perioder av negativ varians kan det ju totalt vara en fördel att undvika de mer marginella situationerna som kan elda på tilten ytterligare om de fortsätter att gå åt fel håll genomgående

 

- Om jag redan tror att jag tappat en del av skärpan pga tilt så kan ju risken att göra fatala felbedömningar med stora tapp som följd tala för att undvika att gå in i de mer marginella situationerna

 

- Om mitt naturliga tiltmönster är att bli för lös och spewig så kan medveten "tilltajtning" vara ett sätt att hantera det. Å andra sidan kan det ju bli ännu mer fel om jag mer reagerar på tilt genom att bli försiktig och rädd

(Ett problem här är att många säkert är som jag och tenderar att flaxa i båda riktningarna och blanda nitspel med att bli för aggro)

 

- Beroende på vad som hänt vid bordet kan folk ändra sitt spelmönster mot en själv och endera bli lösare eller tightare. En person som förlorat flera stora potter och spela aggressivt kan ju säkert locka fram syner från vissa spelare som kan bidra till nya, svåra situationer efter floppen. Motsatsen gäller naturligtvis också. Upp till mellannivå på blinds i SnG/MTT så brukar jag alltid om jag vunnit en stor pott med showdown och stark hand öppna nästa pott om jag får chansen, oavsett position och kort. Upplever att folk lägger sig oftare än snittet då eftersom min "kross" sitter i färskt minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*grym text*

 

Mkt bra skrivet henjon!

 

Sköna killar ute och sneseglar ikväll så passa på nu PJ, denna kommer nog bli en personlig klassiker faktiskt... http://www.pokerhand.org/?4963803

 

Hahaha.. Vart gömmer sig dessa nissar när jag floppar nöten?

Har dock stött på den där fi några gånger förr, och han liknande "moves" hela jävla tiden.

 

 

Jaha, har spelat nästan 4 timmar till nu.. Det va 4 riktigt gastkramande timmar kan man säga.

Fortfarande totalt jävla söndersynad av nötter som sug ut mina nötter typ.

 

Har bestämt mig för att inte lägga upp en massa whinehänder, alla vet hur det ser ut när man springer kall..

Och just därför är det heller inte några andra intressanta händer att lägga upp.

 

Jagar och jagar konstant i timmar, tar mig upp genom småpotter och BOOM så åker jag ner genom en stackning.

Sen jobbar jag mig upp igen, osså BOOM - osv osv..

 

På slutet fick även jag ta ett par stackar, då fisken började tappa det lilla fokus som får plats i en sån hjärna.. Denna blir den största vinstpotten för dagen:

 

***** Hand History for Game 1188202073 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, December 9, 21:58:35 ET 2009

Table Diana Turbo 3 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Jimas ( $791.33 )

Seat 2: Partyjack ( $1788.88 )

Seat 3: ricba640 ( $289.64 )

Seat 4: deucehigh ( $1513.31 )

Seat 5: risto20 ( $699.39 )

deucehigh posts small blind [$2.5].

risto20 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kh Jc ]

Jimas calls [$5].

Partyjack raises [$22.5].

ricba640 calls [$22.5].

deucehigh folds.

risto20 calls [$17.5].

Jimas calls [$17.5].

** Dealing Flop ** [ Kc, 5s, Jd ]

risto20 checks.

Jimas checks.

Partyjack bets [$60].

ricba640 folds.

risto20 calls [$60].

Jimas is all-In.

Partyjack is all-In.

risto20 folds.

** Dealing Turn ** [ Js ]

** Dealing River ** [ 3d ]

Partyjack shows [ Kh, Jc ] a full house, jacks full of kings.

Partyjack wins $997.55 from side pot#1 with a full house, jacks full of kings.

Partyjack wins $1675.16 from the main pot with a full house, jacks full of kings.

Game#1188202942 starts.

#Game No : 1188202942

 

Föranleddes av denna, så man kan ju lugnt säga att det hängde i luften:

 

***** Hand History for Game 1188201157 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, December 9, 21:57:53 ET 2009

Table Diana Turbo 3 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Jimas ( $745.57 )

Seat 2: Partyjack ( $1811.38 )

Seat 3: ricba640 ( $292.14 )

Seat 4: deucehigh ( $1535.81 )

Seat 5: risto20 ( $699.39 )

ricba640 posts small blind [$2.5].

deucehigh posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 4h 6h ]

risto20 folds.

