Gå till innehåll

MytChillStar- 2k10 edition


Myt4z

Recommended Posts

Aja får väl fortsätta lite på whinelinjen då jag tappade 1k$ igår, men tog igen lite imorse började med att tappa 1k$ sen spela jag igen det och lite till.

 

Har gått ner på 4 bord på nl400 istället för 6 tror det behövs för att få fokus på nya nivån. Har gjort en hel del slarvmisstag och några dåliga händer samtidigt som jag åker på jobbiga setups då jag springer dåligt just nu, skulle kunna posta några händer där jag spelar dåligt bara för att få skämmas lite:

 

View hand 272855

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BB: $356.40

UTG: $535.20

CO: $418.00

Hero (BTN): $488.60

SB: $511.60

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN with A :diamond: Q :club:

1 fold, CO raises to $12, Hero raises to $40, 2 folds, CO raises to $92, Hero calls $52

 

Flop: ($190.00) A :heart: 6 :spade: 8 :club:(2 players)

CO checks, Hero checks

 

Turn: ($190.00) K :diamond:(2 players)

CO checks, Hero checks

 

River: ($190.00) 7 :diamond:(2 players)

CO bets $77.00, Hero raises to $154, CO raises to $326, Hero calls $172

 

Final Pot: $842.00

CO shows K :spade: K :heart:

CO wins $839.00

(Rake: $3.00)

 

Förmodligen en av dem sämsta händerna jag nånsin spelat, satte honom på just KK men tyckte hans riverbet va för vekt så valde att valueraisa det, sen när han repoppar så ville jag verkligen se om han hade KK, vet inte riktigt va jag tänkte...

 

Ongame Network $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 272857

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BTN: $1073.00

SB: $390.40

Hero (BB): $901.90

UTG: $535.60

CO: $400.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with Q :club: A :spade:

1 fold, CO raises to $14, 2 folds, Hero raises to $40, CO calls $26

 

Flop: ($82.00) K :diamond: 3 :spade: 6 :club:(2 players)

Hero bets $60.00, CO calls $60

 

Turn: ($202.00) 6 :diamond:(2 players)

Hero bets $125.00, CO calls $125

 

River: ($452.00) Q :spade:(2 players)

Hero checks, CO bets $175.00, Hero calls $175

 

Final Pot: $802.00

CO shows Q :heart: K :heart:

CO wins $799.00

(Rake: $3.00)

 

Min tankebana i denna hand var att han antingen har JJ/TT eller KQ, om jag pushar den rivern så synar han med KQ, och jag blockar Q, så tänkte att jag checksynar mot en JJ som bluffshovear vilket i sig är lol. Klockan va visserligen 03:30 på morgonen och jag höll på att somna vid skärmen...

 

Har några till händer+88 handen tidigare där jag egentligen slarvar bort pengar men sen är resten bara setups där jag omöjligen kommer undan. AK vs AA pre, AQ vs JJ 3bet flop AQJ, KK vs AA, set vs överset, osv ja ni fattar.

 

Har haft fler setups emot mig än med mig än så länge, men har ju såklart haft några goodwins också :D.

 

Några saker jag ändrat på i mitt nl400 spel nu är 3betsizen, då jag sizeade förmodligen för lite i början (14$ raise, 3bet 40$), har nu ökat den till runt 45-55$ beroende på och squeezar lite starkare.

 

Ska också bli skönt att kliva ner i bord så jag verkligen kan fokusera, ligger på -3.88bb/100 över ~10k händer vilket jag såklart inte är nöjd med men ska bli ändring på detta nu =).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hehe aa ska inte deppa för mycket, var rätt väntat att jag skulle backa nu när jag tar klivet är rätt ovan och har inte övertygat så mkt på nl200 heller senaste dagarna.

 

Lägga ner? onej har precis börjat, går nog tillbaka till nl200 ett tag slog upp 6 bord och vann 3 bis direkt men sen åkte jag på AQ vs 44 på AJ4 funderade på att folda faktiskt va 3bet pre men låg färgdrag på brädan så kan inte vika där. Sen lite annat hit och dit men overall känns det som att jag "vågar mer" på nl200. Är för feg nl400 och gör massa sjukt dåliga floatmoves då jag donerar bort pengar helt enkelt, har svårare att läsa motståndet då jag inte vet exakt vad alla betsizes motsvarar och fisken är lite annorlunda också.

