Gå till innehåll

Lajban - din microgrinder i etern


Mr.Lajban

Recommended Posts

På fredagar ska man alltid leverera en dålig vits...

 

 

Två snickare jobbade i en lägenhet på åttonde våningen.

Plötsligt kände den ene att han behövde pissa.

- Gå ut på den här plankan och pissa ner på gatan så håller jag i, sa hans polare.

Killen gick ut på plankan och började pissa, men då ringde det på dörren och polaren släppte plankan. På tredje våningen såg en kärring snickaren falla förbi och sa:

- Rune, det flög just förbi en bög utanför fönstret!

- Hur vet du att det var en bög? undrade Rune!

- Jo, för han hade k*ken i handen och skrek:

- Vart fan tog det där arslet vägen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 379
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pokermässigt har jag gjort något av en nystart. Gått tillbaka till en väldigt försiktig nötpoker. Hoppas att kunna följa denna linje åtminstone flera dagar... :roll:.

 

Ibland hittar man riktigt bra lägen för fina bluffar, det är en sådan trevlig känsla att lyckas med dem att man rycks med, vill bluffa igen, och igen... Sedan har man helt plötsligt ett spel som de allra flesta skulle kallas spewigt :shock::rolleyes:. Vad ska fisken ha liksom... :-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade in på mitt gamla Titankonto hittade typ $36 kvarglömda. Bestämde mig för ett kul skottningsförsök :-D.

 

Satte mig på två NL10 eurobord, d v s jag har knappt tre inköp i rullen :roll:.

 

Hade nog tur för det fanns flera brutalt dåliga fiskar vid borden. Väldigt många shortstacks också. Lite trist att anpassa sig till. Började i vanlig ordning med att tappa ca halvt inköp. Inte alltför sur för det i o m att jag spelade handen väldigt bra. Jag ledde pre när jag satsade, jag ledde flopp då jag raisade. Turn var kass för mig men jag kom billigt undan. Sedan fick jag in pengarna bra och gjorde även någon snygg läggning. Hamnade typ ett inköp upp :-D.

 

Måste erkänna att det är betydligt mer nerv när man är all in för ganska exakt 1/3 av rullen. Jag hade triss, fi hade stegdrag. Min triss höll 8-).

 

Nu är rullen $56 på Titan

 

Ska fortsätta skottningsförsöket på Titan. Kommer att spela med 3-5 inköp och försöka klättra fort. Inga downswings tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Note to myself:

 

Ge fan i att bluffa!!

 

Att det ska vara så svårt. Jag vet hur jag ska spela, likförbannat blir jag rastlös och tänker ut en brilljant bluff. Jag reppar stålet vackert men visst fan synar fisken. Nu får jag skärpa mig.

 

I mitt test av att skita i br krav på Titan gick det bra. Ökade rullen från $36 till lite över $60 på två timmars spel. Sedan for bluff-fan i mig igen och rullen sparkades tillbaka till ca $40.

 

Nivån NL10 euro ska man slå enkelt men det blir lite mer problematiskt om man inte har rulle, betämt sig för att inte sätta in mer på den sidan och bluffar bort 1/3 av rullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en session igår för att stilla behovet de närmaste dagarna :-D.

 

Positivt: Jag har i stort hittat tillbaka till mitt a-game. Kul att byta sida och "nystarta" lite. Fick upp fokuset.

 

Negativt: Spelar bra och bygger stack på båda borden. Lyckas få en fiskjävel att syna pott,pott med hålpipa och det är klart att han ska belönas på rivern :evil::cry: Suck! Skrev wp i chatten och han förstod inte ens ironin. Blev några få $ plus i alla fall men jag var värd mer.

 

I mitt "test" på Titanpoker med 3-5 inköp i rullen går det trots allt hyffsat. Rullen har efter ca 5 timmars spel gått från $36 till $61.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite på Titan igen. Sprang väldigt bra. Spelade på NL10 euro. Har nu fått upp rullen från $36 till $140 på ca 10-12 timmars spel. Kikade upp på NL20 en sväng men givetvis måste man bli utdragen i nyckelpotter så fort man går upp i nivå...

 

Kul att byta sida/spel, man koncentrerar sig lite extra och utvecklar sitt pokerspel. Hade nu hängt flera månader på Svs och skillnaden är gigantisk. Ett helt annat spel. Man måste studera motståndarna och anpassa sig. Det är kul! :-D

 

Har helt och hållet gått över till 4 bord som standard. Skönt att man kan hantera dem utan att det blir stressigt/rörigt. Bra också i o m att jag har en tendens att bli rastlös och spewa... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen har man kastat ut den gamla fet-tvn. Inte en dag för tidigt!

 

Brutalt nöjd med den nya 46" LCD burken från Samsung. Den bara skriker kom och titta på mig :-D. Nu måste man såklart koppla upp tvn på nätet och utnyttja de funktionerna :-D. Inget behov jag kännt tidigare men nu blev man sugen. För att inte tala om hur sugen man blir på lite nice tv spel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tråkiga med att springa bra är att man vet att det kommer surt tillbaka. Allting ska utjämnas till sist. Sprungit bra ett tag på Titan och då kom den förväntade motriggen.