Jimas calls [$5].

Partyjack raises [$22.5].

ricba640 folds.

deucehigh calls [$17.5].

Jimas calls [$17.5].

** Dealing Flop ** [ 7h, 4d, Ad ]

deucehigh checks.

Jimas is all-In.

Partyjack folds.

deucehigh folds.

Jimas does not show cards.

Jimas wins $791.33

 

Hur som helst, vart positivt chockad ett par gånger på slutet och bestämmer mig för att avsluta med humöret verkligen på topp då jag från att stått och stampat på breakeven i 6 timmar under dagen rycker sista timmen och stannar på +2300:-.

 

Verkligen nådaskönt efter ett par dagar som dessa, ska kolla färdigt på fotbollen nu (streamas) och några serier på teven innan jag hittar min skönsömn.

 

Imorgon blir det grind hela dagen, och sen ett försök till fotbollsträning på kvällen.. Blir nog en bra dag.

 

+5292:- för månaden.. Jobbajobba!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står inför ett jobbigt beslut.. Eller jobbigt och jobbigt, är bara jävligt osäker på om jag ska våga träna fotboll eller inte ikväll.

Blir väldigt stel i knät efter bara ha jobbat några timmar eller sprungit några timmar på stan, därför känns det väldigt riskabelt att köra fullt ut fotboll. Samtidigt är jag jävligt sugen på att komma igång och köra med ett roligt gäng, kan ju alltid ställa mig i mål om det trasslar till sig.

 

Samtidigt skulle det kännas enormt puckat att förstöra hela vårsäsongen pga en träning i december.. Vi får se vem som lyckas övertala mig Wiggan och tjejen har ett varsitt läger med olika argument.

Tacksam för tips.

 

 

Grind nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha seriös hand. Fick mig ett gott skratt iaf såhär till frukosten.

 

Ähh.. vem får inte in det lite tunnt på turn då och då? :P

 

 

Dagens morgonpass känns som en stor islossning, även om det periodvis är riktigt svedakallt så har jag på det stora hela haft en del vind i ryggen på sina ställen.

 

Va ungefär samma historia som föregående dagar första timmen, sen kommer denna härliga isbrytare.

Fi trebettar mkt så känns ganska standard att floata den floppen i pos. Att jag sen treoutar kan man ju leva med.. :)

 

***** Hand History for Game 1188532490 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, December 10, 09:40:38 ET 2009

Table Diana 1 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Greedy ( $479.38 )

Seat 2: Partyjack ( $967.5 )

Seat 3: yeahbuddy ( $1000.85 )

Seat 4: JOHANERI ( $516.35 )

Seat 5: terror69 ( $856.77 )

yeahbuddy posts small blind [$2.5].

JOHANERI posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 7s 7c ]

terror69 folds.

Greedy raises [$17.5].

Partyjack calls [$17.5].

yeahbuddy raises [$62.5].

JOHANERI folds.

Greedy folds.

Partyjack calls [$47.5].

** Dealing Flop ** [ 2h, 6s, Qc ]

yeahbuddy bets [$105].

Partyjack calls [$105].

** Dealing Turn ** [ 7h ]

yeahbuddy checks.

Partyjack bets [$181.25].

yeahbuddy calls [$181.25].

** Dealing River ** [ Jd ]

yeahbuddy checks.

Partyjack is all-In.

yeahbuddy calls [$616.25].

Partyjack shows [ 7s, 7c ] three of a kind, sevens.

Partyjack wins $1942.5 from the main pot with three of a kind, sevens.

 

Som vanligt kan man ju lägga upp en hel del sjuka beats, dagens värsta var när jag floppade nöten med QJ på T89, fi CRAI med KT och drar QJ för att nöta ut mig.. standard.

 

När sen CobbV påminde om hur många sätt han kan suga ut mig på var jag nästan nöjd att jag var så nära som jag var att hålla upp. :)

 

+2600:- för passet och +7943:- för månaden.

