Gå till innehåll

Lajban - din microgrinder i etern


Mr.Lajban

Recommended Posts

Efetr ett par dagar av tungt spel tog jag det enda rätta beslutet. Jag gick upp i nivå :shock::-D.

 

Dags för ett lite mer seriöst skott. Har inte mer än 17 inköp så det är ganska risky.

 

Har kört två st. 1 timmarssessioner.

 

Negativt: jag backade typ 20 bb.

 

Positivt: Kändes inte alls som jobbigt. Spelarna var i m o rätt kass. Limp och syn mest hela tiden och sedan ett par donkhöjningar pre som skrek ut AA-KK. Knappt ett enda 3-bet pre.

 

Att jag hittade backet berodde på en enda hand. Torskade nästan ett inköp där jag från sb limpade med :Ac::Jd: då fyra tidigare hade limpat. Floppen :Ah::As::Kg:. Måste utgå från att jag leder där. Visade sig att en annan kille limpat med :Ab::Qg::-( . Tur för mig att han synade hela vägen och inte höjde. Hade han höjt rivern hade jag givetvis synat.

 

Blir ett par försök till så får vi se om man kan etablera sig på nivån :-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 379
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Åhhhh...

 

Hittade ett litet back till i mitt skottförsök.

 

Känner att jag borde kunna hantera spelarna. Få som verkar överjävliga. Vill tro att jag haft en del otur och sprungit in i tråkiga situationer. Men jag kanske lurar mig själv :shock::oops:. Blir ytterligare något försök. Kan backa ca ett inköp till innan min "gå ned" gräns inträffar.

 

JOBBA!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kaaching!

 

Hittade fint pluss precis när jag började oroa mig för att skottningsförsöket skulle ta slut.

 

Åkte på en riktigt tung utdragning av :2c::5d: mot mina fina :Kd::Ks::shock::roll: . Trodde inte att det spelet fanns från hans sida. Han synar min höjning pre, synar halvpottsbett på flopp som han missat helt, träffar 5 of Diamonds på turn och synar ytterligare ett halvpottsbett, river ger självklart :5c: och han kammar in en bra slant. Får vara nöjd att det inte blev dyrare...

 

Efter det lyckas jag få in ett helt inköp med nötfärgen. Hade tur i den potten. Höjde med A,K och bettade hårt med träff på K. Turn och river gav mig färg vilket jag antar att han inte satte mig på. Det räddade upp resultatet och skottningsförsöket kan fortsätta 8-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Piss och skit. Tokkasst pass igår och ca 2 inköp ned. Blir alltid jävligt sur på mig själv när jag spelar kass.

 

Anledningen?

 

Borta hela helgen och inte spelat en hand. Tung dag på jobbet och lillkillen var på ett riktigt dåligt humör när man kom hem. Vid 20.10 satte jag mig framför datorn, trött, stressad och ganska irriterad. Ser att rullen är på all time high och tänker att nu ska den upp en bit till. På de första tio minutrarna har jag tappat två inköp. Sedan var jag kortkall som tusan.

 

Blir alltid riktigt irriterad på mig själv när jag spelar kass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow :shock:!

 

Nu vet jag hur det känns att springa in i en massiv motrigg. Helt sjukt pass igår igen där setupsen haglade och utdragningarna på river toppade dem. Spelade riktigt bra konstaterar jag efter en grundlig analys. Men det kvittar, ett fett back blev det :-(.

 

Färg mot högre färg

nöttriss mot oväntad kåk

Fi klonkar triss på river, all in på flopp, jag topp två, han har överpar (J,J).

Osv...

 

Fan de som drabbas av detta en längre period. Sjukt tiltande och frustrerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns i o f s en och annan ljuspunkt.

 

Hittade en skön shortstack som höjde pre, småbettade flopp och turn för att sedan lägga sig när han var först att agera på river :shock:.

 

Bäst av allt var att jag var helt tom. Hade K hög. Synade bara med färgdraget + 2 överkort då han bettade ca 10 % av potten på både flopp och turn. :roll::lol:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leo / NidroooOoon är den isärklass bästa spelaren på pf!

 

Ferna har en enorm potential som pokerspelare. En analytisk förmåga utöver det vanliga och tiltar aldrig.

 

KungRikard är bra på att mixa upp sitt spel och riskerar inte alls att bli kvar på de allra lägsta nivåerna.

 

NidroooOoon och Harrypkr är de mest ödmjuka på pf.

 

Megaspappa skriver alltid innehållsrika inlägg med vänlig ton.

 

Ingen av pf´s näsblodslirare ser ned på oss micro-lirare :-)

 

Jag själv skulle krossa vem som på pf när som!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra eller kass?

 

SVS nlh200

 

Fi 1 från mittenposition höjer till 5bb vilket han gör med en hyffsat bred range. Fi 2 innan mig synar och hero synar från sb med :Ks::Qs:.

 

Flopp: :Ah::Th::6h:

 

hero passar, fi 1 bettar 3/4 pott, fi 2 foldar och hero minraisar hans höjning, fi 1 synar.

 

Turn: :3c:

 

hero bettar halvpott...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra eller kass?

