Gå till innehåll

Chris Moneymakers anseende i pokervärlden?


Krissan

Recommended Posts

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag verkar ha upprört Nocturnal genom att inte veta vem Ken är, det ber jag om ursäkt för. Jag vet inte varför jag skulle veta vem det är annat än att det är ett namn som har nämnts några gånger här i forumet. Jag vet att Erik123 har vunnit massor med pengar och kommer från Linköping, mer än så vet jag inte om honom. Varför skulle jag känna till dessa, var skulle jag ha fått någon ingående information om dem? Kanske det kan röra sig i ditt huvud att jag inte är intresserad eller inte bryr mig om alla som spelar poker.

 

 

Men nu för att återgå till Moneymaker och WSOP. Moneymaker utger sig inte för att vara något proffs under WSOP 2003 så varför klanka ner på det. Det är väldigt väldigt stor chans att en amatör eller en halvdan spelare kan lyckas vinna WSOP med tanke på hur många som deltar (nu menar jag en någorlunda bra spelare och inte någon jubelidiot som trycker in allt varje hand).

 

Jag tycker personligen att WSOP borde avgöras på något annat sätt än en 10k buy-in one-game event. Tex att som Sklanskys förslag avgöra det på olika spel eller att ta en all-round winner av alla events (Toyota player of the year award). Problemet med att räkna poäng från alla event är att det är en stor fördel att ha råd att delta i alla events och en amatör aldrig skulle ha en rimlig chans att vinna. Jag tycker också folk borde komma ihåg att nämna spelare som Dan Harrington när de pratar om senaste års WSOP, en verklig bedrift att placera sig trea två år i rad med så här stora startfält. Även Daniel Negreanus Toyota player of the year award 2004 är något som är värt att nämna.

 

 

Som en slutkläm kan jag också säga att jag tror att Ken kan lära Moneymaker en del om poker medan Moneymaker kan lära Ken en del om ödmjukhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser aldrig på TV och kanske har missat att det stått något om honom i Dagens Nyheter. Det känns som om man har sagt att man inte känt till Sveriges största rikskändis trots att man bott här fyra månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en slutkläm kan jag också säga att jag tror att Ken kan lära Moneymaker en del om poker medan Moneymaker kan lära Ken en del om ödmjukhet.

 

Hehe det där var riktigt roligt och fyndigt skrivet. Iofs gillar jag Kens still och det är kul med folk som säger vad det tycker om andra :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han var sämst 2003. Punkt.

 

Då vet vi alla att Ken inte hyser särskilt stor respekt för snubben. Det jag kan tycka är lite mer intresssant är vilka pokerspelare som Ken tycker är bra. Så vad säger du Ken? Vilka är i klass med dig? Om det inte finns någon så undrar jag vilka som ligger snäppet under?

 

/L-K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han var sämst 2003. Punkt.

 

Då vet vi alla att Ken inte hyser särskilt stor respekt för snubben. Det jag kan tycka är lite mer intresssant är vilka pokerspelare som Ken tycker är bra. Så vad säger du Ken? Vilka är i klass med dig? Om det inte finns någon så undrar jag vilka som ligger snäppet under?

 

/L-K

 

Han skriver även

Tror att han är mycket bättre nu än för två år sedan.

 

Så det kan ju betyda att han tycker att han är en okej spelare nu :P

Det jag har Moneymaker på tv gör mig inte imponerad, men han hade säker sopat banan med mig, men det säger inte så mycket ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man fokuserar på vad Moneymaker gjorde rätt och inte fel under WSOP 2003, så var det en hel del:

 

:spade: Han synade (korrekt) ner flera "smarta" bluffar av proffsen. Om han nu var en sådan calling station som Ken anser, hur smart var det i så fall av proffsen att bluffa mot honom? :roll:

 

:spade: Han bluffade bort Sam Farha från en gigantisk pott i heads-up-spelet. Hade Farha synat hade han fått en 2-1 chiplead ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser aldrig på TV och kanske har missat att det stått något om honom i Dagens Nyheter. Det känns som om man har sagt att man inte känt till Sveriges största rikskändis trots att man bott här fyra månader.

 

Nu befinner du dig på ett pokerforum, här vet de flesta vem Ken är, utanför pokercirklar som denna kommer du definitivt undan med att inte känna till Ken.

På fotbollsforum vet nog de flesta vem Henke Larsson är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:spade: Han synade (korrekt) ner flera "smarta" bluffar av proffsen.

 

Frågan om hans pokerskillz kvarstår. Jag har då svårt att avgöra om t ex en fet nersyn med 66 på 78J-bräda är skillz eller bara tur att det var rätt just den gången.

 

Om han nu var en sådan calling station som Ken anser, hur smart var det i så fall av proffsen att bluffa mot honom? :roll:

 

Bra poäng. Dock säkert supersvårt när man sitter där att ta någon med en jättestack i WSOP för en idiot.

 

:spade: Han bluffade bort Sam Farha från en gigantisk pott i heads-up-spelet. Hade Farha synat hade han fått en 2-1 chiplead ungefär.

 

Kommer inte ihåg hur handen utspelade sig men när det gäller rena bluffar i jättepotter så är gränsen mellan dårskap och genialitet rätt hårfin.

 

Jag tror att han fick en rejäl skopa av fru fortuna i WSOP 2003, däremot dyker han ju fortfarande upp i rätt många feta events - även om det varit si och så med placerandet - så jag har svårt att tro att han gulat efter WSOP-vinsten. Särskilt som han förmodligen fick behålla större delen av jättekakan själv eftersom han vunnit sin startplats, inga stejkare som ska ha en stor del vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då vet vi alla att Ken inte hyser särskilt stor respekt för snubben. Det jag kan tycka är lite mer intresssant är vilka pokerspelare som Ken tycker är bra. Så vad säger du Ken? Vilka är i klass med dig? Om det inte finns någon så undrar jag vilka som ligger snäppet under?

 

Det finns bara en spelare som Ken Lennaárd tycker är bra, och det är Ken Lennaárd.

 

Ärligt talat, han är nog ungefär den sämsta kommentatorn någonsin. "Så där skulle inte jag ha gjort, och då är det ju fel för jag är ju den bästa pokerspelaren i världen." Nä usch, jag spyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Så där skulle inte jag ha gjort, och då är det ju fel för jag är ju den bästa pokerspelaren i världen."

Har Ken verkligen sagt det? Om inte så ska man inte använda citationstecken. Sen undrar jag vad det är för fel att han säger att så skulle inte jag spela? Det tycker jag bara är intressant. Sen att man inte alltid delar hans uppfattning är ju en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Så där skulle inte jag ha gjort, och då är det ju fel för jag är ju den bästa pokerspelaren i världen."

Har Ken verkligen sagt det? Om inte så ska man inte använda citationstecken.

 

Om det är uppenbart att det är sarkasm och inte ett äkta citat så tycker jag det är helt OK. Och det var ganska uppenbart...

 

(Däremot är det ganska irriterande när t.ex. Aftonbladet ändrar saker som folk sagt för att få en häftigare rubrik, och sen placerar det inom citationstecken)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...