 

Passar på när det är som tightast på SvS att sköta lite hushållsnära tjänster, tänkte laga mig lite lunch.. Har en liten hookup över min galet fina chili, så lutar åt att det blir en sån idag igen.

Sen lär det städas av lite här hemma också, ska ha en liten förfest här på Lördag och just nu dansar dammråttorna fram på golvet.. Så kan behövas lite freshening känner jag. :)

 

Ska även testa knäet med lite utfall och knäböj, känns det ok så kör jag fotbollen. Märker jag att det spänner emot så stannar jag hemma och kollar på hockeyn och avvaktar en jävligt segdragen knäskada att ge med sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bli grym på chili.

 

Drog en snabb dammsugare över golvet också, blev skinande rent och det talar väl en hel del till min lathet att jag känner mig lika nöjd och stolt över min insats efter en så simpel sak.. :)

 

Enda bakslaget är väl att knät känns pissigt, kan inte gå ner djupade än 90 grader fortfarande och då känns det som en dålig idé att ge mig på fotbollsträningen.

 

Lite roligt var det senast jag träffade min ordinarie doktor, han hade varit på diverse forskningsresor varpå jag fått träffa en vikarie de senaste gångerna.

När jag var som värst i knät träffade jag vikarien, som stod och klämde och kände på knäet i flera minuter innan han sa "jo ja känner att det hettar lite på utsidan och det ser ju lite svullet ut.. Men vi får avvakta och se vad som händer".

 

När jag sen två veckor senare, och i princip helt utan vardagliga problem med knät känner min ordinarie doktor på knät i typ 10 sekunder innan han säger; "Du kan inte sätta dig på huk va?".

Hade inte reflekterat över det eftersom jag sällan hukar särskilt mycket när jag sitter och grindar. :P

Men mkt riktigt kunde jag fortfarande inte gå ner djupt med knät, och han upptäckte omgående en vätskesamling i knävecket som tydligen brukade uppstå efter inflammationer på lederna.

 

Snacka om skillnad på doktor och doktor, bävar mig inför dagen då min nuvarande doktor går i pension.. Den enda jag riktigt litar på där om jag ska vara ärlig, den enda av dem som hela tiden har bättre koll på mina symptom än jag själv..

 

Hur som helst, är det inte bättre till på Tisdag (inte troligt) så ska jag ligga på om att de ska åtgärda det på något sätt. Antingen en kortisonspruta som brukar hjälpa omgående, eller om det går att tömma ut vätskan på något vänster. Känns ju piss att jag inte ens kan ta min vanliga löprunda liksom, jag är fan 25 och inte 65. :)

 

Nåja, har lovat tjejen att hämta henne från jobbet, vi ska också ta en sväng och plocka upp lite julpapper för att slå in alla klappar som inhandlats.

 

Dealen jag har stående med tjejen är också att jag betalar för papper/snöre, yadayadayada och hon slår in skiten - Cash is king!

 

Ska kolla in en sväng på SvS, får se om jag drar av ett par timmars spel eller om jag avvaktar med det till ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att läsa dina händer! :) bra dagbok! rolig att följa.

 

Sedan är det ingen float med 77 där om man ska vara petnoga.

 

Nej sant där, jag synar ju för att jag leder relativt ofta.

Känns som att floppen är lite för torr för att jag ska behöva kladda in en raise!?

 

Kul att du gillar dagboken!

 

Skippade spelet och tog igen mig på lite CSI-avsnitt jag missat att kolla på.

Blir till att hämta tjejen snart, kommer väl igång med spelet kring 17-18, alternativt efter hockeyn.

Ska bli riktigt spännande att se om de kan rusha vidare på hemmaplan mot HV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ähh.. vem får inte in det lite tunnt på turn då och då? :P

 

 

Dagens morgonpass känns som en stor islossning, även om det periodvis är riktigt svedakallt så har jag på det stora hela haft en del vind i ryggen på sina ställen.

 

Va ungefär samma historia som föregående dagar första timmen, sen kommer denna härliga isbrytare.