 

SVS nlh200

 

Fi 1 från mittenposition höjer till 5bb vilket han gör med en hyffsat bred range. Fi 2 innan mig synar och hero synar från sb med :Ks::Qs:.

 

Flopp: :Ah::Th::6h:

 

hero passar, fi 1 bettar 3/4 pott, fi 2 foldar och hero minraisar hans höjning, fi 1 synar.

 

Turn: :3c:

 

hero bettar halvpott...

 

Lägg upp riktig handhistorik istället för något trams du hittat på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha, ha.

 

"Megaspappa skriver alltid innehållsrika inlägg med vänlig ton." :-D:lol:

 

Sitter inte vid min "speldator" så kan ej klippa in. Handen utspelade sig exakt så och det vore kul att veta om och varför ni tycker det är ett bra eller kass spel.

 

Jag kan utveckla hur jag tänkte om jag får lite respons först :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett knä i skrevet, en slak i baken, en boljardboll i ögat...

 

Ungefär så har spelet känts den sista veckan eller två...

 

Fick för mig att gå tillbaka till Stars och köra ett par sit & go för att komma undan motriggen. Drog igång 3 st. 45 manna och blev brutalt utdragen ur alla 3. Återigen påmind om varför jag hatar sit & go.:cry::twisted:. Otroligt störande att dumspel lönar sig för de urkassa fiskarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fostsätter springa som en skadeskjuten kråka. Därav få inlägg sista tiden :roll:.

 

Alla som jagar med färgdrag mot mig kommer att träffa. Och det är frustrerande i o m att jag verkligen inte ger dem oddsen för det. Sist hade jag triss i A och checkraisade floppen med pott (Den var stor pre). Självklart hittar ett värdelöst färgdrag synen, D,4 suited om jag inte minns fel, och visst ska det belönas. Jag kunde ju inte vara knusslig utan bidrog med en slant till fiskens matkassa :evil:.

 

Väntar tålmodigt på att det ska vända. Försöker att inte tappa spelet men det är svårt. Ständiga utdragningar leder ofta till kassa spel...

 

Bit ihop och kom igen!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som slagit mig är att många av de bättre spelarna, de som spelar på högre nivåer, tror att den typiska lowlimitspelaren är skitkass.

 

Redan på 0,5-1 och 1-2 sitter det en jäkla massa grinders. På ett fullringsbord är det säkert 5-7 spelare som nöter 7 dagar i veckan. De kanske inte är enormt bra men de ger inte ifrån sig alldeles för mycket värde heller. De plussar sina 5-10 bb/100.

 

Ibland när man läser på pf ser det ut som att spelarna på högre nivåer tror att folk kastar ifrån sig pengar på lowlimit. Det finns i o f s spelare som gör det men det är absolut inte den typiska spelaren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, medveten om att det mest varit tråkiga whineposter här men va f*n...

 

Nu börjar jag tvivla på allvar. Inga händer får stå, väldigt få träffar och när en träff äntligen dyker upp så foldar resten (eller drar ut).

 

Blir nu paus fram tills måndag. Funderar på att byta site ett tag och kanske även testa att nöta lite sittar igen. Måste bryta mönstret...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens highlights.

 

Andra handen i sessionen.

 

Får :Kc::Qd: i sb. Höjer till 3 bb då två limpat, båda synar.

 

Flopp: :Kd::Qh::7s:

Lajban bettar 3/4 pott, syn, syn.

 

Turn: :As:

Lajban bettar 1/2 pott, syn, syn. (gillar inte alls kortet och med den senaste tidens motgångar...)

 

River: :Tg:

Lajban check, bet, call, Lajban fold.

 

Båda har dragit in runner, runner stege med en Kn. En av dem hade även D på hand så det kanske kan motiveras...

 

 

Efter det lyckas jag förlora ett helt inköp när pengarna åker in på floppen. Jag har A,D suited tptk och nötfärgdraget. Fi har stegdrag som sitter på turn.

 

Sedan rök ännu ett inköp då jag hade A,K suited. All in flopp med nötfärgdrag (och två överkort). Jag hade 3-bettat pre, bettade floppen och fyrbettade all in. Fi hade D,D som såklart står.

 

+ massvis med andra småförluster.

 

Fick roundfold med A,A på hand :rolleyes::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahhh... Pausat nästan en vecka och tillfälligt lämnat Svenska spel för att åter testa lyckan på Stars.

 

Rullen på Stars har tagit en hel del stryk så man får hålla till goda med inte så attraktiva nivåer.

 

Slog upp tre 45 manna sit & go vilka jag av någon anledning alltid haft lätt för. Ganska snart åker jag ut med set mot set i den första vilket givetvis per automatik ledde till diverse svordomar och beklaganden. Kan det aldrig sluta... Drog igång en ny så att jag hade tre igen och när de var färdigspelade hade jag faktiskt en 2:a och en 3:e plats. Skönt, lite back on track :-D

 

Sedan gled jag över till cashgame och näsblodsnivån NL10 :shock:;-). Fan va tight det var. Jämfört med 1-2 på Svenska spel så upplevde jag en stor skillnad. Här spelade de bara nötter och spewade typ aldrig. Således vann jag väldigt många småpotter utan showdown :evil:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...