 

Kan vara helt galna spel NL400, superfiskar som pushar pre varje hand, kom in en kille tidigare som checka flop, turn, sen pusha river AI för 500$ när det låg färg osv på ATxsxs2s och så satt han med AT andra killen SYNADE med T2o (reg) hahahaha seriöst. Massa sånt skit, men tror jag måste ha mer rulle än vad jag har nu så jag vågar spela nl400 for real, pusha TT pre och ta en flip för 400$ utan att vara rädd, flatcallar för mkt pockets och droppar värde då dem contbetar. Min Setratio har varit sjukt låg på NL400 osv...

 

Menmen nog whine, kommer börja på nl200 nu igen och vinna tillbaka självförtroende, har inte backat så mkt denna månaden ändå så nu är det bara att ta igen allt och spela för plus! kommer få en fin rb sen också ;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett pass, nl100. Äntligen ett grönt pass, ca 3 ink plus.

 

Postar dagens äckligaste.

 

Vad göra turn, alla alternativ känns ju brutalt snuskiga. Jag har nyss fått in det med AKs pre mot FIs QQ och vunnit. Det var typ 2 händer tidigare, exakt samma preflop action.

 

Fi 29/18 af 5.6 över 213 händer

 

$0.50/$1 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG kattafan33 ($97.00)

CO Hero ($262.80)

BTN grumblebear ($314.45)

SB Ms.Click ($156.80)

BB qsdfzerx ($100.00)

 

Pre-flop: ($1.50, 5 players) Hero is CO K:club: K:heart:

1 fold, Hero raises to $3, grumblebear raises to $12, 2 folds, Hero raises to $36, grumblebear calls $24

 

Flop: 8:club: 9:diamond: T:spade: ($76.50, 2 players)

Hero bets $52, grumblebear calls $52

 

Turn: 2:heart: ($180.50, 2 players)

Hero bets $96, grumblebear calls $96

 

River: J:diamond: ($372.50, 2 players)

Hero ???

 

Skönt iaf med ett grönt pass, blir förmodligen ett till pass senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checkfold river.

 

Jag vill nog spela c/r turn. helt fel?

 

Jag satt faktiskt och funderade på det, men så jävla segt om han har JJ QQ och vi släpper ett frikort. Men fler åsikter här ty.

 

Jag har mindre än 80$ kvar på rivern, potten på 370$, trist att checkfolda:(

Slår ju dock inget vettigt.

 

Jag har precis psb på turn, kanske bättre att pusha rakt av då eller? Ist för att hamna i sån gej situation som jag hamnade nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satt faktiskt och funderade på det, men så jävla segt om han har JJ QQ och vi släpper ett frikort. Men fler åsikter här ty.

 

Jag har mindre än 80$ kvar på rivern, potten på 370$, trist att checkfolda:(

Slår ju dock inget vettigt.

 

Jag har precis psb på turn, kanske bättre att pusha rakt av då eller? Ist för att hamna i sån gej situation som jag hamnade nu?

 

hahaha missa de :mrgreen: du får väl skjuta in och hoppas på de bästa isf.

 

Intressant med push där, gillar de spelet också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att synen pre med AQ är kall. Push eller fold imho.

Tycker även att riverspelet är kallt. Vad förväntar du dig att han synar med när du slår om river? Och vad förväntar du dig att slå när han pushar all in?

 

Såg att du skrev att du slog om för värde. Du 4bets synar, checkar till river där du slår om? Han synar inte med AJ där vilket är i princip den enda handen du slår. Syna bara hans raise.

 

Sedan K36 med AQ. När turn kommer 6. Brädan förändras inte? Är han en reg så synar han den turnen om han synar flopp med. Så jag hade föredragit check turn och check/syn river. Och den rangen du ger honom känns lite väl resultatorienterad.

 

Det här är dock min åsikt och någon(läs: CDS, Hej Carl! Hur mår du? Vart spelar du nu för tiden?) får gärna rätta till mig!

 

 

Sedan Arvin. Glöm inte att när du lägger upp HHs, lämna ut resultaten och skit i menningar som; "Jag visste att han hade".

 

Ha det bra gullingar,

ses @ skavsta. ska gula er på kinapoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Living the dream!