Fi trebettar mkt så känns ganska standard att floata den floppen i pos. Att jag sen treoutar kan man ju leva med.. :)

 

***** Hand History for Game 1188532490 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, December 10, 09:40:38 ET 2009

Table Diana 1 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Greedy ( $479.38 )

Seat 2: Partyjack ( $967.5 )

Seat 3: yeahbuddy ( $1000.85 )

Seat 4: JOHANERI ( $516.35 )

Seat 5: terror69 ( $856.77 )

yeahbuddy posts small blind [$2.5].

JOHANERI posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 7s 7c ]

terror69 folds.

Greedy raises [$17.5].

Partyjack calls [$17.5].

yeahbuddy raises [$62.5].

JOHANERI folds.

Greedy folds.

Partyjack calls [$47.5].

** Dealing Flop ** [ 2h, 6s, Qc ]

yeahbuddy bets [$105].

Partyjack calls [$105].

** Dealing Turn ** [ 7h ]

yeahbuddy checks.

Partyjack bets [$181.25].

yeahbuddy calls [$181.25].

** Dealing River ** [ Jd ]

yeahbuddy checks.

Partyjack is all-In.

yeahbuddy calls [$616.25].

Partyjack shows [ 7s, 7c ] three of a kind, sevens.

Partyjack wins $1942.5 from the main pot with three of a kind, sevens.

 

Som vanligt kan man ju lägga upp en hel del sjuka beats, dagens värsta var när jag floppade nöten med QJ på T89, fi CRAI med KT och drar QJ för att nöta ut mig.. standard.

 

När sen CobbV påminde om hur många sätt han kan suga ut mig på var jag nästan nöjd att jag var så nära som jag var att hålla upp. :)

 

+2600:- för passet och +7943:- för månaden.

 

Passar på när det är som tightast på SvS att sköta lite hushållsnära tjänster, tänkte laga mig lite lunch.. Har en liten hookup över min galet fina chili, så lutar åt att det blir en sån idag igen.

Sen lär det städas av lite här hemma också, ska ha en liten förfest här på Lördag och just nu dansar dammråttorna fram på golvet.. Så kan behövas lite freshening känner jag. :)

 

Ska även testa knäet med lite utfall och knäböj, känns det ok så kör jag fotbollen. Märker jag att det spänner emot så stannar jag hemma och kollar på hockeyn och avvaktar en jävligt segdragen knäskada att ge med sig.

 

floatar floppen? var ngnstans då? synar du med intentionen att bluffa turn eller vadå? foldar du flopp som std eller? förstår inte, megastd å syna flopp, inte som float alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

floatar floppen? var ngnstans då? synar du med intentionen att bluffa turn eller vadå? foldar du flopp som std eller? förstår inte, megastd å syna flopp, inte som float alltså.

 

Som jag skrev i förra inlägget, nej det är inte en float, helt fel ordval då jag förmodligen har bäst hand ofta där.

Men nej foldar inte flopp som std där heller.

 

Blir inget spel förrän efter, eller kanske under hockeyn som det verkar.. Har en del att stå i till dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev i förra inlägget, nej det är inte en float, helt fel ordval då jag förmodligen har bäst hand ofta där.

Men nej foldar inte flopp som std där heller.

 

Blir inget spel förrän efter, eller kanske under hockeyn som det verkar.. Har en del att stå i till dess.

 

omg, missade det helt att ngn frågat och du svarat, sick trött, my bad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

omg, missade det helt att ngn frågat och du svarat, sick trött, my bad.

 

Lugnt, klumpigt skrivet av mig från början.

 

 

Hade tänkt spela genom hela hockeyn, men redan efter ett par minuter märker jag att fokus rätt omgående hamnar på hockeyn.

Sjukt roligt (egentligen inte) att det är så mkt folk borta, 4 ord backar + Lasse Jonsson sen tidigare, och lite annat smått och gott saknas.

Det roliga med det hela är att jag får se 4 färska juniorer förrutom de 3 som redan funnits i laget sedan tidigare. Ska bli riktigt skoj, juniskedjan gjorde ett riktigt lovande första byte.. Så måste nästan fokusera på hockeyn.

 

Lite humor om man kollar tiden på händerna, hade precis hunnit börja fundera på en hit&run inför hockeyn...