 

Blev utdragen på rivern i en trevägs all in pott på tre inköp :-(. jag hade nötfärgen och reraisade rejält på turn. Får syn av två, bordet parar sig på rivern och jag vet omgående att det är kört...

 

Får in degen med D,D på låg flopp och synas av D,K utan träff. Givetvis trillar en K till fram...

 

All in pre med D,D mot A,D. Då behöver man inte ens fundera på om det kommer ett A på floppen...

 

Trebettar rejält pre med K,K. A på floppen...

 

O s v... Det positiva är att rullen trots mycket skit vuxit anyway. Ca $170 nu.

Målet står kvar, jag ska lyckas att spela upp $36 till $ 1000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va jag älskar när poker är så lätt :-D.

 

Grindsugen som fan så det blev frukost framför datorn innan jobbet och 4 bord på Stars (lättast att snabbt få action vid den tiden på Stars).

 

Absolut första handen får jag :Kc::Kd: på knappen. Höjer till 3 bb och får syna av killen på bb.

 

Floppen:

 

:Ks::Qs::7g:

Jag betar ca 3/4 pott, syn

 

Turn blank, jag betar nästan pott, syn

 

River blank vad jag kan bedömma och jag ställer, får syn av :Ac::Kh:

 

Trevligt att vinna ett inköp i allra första potten :-D. trist setup för den andra killen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag och en liten osmaklik vits måste levereras :-D.

 

 

En obducent undervisar ett par stundenter och de skall dissekera ett lik.

Obducenten säger:

- Det första ni måste lära er som obducenter, är att inget får äckla er.

 

Obducenten tar sitt finger och trycker upp det i röven på liket, och stoppar sedan in det i munnen. Stundenterna stirrar på obducenten, tvekar lite, men gör sedan samma sak.

 

Obducenten fortsätter: -Det andra ni måste lära er är att vara uppmärksamma. Det var långfingret jag stoppade upp i röven, men det var pekfingret jag stoppade i munnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va jag älskar när poker är så lätt :-D.

 

Grindsugen som fan så det blev frukost framför datorn innan jobbet och 4 bord på Stars (lättast att snabbt få action vid den tiden på Stars).

 

Absolut första handen får jag :Kc::Kd: på knappen. Höjer till 3 bb och får syna av killen på bb.

 

Floppen:

 

:Ks::Qs::7g:

Jag betar ca 3/4 pott, syn

 

Turn blank, jag betar nästan pott, syn

 

River blank vad jag kan bedömma och jag ställer, får syn av :Ac::Kh:

 

Trevligt att vinna ett inköp i allra första potten :-D. trist setup för den andra killen.

 

Var det NL2$?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna handen var på Stars och där spelar jag lite vad jag känner för. "Normala" rullekrav typ 30 inköp för nivån.

 

På Titan hade jag $36 kvarglömda som jag bestämde mig för att testa att spela upp med bankrullekravet 3-5 inköp. Spelar nu NL10 euro där men är överrullad mot vad jag hade tänkt mig. Massiv motrigg som jag tänkte rida ut... Sprang riktigt bra och spikrakt upp till ca $175. Tyvärr jämnar allting ut sig och nu stirrar jag in i sjuka utdragningar.

 

Gårdagens värsta.

 

Hero: :Ac::Kh: 3-bettar (3*höjningen) pre och får syn av en kille.

 

Flopp: :Ah::As::4g:

 

Hero bet pott, fi syn

 

Turn: :3c:

 

Hero bet pott, fi hamnar all in. fi har :Ab::8g:

 

River: :8c:

 

Wow, kul, gg, wp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat att lira lite på morgonen innan jobbet. Ca 1/2 timme med frukostflingorna bredvid.

 

Kan konstatera att Titan vid den tiden är ett betydligt sämre alternativ än Stars. Svårt att hitta action på Titan vid den tiden och nästan alla är jäkligt nitiga. Får bli Stars på mornarna istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slog lite på mig själv på pokertableratings (Stars NL10). Nice med 29,2 bb / 100 :-D. De verkar inte tracka så låga nivåer på Titan :-(. Annars tror jag att det rent av kan vara bättre där.

 

För få händer för att vara rättvisande men kul i alla fall. Man bör väl ha 30-40 000 händer för att veta någorlunda.

 

Häpnadsväckande när jag kollar killen som jag förlorat mest till. Han har spelat 177 000 händer på NL10 och har -0,1 bb/ 100 :shock: ORKA???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I övrigt är handbollen värd en kommentar. Jag gillar verkligen sporten och det är den sport jag allra helst följer på tv.

 

Så j*vla tiltad efter matchen igår. Flera veckor har man sett fram mot detta... Slut efter första matchen :-(. Hur f*n kan man förlora andra halvlek med 8 bollar när målvakten dessutom storspelar? Måste vara grymt tungt för dem efter den matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...