 

$0.50/$1 No Limit Holdem

3 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

BTN tomislav1982 ($100.65)

SB Hero ($105.55)

BB truet ($136.05)

 

Pre-flop: ($1.50, 3 players) Hero is SB Q:heart: Q:club:

tomislav1982 calls $1, Hero raises to $6, truet calls $5, tomislav1982 folds

 

Flop: Q:spade: J:spade: T:heart: ($13.50, 2 players)

Hero bets $11, truet raises to $35, Hero goes all-in $99.55, truet calls $64.55

 

Turn: T:club: ($223.60, 2 players)

 

River: J:heart: ($223.60, 2 players)

 

Final Pot: $212.10

Hero shows: Q:heart: Q:club:

truet shows: J:club: J:diamond:

 

truet wins $212.10 ( won +$106.55 )

Hero lost -$105.55

tomislav1982 lost -$1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså jag postade dem händerna för jag spelade dem dåligt, vad jag gjorde fel vet jag men tack för repeaten på hur mkt jag sög :D.

 

Nä skämt åsido, lär mig kinapoker så ska jag gula dig. Fick du lägenheten btw?

 

Varit på stan precis, handlat nya tennis/innebandyskor softa som fan sen handla polarn en skinnjacka rätt skönt att komma bort lite så jag kan komma in i nya tankebanor. Hade nog kommit lite in i fel rytm men är otroligt taggad ikväll, ska se fotbollen nu sen blire lir =).

 

Carl, tråkiga siffror där... svider bara att läsa men antar att du har psyket att klara såna swings ;). Vore kul att ses snart föresten, ska du inte lira nått live snart?

 

Peter, angående din KK gillar jag c/r turn hade nog valt det själv iallafall. Som spelat så finns ju inget annat än all-in? du får ju syn av allt du slår (antar att han inte kan folda) och du kan ju inte check/folda men så mkt i potten väl? Även om du logiskt sett är slagen av ALLT utom KK (TT/JJ/QQ/AA), förutsatt att han inte synat ditt 4bet lightare än normalt så finns ju AT förhoppningsvis i hans range. Sjukt svår hand där, men c/r turn gör det lättare ;).

 

Om han checkar bakom turn är ju potten lite mindre iallafall och med erat djup kan du komma undan billigare.

 

Aja GL sverige nu, laters.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar dagen ca 4 ink upp på nl100, efter mkt om och men. Är nöjd med resultatet, men kunde såklart varit mer om det bara fick lossna. Iaf, tänkte köra ett pass till, men är rätt less på pokern då det gått så dåligt så nöjer mig med en grön dag. Var länge sedan, och ändå fått in 3 pass idag, på totalt 4,5h. Så är väldigt nöjd att jag öst på trots motgången.

 

Ska väl stanna kvar på nl100 ett tag till har jag tänkt, återhämta mig lite, och så kliver jag upp när jag känner sug igen.

 

Najt chaps!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött å höra Peter. Se till att få lite gröna sessioner nu som vi snackade om så tror jag du är tillbaka fortare än kvickt. Är övertygad om att du klår NL200.

Och det psyket du har är fan ruskigt imponerande. Själv hade man nog sparat mkt $$$ om man var så disciplinerad.

 

Gör lite buffalo wings i ugnen nu innan jag går på nattgrinden. Har inte köpt tv till nya lägenheten än men vill obv se Söderling. Någon som vet var man kan kolla den på nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött å höra Peter. Se till att få lite gröna sessioner nu som vi snackade om så tror jag du är tillbaka fortare än kvickt. Är övertygad om att du klår NL200.

Och det psyket du har är fan ruskigt imponerande. Själv hade man nog sparat mkt $$$ om man var så disciplinerad.

 

Gör lite buffalo wings i ugnen nu innan jag går på nattgrinden. Har inte köpt tv till nya lägenheten än men vill obv se Söderling. Någon som vet var man kan kolla den på nätet?

 

Man kan se på Eurosports hemsida, kostar typ 50kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, har verkligen spelat dåligt på sistonde mot vad jag brukar... knappt vinnande på nl200. Eller jag vinner, sen slarvar jag bort allt helt onödigt gör massa konstiga moves som inte har något logiskt tänkande bakom sig. Inte konstigt att jag backade på nl400, klarar knappt nl200.

 

Men vunnit lite på sistonde iaf, positivt men inte kommit in i någon rush ännu. Ska lira lite innebandy nu sen blire game ikväll, laters.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte vinna, det är helt omöjligt.

 

Stå en gång? Nej? Aha, ok..