 

***** Hand History for Game 1188823687 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, December 10, 18:51:36 ET 2009

Table Diana 90 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Knabraps ( $525.57 )

Seat 2: Partyjack ( $1008.38 )

Seat 3: raggy_1 ( $1001.05 )

Seat 4: mattis ( $1019.65 )

Seat 5: Ladin ( $787.89 )

Ladin posts small blind [$2.5].

Knabraps posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 3s 3c ]

Partyjack raises [$17.5].

raggy_1 calls [$17.5].

mattis folds.

Ladin folds.

Knabraps folds.

** Dealing Flop ** [ 4h, 3h, Ad ]

Partyjack bets [$31.87].

raggy_1 raises [$111.55].

Partyjack raises [$278.88].

raggy_1 is all-In.

Partyjack calls [$672.8].

** Dealing Turn ** [ 6h ]

** Dealing River ** [ 8d ]

Partyjack shows [ 3s, 3c ] three of a kind, threes.

raggy_1 shows [ 4c, Ac ] two pairs, aces and fours.

Partyjack wins $1994.6 from the main pot with three of a kind, threes.

 

***** Hand History for Game 1188824876 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, December 10, 18:52:50 ET 2009

Table Diana Turbo 7 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: sapa ( $445.67 )

Seat 2: Partyjack ( $1010.34 )

Seat 3: Prosten ( $940.63 )

Seat 4: MSTSAS ( $244.56 )

Seat 5: pokermand ( $1148.12 )

sapa posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qd Ah ]

Prosten folds.

MSTSAS calls [$5].

pokermand raises [$22.5].

sapa folds.

Partyjack calls [$17.5].

MSTSAS calls [$17.5].

** Dealing Flop ** [ 5c, Qc, Ac ]

Partyjack bets [$45].

MSTSAS folds.

pokermand raises [$165].

Partyjack raises [$520].

pokermand is all-In.

Partyjack is all-In.

** Dealing Turn ** [ 8s ]

** Dealing River ** [ 8h ]

pokermand shows [ 8c, Tc ] a flush, ace high.

pokermand wins $137.78 from side pot#1 with a flush, ace high.

pokermand wins $2030.68 from the main pot with a flush, ace high.

 

Är väl inga konstigheter antar jag?

Brukar variera och trebetta AQo ibland där, det hade väl förmodligen sparat mig ett inköp även om pokermand brukar syna trebets jävligt brett..

 

+7:- för den där halvtimmen. :)

 

Köttar vidare efter hockeyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugnt, klumpigt skrivet av mig från början.

 

 

Hade tänkt spela genom hela hockeyn, men redan efter ett par minuter märker jag att fokus rätt omgående hamnar på hockeyn.

Sjukt roligt (egentligen inte) att det är så mkt folk borta, 4 ord backar + Lasse Jonsson sen tidigare, och lite annat smått och gott saknas.

Det roliga med det hela är att jag får se 4 färska juniorer förrutom de 3 som redan funnits i laget sedan tidigare. Ska bli riktigt skoj, juniskedjan gjorde ett riktigt lovande första byte.. Så måste nästan fokusera på hockeyn.

 

Lite humor om man kollar tiden på händerna, hade precis hunnit börja fundera på en hit&run inför hockeyn...

 

***** Hand History for Game 1188823687 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, December 10, 18:51:36 ET 2009

Table Diana 90 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Knabraps ( $525.57 )

Seat 2: Partyjack ( $1008.38 )

Seat 3: raggy_1 ( $1001.05 )

Seat 4: mattis ( $1019.65 )

Seat 5: Ladin ( $787.89 )

Ladin posts small blind [$2.5].

Knabraps posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 3s 3c ]

Partyjack raises [$17.5].

raggy_1 calls [$17.5].

mattis folds.

Ladin folds.

Knabraps folds.

** Dealing Flop ** [ 4h, 3h, Ad ]

Partyjack bets [$31.87].

raggy_1 raises [$111.55].

Partyjack raises [$278.88].

raggy_1 is all-In.

Partyjack calls [$672.8].

** Dealing Turn ** [ 6h ]

** Dealing River ** [ 8d ]

Partyjack shows [ 3s, 3c ] three of a kind, threes.

raggy_1 shows [ 4c, Ac ] two pairs, aces and fours.

Partyjack wins $1994.6 from the main pot with three of a kind, threes.

