Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 815
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Ok, tackar för infon, men den enda lappen jag fick med i tidningen var reklam för PartyPoker...

...Ja ja, man kan inte få allt här i livet

Samma här. Fick reklman för Partypoker.

Ska jag va helt ärlig så tog jag erbjudandet just för att man fick Pokeroffice med (trodde jag)...

Numret var bra men jag tycker det är RIKTIGT dåligt gjort att inte skriva från början att det är en testversion, riktigt dåligt pokermagazine. Såg samma annons igårkväll och ni nämner inte ett ord om att det är en test-version på 3 veckor.

Postad
Fick Majnumret av PM idag. Har en lite fråga angående PokerOffice.

Har jag specialversionen från och med idag och tre veckor framåt, eller kan jag vänta ett par veckor med att installera det och få mina tre veckor i rad först då, om jag skulle vilja?

Ja det här var ett steg i rätt riktning igen för PM, det förra var rätt krasst tycker jag annars. MEN, för tredje gången; någon som vet svaret på min fråga?

Postad

Vad sysslar redaktionen med egentligen? I varenda nummer ska de höja till skyarna någon lirare från Team Martinspoker. Att Mats Iremark har vunnit EPT i Deauville det struntar de i, men eftersom Alex Stevic ligger 55 efter första dagen i Monte Carlo så måste han givetvis få sin obligatoriska helsida. Liz Lieu är säkert en jätteduktig spelare men någon stor tävling har hon inte vunnit så här längt. Inte en chans att hon skulle få så mycket utrymme i tidningen om hon inte spelade för Martinspoker.

Postad
Vad sysslar redaktionen med egentligen? I varenda nummer ska de höja till skyarna någon lirare från Team Martinspoker. Att Mats Iremark har vunnit EPT i Deauville det struntar de i, men eftersom Alex Stevic ligger 55 efter första dagen i Monte Carlo så måste han givetvis få sin obligatoriska helsida. Liz Lieu är säkert en jätteduktig spelare men någon stor tävling har hon inte vunnit så här längt. Inte en chans att hon skulle få så mycket utrymme i tidningen om hon inte spelade för Martinspoker.

Vad jag har förstått av hur ägarbilden av tidningen ser ut så är det väl nästan lika naturligt som att Ica-Kuriren skriver om Ica.

Postad

Blev faktiskt riktigt besviken när jag fick mitt nummer :(

Postad

Lite märkligt dock att Cecilia Nordenstam inte har fått en enda helsida i senaste numret. Tänk om hon skulle råka vinna någon sng på Pacific. Då skulle förmodligen nästa nummer av Poker Magazine enbart handla om hennes stora seger.

Postad

Hej Mats!

(Grattis långt i efterskott till din EPT-seger förresten!)

Har någon tidning intervjuat dig med anledning av EPT-segern i Deauville? Jag har inte sett några reportage i någon tidning om Deaville, men jag kanske har missat något.

Postad

Hej Mats!

Har någon tidning intervjuat dig med anledning av EPT-segern i Deauville? Jag har inte sett några reportage i någon tidning om Deaville, men jag kanske har missat något.

GP, Expressen och Aftonbladet... men förutom GP inget annat än de vanliga frågorna. Riktigt tråkigt att det inte stod i PM. Poker Europa vad jag på framsidan av... men det stod inte så jättemycket inne i tidningen.

Postad

Det är faktiskt inget annat än ren inkompetens. Redakören för Poker Magazine borde på sin höjd få skriva horoskop i en kvällstidning. Det är faktiskt bara från Deauville de har valt att inte rapportera. Alla andra EPT har de bevakat noga. Den enda rimliga förklaringen är att vinnaren kommer från Sverige och tillhör inte kretsen kring Poker Magazine. Jag tror inte att de hade hoppat över Deauville om Stevic eller Nordenstam hade hamnat på finalbordet. Om det hade varit journalistiska överväganden som hade fått bestämma skulle vi naturligtis få läsa om Mats seger i Deauville och inte en lång totalt meningslös artikel om den nya spelaren i team Martinspoker.

Tänk er tanken att Offside eller någon annan fotbollstidning inte skulle rapportera om ett svensk fotbollslag hade vunnit Champions League. Det är givetvis otänkbart oavsett ägarförhållanderna. I poker är dock tydligen allting möjligt....

Postad

Hej Mats!

GP, Expressen och Aftonbladet... men förutom GP inget annat än de vanliga frågorna. Riktigt tråkigt att det inte stod i PM. Poker Europa vad jag på framsidan av... men det stod inte så jättemycket inne i tidningen.

Om ingen pokertidning har intervjuat dig ännu så verkar det ju inte särskilt troligt att det blir något reportage om Deauville. Det är svagt, tycker jag. AB, Expressen med flera dagstidningar hade väl de vanliga kreativa frågorna (Typ "Grattis till vinsten! Vad ska du göra för pengarna?").

Postad
Jag tycker också det är konstigt att dom inte skrev om Mats prestation.

Men , vad har Pokermagazine för koppling till team Martinspoker ?

Pokermagazine startades väl av Ken Lennaard - dåvarande medlem i Martinspoker - samt finansierades till stor del av Martin de Knijff, så kopplingen finns väl där.

Postad

OT:

Jag tycker det roligaste i nya PM var annonsen för den "nya exklusiva" samlingen av Carl Barks Kalle Anka-serier. Fick hem reklam om den för ½-1 år sedan, och då var det bråttom först till kvarn bla bla bla 2000 tryckningar endast. Men tydligen har försäljningen inte gått så bra, men det är väl inte så konstigt, 20-25K på serier man redan har...

Anledningen är väl bara för att Stefan Diös skriver lite för PM, och han har ju översatt serierna. Ge ut nytryckningar på Kalle Ankas Guldböcker istället för det här tjaffset.

Postad
Jag tycker också det är konstigt att dom inte skrev om Mats prestation.

Men , vad har Pokermagazine för koppling till team Martinspoker ?

Pokermagazine startades väl av Ken Lennaard - dåvarande medlem i Martinspoker - samt finansierades till stor del av Martin de Knijff, så kopplingen finns väl där.

Juste, fan va seg jag är det glömde jag.

BTW , e det någon som får kontakt med Pokeremagazine via mail?

det endajag har fått verkar vara något auto-svar att dom ska titta på mitt mail och återkomma...som de såklart inte gjort.

Postad

Jag gillade som sagt det som var med i numret, men jag håller med den senaste kritiken: hur kan man inte skriva om att Mats Iremark har vunnit EPT i Deauville? :-o

Galen action i Grebbestad i all ära, men det är ju inte varje månad en svensk går och vinner en storturnering.

Sen är det väl den typen av tidning där det kan bli lite mycket produktplacering i artiklarna. Var det någon som orkade hålla räkningen på alla ankor i Turken vs Christer Johansson? Osv.

Men det får man väl ta. Att någon visar upp sitt varumärke behöver ju inte göra en artikel ointressant. I den mån Dödarn ser sig själv som ett varumärke får han gärna visa upp det 24/7.

Postad
men jag håller med den senaste kritiken: hur kan man inte skriva om att Mats Iremark har vunnit EPT i Deauville?

Galen action i Grebbestad i all ära, men det är ju inte varje månad en svensk går och vinner en storturnering.

Det kanske är för att Mats halkat ner från 16:e till 24:e plats i årsbästa listan:

http://pokerdb.thehendonmob.com/rank.php?a=r&n=147

Nåt slödder från martisnpoker syns inte till där.

Tidningen är alldeles för modeglassfjollig för min smak. Säg upp prenumerationen, det har jag gjort.