Gå till innehåll

Lajban - din microgrinder i etern


Mr.Lajban

Recommended Posts

Hmmm. Everest gör sitt yttersta för att jag inte ska spela där. Går verkligen trögt trots att värdet finns. Måste få lite medrigg snart, eller springa normalt i alla fall...

 

Spelade förövrigt forumturren på Fulltilt. Rushturnering. Tror det var ca 370 deltagare och jag slutade som 18-20 någonstans. Inga pengar men kul att testa. Var väl endast pengar top tre eller så som var nåt.

 

Blev påmind om varför man ibland hatade turrar, spelade bra, byggde stack. Kanonfin stack med typ 25 pers kvar. Får in det pre med A,K mot A,9 och blir av med 2/3 av min stack. Fi öppningsställde och jag hade såklart inte behövt syna men siktet var såklart på plats 1.

 

Sedan kortkall som f*n. Rök till sist då jag ställde K,D och fick syn av annan kille som var i behov av att flippa med A,J...

 

Kanske prövar någon mer sådan turre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 379
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelade en forumturre igen. Och kom i pengarna igen :-D. Gott att klonka en ticket till turbo takedown :-D.

 

Att man sedan rök direkt på finalbordet med A,8 mot A,4 all in pre var såklart trist. Alltid tiltad efter turrar. Hade man vunnit den hade man varit med i matchen o s v. Skitsamma. Det var ticketen jag spelade för.

 

I övrigt hann jag med mycket pokerspel. Körde ett par turrar vid sidan om och lite cashgame.

 

Slog någon form av personligt rekord i motgång med KK.

 

Sprang in i AA med KK och åkte ur turre.

 

Min KK blev utdragen av A,3 i 3-vägs all in i turre. Typ chipleadpott.

 

Torska fullt inköp KK mot AA NL25.

 

Torska halvt inköp KK, A på flopp.

 

Det var nån mer som jag inte minns...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat ett par rush sit & go 135 personers. Grymt värde kan jag tipsa alla om. Spela nötterna inget annat. Du får syn varje gång.

 

Åkte ut som 16:e igår. 15 får pris. Åkte med A,K mot A,10 all in pre. Sjukt tiltande. Den ska jag bara få vinna, då hade jag haft riktigt fin stack.

 

I samma turre hade jag jobbat mig tillbaka efter utdragning av JJ mot mina DD all in pre.

 

Liiiiite normalt kan man väl få springa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att man vill kräkas, ge upp.

 

Jag har fått en tydlig inblick i hur det är att vara en förlorande spelare. And i don´t like it!

 

Det vill sig inte, jag backar rakt ut oavsett sida, speltyp och nivå.

 

Fi träffar lite bättre än mig hela tiden. Set över set nu igen för att nämna nåt. Tror inte att mitt spel påverkats nämnvärt.

 

Everest, som varit värst, kan verkligen dra åt helvete. Funderar på att gå in med hela rullen på ett bord och ta första bästa flipp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit beslut om att gå ned till NL10 på alla sidor. Måste hitta spelet igen, får begränsa förlusterna sålänge...

 

Kommer slaska i forumturren på Stars ikväll. Troligen blir det många deltagare denna gång så svårare att vinna ticket.

 

Annars är väl min högsta pokerönskan just nu att man kommer ur denna downperiod lagom till söndagens spel i turbo takedown. En liten klonk där skulle sitta fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Semestern har börjat. Tokskönt!

 

Spelet i juni blev nog runt +-0. Troligen några dollar back. Första backmånaden i år. Inte så farligt tack vare en stark avslutning.

 

Ska hålla mig enbart till NL10 ett tag till för att hitta tillbaka. Hade en tokskön session på rush NL10 6 handat. Slutade över 4 inköp upp på ca 1 timme 2 bord trots att jag sprang under ev :-P.

 

Mycket sol nu dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Juli gav plus i alla fall. Springer dock fortfarande väldigt kallt. Hur länge kan det fortgå??

 

Lekte friskt på Everest i 2 dagar. Var tvungen att uppnå 1000 poäng innan idag. Tokskottat men det gick vägen. Har haft hela rullen på borden hela tiden :oops::roll:. Som mest på NL100. Mestadels ett par bord NL50. Slutade upp och fick ihop poängen :lol:

 

Lite ont i magen när man bl a sprang in i set over set. Fick bryta bord för att omfördela pengar. Kul men vågat och dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagboken.

 

Idag hade jag hela siterullen igång igen. Splittat på 4 bord i alla fall så det var någon form av br managment ;-). Borde sluta med detta. Men hatar Everest och ska upp snabbt eller gula.

 

På ett av borden fick jag fyrtal och tog ett helt inköp.