 

***** Hand History for Game 1188824876 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, December 10, 18:52:50 ET 2009

Table Diana Turbo 7 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: sapa ( $445.67 )

Seat 2: Partyjack ( $1010.34 )

Seat 3: Prosten ( $940.63 )

Seat 4: MSTSAS ( $244.56 )

Seat 5: pokermand ( $1148.12 )

sapa posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qd Ah ]

Prosten folds.

MSTSAS calls [$5].

pokermand raises [$22.5].

sapa folds.

Partyjack calls [$17.5].

MSTSAS calls [$17.5].

** Dealing Flop ** [ 5c, Qc, Ac ]

Partyjack bets [$45].

MSTSAS folds.

pokermand raises [$165].

Partyjack raises [$520].

pokermand is all-In.

Partyjack is all-In.

** Dealing Turn ** [ 8s ]

** Dealing River ** [ 8h ]

pokermand shows [ 8c, Tc ] a flush, ace high.

pokermand wins $137.78 from side pot#1 with a flush, ace high.

pokermand wins $2030.68 from the main pot with a flush, ace high.

 

Är väl inga konstigheter antar jag?

Brukar variera och trebetta AQo ibland där, det hade väl förmodligen sparat mig ett inköp även om pokermand brukar syna trebets jävligt brett..

 

+7:- för den där halvtimmen. :)

 

Köttar vidare efter hockeyn.

 

Jag foldar mot Pokermand, och väntar på bättre läge. Har iaf notes på att han är supernit mot mig i händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är Löf+Berglind? tror jag skulle peta dom faktiskt hehe:P.

Dock skiljer det ju 2-3 år. Kahnberg är lite små het nu, Kul och se=). Även kul att Modo fick 1 pinne hemma, fast foppa fick utgå=(.

 

Löf är stor men ganska svag, väldigt omständig och långsam med pucken. Men när han inte blir stressad är han fullt duglig.

Däremot Berglind är jag jävligt imponerad av, lite väl liten ännu, men klarar sig hyfsat i sargduellerna och framförallt är han otroligt duktig med pucken.

Slog en jättemacka till Kahnbergs mål igår som man inte sett i Gävle sedan Pär Djoos tid ungefär. :)

 

Verkligen kul att Kahnberg kommer igång, han har dock varit riktigt bra hela säsongen.. Bara media som skrivit ner honom eftersom han inte producerat.

Kul att han börjar få dit den iaf.

 

Håller även jag ett extra finger för Modo sedan Foppa och Näslund.. Har mina första svaga hockey-minnen av när de slog igenom i början av 90-talet och det var de (främst foppa) som öht gav mig hockeyintresset vid 9-10 års ålder.

 

Skön seger idag må jag säga (=

 

Hmm.. :)

 

***** Hand History for Game 1188990417 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, December 10, 21:16:33 ET 2009

Table Diana 9 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Prosten ( $1099.1 )

Seat 2: fodd ( $517.98 )

Seat 3: Linte? ( $657.39 )

Seat 4: larskongo ( $482.45 )

Seat 5: Partyjack ( $974.45 )

Prosten posts small blind [$2.5].

fodd posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 7d 5d ]

Linte? calls [$5].

larskongo folds.

Partyjack raises [$22.5].

Prosten folds.

fodd calls [$17.5].

Linte? calls [$17.5].

** Dealing Flop ** [ 2d, Td, 3d ]

fodd checks.

Linte? bets [$25].

Partyjack raises [$85].

fodd folds.

Linte? raises [$195].

Partyjack is all-In.

Linte? is all-In.

** Dealing Turn ** [ 8s ]

** Dealing River ** [ Jc ]

Linte? shows [ Kd, 9d ] a flush, king high.

Partyjack shows [ 7d, 5d ] a flush, ten high.

Partyjack wins $317.06 from side pot#1 with a flush, ten high.

Linte? wins $1324.78 from the main pot with a flush, king high.

 

***** Hand History for Game 1189031796 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, December 10, 21:47:41 ET 2009

Table Diana Turbo 18 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: aseeckekej ( $921.27 )

Seat 3: Jimas ( $977 )

Seat 4: stassern ( $81.01 )

Seat 5: Partyjack ( $1641.97 )

aseeckekej posts small blind [$2.5].