$0.50/$1 No Limit Holdem

4 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

CO kaikuli1 ($48.45)

BTN K1dPaddle ($99.50)

SB Hero ($127.95)

BB Wethansy ($68.55)

 

Pre-flop: ($1.50, 4 players) Hero is SB K:diamond: K:club:

1 fold, K1dPaddle raises to $3, Hero raises to $12, 1 fold, K1dPaddle calls $9

 

Flop: 6:heart: 3:heart: K:spade: ($25.50, 2 players)

Hero bets $18, K1dPaddle raises to $55, Hero goes all-in $115.95, K1dPaddle goes all-in $32.50

 

Turn: 7:club: ($246.95, 2 players)

 

River: 2:club: ($246.95, 2 players)

 

Final Pot: $200

Hero shows: K:diamond: K:club:

K1dPaddle shows: 4:club: 5:club:

 

K1dPaddle wins $200 ( won +$100.50 )

Hero lost -$127.95

 

$0.50/$1 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG pua80 ($99.95)

CO Bad_BMW ($128.90)

BTN Hero ($99.75)

SB janari ($12.00)

BB johnemb ($57.65)

 

Pre-flop: ($1.50, 5 players) Hero is BTN Q:spade: Q:heart:

2 folds, Hero raises to $4, janari calls $3.50, johnemb calls $3

 

Flop: 8:diamond: 6:heart: 3:heart: ($12, 3 players)

janari checks, johnemb checks, Hero bets $9, janari goes all-in $8, johnemb raises to $18, Hero goes all-in $95.75, johnemb goes all-in $35.65

 

Turn: 8:spade: ($178.40, 3 players)

 

River: A:spade: ($178.40, 3 players)

 

Final Pot: $36

janari shows: J:spade: A:heart:

johnemb shows: 8:heart: 4:heart:

Hero shows: Q:spade: Q:heart:

 

johnemb wins $36 ( lost -$21.65 )

janari lost -$12

Hero lost -$99.75

 

 

$0.50/$1 No Limit Holdem

4 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

CO Ikit4tard ($196.15)

BTN andziucha20 ($81.25)

SB logan06110 ($30.90)

BB Hero ($149.85)

 

Pre-flop: ($1.50, 4 players) Hero is BB A:spade: K:heart:

1 fold, andziucha20 raises to $3, logan06110 raises to $5, Hero raises to $18, andziucha20 folds, logan06110 calls $13

 

Flop: K:diamond: 8:diamond: 2:diamond: ($40.50, 2 players)

logan06110 goes all-in $12.90, Hero calls $12.90

 

Turn: Q:club: ($66.30, 2 players)

 

River: 2:heart: ($66.30, 2 players)

 

Final Pot: $64.80

logan06110 shows: Q:spade: Q:heart:

Hero shows: A:spade: K:heart:

 

logan06110 wins $64.80 ( won +$33.90 )

Hero lost -$30.90

andziucha20 lost -$3

 

 

$0.50/$1 No Limit Holdem

4 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

CO facilmente ($30.00)

BTN Hero ($100.00)

SB voit vittu ($55.40)

BB qwerty2017 ($69.75)

 

Pre-flop: ($1.50, 4 players) Hero is BTN K:club: K:diamond:

facilmente raises to $2.50, Hero raises to $6, 2 folds, facilmente calls $3.50

 

Flop: 4:heart: 5:club: 9:heart: ($13.50, 2 players)

facilmente checks, Hero bets $10, facilmente goes all-in $24, Hero calls $14

 

Turn: 4:spade: ($61.50, 2 players)

 

River: 9:club: ($61.50, 2 players)

 

Final Pot: $61.50

facilmente shows: 9:spade: 6:spade:

Hero shows: K:club: K:diamond:

 

facilmente wins $61.50 ( won +$31.50 )

Hero lost -$30

 

 

Sure, små potter för det mesta, men om man torskar majoriteten av de små. Och sedan blir utdragen i de större, då ere svårt. Fattar inte hur det kan hålla i sig såhär länge... helt ofattbart alltså.

 

Slutar 4,5bi ner för dagen, så det jag tog igen igår är bortblåst. Körde bara ett pass idag, blev 2205 händer över nästan 4 h, så rätt lång session för att vara jag. Har svårt att motivera mig få in tiden när det bara går sämre ju mer tid jag lägger ner på ngt som är pokerrelaterat. Men ska försöka köra vidare imorgon.

 

Bara en 30 ink att ta igen för att nå even, det bör gå fort....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt nätverk Myt4z

 

Jag tror inte det är nätverket det är fel på:)

Men för att stilla min nyfikenhet, vilket nätverk rekommenderar du? Jag har i princip hunnit torska på alla;-)

 

Var å köpte tv och nya högtalare till datorn så man kan hosta lite feta parteeys..

Galet ljud i högtalarna. Kan nog nästan riva hela huset med dom två badboysen. :twisted:

 

Men lille vän, du vet ju att det bara kommer vara du och dom två badboysen på dina feta parteeys!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...