Gå till innehåll

Död dagbok, ta bort! : )


diazo

Recommended Posts

  • Svars 6,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

i en fri marknad bestämmer efterfrågan=kunden vad som ska produceras om inte ledningen avviker från GTO.

 

sen att det inte går ha full info, en fri marknad, någon som tar fullständigt rationella beslut och att de finns långt fler mjukare aspekter som spelar in som parametrar är ju en annan femma....

 

men så är ju inte ekonomi eller politik ens vetenskaper heller

 

 

skjut dem, 4 ze lulz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket produceras för att det finns en efterfråga, samtidigt som företag älskar att producera något helt nytt och skapa en ny efterfråga.

Att det är en fri marknad med perfekt konkurrens leder främst fram till att det inte finns någon samhällsekonomisk förlust/ineffektivitet, att den maximala mängden transaktioner genomförs och konsumenten/företags nyttan är maximal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH: tycker du jag beter mig vidrigt?

vakt: nej, du är väldigt rimlig...

 

HH: beter jag mig otrevligt?

 

Vakt: Nej du är jättetrevlig

 

HH: anser du att jag druckit för mycket?

Vakt: ja, andra har sagt det.

 

HH: Anser du att jag är ansvarsfull nog för att gå in och ta hand om min kompis

 

Vakt: Ja,

 

HH: får jag gå in?

 

Vakt: Nej, d u är för full.

 

HH: Sug mig.

 

Fail :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina kompisar är ändå fel ute eftersom man exempelvis åtgärdar vissa allokeringsförluster via subventioner, max/min-pris, avgifter osv.. Sätt ett maxpris så ökar efterfrågan men produktion minskar; uppenbarligen har inte kunden bestämt producerad kvantitet.

 

Det där med att inte plugga är väl för att man slipper komma fram till hur korkad man är. Gilla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog en meny på max för 400kr, mår skit nu, tror jag ska spy. har 30 nuggets med mig hem, åt resten.

 

Är där inte åtminstone 3 st påsar chili cheese i den beställningen är det ju fail deluxe...

 

Toppar på 700 spänn på McDonalds efter en blöt utekväll.

 

18 st cheeseburgare, 14 McFeast, 3 stora pommes, 3 stora shakes, och ett par läsk, + en Mcfish & co till svarttaxichauffören...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åt du upp det och hur många kilo låg du på då?

 

Vi var två pers faktiskt. Käkade väl typ 3 cheeseburgare totalt på oss bägge, polaren var aningens överförfriskad och fick stanna "för lite luft" på vägen hem.

 

Dagen efter var det dock United - Arsenal på TV, så då gick rubbet åt på 4 man. Funkade rätt bra att slänga in i micron.

 

Milkshake dan efter är ingen hit dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...