Jimas posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Jd Jh ]

stassern folds.

Partyjack raises [$17.5].

aseeckekej calls [$15].

Jimas calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ 4c, 5c, 8h ]

aseeckekej checks.

Jimas bets [$50].

Partyjack raises [$126.25].

aseeckekej folds.

Jimas is all-In.

Partyjack calls [$833.25].

** Dealing Turn ** [ Ad ]

** Dealing River ** [ Qs ]

Jimas shows [ Ac, 5h ] two pairs, aces and fives.

Jimas wins $1956.5 from the main pot with two pairs, aces and fives.

 

Boom boom, swap swap.

Extra tilt på den andra handen här, samma fisk som jag mötte i förrgår och som pumpade överpott med BARA skräp hela tiden. Hade därför börjat räkna in pengarna.

 

Typ 20 min efter den handen kraschar datorn helt, och jag är så nära tilten att jag kan sträcka fram handen och nudda vid den.

Därför låter jag datorn stå avstängd och lägger mig på soffan för att tycka synd om mig själv.

 

Är på bättre humör idag ändå, ser det positiva i att landa +1800:- mtp alla beats som haglade igår.

 

+7026:- står jag på totalt, känns inte bra och känns inte anus.. Lite ungefär vad jag anser mig ha mäktat med under 10 kalla dagar.

 

Blir typ tre timmars spel nu inför en tung konsumgrind.

Helgen sen ser ut att bli totalt pokerfri, om planerna går den väg jag har planerat dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgonvärdet var närmast brutalt, första semigrindern mötte jag väl typ kl 10 tror jag.

 

Men det började med bara sånt här:

 

***** Hand History for Game 1189361824 *****

$400 NL Texas Hold'em - Friday, December 11, 08:30:57 ET 2009

Table Cleopatra 129 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Petterbr ( $1146.98 )

Seat 2: H-Sten_AA ( $484.96 )

Seat 3: Partyjack ( $778.5 )

Seat 4: GumBall ( $148.45 )

Seat 5: ripper67 ( $384.4 )

H-Sten_AA posts small blind [$2].

Partyjack posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qc Qs ]

GumBall folds.

ripper67 folds.

Petterbr raises [$14].

H-Sten_AA calls [$12].

Partyjack raises [$60].

Petterbr folds.

H-Sten_AA calls [$50].

** Dealing Flop ** [ Tc, 3d, 6d ]

H-Sten_AA checks.

Partyjack bets [$106.5].

H-Sten_AA raises [$213].

Partyjack is all-In.

H-Sten_AA is all-In.

** Dealing Turn ** [ 5d ]

** Dealing River ** [ Jd ]

H-Sten_AA shows [ Ts, Js ] two pairs, jacks and tens.

Partyjack shows [ Qc, Qs ] a pair of queens.

Partyjack wins $293.54 from side pot#1 with a pair of queens.

H-Sten_AA wins $968.92 from the main pot with two pairs, jacks and tens.

 

***** Hand History for Game 1189369949 *****

$400 NL Texas Hold'em - Friday, December 11, 09:15:47 ET 2009

Table Cleopatra Turbo 9 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: dojan_2 ( $343.84 )

Seat 2: tuder ( $204.84 )

Seat 3: sigga ( $419.66 )

Seat 4: Holmin ( $528.05 )

Seat 5: Partyjack ( $1034.65 )

tuder posts small blind [$2].

sigga posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 9c Tc ]

Holmin folds.

Partyjack raises [$14].

dojan_2 folds.

tuder folds.

sigga calls [$10].

** Dealing Flop ** [ 3c, 6s, 2s ]

sigga checks.

Partyjack checks.

** Dealing Turn ** [ 2c ]

sigga bets [$20].

Partyjack calls [$20].

** Dealing River ** [ Kc ]

sigga bets [$70].

Partyjack raises [$188].

sigga is all-In.

Partyjack calls [$197.66].

sigga shows [ Ac, Jc ] a flush, ace high.

sigga wins $0 from side pot#1 with a flush, ace high.

sigga wins $826.32 from the main pot with a flush, ace high.