 

Tack och hej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag spelat halvkallt sedan typ maj. Känner att jag "kan" pokern tillräckligt för att bedömma att jag helt enkelt missar i timingen hela tiden. Blir aldrig 3-bettad med stål men ofta när jag har skit o s v. Riverkortet har givit mig otaliga pungsparkar.

 

Har på allvar börjat tvivla på om jag kan spelet?

 

Det är svårt när det gått motigt under lång tid. Är under ev på alla sidor senaste 2 månaderna.

 

I pengar är det ingen fara. Är diciplinerad och har gått ned i nivå. Ska försöka hålla mig till NL10 på alla sidor även om rullen tillåter mer... Måste hitta tillbaka...

 

Ska överge Everest. Jag kan inte vinna där. Enda sidan genom tiderna som jag gått minus på. Ev är på plus men vad spelar det för roll...

 

Nu blir det främmat ett par dagar, d v s inget spel.

 

Ha det gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist trist att höra, men om det är någon tröst

 

Jag hamnade i exakt samma sits, efter Prostaker äventyret.

Jag tror det blev lite fel i vårat eller iaf mitt resonemang under och efter det.

 

Jag vet inte vad sim gick fel i mitt huvud efteråt. Jag började spela totalt uruselt. Jag betzisade fel, jag trebettade fel, jag synade river för ofta.

Kort och gott inget funkade.

 

Jag tror coaching vi fick nog var bra, men kanske för kort. Jag kan bara prata för mig själv här, men kanske är det så enkelt att vi hamnade i ett "ingemansland" där vi inte visste på vilket sätt vi skulle spela, det "nya"(rätta) som vi inte lärt oss förstå fullt ut, eller det gamla som iaf renderade ett par BB/100 händer

Det blev ett mellanting som bara är fel, inte ett rätt någonstans.

Jag gick tillbaka och tittade på mitt spel före prostaker, försökte anamma det igen.

Nu går det bättre, nu flyter det igen. Iaf ungefär som förut.

 

Så gå igenom ditt spel från tiden före prostaker, och jämför med hur du spelar nu. Välj ut lite nyckelhänder och granska dem.

 

Må pokergudarna var med dig

Du kommer igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaret. Har haft fullt upp och inte läst förens nu. Tror det ligger mycket i det du skriver... Du är en vis man!

 

Väldigt mycket faktiskt.

 

Det är bara att erkänna. Visst har det varit motgångar och häftiga setups/utdragningar. Men nåt fel är det i grunden.

 

Hade tragglat mig upp typ 10 inköp denna månad på ganska lite spel. Sedan tappade jag 12 inköp på två dagar. Vissa tveksamma spel fanns med, det var en hel del tilt med i bilden...

 

Ska försöka hitta tillbaka till ett tightare preflopp spel och ett aggressivare, mer genomtänkt postfloppspel.

 

Har efter prostaker försökt utveckla mitt spel, tror att jag lärt mig en hel del men helt klart så har jag halkat snett någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Oj vad jag "jinxade" mig själv. Trodde äntligen att motriggen släppt. Floppar inte fi nöten så får han den på rivern...

 

Ska inte tråka ut er med otaliga exempel... En av händerna floppade jag kåk med JJ på hand, fi floppade fyrtal...:-(. I den stilen går det.

 

Håll ihop, kämpa, knyt näven i fickan och hata Fulltilt innerligt ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vad jag "jinxade" mig själv. Trodde äntligen att motriggen släppt. Floppar inte fi nöten så får han den på rivern...

 

Ska inte tråka ut er med otaliga exempel... En av händerna floppade jag kåk med JJ på hand, fi floppade fyrtal...:-(. I den stilen går det.

 

Håll ihop, kämpa, knyt näven i fickan och hata Fulltilt innerligt ;-)

 

Spelade på fulltilt rush och kommer fan aldrig att göra det mer. Spelar ingen roll vad man har man förlorade ändå :) så byt sida är mitt tips till dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

He, he. Ja det är nog sant :-D.

 

Springer fortfarande som en skadeskjuten pensionär men rullen är otroligt nog ändå på all time high??

 

Slagit nytt "personbästa" 3 AA irad har blivit utdragna av KK.

 

Har svårt att helt och hållet hitta rätt i 6 max spelet. Fullring var lättare, men 6 max är så mycket roligare...

 

Har tagit fånigt många dåliga riverbeslut. Haft sjukt många trissar m m som blivit utdragna. Jag vet igentligen att fi alltid har nöten när de helt plötsligt pottar på rivern men att folda fina trissar är svårt...

 

Har fortfarande inte vant mig vid de större svingsen som finns i 6 max.

 

Jobbar vidare för att hitta rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...