mrswede Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Hej Jag ska åka till Las Vegas under våren och jag undrar om någon kan tala om för mig på vilken nivå det är på cashgamespelen 1/2? Om jag skulle jämföra dessa med online på vilken nivå hamnar man då? Mrswede (enmerkar1) Citera
rai Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 går inte att jämföra mot online. Helt annat spel. Men skulle väl tippa på 0.25/0.50 i jämförelse.. Men går som sagt inte att jämföra då folk kör straddle hela tiden,betar 5-8gbb o får 4 synare osv. Inte ovanligt att folk sitter med över 1k på nl200 borden. Du är shortstack med 100gbb,trots att det är max buyin Citera
mrswede Postad 24 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Hej Tack för svaret. Vet du några ställen där det är dåliga spelare? enmerkar1 Citera
rai Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Var där under wsop så var bra action hela tiden. Men bäst var det på MGM. Över 20! nl200 bord i gång på kvällarna. Citera
Juggler Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 som rai sa så är de riktigt dåliga. Gör absolut inga moves, bluffa inte utan bara vänta in lite kort och hämta in pengarna. MGM Grand har jag hört har extra dåliga men jag har inte varit där själv. Citera
Partyjack Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Excalibur och liknande halvsunkiga ställen lockar till sig väldigt mkt whitetrash som är riktigt dåliga. Finns som tidigare antytt extremt värde överallt, men de lite finare ställena som tex MGM lockar ändå till sig en viss del Vegas-nits. Var förvisso 1½ år sedan jag var där själv så har säkert förändrats en hel del sen dess. Citera
Weedobooty Postad 24 Augusti , 2009 Rapport Postad 24 Augusti , 2009 Rekommenderas för det du söker: Harrahs Circus Circus Imperial Palace Treasure Island Luxor Flamingo Tropicana Gold Coast Orleans Hooters Excalibur Binions Monte Carlo Ballys/Paris Sam' town Hilton Planet Hollywood Stratosphere Det är superslaskigt. Hamnar du mot förmodan vid ett tufft bord, gå till nästa ställe på listan. Ha så kul. Citera
mrswede Postad 26 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2009 tack för alla tips jag fått Kan dessa 1/2 las vegas jämföras med 20/20 på CC? Citera
jkkman Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Alltså €5/5 i Amsterdam var definitivt lättare att slå än nl50 online. Värdet borde nog vara rätt mkt bättre i vegas än i amsterdam också. Citera
garvin Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Mycket bra sajt som beskriver och recenserar samtliga pokerrum i Vegas, med deras egenheter, fördelar och nackdelar: http://www.allvegaspoker.com Var där i somras, och MGM är mycket fiskigt men det finns också regulars där. Att hamna vid rätt bord (och byta om man inte gör det) är av vikt. Citera
Partyjack Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Det ska också sägas att vegasnittsen inte är någon standard-online-grinder, här snackar vi supernötförsäljare.. Hamnade på ett par rena nit-bord på MGM och efter ett par timmar funderade jag starkt på att leta upp närmsta vapenbutik och skjuta huvudet av mig. Citera
Schtekarn Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Vegas är som alla tidigare sagt fiskigt, och slår du nivåerna online lär du kunna anpassa dig snabbt till det slaskiga spelet. Enda stället jag mötte på något motstånd överhuvudtaget var i Wynns pokerrum på 5-10$ nivån... Ett tips jag kan ge är väll att alltid ha maximalt med marker vid bordet och inte bli uttråkad eller irriterad på någon speciell spelare så ska det gå bra. Försök ha kul så kommer cashen på köpet . Citera
NorthQ Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 tack för alla tips jag fåttKan dessa 1/2 las vegas jämföras med 20/20 på CC? Tror på bättre spel på CC 20/20 än 1/2 i vegas Citera
JohnH Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Vegas är som alla tidigare sagt fiskigt, och slår du nivåerna online lär du kunna anpassa dig snabbt till det slaskiga spelet. Enda stället jag mötte på något motstånd överhuvudtaget var i Wynns pokerrum på 5-10$ nivån... Ett tips jag kan ge är väll att alltid ha maximalt med marker vid bordet och inte bli uttråkad eller irriterad på någon speciell spelare så ska det gå bra. Försök ha kul så kommer cashen på köpet . Nja, det där är jag inte med på... även om jag inte spelat i vegas. Min uppfattning är att nätspelare inte alls hittar in på liveborden så där jävla lätt på en gång. Halvmediokra livespelare har fan tom lite edge på dessa rackare.. Har jag fel? Men men, min gissning är att det ändå finns en hel del donks så om man låter bli att bluffa så kommer man hem +- 0 eller bättre. Lite som alla andra liveställen runt världen. Citera
jkkman Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Nja, det där är jag inte med på... även om jag inte spelat i vegas. Min uppfattning är att nätspelare inte alls hittar in på liveborden så där jävla lätt på en gång. Halvmediokra livespelare har fan tom lite edge på dessa rackare.. Har jag fel? Men men, min gissning är att det ändå finns en hel del donks så om man låter bli att bluffa så kommer man hem +- 0 eller bättre. Lite som alla andra liveställen runt världen. Är väl i princip omöjligt att inte ha edge live så länge man har en gnutta koll på pokerteori. Enda som skulle kunna hända är väl att man blir uttråkad... Citera
Juggler Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Eller full... Farligt med gratisdrinkar när man bara sitter ner hela tiden. Citera
Hagan Postad 26 Augusti , 2009 Rapport Postad 26 Augusti , 2009 Körde en del på flamingo i somras. Kan väl inte precis säga att spelarna höll någon bättre klass (1/2), finns en del regs som sitter och e aptight och limpar nästan alltid pre. Citera
Recommended Posts