 

***** Hand History for Game 1189371111 *****

$400 NL Texas Hold'em - Friday, December 11, 09:21:04 ET 2009

Table Cleopatra Turbo 9 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: dojan_2 ( $327.84 )

Seat 2: tuder ( $226.16 )

Seat 3: sigga ( $783.08 )

Seat 4: Holmin ( $548.82 )

Seat 5: Partyjack ( $804.95 )

Partyjack posts small blind [$2].

dojan_2 posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 2s 2h ]

tuder calls [$4].

sigga folds.

Holmin folds.

Partyjack calls [$2].

dojan_2 checks.

** Dealing Flop ** [ 2c, 8d, 7h ]

Partyjack bets [$12].

dojan_2 folds.

tuder raises [$24].

Partyjack raises [$72].

tuder is all-In.

Partyjack calls [$138.16].

** Dealing Turn ** [ 5c ]

** Dealing River ** [ Ts ]

tuder shows [ 8c, 8s ] three of a kind, eights.

tuder wins $444.92 from the main pot with three of a kind, eights.

Game#1189371228 starts.

#Game No : 1189371228

 

***** Hand History for Game 1189373976 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, December 11, 09:33:58 ET 2009

Table Diana 26 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Horvik ( $1433.65 )

Seat 2: Partyjack ( $1045.86 )

Seat 3: Mr.Miller ( $2444.44 )

Seat 4: Jomalo ( $202.25 )

Seat 5: biggan69 ( $402.39 )

Mr.Miller posts small blind [$2.5].

Jomalo posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ts Tc ]

biggan69 folds.

Horvik folds.

Partyjack raises [$17.5].

Mr.Miller folds.

Jomalo raises [$50].

Partyjack calls [$37.5].

** Dealing Flop ** [ Qd, 7c, Th ]

Jomalo checks.

Partyjack checks.

** Dealing Turn ** [ 9h ]

Jomalo bets [$50].

Partyjack raises [$155].

Jomalo is all-In.

** Dealing River ** [ 4c ]

Partyjack shows [ Ts, Tc ] three of a kind, tens.

Jomalo shows [ Qh, Qc ] three of a kind, queens.

Partyjack wins $7.75 from side pot#1 with three of a kind, tens.

Jomalo wins $396.83 from the main pot with three of a kind, queens.

Game#1189374200 starts.

#Game No : 1189374200

 

Detta bara en liten del, men som synes hade jag en jävla tur då det oftast handlade om <100BB-stackar jag mötte..

Står på -2K när det börjar vända och efter knappa tre timmar stänger jag ner med +1100:- på kontot.

 

Känner mig helt brutalt jävla nöjd med mitt spel, tycker nog inte jag misshandlade någon hand öht, möjligtvis TT ovan här som jag borde försöka få in på floppen.. Men när det var som kallast ville jag bara ha action där.

 

Grymt för självförtroendet att lyckas med denna vändning, nu ser jag fram emot några dagar utan poker öht.. Om inte planerna kraschar i helgen så blir det så också, ska till Åland med familjen och sen festa lite här hemma på kvällen. Vi får se om det fullföljs, lite tveksam på vissa punkter.

 

+8122:- för månaden, konsumgrind följer nu till 21.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar du på Konsum? så kan det gå om man snöar in sig i för mycket poker :lol:

 

Kom in i matchen!?

Bekymra dig gärna att sätta dig in i min livsituation innan du kommenterar den.. Bittra fisk.

 

 

Haft en hyfsat stabil dag på konsumgrinden ändå, enda svackan var väl när chefen påpekade att en kollega skadat knät och var sjukskriven till juldagen varpå han la upp typ 12 tider mellan idag och juldagen som han tyckte att jag kunde jobba.

Dock snackar ja rätt mkt med en yngre kille som ofta är glad att ta extrajobb här och jobbat flera somrar tidigare.

Bad chefen ringa och höra med honom eftersom "jag har mkt inför jul" (vilket är en hemskt svart lögn).. Sagt och gjort så tog extraknäckarn alla tider, mkt fint!

 

Så nu är jag ledig fram till annandagen då jag ska fläska här några timmar på kvällen.

Måste försöka få in ordentligt med händer nu framöver, har ju börjat rejält knackigt hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...